Recenze a reportáž: půlnoční premiéra filmu Kill Bill

Fanoušci anime, kteří tvoří velkou část redakce Doupěte (včetně nové hvězdy Doupěte, Kačenky:-)), se během minulé půlnoci vydali na vytouženou premiéru filmu Kill Bill. Quentin Tarantino se zamiloval do anime (že by Matrix?), na vás teď čeká vyprávění o atmosféře půlnoční premiéry (s fotografiemi z místa činu) a recenze filmu přímo od šéfredaktora.
Seznam kapitol
  1. Úvod a reportáž z půlnoční premiéry
  2. Kapitola 2: Recenze filmu Kill Bill

Kill Bill
USA 2003, Titulky
Distribuce v ČR: Bioscop
V kinech od: 10.10. 2003
Režie: Quentin Tarantino
Scénář: Quentin Tarantino
Hudba: RZA
Hrají: Uma Thurman, David Carradine, Lucy Liu, Michael Madsen, Sonny Chiba

Recenzi filmu najdete v druhé kapitole článku! Tato stránka (první kapitola) nabízí „jen a pouze“ reportáž z půlnoční premiéry filmu ve Velké Špalíčku v Brně!

Kapitola 1: Doupě jde do kina

Někteří z vás si možná všimli, že osazenstvo Doupěte - nebo přinejmenším jeho významná část - je značně zatížená na japonské RPG. Odsud je to už jen kousek k anime, které pro změnu v poslední době vlilo krev do žil zdánlivě mrtvému americkému akčnímu filmu třídy AAA. Začal to Matrix, okopíroval to Tygr a Drak, Hrdina, Equilibrium nebo Versus – což jsou všechno nepochybně výborné filmy (každý docela jiným způsobem), ale kruh opsal a na docela novou úroveň vše dostal až Kill Bill. Proč jsme to věděli už dopředu?

"To není konkurence, ale idol!" (Katčin komentář)

Protože známe autora filmu, viděli jsme ukázky a četli rozhovory. Od začátku bylo jasné, že Quentin Tarantino na nás chystá další šok, který velké části kina vezme napoprvé dech, aniž by je nechal pochopit, jak a co vlastně udělal. Tarantino není normální člověk (kdo viděl poslední příběh ve Čtyřech pokojích, bitku v hospodě ze Soumraku do úsvitu nebo scénu s „Buckem Fuckem“ v Kill Billovi, ten ví, jak to myslím). To je jisté. Co se stále nemohu rozhodnout je, zda si Tarantino zaslouží větší nálepku úchyláka nebo génia. Hlavní pro Kill Billa i tento článek ale zůstává, že je Quentin Tarantino výborný režisér a scénárista, originální a vizionářská osobnost, která dokáže v člověku navodit pocit, že jít do kina ještě pořád může znamenat nečekaný zážitek.

Rychle: rozdělit peníze a úkoly, kdo vystojí kterou frontu * Lidi už chodí do sálu! * Další film, na který se těšíme: Underworld

Pamatujete si na atmosféru prvních projekcí Pulp Fiction? Jak celý sál seděl a nevěřícně třeštil oči, nechápal kam a proč se příběh stáčí, jaký je smysl sáhodlouhých, očividně nesmyslných dialogů a zmateně se ohlížel na hrstku podivných individuí v zadních sedadlech, hýkajících smíchy a blahem? A pamatujete si, jak jste Pulp Fiction viděli podruhé, začínali chápat příběh, pak potřetí, začínali milovat hudbu a pak po xy-té a milovali jste na tom filmu úplně všechno? Osobně jsem stejné pocity měl i u Gaunerů a také dalších projektů, které třeba nebyly tak docela Tarantinovy, ale nesly jeho nezaměnitelný rukopis (Od soumraku do úsvitu, Desperado).

Na nový film bych tedy šel, i kdyby trailery slibovaly psychologickou operu z prostředí továrny na výrobu mýdel. Čirou náhodu však trailery slibovaly samurajský opus plný matrixově vizuálně ohromujících bitev, kořeněný nezaměnitelnými dialogy, jaké (snad s výjimkou Tarantintových ctitelů z mladé anglické školy) prostě nikdo jiný nenapíše a když už ano, určitě je nedostane do vysokorozpočtového hollywoodského filmu. Kill Bill mi tedy svým pojetím usnadnil v redakci práci s přesvědčováním, že TOHLE MUSÍME VIDĚT. A jak vycházely další upoutávky, začínalo být stále víc jasné, že letošní rok znamená pro filmové fanoušky trojúhelník závislosti: Matrix 3, LOTR 3 a Kill Bill 1.

Mulitplex Velký Špalíček v rodném městě Doupěte (Brno) je známý svým výborným zvykem pouštět nedočkavým fanouškům filmy hned o půlnoci dne, na který je oficiálně stanovena premiéra. V případě Kill Billa opět promítalo několik sálů (jako například u Matrixe nebo Hvězdných válek), ale k našemu překvapení NEBYLY vyprodané. Děvčata Kačenka a Rinoa (jedna ze spolutvůrců největší české fanouškovské stránky o sérii Final Fantasy, hostované na Doupěti) si toho faktu všimla, ale nadšení mužské části týmu je rychle vrátilo zpátky na správnou kolej (= „SEDÍM V KINĚ A BUDOU HRÁT NOVÉHO TARANTINA!!!“).

Vybavena na pravou multiplex-seanci * I Rinoa má radost z trička Kill Bill * Ta hezčí část týmu Doupěte

Katka nám ještě měla čas říct, že Uma Thurmanová je její idol a kdyby si jednou v životě mohla vybrat, kým by chtěla být, měla by v tom jasno – a reklama (ta stará) na Matrix 3: Revolutions (příští měsíc!) zastavila její výklad, stejně jako mé unavené pokusy o nějaké fotografování (Invex se táhne už čtvrtý den a právě dnešek byl ze všech nejnáročnější).

Druhou kapitolu - recenzi filmu - najdete pod odkazem na spodku a vršku této stránky!

Kapitola 3: Přišli jsme, viděli jsme, napsali jsme

Dohrála závěrečná hudba, dojely titulky (s originálním poděkováním Robertu Rodriguezovi, kromě jiného) a neznámá slečna za námi konečně přestala žvatlat, že Kill Bill je vlastně Desperado, jen se to místo Mexika odehrává v Japonsku. Náš tým se pokusil vypochodovat z kina, ale už před sálem u pokladny jsme se zastavili a pustili se do tak zuřivého rozhovoru, že jsme zapomněli pokračovat v cestě – až nenápadné náznaky personálu kina, že vykecat se můžeme venku, nás přiměly kino doopravdy opustit.

Po filmu: "To byla síla, co na to říkáte vy?"

Dojmů bylo tolik: vždyť Kill Bill je opravdu něco docela jiného, než co jsme viděli doposud – a nebo, možná, je to spousta věcí, které jsme už viděli, dotažených na takovou úroveň, podaných takovým stylem a skloubených tak mistrně, že z toho zůstává rozum stát. Chcete vědět o čem mluvím? Nu, potom se musíte naučit využívat nové funkce článků na Doupěti a kliknout nám na druhou kapitolu článku:-). Snad to bude stát za to!

Doupě pro vás místo spaní koukalo a psalo:-) Užijte si výsledek v další kapitole článku (klikněte na odkaz níže)!

Jízdní řády Bileto