Recenze: Assassin’s Creed (CZ) – spravedlivý vrah

Diskuze čtenářů k článku

ľaľo  |  20. 05. 2008 10:05

snazil som sa to hrat na PC, ale to priserne konzolove ovladanie sposobilo, ze som to nechal tak

 |   |  Odpovědět
Ertefol, Ertefol  |  20. 05. 2008 18:18

S pětitlačítkouvou myší je ovládání v pohodě - i když je fakt, že je dělané vyloženě pro gamepad.

 |   |  Odpovědět
Sammy  |  20. 05. 2008 12:59

+ modely starověkých měst jsou doposud nepřekonané. Vše působí velmi realisticky. Pouze ulice by mohly být trochu špinavější.

+ boj je rovněž zážitek a to po celou dobu hraní. Hráč je nucen při boji rozlišovat zkušenější soupeře na něž neplatí laciné triky. Napoled jsem se takhle pobavil u Jedi Academy.

- opakující se vedlešjí úkoly jsou navíc většinou velmi trapné. Například poslové, kterým kradete dopisy se ohlížejí, jako by na krádež čekali a když zjistí, že dopis už nemají, pokrčí rameny a jdou dál. Když už se má něco opakovat po celou dobu hry, mohlo by to alespoň být dotažené.

- nejzajímavější částí hry jsou samotné vražy. Bohužel si před každou musíte shlédnout scénku, kde váč cíl provede něco opravdu hnusného a dodá vám tak chuť ho zlikvidovat. Bylo by asi mnohem přirozenější dozvědět se o zkaženosti budoucích mrtvol z vedlejších úkolů, kterým by takové scénky dodaly šťávu.

- ačkoliv je freerunning opravdu vymakaný, jeho ovládání se většinou omezuje na držení třech tlačítek a korigování směru pohybu. Altair za vás dokonce i sám skáče. Po deseti minutách pohybu už se nemáte co učit a to je zatracená škoda. Dofám, že tento autopilot napříště zmizí.

Creed mi NEpřijde jako kompletní hra, ale spíš takové demo - upoutávka na to co se chystá.

 |   |  Odpovědět
Glutton  |  20. 05. 2008 14:47

V něčem souhlasím v něčem ne...

Souhlas o městech - kéž by se takové město obejvilo v nějkaém RPG. Díky tomu že by nebylo o freerunningu po střechách tak by nemuselo být tolik šablonovité a při takové představě slintám. Tomu co předvedl AC se dá teprve říkat města - "velkoměsta" typu Imperial City nebo Khorinis jsou proti tom jen samoty u lesa.

Souboje mi přišli hodně rozporuplné... to jak všichni koukají čekají na popravu působí víc směšně než zábavně. Raději měli udělat třeba jen bitky 1vs1 nebo 1vs2 ale o to propracovanější. Když kolemě mě postakuje deset panáků a dělají všechno pro to aby se mě náhodou nedotli... působí to divně.

A souhlas s tím free runningem - je revoluční, úžasně provedenej, ale až přespříliž jednoduchej. Což o to... že skáče za mě by toli nevadilo. Ale to že můžu fakt vyšplhat odkudkoliv kamkoliv je podle mě škoda. Aspoň hledání cesty na věže by mohl bejt oříšek kdy by bylo třeba obhlídnout okolí kudy se tam asi tak půjde dostat. Takhle vím že kdykoliv se rozběhnu do zdi, tak po ní polezu...

 |   |  Odpovědět
Sammy  |  20. 05. 2008 20:58

Máš pravu. Boj s více protivníky se opravdu nezdařil - navíc by bylo lepší, kdyby v této hře vůbec nebyl. Ačkoliv jsem Creed hrál v zamýšleném duchu a před nepřáteli utíkal, celá hra se dá odehrát jako Diablo. To bohužel platí i o hlavních částech, kde lze snadno pomlátit 30 nepřátel včetně cíle. Stačí se krýt a odpovídat na útoky.

