Recenze: Boom Blox – konečně pořádná „casual“ hra

Steven Spielberg si prý chtěl stvořit hru, kterou by si mohl užít spolu se svými dětmi. Výsledkem je netradiční hříčka s fyzikou a kostičkami v hlavní roli.
Kapitoly článku

Když se řekne „casual“ hra, čili titul určený pro příležitostné hráče, většina čtenářů herních magazínů si jen posměšně odfrkne, obávajíc se další prostoduché zábavy, která má šanci pobavit snad jen znuděné osazenstvo domova důchodců či mateřské školky. „Elitní hardcore pařan“ vyžívající se v terorizování obyvatel virtuálního New Yorku (GTA IV) je krom toho zcela odlišná cílová skupina, než lidé hraním v podstatě nezasaženi.

boom_blox03.jpgboom_blox05.jpg 

Většina her se doposud může dělit pouze na ty pro „blbce“ a pro „hardcore gamery“

Přestože se autor této recenze sotva může řadit mezi „casual“ hráče, nový výtvor Electronic Arts a Stevena Spielberga (v titulcích je uveden jako creative director), i přes své zaměření na co nejširší publikum, dokázal tvůrce textu zaujmout a zcela mu z hlavy vystrnadit xenofobní a posměšné pomyšlení na nebohé senilní starce snažící se pokořit tradiční sofistikované hříčky typu „označ červený čtverec“. Boom Blox je zkrátka unikátní tím, jak si v něm mohou najít solidní zábavu i zcela odlišné typy (ne)hráčů. Většina her se totiž doposud může dělit pouze na ty pro „blbce“ a pro „hardcore gamery“.

Kostičky, no jasně

Snad každý si v dětství hrál s kostičkami. S takovými těmi dřevěnými, jak se s nimi dalo dobře házet po sourozencích. Ano, bolelo to, já vím. Kromě šikanování však šly kostky použít i pro stavění různých větších či menších, a hlavně málo stabilních, útvarů. Přiznejme si, že nejlepší stejně byla destrukce právě postavených věží, lidé se holt už odjakživa využívají v ničení. Představte si, že v Boom Bloxu si jej vychutnáte dokonale, ačkoliv se jedná v zásadě o hru logickou. Většina puzzlů totiž staví hlavně na nutnosti něco shodit, zbořit, odpálit dynamitem nebo opatrně vyjmout, možností je opravdu spoustu.

art.jpg

Pokaždé ale máte před sebou prostranství a na něm poskládané kostky do různě zlomyslného uspořádání, přičemž úkolem pro Bloom Blox nejtypičtějším je házením baseballového míčku/bowlingové koule shodit několik označených kostek. Aby to nebylo tak jednoduché, musí se vše povést po omezeném počtu hodů a situaci ještě mohou zkomplikovat takzvané „trestné kostky“, které po dopadu na zem nenasytně užírají z výsledného skóre. Snad nemusím připomínat důležitost řádného prozkoumání útvaru a nalezení jeho konstrukčně slabších míst.

300, bitva u kostiček

Aby cirka tři stovky puzzlů nebyly stále o tom samém, tvůrci přichystali i další herní módy. Rozhodně lákavě zní cílená destrukce kostek pomocí výbušnin, pečlivější hráče zase zaujme opatrné vybírání nepotřebných dílků „staveb“ (stejný princip jako ve společenské hře Jenga). Bohužel ne všechny režimy jsou stejně zábavné, třeba takové střílení na body. Ano, opět se dočkáte míření ve stylu světelné pistole na pohyblivé terče.

Kde se vlastně vzala móda cpát do Wii titulů za každou cenu střílecí sekvence?

