Recenze: Barnyard – veselá farma zvířat

Je zde další hra podle filmové licence, nová várka roztomilých zvířátek a navíc několik miniher. Minimálně lidé hrající na Wii již musí být podobných počinů nechutně přejezeni. Přesto stálo za to Barnyard prozkoumat, jestli má hráčům co nabídnout.
Recenze: Barnyard – veselá farma zvířat

Platforma: PC, Wii, PS2, GC, GBA
Typ hry: akční adventura
Multiplayer: dva hráči na jedné konzoli
Výrobce: Blue Tongue
Vydavatel: THQ
Distributor v ČR: Conquest

Starší hráči se před hrami, co se inspirují animovanými filmy, raději klidí do kouta. Vcelku oprávněně, většinou nelze čekat nic jiného než sotva průměrný titul se solidní grafikou, kterýsi asi nejvíc užijí mladší děti. A na tuto cílovou skupinu je zaměřen i Barnyard.

Příběh a vůbec celá náplň hry jsou velice jednoduché. Na farmu je dovezen nový obyvatel, vámi pojmenovaná kráva (nebo býk, jak je libo), která musí v prvé řadě nějak rozumně zapadnout do již utvořené zvířecí hierarchie. Díky tomu bude dělat jakousi poddajnou holku pro všechno – každému se vším na požádání a bez řečí pomůže. Podobnost s gangsterskými příběhy, kde hrdina začíná jako totální zelenáč, je čistě náhodná.

Hlavní hrdina hry * Ideální prostředí pro vepře * Vidět to pošťák tak ho trefí

Slušelo by se dodat, že zdejší statek rozhodně není takový, jak ho známe z českého venkova, nýbrž se jedná o farmu velice činorodých zvířat. Když zrovna není pán doma, tak místní osazenstvo chodí po dvou nohách, po večerech popíjí v improvizované hospodě, hrají kulečník, komunikují spolu mobilními telefony, krávy používají vemena jako mléčné dělo a vůbec, čekejte zkrátka zvířecí farmu úplně jiného stylu než jakou představil Orwell ve svém slavném díle.

Objevujeme krásy venkova

Celé dění se odehrává na relativně (vzhledem k jednoduchosti titulu) rozlehlém prostoru farmy a venkovského okolí, na němž se vaše vyvolená kráva pohybuje buď po vlastních nohách nebo na kole. Na této mapě může plnit povinné mise, nakupovat vybavení do osvěžovny (škoda, že například zakoupený stolní fotbálek nelze aktivně využít) nebo skotačit v již absolvovaných hříčkách.

Agent Vůl připraven k akci * Oblíbená dobytčí kratochvíle * Snad je ta houba halucinogenní

Obtížnost hry je velice nízká, což odpovídá zaměření Barnyardu na mladší hráče. Úkoly často tvoří nenáročné a nepříliš propracované  minihry jako kulečník, něco na způsob golfu, šipky či dělání šaškáren za zády pošťáka. Jindy plníte úkoly typu „dones praseti jahody (je líné už i chodit)“, „připomeň zvířatům, že se chtěli jít koupat! (ani myslet se jim nechce) nebo je třeba bránit úrodu zeleniny před zlými mývaly. Rodiče se nemusí bát závadnosti titulu, ohnutá záda hlavní figurky a umírněná svoboda pohybu po herním světě jsou jediné znaky, které spojují Barnyard se ztělesněním zla na Zemi, hrami série Grand Theft Auto.

Zvířata také potřebují odreagování * Bez frajerského výrazu to nejde * Na kole se dají vyvádět různé kousky

Jenže třeba podotknout, že i přes určitou stereotypnost a nezajímavost úkolů se tento titul nehraje zle. Barnyard je animovaná pohádka, tudíž se nemusíte rozčilovat nad přehnanou obtížností, zvířátka jsou roztomilá, dělají srandovní věci, zkrátka hra se podobá navoněnému papírovému kapesníku - užívání je nenáročné, poměrně příjemné, ale ten pravý požitek z výrobku máte chvíli a těžko na něj budete s láskou vzpomínat. Tak nějak průměrně slušný dojem ze hry významně nepozvedne ani využití wiimotu, jediná to možná výhoda oproti Barnyardu na jiných platformách. Pohyby vašich rukou najdou jen opravdu základní uplatnění. Letící kuře by šlo jistě řídit nápaditěji než analogovu páčkou.

Parta místních floutků * Jedna z těch povedenějších miniher * Závodit se bude i v autech

Pokud se ale pohybové hrátky s ovladačem konají, nemusí se nutně jednat o výrazné plus. Konkrétně při nápřahu v průběhu golfové minihry může ukápnout nějaká ta jedovatá slina, protože hra i na jednoduchý pohyb reaguje dost zmateně.

Je to podle filmu, ne?

Grafika Barnyardu se docela podobá vizuální kvalitě filmové předlohy. Ačkoliv by mohla být detailnější, vše je velice barevné a veselé. Ale na vzhled hry nerozeznatelný od animovaného filmu si musíme ještě nějakou dobu počkat. Menším zklamáním je dabing zvířecích protagonistů. Ne jeho kvalita, protože když už nějaké to mluvené slovo uslyšíte, tak se jedná  o projev velice zdařilý, ale zamrzí malá kvantita. Hlavní kus dobytka neoplývá řečovými schopnostmi vůbec a u naprosté většiny rozhovorů je namluvena jen první a poslední věta dialogu. Je to takové polovičaté řešení, kdy víceméně akceptujete hovory pouze textovou formu, ale zároveň si přejete více hlasových projevů.

Světlé stránky
  • Docela pěkná grafika
  • Otevřený herní svět
  • Slušný počet miniher
Temné stránky
  • Hodně nízká obtížnost
  • Málo dabingu
  • Gyroskopický ovladač mohl být využit více
  • Od půlky hry jednotvárnost

Celkově Barnyard nijak nevybočuje ze zástupu her s filmovou licencí. První ohmatání je docela příjemné, protože se dění odehrává v pěkné venkovské krajině, hra je hezky barevná a některé minihry jako kulečník nejsou špatné. Jenže potom chcete rozmanitější hratelnost, protože ve spoustě úkolů je třeba jen dojet na místo A, sebrat předmět B a dovézt jej ke zvířeti C. Hříčky jako občasné zpestření situaci nijak nezachrání. Děti, jakožto herní začátečníky, může tento titul díky své nenáročnosti poměrně slušně zabavit, jenže stejně dobře by mohla posloužit i hra daleko levnější.

Hudba: 6/10
Zvuky: 6/10
Hratelnost: 5/10