Real-time Civilizace? Ano, proč ne?

Civilizace se stala jednou z nejznámějších strategických her. Pro obrovské množství lidí je to stále nejlepší strategie všech dob, hra která je bude bavit třeba i za pět deset let. Mnoho lidí ji ale taktéž nemá rádo, protože je to přeci jen hra založená na tazích. A tyto hry jsou, jak známo, poněkud méně "akční" nežli real-time strategie. Empire Earth je ale právě taková real-time Civilizace…
Civilizace se stala jednou z nejznámějších strategických her. Pro obrovské množství lidí je to stále nejlepší strategie všech dob, hra která je bude bavit třeba i za pět deset let. Mnoho lidí ji ale taktéž nemá rádo, protože je to přeci jen hra založená na tazích. A tyto hry jsou, jak známo, poněkud méně "akční" nežli real-time strategie. Empire Earth je ale právě taková real-time Civilizace… Kdekoho už napadlo, jaká by to asi byla nádhera, vytvořit takovou Civilizaci v reálném čase. Až teď se ovšem tato myšlenka pomalu ale jistě stává skutečností - a to v dílnách společnosti Stainless Steel Studios.

Empire EarthEmpire Earth

Vývoj hry Empire Earth je veden pod taktovkou Ricka Goodmana, designéra starých dobrých Age of Empires , kterážto hra byla vlastně takovou "zmenšeninou" RT Civilizace, protože se zaměřovala pouze na velice úzké období liských dějin. To EE má mít mnohem, mnohem širší záběr, totiž něco málo přes 500 000 let lidského vývoje! To už je docela dlouhá doba :). Jen tak mimochodem, hru bude publikovat Sierra, což už je první známka kvality tohoto produktu. Ale teď přejděme k nějakým těm detailům:

Empire EarthEmpire Earth

Oněch 500 000 let bude rozděleno na 12 epoch (bude možné hrát každou samostatně, ale i hrát celek, tj. v podstatě kompletně přetvořit lidskou historii - k obrazu svému), od Paleolitu po 24. století (že by Startrekolit?). Budete mít možnost zkoumat více než 150 různých technologií, technologický strom bude zřejmě docela podobný s tím, jaký známe z AOE či z Civilizace. Nebudou chybět ani známé Divy světa. Taktéž vojenských jednotek bude něco kolem 150 (od lidiček s kyji přes katapulty a falangy po jaderné bomby a vesmírné zbraně). Nebude však vždy nutné používat v boji vojenské stroje. Bude totiž možné ovládat i přírodní živly! Tak budete moci skřípnout kohoutek nějakému zbytečně drzému městu třeba jen správně umístěným zemětřesením, místo abyste tam museli posílat pracně (a draze) vyrobenou letku několika menších bombradérů (asi trochu extrémní případ). Či zničit přibližující se armádu správně rozdmýchaným tajfunem, místo riskování vysokých ztrát. Samozřejmě budou k dispozici i jiné katastrofy, jako například mor, doba ledová či globální oteplování. Zajímavě vypadá i možnost "najímat" si různé hrdiny, kteří by vám mohli vypomoci v boji. Zatím není vše zcela rozhodnuto, ale je možné, že se setkáme s takovými slavnými jmény jako Napoleon, Alexandr Veliký či Patton (tedy jedni z nejlepších vojevůdců všech dob).

Empire EarthEmpire Earth

Samotný Rick Goodman o EE říká, že by to měla být hra stejně hratelná a přístupná jak pro hard-core hráče (tedy lidi, kteří paří AOE či AOE2 ve dne v noci, 24 hodin denně:), tak i pro úplné nováčky. Což vlastně dělalo AOE tak zábavné - ať jste je pařili jak dlouho jste chtěli, vždycky to byla zábava. Ještě větší byla ovšem v multiplayeru, když jste hráli proti několika lidem. Právě v tom vidí Goodman základní ideu RTS her - interakce mezi několika hráči (ať už velmi vyspělí počítačem ovládání, či živí lidští). V tom je právě ukryta všechna ta zábava, to je to, co lidi na RTS hrách přitahuje a co dělá tyto hry úspěšnými. A právě proto bychom se v EE měli dočkat doslova nového stupně zábavnosti. Multiplayer bude u EE schopný pojmout minimálně 10 hráčů, tvůrci se snaží dosáhnout až k číslu 16. Grafické provedení EE by mělo být 16bitové s kombinovanou 2D a 3D grafikou. Jak lze vidět na obrázcích, není se čeho obávat - grafika bude prostě "cool".

Hra by měla vyjít počátkem roku 2001 (ačkoliv Goodman tvrdí, že heslo "Vydáme to, až to bude hotové", je jejich mantrou). Takže všichni milovníci pořádných RTS nechť si nechají přes Vánoce jisté rezervy, aby si mohli Empire Earth urychleně pořídit.

Váš názor Další článek: Země napotřetí aneb univerzalita jednoho kopyta

Témata článku: , , , , , , , ,