Nemůžu se však ubránit pocitu, že něco takového nabízí skoro každá druhá hra pro Wii. Kde se vlastně vzala móda cpát do Wii titulů za každou cenu střílecí sekvence? Připomíná mi to snahu násilím cpát příběh do laciných německých pornofilmů, každopádně výsledek zůstává podobný – hráč/divák je pouze zdržován od hlavní akce, což není dobře.

boom_blox01.jpgboom_blox02.jpg

Boom Blox vás snadno pohltí, vyřešení jednotlivých puzzlů navíc trvá obvykle maximálně pár minut  Jelikož úkoly nejsou tolik komplexní (v porovnání třeba s Bridge Builder nebo Portal), jejich zadání pochopí každý během chvilky. Řešení většinou netrvá o moc déle, často bývá patrné po pečlivém prozkoumání situace, upozorní vás na něj například větší koncentrací výbušnin kolem určitého pilíře, tudíž ani příliš neváháte, do čeho že se to máte trefit.

Dostupné pro: Wii
Žánr: Logické | bourání kostiček
Výrobce: EA Los Angeles | Webové stránky hry
  • Snadno pochopitelný herní princip
  • Intuitivní ovládání
  • Rozmanitost puzzlů
  • Hra více hráčů
  • Fungující fyzika
  • Nedotažené on-line možnosti hry
  • Některé herní módy nejsou moc dobré
  • Malá výzva pro „hardcore“ hráče
Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,



Bude to o prsa. Facebook a Instagram pořád neví, kdy jsou zobrazené bradavky porno

Bude to o prsa. Facebook a Instagram pořád neví, kdy jsou zobrazené bradavky porno

**Meta má zjednodušit pravidla a být ke všem spravedlivá **Facebook s Instagram věnují samostatný odstavec bradavkám **Pravidla ale neřeší nebinární, transsexuální a intersexuální osoby

Petr Urban
InstagramFacebookSociální sítě
Ze správce hesel KeePass lze potichu vytáhnout data. Dle autorů však nejde o zranitelnost

Ze správce hesel KeePass lze potichu vytáhnout data. Dle autorů však nejde o zranitelnost

** Zranitelnost KeePass umožňuje export databáze hesel **Export se spouští na pozadí bez vědomí uživatele ** Vývojáři však tvrdí, že se nejedná o zranitelnost

Karel Kilián
Únik datHesloBezpečnost
Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

** Lidstvo se připravuje na kolonizaci Měsíce ** Jednou ze základních surovin, bez nichž se na naší přirozené družici neobejdeme, je nepochybně kyslík ** Kde ho vzít?

Stanislav Mihulka
KolonizaceMěsícO2
Všichni žijeme v Bublině. Je velká 1000 světelných let a magnetizovaná

Všichni žijeme v Bublině. Je velká 1000 světelných let a magnetizovaná

** O bublinách v galaxiích toho víme jen velmi málo ** Theo O’Neill a jeho kolegové se to snaží zlepšit ** Zmapovali magnetická pole naší Lokální Bubliny

Stanislav Mihulka
Astronomie
Nejničivější bomba v historii lidstva. Rusko zveřejnilo dokument o testu Car-bomby
David Polesný
Sovětský svazAtomová bombaJaderný útokZbraně

Aktuality

15:22 | Do Praslavi se brzy podívame i na PlayStationu. Český survival Hobo: Tough Life vychází 23. února. Z technických důvodů se ale datum ještě může změnit. 
11:59 | Vesmírná akce Everspace 2 se po dvou letech v předběžném přístupu chystá na vydání plné verze. Na PC dorazí 6. dubna. Verze pro PlayStation 5 a Xbox Series S|X mají vyjít v průběhu léta. 
11:44 | Nacon chystá na 9. března v 19:00 našeho času prezentaci Connect. Uvidíme v akci Gluma, RoboCopa nebo hororové Ad Infinitum. 
7. února | Už zítra ve 23:00 nás čeká další Nintendo Direct. V něm se dozvíme více informací o novinkách, které zamíří na Switch v první polovině roku. Během 40minutové prezentace jistě dojde i na nová oznámení. 

Únorový Computer

Aktuální číslo časopisu Computer

Jak surfovat anonymně

Test přenosných projektorů

Kompletní srovnání DDR4 a DDR5

Jak vyčistit počítač od špíny a prachu