Razer Kiyo Pro: když chce streamer to nejlepší | Recenze

• Jednoduchá obsluha
  • Špičkový senzor

• Vysoká cena
  • Pouze USB 3.0
  • Zaostřování občas hapruje
8/10

Co si budeme povídat, trh herních webkamer pro streamery a hráče se za posledních několik let moc nezměnil. Většinu monopolu drží pod křídly Logitech s několika výjimkami, Razer se svou kamerkou Kiyo s přisvětlením však dokázal solidně rozvířit stojaté vody.

Nyní na trh přichází nová generace této webkamery s přízviskem Pro a přináší HDR, 60 snímků za vteřinu a špičkový světelný senzor, který si poradí víceméně s každou situací před obrazovkou. Cena za to je však vysoká.

Design zůstává, osvětlení chybí

Z hlediska vzhledu jde nová generace Kiyo ve šlépějích svého předchůdce. Zachovává kulatý design ve stylu objektivu, dokonce nechybí texturované kolečko kolem čočky, simulující manuální zaostření (samozřejmě jsem musel vyzkoušet, zda nejde otáčet, ale ne, jde pouze o designový výstřelek). Kamera je tentokrát podstatně macatější, pravděpodobně aby dokázala v sobě udržet všechny využité technologie a senzory, stále se však drží v rámci normální velikosti.

Kamera je o něco mohutnější než předchozí model, chybí ale integrované přisvětlení

Asi největší vizuální změnou oproti předchozí generaci je absence integrovaného přisvětlení, které bylo skvělým dodatkem a osobně mi trochu chybí. Jistě, každý má dnes externí zdroj světla, mít vše pěkně v jednom balení by ale nebylo od věci. Kamera má dole také polohovatelný držák, díky kterému ji můžete postavit na monitor, připnout k laptopu nebo jednoduše dát na stativ. Bohužel otáčecí mechanismus tu chybí, takže si kameru musíte manuálně vycentrovat tak, aby zabírala přesně to, co potřebujete.

Hardwarové specifikace

• Připojení: USB-A 3.0
  • Rozlišení: 1080p/60FPS, 2.1 Mpx
  • Video kodek: H.264
  • FOV: 103°, 90°, 80°
  • Režim zaostření: Automatický, manuální
  • Technologie: HDR, světelný senzor
  • Kompatibilita: Windows 8 a vyšší
  • Cena: 4 490 Kč

Osobně se mi design kamery líbí a nemám problém s její mohutnější konstrukcí, a to i navzdory tomu, že jsem ji nejčastěji používal připnutou k horní části laptopu. Naopak vítám extrémně jednoduchou obsluhu, což byl pro Razer jeden z klíčových prvků modelu. Stačí webkameru připojit skrze USB 3.0 (pozor na to, především u starších laptopů), počítač vše bez problémů identifikuje a můžete rovnou vyrazit natáčet. Žádné zdlouhavé nastavování, štolování a vrtání se v softwaru. Synapse mimochodem nabízí dostatečně podrobné nastavení kvality obrazu, saturace, barev a dalších náležitostí, pokud se s obrazem chcete opravdu vyhrát. Kamera tedy vychází vstříc víceméně všem.

Výborná kvalita s několika ale

Hned zkraje přiznejme, že kvalita obrazu je špičková. Kamera umí rozlišení 1080p při 60 snímcích za sekundu a video je krásně plynulé, ostré, jasné a syté na barvy. V útrobách kamery se schovává nový světlený senzor, který přizpůsobuje obraz světelným podmínkám kolem obrazovky a funguje na jedničku. Ať už máte tradiční ztmavený pokoj při herním streamu, konferenci u stolu za jasného dne nebo musíte sedět před oknem, kamera si poradí se všemi situacemi. Ostatně, podívejte se na ukázky níže.

Osvětlení herního streamu

Silné světlo

Silné protisvětlo

Skvělou vychytávkou je možnost upravit si šířku zorného pole. K mání je zúžených 80 stupňů, klasických 90 stupňů a širokoúhlý režim 103 stupňů, při kterém můžete zabrat hned několik lidí najednou. Jediné, čeho jsem si občas všiml je haprující autofocus, který i při dokonale klidné situaci před obrazovkou občas poskakuje a snaží se najít ideální bod zaostření, což v tu chvíli není vyloženě nutné. Jde ale jen o menší kaňku na jinak bezproblémovém zážitku.

Kiyo můžete připevnit k monitoru, postavit na plochu či uchytit na stativ

K dispozici je tu i HDR režim, který na úkor snímků a seskoku na 30FPS rozjasní a zjemní obraz. Rozdíl je opravdu znát a ačkoliv je kvalita skvělá už v základní kombinaci 1080p/60FPS, která je pro herní streamery ideální, minimálně možnost změnu tu máte.

K dispozici je tu i HDR režim, který na úkor snímků a seskoku na 30FPS rozjasní a zjemní obraz

Kvalita videa je navíc velmi vyvážená napříč celou řadu programů a zdrojů. Kameru jsme zkoušeli např. na meetingu Zoomu, OBS, Skype, Google Meets i standardní hovor na Facebooku a všude šlo o výborný ostrý obraz bez zjevných defektů. Některé platformy záměrně omezují kvalitu videa na 720p, ale to není vina kamery samotné a i v takovém případě si Kiyo umí poradit a neztrácí na kvalitě.

Největší otázkou tedy zůstává, zda jste připraveni vytáhnout z peněženky něco přes 4 tisíce korun. Cena je opravdu vysoká, pokud ale prahnete po opravdu nejlepším dostupném obraze, 60 snímcích a profi vychytávkách, které využijete na svých streamech a konferencích, rozhodně stojí o Kiyo uvažovat. Pokud však potřebujete jen kvalitní kameru a nezakládáte si na tom nejlepším, co v tuto chvíli na trhu najdete, populární Logitech C920 vám bude bohatě stačit. A za téměř poloviční cenu.

Razer Kiyo Pro je nejnovějším přírůstkem na trhu webkamer, a jde také o to nejlepší, co lze v současné době najít. Podpora HDR, 60 snímků a špičkový světelný senzor, to vše se postará o perfektní kvalitu obrazu takřka za všech podmínek. Zda jste připraveni za to vysypat na stůl přes 4 tisíce korun, to už je jiná otázka.

Diskuze (4) Další článek: Diablo II Resurrected vám dovolí importovat uložené pozice z původní hry

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,