Nicméně se mi líbí, že boj není klikfest, vyplatí se volit vhodná místa a šerm vypadá uvěřitelně. Do patche by asi stačilo vsunout, aby obklíčení pěti nepřáteli znamenalo rychlou smrt a hráč by tak musel skutečně unikat a likvidovat pronásledovatele jednoho po druhém. Pokud na takový patch nehodláte čekat, doporučuji následující: nepoužívejte meč, ale výhradně dýku (krátký meč).

Btw, umíte si představit skákat po střechách s mečem u pasu (hmotnost, vychýlené těžiště, neustálý pohyb pochvy)?


 |   |  Odpovědět
Radoslav  |  20. 05. 2008 21:37

No jo... šerm vypadá uvěitelně... ale bohužel pouze 1vs1 k čemuž dochází šíleně málo často
Tahla hra má velkej potenciál... ale bohužel nevyužitej. Připadá mi jako by vytvořili perfektní technologický demo - pchvatný města jaký ještě nikde nebyly k vidění (konkurovat můžou snad jedině GTAčka - i když v jiné architektuře), skvěle zpracovanej dav, revoluční pohyby postavy která může ladně takřka kamkoliv... a dobrej soubojovej systém 1 na jednoho 1 kterej konečně nestaví na bušení do talčítka.
Bohužel do tohodel nějak úplně zapomněli zakomponovat hru jako takovou. Udělali pár misí (kde i ty různé jsou si zoufale podobné) na bídné úrovni co se zajímavosti týče. A honem do obchodů

Uvidíme jak dopadnou další dva díly .Příběh našlápnul zajímavě a hra skrývá tolik odkazů na všechno možný že to člověka zaráží. MIlovníci dějepisu a fanoušci různých záhad či zvěstí o konci světa musí u hry slintat blahem. Ale pokud to v dalších dilech nedotáhnou i zajímavou herní náplní, tak nevím nevím.

 |   |  Odpovědět
Ertefol, Ertefol  |  21. 05. 2008 13:46

Zabíjet jako masový vrah sice jde, ale zrovna "snadno" bych neřekl :) Je fakt, že nepřátelé férově čekají a neútočí najednou + do boje se zapojují maximálně 4 najednou, ale i tak dokáží docela zatopit.
Skákání mi naopak přišlo vyřešené perfektně - jsem rád pouhému určování směru, nemám zájem se rozčilovat, že jsem tlačítko zmáčknul o 5 sekund později. Dále bych ještě pochválil leveldesign, kdy skákání po střechách bylo spíše intuitivní než v rámci jedné vyčíhnuté cestičky :)

 |   |  Odpovědět
Sammy  |  20. 05. 2008 20:59

Máš pravu. Boj s více protivníky se opravdu nezdařil - navíc by bylo lepší, kdyby v této hře vůbec nebyl. Ačkoliv jsem Creed hrál v zamýšleném duchu a před nepřáteli utíkal, celá hra se dá odehrát jako Diablo. To bohužel platí i o hlavních částech, kde lze snadno pomlátit 30 nepřátel včetně cíle. Stačí se krýt a odpovídat na útoky.

Nicméně se mi líbí, že boj není klikfest, vyplatí se volit vhodná místa a šerm vypadá uvěřitelně. Do patche by asi stačilo vsunout, aby obklíčení pěti nepřáteli znamenalo rychlou smrt a hráč by tak musel skutečně unikat a likvidovat pronásledovatele jednoho po druhém. Pokud na takový patch nehodláte čekat, doporučuji následující: nepoužívejte meč, ale výhradně dýku (krátký meč).

Btw, umíte si představit skákat po střechách s mečem u pasu (hmotnost, vychýlené těžiště, neustálý pohyb pochvy)?


 |   |  Odpovědět
Lucka  |  21. 05. 2008 08:04

Hru jsem hrála v angličtině a líbila se mi. Sice mi ke konci vadilo, že jsem se nemohla volně projíždět po království jako ze začátku, protože mě stále někdo poznával, ale to je maličkost. Spíš se chci vyjádřit k dabingu. Do rukou se mi dostala pouze dabovaná verze Zaklínače a od té doby už chci všechny hry v originálním ozvučení, pouze otitulkované. Nebo aspoň s touto možností - prostě si vybrat. Jako filmy. Dabing absolutně zabíjí atmosféru. Je fajn, že se angažují profi herci, ale co je to platné, když postavy namlouvají školeným hlasem jakoby četli knihu, když hrdinové v originálu mluví jako "obyčejní lidé" a navíc tónem hlasu vyjadřují emoce?
U Assassina se mi moc líbilo, že hlavní NPC sice mluvili anglicky, ale se silným arabským přízvukem. Dodržel to i dabing?

