Recenze: Bomberman Land Touch! – bomba hra

Slavný Bomberman je zpátky, tentokrát pro Nintendo DS. Co přináší nového? Nic. Přesto je už nyní jasné, že se stane miláčkem davů. Zazlívat mu to nicméně nemusíme; stará dobrá hratelnost zůstala zachována, a dokonce si ji nyní můžete vychutnat online.

Platforma: NDS
Žánr: arkáda

Výrobce: Hudson Software
Vydavatel: Atlus CO
Distributor v ČR: Conquest (

Bomberman konečně na DS? Chyba lávky; jeden Bomberman se na displeje malého handheldu od Nintenda už dostal – v létě roku 2005. Bohužel nešlo o tak vynikající hru, jak asi všichni čekali (možná i proto si na ni jen málokdo pamatuje). Na vině byl především multiplayer: hlavní pýcha Bombermana nemohla využít Wi-Fi, takže měřit síly šlo pouze s těmi protivníky, kteří byli ve vaší bezprostřední blízkosti… a singleplayer také nijak výrazně nepřekvapil. Bomberman Land Touch! si dává nemalé cíle: hodlá svého předchůdce na DS překonat jak v singleplayeru (nový story mód), tak i v multiplayeru (Wi-Fi konečně funkční, hra online s živými protivníky).

Bomberman Land Touch! jsou vlastně dvě hry v jedné. Za jednu cenu dostanete propracovaný (v rámci možností) story mód, v němž budete postupně plnit úkoly se stupňující se obtížností, a také attraction mód, což je soubor několika desítek miniher. Všechny úkoly ve story módu jsou založeny na likvidaci nepřátel, řešení puzzlů a získávání předmětů; jako potřebné oživení jsou potom přítomny různé minihry (které máte k dispozici i samostatně ve druhém herním režimu). Jde o kombinaci klasických bombermanovských úkolů s klasickými úkoly z nintendovských titulů. Boje v arénách, kde nepřátelům kladete bomby a snažíte zničit ty bomby, které položil protivník, jsou prokládány minihrami různého charakteru (společné mají všechny asi jen to, že využívají dotykový displej a některé mikrofon).

Herní rozhraní je velmi jednoduché a již po několika minutách se v něm zorientuje každý. Horní displej zobrazuje inventář a mapu každé zóny (ostrov, kam je děj hry zasazen, se dělí na hory, akvárium, džungli, hrad a přístavní městečko), na dolním displeji pohybujete se svou postavičkou a vykonáváte většinu úkolů. Za onou jednoduchostí stojí především tzv. bomber pad. Jediným kliknutím stylusu se před vámi otevře hlavní rozhraní – s e-mailem (slouží pro komunikaci s NPC postavami a dalšími hráči) a možností měnit vybavení hrdiny (z nasbíraných předmětů v inventáři). Singleplayer se povedl a i když ničím výrazným nepřekvapí, vždy v něm najdete dostatek výzev, abyste jej dokončili. Sice hrou asi neprojdete na jeden nádech, nicméně s menšími pauzami lze zachovat index zábavnosti na přijatelně vysokých hodnotách. K dobru musím přičíst také slušnou dobu nutnou k tomu, abyste se prokousali k závěrečným titulkům – čistý čas se pohybuje někde mezi patnácti a dvaceti hodinami.

Největší část plusových bodů si po zásluze odnáší multiplayer. O jeho mnohanásobně větší zábavnosti než v případě singlu nemusíme ani diskutovat; je jasné, že živý hráč je oproti CPU řízeným postavám znatelně lepší, navíc se přidává další příjemná motivace v podobě vzájemného špičkování. Přítomny jsou dvě formy multiplayeru: battle mód až pro osm hráčů (stačí mít jednu kopii Bomberman Land Touch, hrát pak můžou všichni; ovšem konzole musí být blízko sebe, což je celkem problém) a online hra skrz Wi-Fi Connection. Minule online multiplayer znatelně chyběl, nyní hru znatelně vylepšuje. Dvacítka arén, které dostanete k dispozici, vám bez nadsázky vystačí na desítky, ne-li rovnou stovky hodin. Jednoduchý princip dokáže v tomto případě pobavit na velmi, velmi dlouhou dobu.

• old-school grafika
  • single překvapivě zábavný
  • online multiplayer
  • hra vám buď sedne, nebo ne... nic mezi tím

Velkou mírou se na dobrých dojmech z hraní podílí také technické zpracování v čele s grafikou. Vizuálně hra sice vypadá zastarale; old-school grafika se ale k Bombermanovi výborně hodí, takže si není nač stěžovat. Zvuky jsou na tom podobně: neuchvátí, přesto ale dokážou zaujmout, a to se počítá. Bomberman Land Touch mohu vřele doporučit všem fanouškům „polož-a-běž“ legendy. Ovšem pouze v případě, že již nevlastní předchozí Bomberman DS (singleplayer je sice super, nicméně ničeho nového se v něm nedočkáte) a dokáží naplno využít nové možnosti v multiplayeru.

Pohodová hra s parádní výdrží. Její koupi ale doporučuji pouze v případě, že využijete multiplayeru. Single je sice dobrý; ani zdaleka však ne tak zábavný.

Celkové hodnocení: 7,5/10

Váš názor Další článek: Stahujte demo Van Burenu aka Falloutu 3