Recenze: Bravian Lands – temnota z hlubin země

Že jsou plošinovky mrtvé? V případě mobilních telefonů nikoliv. Titul Bravian Lands se ale i pře svoji zdánlivou jednoduchost snaží nabídnout vydatnou porci zábavy zaobalenou do příjemného fantasy hávu. A daří se mu to.

Žánr: Hopsací skákačka
Platforma: J2ME
Testovací hardware: Nokia 6680
Česká lokalizace: Ne
Hru poskytnul:
Wapstránky.cz

Kdepak zakleté princezny, jejichž osud dokáže spasit pouze polibek vysněného prince. Podobné pohádky jakoby v posledních letech vyšly z módy. Namísto romantických slátanin se nejen vody fantazy příběhů začaly ředit spíše nepropustnou tmou, temnou magií a zlověstnými kouzly, jejichž síla hodlá ovládnout celé království, v horším případě rovnou svět. První jmenovaný případ přitom mluví z duše hříčce Bravian Lands.

Kdo nic nedělá, nic nepokazí

Čaroděj Starion chtěl původně vytvořit ochranné kouzlo pro zemi Bravian, avšak udělal chybu. Chybu, která se mu krutě vymstila – magie se obrátila proti svému tvůrci a probudila prastarou temnou sílu v hlubinách vulkánů. Nikdo nemá být ušetřen. Většina lidí propadla panice, stěží se odvážila postavit zlu čelem... kromě vás, jakožto mladého válečníka odhodlaného bojovat do posledních sil.

Zelená je tráva, vrhat nože je hra...

Je třeba dojít až k jádru zla ukrytého kdesi hluboko v podzemí, začínáte přitom kde jinde, než na zelených pláních prohřátých paprsky slunce. A ta svižnost a detailnost – první dojem byl zkrátka více než příjemný, ač se nedá hovořit o překvapujících inovacích s nevšedním zpracování. Jenže nevadí, především díky variabilitě jednotlivých prostředí a velkému počtu různorodých nepřátel možná vydržíte u hry déle, než u jakékoliv jiné skákačky. Ono jinak nepopsatelné kouzlo Bravian Lands z části pramení právě z velké pestrosti okolního světa, jenž se snaží překvapovat často kolosálními monstry v podobě obrů a draků.

Velký zlý lebkoun... hoch zralý na ránu

K jejich zabití je kromě notné dávky štěstí třeba silné zbraně, které se ze začátku určitě ihned nedočkáte. Obdařeni obyčejnými vrhacími noži proto budete muset probádávat různá odlehlá zákoutí hry a hledat, abyste posléze mohli na nepřátele vrhat například smrtící blesky, ohnivé koule a tak dále. Mezitím autoři nezapomněli ani na všudypřítomné poklady zvyšující celkové skóre. Inu, ve svém slova smyslu zkrátka nic nového pod sluncem. Ale vadí to?

Barevný svět v hrsti

Někdo řekne: „další obyčejná skákačka“, jiný: „vskutku příjemná hra pro odpočinek“ – a přesně tímto motem se Bravian Lands řídí. Dokáže hráče navrátit do časů, kdy tento žánr prožíval zlatou éru, neurazí ani přesně na míru šitým hudebním doprovodem společně s velice pěknou grafikou. Pověstné „dva-dé“ je sice poněkud zastaralé, ale rozhodně ne nevzhledné. Barvy doslova hýří na každém kroku, snad jen bych uvítal více animací a vyladěnějšího ovládání.

Kdesi hluboko ve vulkánu

Chyby se totiž nevyhnuly ani této hře, dotknuly se přitom zejména kombinací kláves joysticku – při skákání se mi často stávalo, že i přes stisknutí například šipky nahoru a doprava zároveň bojovný hrdina zareagoval jen na jednu z nich a mezitím se dostal do pěkné šlamastiky... jako nemotorný opilec někam zapadnul. Propastí je holt všude habaděj, spadnout do jedné z nich tedy není velký problém. A nejvíce životů k dispozici zrovna také nemáte.

• Příjemná hratelnost
  • Pestrost prostředí a nepřátel
  • Hezká grafika
  • Hudba
  • Ovládání :-/

Od Bravian Lands nečekejte nic převratného, ale pokud hledáte příjemnou hříčku na chvilkové vypnutí s hezkým audiovizuálním zpracováním, nešlápnete vedle. Mnoho nedostatků se naštěstí neobjevilo, ono podivně se chovající ovládání ale přesto zamrzí nejvíce.

Originalita: 1/10
Atmosféra: 7/10

Šťastná sedmička. Bravian Lands zkrátka dokazuje, že i v dnešní době nemusí být klasická plošinovka mrtvou a nezábavnou záležitostí.