Recenze: 6 ženichů a 1 navíc - vánoční dárek s příchutí erotiky!

Petr Vochozka a jeho Illusion Softworks si pro nás o letošních vánocích připravili speciální dárek a my vám na štědrý den přinášíme jeho recenzi! Devět let od premiéry adventury 7 dní a 7 nocí se tato hra vrací v pokračování, které nepostrádá nic ze šarmu, vtipu i erotického nádechu svého předchůdce. Venca Záhyb je zpět s prostým úkolem - najít pro své bývalé milenky vhodné ženichy!

Typ hry: Lehce erotická adventura
Testovací konfigurace: AMD Athlon 2000+, 512 MB RAM, 1,4 GB na HDD, 64 MB grafická karta
Výrobce hry: Enteron (
Vydavatel hry: Illusion Softworks (

Pětice ukázek BOŽSKÉHO DABINGU!
Dabovanou verzi 6 ženichů a 1 navíc můžete v současnosti získat coby součást časopisu Level 108, zdarma šířit po internetu se bude moci až za 6 měsíců (tedy v červnu příštího roku). A protože by bylo velkou škodou, abyste do té doby neokusili největší slast celé hry (ano, mluvím o dabingu), nabízíme vám pětici ukázek těch nejzajímavějších rozhovorů Venci a ostatních postav.

Toníček (délka 1:26, 1,2 MB)
Rozhovor, na který se nezapomíná. Toníček, majitel místního baru U sladkého Toníka, rozmlouvá s hlavním hrdinou o své kráse, kterou dává v šanc celému světu.

Cvičitel - oblečení (délka 0:56, 0,8 MB)
Myslíte si, že upnuté oblečení je nepohodlné? Pak jste na omylu! Dokonale vás o tom přesvědčí cvičitel mladých dam s trvalým pobytem v Teplém týnci.

Cvičitel - muzika (délka 2:27, 2,1 MB)
Ke cvičení je potřeba svižné muziky. Co poslouchají v tělocvičnách a posilovnách? No přece Bohuše Matuše či zbožňované Luneticy aneb malá seance o tom, proč jsou tihle hoši prostě boží.

Úchyl - pocení (délka 0:56, 0,8 MB)
Existuje množství úchylů i úchylek - toho jediného a nezaměnitelného ze sex shopu v Teplém Týnci vzrušuje mimo jiné pot. Proč?

Úchyl - dětství (délka 1:32, 1,3 MB)
Jak se zdá, úchyl z předcházející ukázky doplatil na újmy, které ho postihly v dětství - nebo snad nevěříte, že jej zneužíval otec, matka, sourozenci i domácí zvířata? A to vše s pevně stanoveným harmonogramem?

České adventury měly vždy své osobité kouzlo. Snad i proto nejsem sám, kdo na ně v dnešní vyhypované době supermoderní grafiky rád vzpomíná. Utkvět v paměti vám ve změti domácích skvostů musel také projekt 7 dní a 7 nocí, který se stal díky svému osobitému dojmu i erotickému nádechu legendou z dílny Pterodon Software a jedním z nejznámějších titulů distribuovaných tehdejší firmou Petra Vochozky, společností Vochozka Trading. Čas plynul a Petr Vochozka dokázal něco, co mnozí považovali za nemožné - vytvořil funkční a plně výdělečnou herní firmu na světové úrovni, jejíž tituly si mohou vyzkoušet hráči i mimo naší malou zemičku. Ani on však na staré časy nezapomněl a tak nám všem v těchto dnech přináší dárek, který potěší srdce i duši všech fanoušků domácí tvorby. Lov ženichů započíná a oblíbený záletník Venca Záhyb je u toho i s notnou dávkou osobitého šarmu.

Hledání sedmi ženichů

Pamatujete si, kam zavál osud hlavního hrdinu adventury 7 dní a 7 nocí? Jistě, do nezáviděníhodné situace - sexappealem překypující soukromé očko Venca Záhyb zprznilo (samozřejmě hnáno vlastním chtíčem i podezřelou sázkou) všech sedm dcer bohatého a vlivného magnáta Smihta. Zazvonil zvonec, pohádka měla svůj konec a Venca? Ten svých činů trpce litoval. Výlet na staromládenecký odpočinek se však nekoná - Smiht pod pohrůžkou smrti donutil Vencu najít pro každou ze sedmi dcer po jednom ženichovi. To vše v Teplém Týnci - městečku, které překypuje individui všemožného rázu. A protože místní agentura pro hledání ženichů je z důvodů dovolené uzavřena, musí se Venca o vyřešení problému (a své vlastní přežití) postarat zcela sám.