 |   |  Odpovědět
Ertefol, Ertefol  |  21. 05. 2008 13:42

Mno spíše bych to viděl na čistou češtinu než arabský přízvuk - ale celkově se mi lokalizace zdála hodně povedená a procítěná (emoce tónem hlasu), snaha o arabský přízvuk by to spíše zabila. Pravdou je, že Zaklínač se mi docela zamlouval taky (fakt je, že Geralt mohl být více emotivní) - Assassin's Creed bylo ale o dost lepší

 |   |  Odpovědět
arab  |  21. 05. 2008 16:03

No,asi si jeste nepocula araba mluvit anglicky, nebot to neni arabvsky prizvuk,ale ukrajinsky, bielorusky a rusky

 |   |  Odpovědět
Radoslav  |  21. 05. 2008 17:51

Na to bude něco pravdy Arabština s tím jejich písmenem "Chrřrř" se ve hře skutečně nevyskytuje a má Altair má blíž k ruské mafii
Ale prostě atmosféru to dlěá dobrou. Nevýhodou her oproti filmům je ten že u filmu dabéři můžou snadno koukat na konkrétní scénu ve filmu (včetně zvukového doprovodu apod...) ve hrách to čast onení moc dobře možné (nepočítá-li) človkě intro outro a podobné zásadní animace. Jakože honit tam žebráka a čekat až tu větu řekne... to by se ten dabing protáhl a prodražil.
Tak bohužel ve hrách dabing končí orpavdu tím ,že herci pouze čtou (maximálně s popiskem "Smutně", "Křičet" apod) - ale vůbec neví v jaké situaci se to odehrává, co tomu předcházelo, nevidí mimiku postav....
Pak to dopadá tak jak to dopadá a veškerá atmosféra je ta tam. Uznávám žep ro člověka co anglicky neumí žblebtnout ani slovo je to skvělá věc. Lepší paskvil než nic. Ale to že nedávají možnost volby (jako u filmu) je fakt veliká škoda.

 |   |  Odpovědět
Sammy  |  21. 05. 2008 18:20

Obecně platí, že anglická verze her bývá lepší než česká. Toto jednoznačně platí i u AC.

Zaklínač je naopak mnohem zdařilejší v české verzi. Anglický zaklínač je totiž plný moderní angličtiny, která se do daného světa vůbec nehodí. V českém zaklínači uslišíte prostý a sprostý jazyk, který se mnohem lépe hodí ke slovanskému prostředí hry.

 |   |  Odpovědět
Trey, Trey  |  21. 05. 2008 19:23

No ono to bude tim Zaklínače dělali Poláci a v originále to je skoro vždycky nejlepší a na Zaklínači byla výhoda že polština je podobná češtině,jinak u AC byl dabing moc povedenej a já si tak užil skvělej příběh(v 9 vraždě to začalo zatraceně zajímavý a potom vyvrcholení,no prostě paráda anglicky bych nepochopil ani co to dělá ta věc co jsem jí měl nazačátku sebrat Templářům).Já bych tomu dal 9/10 protože mě to začalo nudit až při přípravě 9 vraždy a potom skvělý.

 |   |  Odpovědět
Glutton  |  21. 05. 2008 19:24

No ono obecně platí že "originální" verze her je nejlepší.. .a to platí všeobecně.
Z těchto důvodů je třeba Zaklínač hra s čekou verzí než anglinkou - originál je Polština a angličtina je tím pádem překlad jako čeština.
Stejně tak Mafia vyzní lépe česky než anglick,y protože čeština je originální jazyk ve kterém byla psaná...

ALe originál je held originál.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor