Recenze: Alpha Wing 2 - vesmírná řež ve 3D

Nudná klasika nebo povedené pokračování úspěšné vesmírné arkády? Minimálně slibovaná podpora třetího rozměru u vybraných telefonů nahravá titulu do karet. Jestli to ale stačí na vytvoření kvalitní akční rubanice se dozvíte až v recenzi.

Žánr: akční arkáda
Platforma: Java MIDP 1.0 a 3D Java
Testovací hardware: Sony Ericsson d750i
Výrobce: Glu,
K zakoupení: ještě není v prodeji
Cena: neznámá

O firmě Glu je v posledních měsících slyšet víc a víc. Od doby, co vznikla spojením velikánů mobilní zábavy Sorrentu (např. povedená předělávka Baldur`s Gate) a Macrospace (kouzelná série tahovek Ancient Empires), chrlí jeden vynikající titul za druhým. Příkladem tomu je nedávno vydaný Driver: Vegas nebo netradiční sprejerský kousek Marc Ecko`s Getting Up připravovaný mimo jiné i na PC. Ale to jsme odbočili. Po trochu netradičním úvodu plném názvu špičkových her na vás vytasíme to opravdu podstatné. Hvězdu dnešního článku a nejnovější eso vývojářů z Glu s názvem Alpha Wing 2.

Jak číslice v názvu napovídá, jedná se o druhý díl. Původní titul měli na triku tehdy ještě samostatní Macrospace a vytvořili tak jednoduchou akční směs, která zachutnala každému, kdo považuje hraní na mobilu za občasnou záležitost na pár minut. Že odlehčená vesmírná střílečka s pohledem z boku umí lidi stále zaujmout spolehlivě potvrdila už její prodejnost, jenž přesáhla milión legálních kopií. Bylo tedy zcela jasné, že se dočkáme pokračování. Delší chvíli to sice trvalo, ale je tu.

Robot a jeho vesmírná plechovka * Boss v závěru první galaxie * Ochranný štít v akci

Střílet a nebýt sestřelen

Vesmír je na pokraji zániku, temnota už se stačila rozprostřít po všech galaxiích. Nelítostné boje mezi lidstvem a mimozemskými útočníky nabírají na obrátkách a člověčímu rodu pomalu začíná docházet dech. Každý den je rozšrotováno mnoho lodí a nekonečnem protečou hektolitry rozlitého paliva. Přesto se přihlásili stateční dobrovolníci ochotní osvobodit trio obsazených galaxií.

Příběh jako vystřižený z toho nejtuctovějšího sci-fi filmu. Co se dá dělat, originalitou tímto směrem autoři zrovna nehýřili. Na začátku hry si vyberete, jakým ze zmiňovaných tří hrdinů chcete být. Máte možnost vyzkoušet si kůži sympatické dívky Summer, zeleného strašáka Tuarega a plechového Robota-X. Aby bylo jasno, liší se mezi sebou jen svým vzhledem a barvou laserových střel. Co se týče účinnosti zbraní a štítů, rozdíl vůbec nepoznáte. Díky tomu se z nich stává jenom jeden z kosmetických prvků hry.

Celému titulu figuruje číslo tři. Tři jsou nejen galaxie, které čekají na osvobození, ale také planety v každé z nich. Dohromady tedy devět misí, které vám dají pořádně zapotit. Počáteční světy jsou jednoduché, ale už pokoření druhé galaxie představuje pěkný oříšek. Alpha Wing 2 je sice jen o tupém střílení, jenže s nutností vyhýbání se nepřátelským střelám. Těch je požehnaně a mnohdy zaplní celou obrazovku tak, že není s raketou kam uniknout. Pamatujte: stačí jeden zásah a máte po srandě.

Vývojáři naštěstí chytře přidali podařený systém ochranného štítu. Ten aktivujete stisknutím klávesy 0 a vytvoří kolem vás elektrické pole ničící veškeré nepřátelské jednotky, které se ho dotknou. Neusněte však na vavřínech, má to pár háčků. Předně je štít časově omezen (odhadem tak na pět sekund) a neméně důležitý je také fakt, že jim čas od času některý z nepřátel zdárně proletí. Potom teprve nastává ta správná mela. Pro další použití musíte počkat na doplnění žlutého ukazatele ve spodní časti obrazovky. Ten se sice dobíjí docela rychle, ale nikde ne tak, jak byste chtěli. Znáte přece zákon schválnosti…

Kraka není žádná procházka růžovým sadem * Tolik nepřátel... a všichni jdou po mně! * Žvýkačky jako munice?

3D vesmír a jeho placatí obyvatelé

Druhů nepřátel napočítáte desítky. Od obyčejných a dotěrných lodí, přes sebevražedné raketky, až po rotující kostky vypouštějící plasmu. Je jich zkrátka tolik, že si často po pohledu na obrazovku budete připadat bezradně. Jenže to není jen zdání. Alpha Wing 2 je opravdu v pozdějších misích až přehnaně obtížný. Likvidaci naštěstí ulehčují různé bonusy ve formě modrých kapslí poletujících vesmírem. Přidávají na vaši kocábku speciální palebnou sílu, kterou rozhodně oceníte. Ze silnějších nepřátel také vypadávají krystaly zvyšující skóre. To se počítá po celou dobu hraní a za každého eliminovaného slizáka získáváte body. Bude-li se vám zdát váš výsledek dostatečně velký, můžete ho odeslat do wapového žebříčku nejlepších hráčů.

Už v úvodu recenze jsme mluvili o podpoře 3D. Glu ale jen dělali z komára velblouda. Žádné grafické orgie a lá počítačový simulátor vesmíru X3 konvertovaný do mobilu nečekejte. Všechny lodě jsou ve druhém rozměru a vidíte je z vrchu. Jenže pod nimi se míhá 3D svět. Zpočátku to sice vypadá efektně, ale brzo poznáte, že se jedná jen o zbytečnou blbůstku. Jinak se nedá grafickému kabátku co vytknout. Pestrobarevné zpracování nám zkrátka padlo do oka. Škoda že se nedá to stejné říct i o zvukové stránce. Vtíravá hudba vás provází jak v menu, tak i samotné hře, kde bychom dali přednost svistu laserů a hlasitým výbuchům.

• Devět hratelných světů
  • Později neuvěřitělně obtížné
  • Pěkná barevná grafika