Recenze: Ace Attorney Apollo Justice – nový hrdina

Oblíbený právník se odebral do důchodu a na jeho místo přichází nováček v dalším dílu populární série plné kultovních hlášek a zamotaných případů.
Recenze: Ace Attorney Apollo Justice  – nový hrdina
Seznam kapitol
  1. Jedna, dva, čtyři, Apollo sem míří
  2. V soudní síni i mimo ni

Pokud jste již měli tu čest s prohnaným právníkem se špičatými vlasy tak jistě víte, že i s jednoduchou grafikou a několika herními prvky jde díky skvělým dialogům a chytře napsanému příběhu vytvořit zábavnou hru. Phoenix Wright si dokázal snadno získat popularitu i přes to, že je to vlastně pouze konverze z GameBoye Advance. První díl, který měl nejspíš nejaponské publikum jen nalákat na budoucí díly tvořené přímo pro NDS, si vymohl téměř status kultu a jeho fanoušci donutili Capcom postupně vydat i konverze dílu druhého a třetího.

Nový hrdina, jeho pomocnice Trucy a mentor Kristoph

Který díl je který?

Phoenix Wright: Ace Attorney – v prvním díle kromě seznámení se všemi hlavními postavami, které nás budou provázet dalšími třemi díly nahlédneme do Phoenixova dětství a dětství jeho rivala žalobce Milese Edgewortha; najdeme zde také bonusový případ pro NDS, s jehož některými postavami se setkáte ve čtvrtém díle

Phoenix Wright Ace Attorney: Justice For All – ve druhém díle se dozvíme více o technikách vesnice médií, ze které pochází Phoenixova pomocnice Maya a jako žalobkyně se představí obávaná Francisca von Karmová se svým bičem; Phoenix také získá tajemný kámen s jehož pomocí může odhalovat tajemství srdcí

Phoenix Wright Ace Attorney: Trials and Tribulations – ve třetím díle, který se ještě do Evropy nedostal, se Phoenixovi postaví tajemný a na kofeinu závislý žalobce Godot; podíváme se i do Phoenixova mládí na vysoké škole

Ace Attorney Apollo Justice – v nejnovějším díle sice Phoenixe v roli hlavního hrdiny vystřídal nováček Apollo Justice, ale Phoenix zůstává jednou z klíčových postav; čtyřka je prvním dílem tvořeným přímo pro NDS; na oficiální stránce si můžete vyzkoušet hratelné demo online

V Evropě jsme ale bohužel kvůli tradičnímu zpoždění vydávání her trochu pozadu, a tak i když v Americe se fanoušci již dočkali všech čtyř vydaných dílů a netrpělivě čekají na každé nové informace o chystané pětce, my jsme se dočkali pouze prvních dvou, a teď čtvrtého dílu. Doufám, že se distributoři nerozhodli třetí díl jen tak přeskočit, protože i když na něj nejnovější díl přímo dějově nenavazuje (pouze se odehrává o sedm let později), ochudili by nás tím o skvělé čtyři případy, které dokreslují minulost hlavních postav včetně Phoenixe.

Právník reloaded

Pojďme se ale podívat na díl čtvrtý, který je tu dnes v hlavní roli. Spolu s novým hrdinou, jeho pomocníky a rivaly, přináší i několik (staro)nových herních prvků. Staronových proto, že s některými z nich jste se již mohli setkat v bonusovém případu z prvního dílu, který byl stejně jako čtvrtý díl vytvořen exkluzivně pro Nintendo DS. Dočkali jsme se také vylepšení vzhledu a při některých animacích postav až padá čelist údivem, co lze s tak jednoduchou grafikou vymyslet. A možná přijdou i nefalšované CG animace! Vezmeme to ale všechno pěkně popořadě.

Na začátku hry se ocitnete v roli právníka nováčka Apollo Justice. Vlasy má sice špičaté o trochu méně než náš starý známý, ale v horlivosti a touze pomáhat svým klientům si s Phoenixem v ničem nezadá. Jeho případy si v zamotanosti, vtipnosti a někdy až trochu absurdnosti se starými také mohou podat ruku. Naštěstí na ně není sám. Kromě moudrého mentora Kristopha Gavina mu pomáhá samotný Phoenix Wright a jeho dcera Trucy, která se touží stát kouzelnicí a má vždy plné kapsy různých triků.

Nové vs. Staré postavy

Ano, ačkoliv ne jako hlavní hrdina, Phoenix Wright se vrací a má velkou roli během celé hry. Nebojte se, že bych vám prozradila nějaké velké překvapení, mohli jste ho vidět již v trailerech a objeví se téměř na začátku hry. S objevením Phoenixe a dalších několika starých známých souvisí jeden nepříjemný fakt. Protože ať se nové charaktery snaží jak chtějí, staré je chvílemi zcela zastiňují a několikrát během hry jsem se přistihla, jak přemýšlím, kdopak z mých oblíbenců se ještě ve hře objeví.

Probíhá vyšetřování * Žalobce v akci * Apollo si nenechá nic líbit

Nové charaktery nejsou špatné, to vůbec ne. Téměř všechny jsou jedinečné, osobité a dokáží zaujmout i pobavit. Ale při srovnání se starými se nemohu ubránit dojmu, že by bylo lepší hru buď věnovat pouze novým charakterům, anebo alespoň vrátit všechny klíčové charaktery z dílů minulých. Na návrat většiny z nich totiž celou hru budete čekat marně a působí opravdu zvláštně, když vás Phoenix provází téměř celou hru, ale ani jednou se nezmíní o tom, co se stalo s Mayou za těch sedm let, co uplynulo od třetího dílu.

Přemýšlení je základ úspěchu * Rekonstrukce scény činu * Téměř všechny objekty si nyní můžete prohlížet ve 3D

Během většiny z celkových čtyř případů, jejichž vyřešení vám potrvá dlouhou dobu, proti vám bude stát efektní žalobce Klavier Gavin, nástupce legendárního Edgewortha, ostré von Karmové a tajemného Godota. Ve dne žalobce, v noci zpěvák rockové skupiny a jeho ego svou velikostí způsobuje trhliny ve zdech soudní síně. Všechny případy jsou zajímavé, ale vyniká obzvláště poslední nejdelší a nejepičtější, ve kterém se jako obvykle rozplete složité klubko záhad sahajících hluboko do minulosti.

V další kapitole se konečně dostanete do soudní síně a přečtete si verdikt

Dostupné pro: 3DS
Žánr: Adventury | právnická adventura