Re-Legion: temná atmosféra s příšernou hratelností (recenze)

Cyberpunk bývá charakteristický tím, že kombinuje společenskou zplodinu s pokročilou technologií. Re-Legion se z tohoto hlediska tváří jako jasný příklad subžánru a prezentuje to zajímavým příběhem. Bohužel ztrácí na hratelnosti.

Co baví

  • Zajímavý nápad
  • Silná atmosféra

Co vadí

  • Neohrabaná hratelnost
  • Technické problémy
  • Nehezká grafika
5/10
Hodnocení

Dnešní doba je zajímavá tím, že na první pohled vládne hernímu světu multiplayer, žánr Battle Royale a všechny velké společnosti se tomu přizpůsobují. Jenomže v pozadí to žije, vzkvétají nejrůznější žánry, vznikají zajímavé tituly a rodí se originální nápady. Do herního světa chce proniknout hodně společností a zatímco velké jdou slepě za tím, co je v módě, menší studia různě experimentují a snaží se zaplnit ty díry na trhu, které zůstávají volné.

Není tajemstvím, že real-time strategie nejsou zrovna tím, co bychom označili populárním žánrem. Ale hodně fajnšmekrů tento žánr stále miluje (včetně mě) a místo akčního střílení jsou radši akčními veliteli. K nadšencům patří také studio Ice Code Games, které stojí za novým titulem Re-Legion, který je zasazen do docela zajímavého kyberpunkového světa.

Následujte vyvoleného!

Příběh bych označil tím nejlepším prvkem ve hře. Vlastně sám o sobě ani není přelomový, jenomže začleňuje dost zajímavých myšlenek. Hra se odehrává se světě budoucnosti. Velké korporace vše ovládají a lidé jsou utlačování. A právě zde se objevujete vy. Jste prorok, spasitel, vůdce. Svou víru šíříte mezi lidi, kteří za vámi půjdou i na smrt.

re_legion (1).jpgre_legion (2).jpgre_legion (3).jpgre_legion (4).jpg
Příběh se týká tvorby vašeho kultu a násilného rozšiřování víry

To je hlavní myšlenka celé hry. Náboženství, které rychle zamíří k fanatismu. Svět je zlý, povstaňte proti němu. Kdo není s námi, ten je proti nám. A platí to pro všechno. Váš příklad brzy následují jiné kulty, které s vámi bojují ve jménu víry a tím se svět propadá do chaosu. Příběh je sice zaměřen spíš na vás a vaše okolí, každopádně síla myšlenky táhne hru dál.

 

Velké korporace vše ovládají a lidé jsou utlačování. A právě zde se objevujete vy. Jste prorok, spasitel, vůdce. Svou víru šíříte mezi lidi, kteří za vámi půjdou i na smrt.

 

Na druhou stranu musím uznat, že různé aspekty příběhu upadají. K žádné postavě jsem si nevytvořil vztah, vlastně příběh žádné postavy mi nepřišel dostatečně rozvinut. Všechny jsou spíše stereotypní obdoby věrných následovníků nebo zlých padouchů, ať mluvíme o vůdci nepřátelského kultu nebo o vašem hlavním hackerovi.

re_legion (5).jpgre_legion (6).jpgre_legion (7).jpgre_legion (8).jpgre_legion (9).jpgre_legion (10).jpg
Příběh není přelomový, ale díky zajímavému nápadu dokáže zaujmout

Naštěstí hodně závad na příběhu nebo na vyprávění vynahrazuje úžasná atmosféra. Ať mluvíme o hezkém level designu nebo o hudbě. Hra budila skoro až strach i ve chvíli, kdy jste měli situaci pod kontrolou.

