Recenze: Alpha Zone 3D – jako za starých časů

Chcete si zavzpomínat na staré dobré časy, ve kterých každý hrál klasiky jako Doom nebo Wolfenstein? Alpha Zone 3D je vydařeným titulem, který vám to umožní. Skvělá hratelnost, parádní „retro“ grafika a spousty nepřátel. Co víc si přát?

Autor: Gameleons
Žánr: FPS akce
Platforma: J2ME
Testovací hardware: Sony Ericsson K700i

S nostalgickou slzou v oku vzpomínám na zlatou éru 32 bitových strojů. Rozmach v herním žánru na poli akčních her tehdy strhnul téměř každého člověka, přinesl řadu novinek a revolučních technologií. V dnešních dobách se sice neznalci smějí nad  - pro ně v uvozovkách – kvalitami prvního a druhého dílu Dooma či Wolfensteina. Ale žádné jiné hry od té doby již nikdy nedokázaly nabídnout ve všech ohledech tolik inovací. Pokud však máte chuť alespoň z části navrátit se o deset, patnáct let zpět, zabruslete ke hrám pro mobilní telefony. Konkrétně Alpha Zone 3D vám to umožní jak se sluší a patří!

Jůů, ono se tam něco děje!

Už při prvním spuštění jsem byl mile překvapen. Příběh jsem totiž očekával asi stejně jako Červenou Karkulku na Václaváku. Jednoduchá zápletka sice náročného hráče nestrhne, ovšem ohraná slova „lepší než nic“ do kontextu přesně zapadnou. Příběh se odehrává na planetě Ferrinox 9 čelící nečekanému nepřátelskému útoku. Veškeré zálohy pro protiútok selhaly a poslední nadějí se stáváte vy. Patříte k té nejspeciálnější z nejspeciálnějších jednotek. Jste prostě nejspeciálnější speciál čelící všemu zlu, odkázán na svoji zbraň a uvážení. Jak si poradíte v následujících minutách? Jo, to je jenom na vás.

Projdete si celkem třemi rozsáhlými levely, v nichž na vás čeká více jak pět druhů nepřátel. Překvapující přitom je, jak moc si autoři pohráli s designem jednotlivých kol a rozložením stvůr. I když číslovka tří (čtěte tři) nesahá do závratných výšin, vězte, že o zábavu na dlouhé desítky minut budete mít postaráno. Žádná prťavoučká kola, která sfouknete během deseti minut.

Hlavní a zároveň jedinou náplní Alpha Zone 3D je samozřejmě střílení, což lze od obyčejné „doomovky“ očekávat. Při pohledu na okolní obrázky je patrné, v jakém duchu se hra nese a co vás v ní i čeká. Ne, nemusíte umět věštit. Ani to po vás nechci. Ale takřka za každým druhým rohem stojí nepřátelé čekající na zbloudilé duše, s odhodláním poslat je (vás) do pekel bez ohledu na jejich (vaši) „speciálnost“.

Prostá FPS rubanice je prostě prostá FPS rubanice. Tečka

Cíl je prostý – zabít, nebo budete zabiti. Variabilita protivníků je po designové stránce dobrá a každý vypadá do jisté míry jinak. Jejich schopnosti nikterak nepřevyšují daný limit, jenž je pro všechny stejný. Jinými slovy, úchvatnou AI, neočekávané střety nebo léčky nečekejte. Jsou to obludy a stroje lačnící po krvi. Jediné rozdílnosti mezi nimi spočívají ve výdrži a síle, s jakou dokáži udeřit. V arsenálu máte k dispozici čtyři zbraně – pistoli, brokovnice, rotační kulomet a plazmové dělo. Každá z nich má jinou sílu a je asi zbytečné připomínat, která mezi nimi korunuje.

• Hratelnost
  • Délka hry
  • Možná až moc připomíná Doom
  • Malý zbrojní arsenál

Grafika je na poměry mobilních her výtečná, animace postav jakbysmet a detaily, jimiž levely hýří, nepřehlédne nikdo. Jenže vše jakoby z oka vypadlo legendě počítačových stříleček – několikrát zmíněnému Doomovi. Je to opravdu dobře? Doteď nejsem zcela přesvědčen. Tak či tak je ale Alpha Zone 3D podařená hra, kterou nelze než doporučit. Za ty peníze rozhodně stojí...

Originalita: -10/10
Atmosféra: 7/10

Alpha Zone 3D je mírně překopaný, v jádru však zachovalý Doom pro mobily. Čistá akce, průzračný děj a výborná grafika přitom tvoří jeho hlavní přednosti.