Úvodní menu hry * Přečtěte si ceduli nadepsanou Restaurace! * A tady je ono osudové setkání s výčepním Toníčkem

Nové město, noví lidé a mezi tím vším na smrt vystrašený Venca. V takové pozici se tedy ocitáte na začátku hry a protože na vyhledání sedmi ženichů máte pouze sedm dní (jak symbolické – sedmička je zkrátka číslo zaslíbené), není čas na otálení. Teplý Týnec však rozhodně není město, které byste chtěli navštívit o dovolené, ba jiné příležitosti - a už vůbec to není místo, které by překypovalo po svatbě toužícími mládenci. 6 ženichů a 1 navíc obsahuje zhruba dvacítku rozmanitých lokací, které vás zavedou do všech obyčejných i netypických prostředí - od ulic města, přes hájenku i místní posilovnu až do oblíbeného sex shopu (který navštěvují takřka všichni obyvatelé městečka - včetně zbožného pana faráře!).

Adventura až do morku kosti

Prohnilé město a prohnilí obyvatelé. A věřte nebo ne, Vencova notorická nevěrnost je na zdejší kraj slabou písničkou! Jakpak by ne, když vás kroky osudu seznámí s léty zneužívaným úchylem, homosexuálním výčepním, hasičem, který trpí vášní k Tereze Pergnerové, či farářem, který slib pohlavní zdrženlivosti porušuje den co den. Jakkoliv se to nezdá být pravděpodobné, i mezi podobnými individui můžete najít vhodné ženichy pro celou smečku sedmi Smihtových dcer. Každá z nich má však jiný vkus i svá specifická přání a těm musíte za každou cenu vyhovět. 6 ženichů a 1 navíc však není hardcore adventurou a snad právě proto vám vytipování vhodné „oběti“ potrvá v případě každé ze šesti Vencových bývalých milenek jen několik okamžiků. Horší je to však logicky s jejich přesvědčováním.

Prohlédněte si Teplý Týnec pěkně z blízka * Farář si libuje v obrovských žranicích i návštěvě místního sex shopu * Krásná dívka a velká činka - sex a posilování!

Kdy se adventury 6 ženichů a 1 navíc dočkáme?
Přestože je adventura 6 ženichů a 1 navíc plně freeware projektem, exkluzivní práva pro její distribuci získal herní časopis Level. Kdy se tedy hra bude moci zdarma šířit po internetu?

Verze bez dabingu – od 28.1.2004
Verze s dabingem – od 28.6.2004

Nerad bych zabíhal do detailů a prozradil vám z příběhu více, než je zdrávo. Přesto si vhodné hledání jednoho z ženichů předvedeme v praxi! Pamatujete si na Evelínu, jedno z těch mladých a krásných děvčat, po nichž toužili všichni muži Lhoty? Ani ona pochopitelně na Vencu nezapomněla a při výběru budoucího partnera zdůraznila důležitý faktor - přirozenou vyvinutost v jistých partiích mužského těla! Rozlousknout podobný oříšek není jednoduché, rozhovor s místním úchylákem však vyřeší vše potřebné - Venca získá kondom nadstandardních rozměrů, zjistí, kdo z města si jej pořizuje a "zfalšuje" dva důkazy, kterými Evelínu přesvědčí o existenci a "nadprůměrnosti" vybraného ženicha. Tomu se sice do ženění příliš nechce, ale jak to tak bývá - kde není láska, pomohou peníze.

Enteroni se opět blýskli

Příběh zkrátka stojí za to a přestože vás hra čas od času překvapí nelogickým řešením vzniklé situace, její erotický nádech je jen a jen ku prospěchu věci. 6 ženichů a 1 navíc je adventurou do morku kostí a tak se budete muset vypořádat nejen s dlouhými rozhovory, ale také hledáním potřebných předmětů i neustálým přebíháním z jedné lokace do druhé. K tomu všemu vám hraje různorodá hudba (lišící se v různých částech Teplého Týnce). Přiznám se však, že po delší době hraní jsem nebyl schopen kvality hudebního doprovodu docenit a tak jsem se ho jednoduchou změnou v nastavení navždy zbavil. Délka hry nezklame ani nepřekvapí, rozhodně však od 6 ženichů nečekejte zábavu na několik probděných nocí.

Místní sex shop je zpestřen o podobiznu velké Britney Spears * A další překrásný páreček je na světě! * Tomu se říká skutečné umění!

Přestože nám adventuru 6 ženichů a 1 navíc přináší tuzemský herní „výrobce“ Illusion Softworks, hlavní zásluhu na hře nesou ručičky členů brněnského týmu Enteron. A je to konec konců patrné na každém kroku. Narážím především na typickou grafiku, která k jejich výtvorům již od nepaměti patří. Že jste o tomto nadějném společenství talentovaných vývojářů doposud neslyšeli? Pak vám vřele doporučuji zapátrat v doupěcích archivech a vyzkoušet si některý z předchozích freeware výtvorů Enteronů. Věřte mi - budete mile překvapeni kvalitou těchto zdarma šiřitelných adventur, byť 6 ženichů a 1 navíc je z pohledu všech dosavadních děl tohoto týmu vskutku mistrovským dílem! Vraťme se ale zpět ke grafice, k níž však zřejmě není co dodávat. Mohu ji vyseknout jedinou poklonu – a to zdůrazněním faktu, že si jen ztěží dokáži představit lepší či alespoň srovnatelný grafický kabátek, který by se ke hře podobného erotického ladění tak dokonale hodil.