Pošli své věrné na smrt

Bohužel hra silně ztrácí na hratelnosti. Princip hry je vlastně založen na získávání věřících a jejich využití. Což v základu není špatné. Jakmile běžného občana konvertujete na svou víru, můžete si vybrat, kým se má stát. A na to rychle navazují další prvky. Může to být hacker, což mu umožní stavět automatická děla a získávat peníze. Může to být kněžka, takže bude moci zvyšovat víru a léčit. Dál to může být například střelec, mnich nebo kazatelka, která automaticky obrací lidi na vaši víru.

re_legion (13).jpgre_legion (11).jpgre_legion (12).jpgre_legion (14).jpg
Hratelnost je jednoduchá a snadno uchopitelná

Hra se přitom nesoustředí na stavění dalších budov, ale na obsazování již existujících. Když obsadíte banku, můžete vydělávat peníze. Když obsadíte oltář, můžete získávat víru. Tyto budovy pak můžete vylepšovat, zvětšovat je, zvyšovat množství věřících, kteří v nich pracují. Následně své území chráníte a ze získaných zdrojů budujete armádu.

 

Na tom je založen celý princip hry. Získat a udržet zdroje a určovat, jaké jednotky se vytvoří

 

Na tom je založen celý princip hry. Získat a udržet zdroje a určovat, jaké jednotky se vytvoří. Je to velmi jednoduché a mohlo by to být zábavné. Jenže hra tratí na tom, že všechno jde hrozně rychle. Jednotky se rychle pohybují a rychlé umírají. Překonat celou mapu trvá krátkou chvíli, ale rychle tam zemřete.

re_legion (15).jpgre_legion (16).jpgre_legion (17).jpgre_legion (18).jpgre_legion (19).jpgre_legion (20).jpg
Celkem chytré nápady v hratelnosti se mění na princip "posílání na smrt"

Hra se tím dostává do velkého problému. Zdálo by se, že by se mohlo jednat o jednoduchou leč příjemnou hru. Pečlivě si rozmyslíte, jaké jednotky chcete, vylepšíte je, koupíte si v jiných budovách nové speciální schopnosti, získáte speciální schopnosti pro vaši víru atd. Systémů, se kterými si můžete pohrát, má hra dostatek. Pak vaše šlechtěná armáda zemře za pár vteřin.

 

Celá hratelnost se proměnila na princip "pošli vojáky do boje a začni tvořit další"

 

Proto se pro mě celá hratelnost proměnila na princip "pošli vojáky do boje a začni tvořit další". Svého nepřítele prostě udoláte postupně. Ve výsledku vlastně nemá hra nic revolučního, naopak skoro až děsivě připomíná ty nejhorší prvky starých strategií, a to i hloupostí vojáků. Když je umístíte poblíž budovy, ať ji stráží a objeví se nepřítel, běží za ním klidně přes půlku mapy, kde jsou povražděni. Jindy ho nechají na pokoji.

re_legion (21).jpgre_legion (22).jpgre_legion (23).jpgre_legion (24).jpgre_legion (25).jpgre_legion (26).jpg
Graficky je hra hodně slabá a trpí také technickými problémy

Obecně u vojáků funguje princip tahání za ručičku. Oni sami logicky nepřemýšlejí. Když se mají přemístit na jinou část mapy, prostě se přemisťují, přičemž rádi si vybírají ty nejnebezpečnější cesty. To, že na ně někdo útočí, je v tu chvíli irelevantní, cestou se nechají umlátit. Ani je však nemůžete účinně tahat za ručičky, protože odběhnou strašně rychle. Je chvílemi až frustrující, kolik vám hra dává možností, ale ve zmatku boje je ani nestihnete použít. A smrt vojáka nastane hned.

Budoucnost je ohavná

Aby toho nebylo málo, hra je ve špatném technickém stavu. Vojáci se často motají na místě a zasekávají se o sebe. Přičemž ani grafika není zrovna ukázková. Vypadá, jak kdyby hra vyšla spíš v roce 2009, než v roce 2019.

Klasická ukázka toho, jak dobrý nápad selže na špatném provedení. K závěru je dobré rychle zmínit, že ve hře je jen singleplayer, takže kampaň je to jediné, na co hra cílí. Místo intenzivního zážitku ale pouze oceníte atmosféru a hromadu myšlenek, jinak budete trpět kvůli neohrabané hratelnosti a technickým chybám.

Verdikt

Snaha se cení, ale důležitý je výsledek. Re-Legion sice operuje s velmi zajímavým nápadem, servíruje ho však na špatném podnosu. Ke hraní jsem se spíš nutil, než že bych si ho užíval.

Váš názor Další článek: Epic vs. autoři tanečků 1:0. Copyright na Carltonův tanec soud zamítl

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,