Perla hry? Nepřekonatelný dabing!

Až do setkání s 6 ženichů a 1 navíc jsem nevěřil, jak nepostradatelnou roli může sehrát český dabing. České adventury na něm již od pradávna stavěly, o tom nemůže být pochyb! Žádné se však nepodařilo dosáhnout úrovně navrativší se erotické klasiky. Že Šesti ženichům nechybí řádná porce humoru vám může být jasné i bez "ošahání" konečného výtvoru, že však na něm mají největší podíl nezaměnitelné rozhovory v mnohdy geniálním podání - o tom bych si dovolil před setkáním s hrou skromně pochybovat. Netrvalo to ani 30 sekund a já se válel smíchy pod pracovním stolem - na osudové setkání s nezaměnitelným hospodským Toníčkem se zkrátka nezapomíná. Jakpak by také, když vás přivítá slovy: "Toník ví, co chceš říct. Že je to tu moc príma hospůdka s dobrým pivínkem a moc mňami papínkem a hlavně s roztomilou obsluhou." Nemějme Vencovi za zlé jeho šokování vrchním - konec konců, Toníkův proslov ještě neskončil: "Ty rošťáku! S lichotkami si na Toníka nepřijdeš. On je trošku upejpavej, víš? Tákhle kytičků, lahvičku vínečka, romantickou mňamku, svíčky a heřmánkovou indulónu - panečků, Toník by ti zobal z ručičky!" A takhle by se dalo pokračovat donekonečna.

Boverák nebo prodejce drog? * Všech sedm manželských párů - pokud jste hru nehráli, tomuhle obrázku se raději vyhněte * A tady ho máme - magnáta Jonatana Smihta

Nechejme však mluvit také řeč čísel. Na namluvení hry se podílelo celkem 15 herců a dabérů, jejichž hlasy budou mnohým povědomé, žádnou hereckou hvězdu však mezi nimi nehledejte. Za celou dobu hry jsem zaznamenal snad jediný moment, kdy mi zvolená intonace nepřipadala (vzhledem k aktuální situaci) vhodná - nebudu však jistě sám, kdo podobné zaškobrtnutí bez mrknutí oka přehlédne. I přesto bych si jednu výtku neodpustil. Se vší úctou k pánům tvůrcům - zdarma šířit nadabovanou plnou verzi hry až za půl roku? Tento prachsprostý čin se vzdáleně podobá svatokrádeži! Nechcete-li tedy přijít o zřejmě nejpodstatnější složku hry, utíkejte do obchodů a hledejte poslední číslo Levelu, který získal na šíření verze s dabingem exkluzivní práva. A pokud snad nemáte přebytečné dvě stovky, zaposlouchejte se do pětice ukázek dabingu, které jsou součástí naší dnešní recenze.

• DABING, DABING a DABING!
  • Pořádná dávka humoru
  • Hledání sedmi ženichů (příběh)
  • Erotický nádech
  • Zvrhlé městečko a jeho obyvatelé
  • Hra se bude šířit zdarma!
  • Po delší době hraní hudba
  • Místy nelogické řešení hádanek a situací

Skvostný vánoční dárek!

Závěr recenze patří už od nepaměti vyčerpávajícímu ohodnocení recenzované hry, porovnání s konkurencí i vyzdvižení všech pozitivních a negativních stránek produktu. Snad mi nebudete mít za zlé, když v případě adventury 6 ženichů a 1 navíc učiním výjimku a i přes změť číslíček pod tímto odstavcem vám to závěrečné neprozradím. Těžko totiž hodnotit freeware projekt a porovnat jej s plně komerčními tituly – tedy hrami, do nichž tvůrci investovali nesrovnatelně vyšší prostředky a na jejichž tvorbě se podílely početnější autorské týmy. Nás tak může hřát u srdíčka skutečnost, že i s nimi se může vánoční dárek Illusion Softworks měřit - ne v oblasti grafického zpracování, inovací žánru či své délky, v těchto ohledech 6 ženichů a 1 navíc viditelně ztrácí. Karta se však obrací při hodnocení příběhu, božského dabingu i nepostradatelné dávky humoru. Zkrátka a dobře -  6 ženichů a 1 navíc je krásný vánoční dárek, jehož jedinou šmouhou na krása zůstává fakt, že si jej v těchto dnech můžete pořídit pouze coby součást Levelu 108. Ale konec konců, nikdo není dokonalý.

Příběh: 8/10
Humor: 9/10
Dabing: 10/10

6 ženichů a 1 navíc je adventura překypující šarmem svého staršího předchůdce, hra zkrášlená hektolitry vtipu i jemnou erotickou příchutí. Nic víc nepotřebujete vědět – ani znát mnohdy zavádějící číslo u celkového hodnocení.

Celkové hodnocení: X/10