Recenze: Burnout Paradise: The Ultimate Box – přidejte plyn

Na semaforu svítí oranžová, benzín je cítit na sto honů, stejně jako zápach spálených pneumatik. První může být jen jeden.

Při probírání se názory na hru mne Jakub lehce pobavil. Ve chvíli, kdy jsem si zrovna liboval, že EA konečně udělali v nějaké hře rozumné ovládání i v menu, začal právě na toto téma hartusit. Hlavou mi tak proletěly vzpomínky na poslední NFS (který expert zapomněl na myš, to vážně netuším), následované záblesky z Mirror’s Edge (který expert zapomněl na klávesnici, to vážně netuším). Ano, nabídky v Burnoutu nejsou ideální (který expert zapomněl na umístění nabídky nastavení někde po ruce, to vážně netuším), ale konečně mohu využít jak klávesnici, tak i myš najednou.

Pak jsem ale nasedl do prvního auta a o čtyři hodiny později se namáhavě odtrhl, abych napsal první dojmy z hraní. Co člověk, to názor, v mnohém musím přitakávat, ale krásně je vidět jedna věc. Ať už máte rádi rychlou jízdu, šílené skoky, destrukční derby, nebo se prostě jen tak chcete projíždět krajinou, tato hra vás chytne a už nepustí. Jasně, v půlce hraní sice přišla drobná krize zaviněná absencí příběhu, který by vás táhl, ale závodění stále nabízelo slušnou výzvu.

Hlavní přínos však nevidím ve hře pro jednoho hráče. Povedený je i multiplayer, kde se navíc vaše výdobytky online projevují i ve vaší normální kariéře, naopak to však neplatí. Jakmile jednou okusíte závody se živými soupeři, srovnávání svých časů s ostatními, snahu o co nejlepší triky nebudete chtít jinak.

TIP: Kdo neskáče, není Čech, hop, hop, hop. Skačte často a rádi, bude se vám doplňovat žhavení, díky čemuž pojedete rychleji a budete víc skákat

Párty přichází

S tím nepřímo souvisí i další modifikace hry, než jsou motorky, a to je takzvaný party mód. Tolik opěvované minihry pro Wii se snaží nějak ukázat i v záři reflektorů Burnoutu na PC. Ale bohužel opravdu jen snaží, možnost hrát střídavě až v osmi hráčích několik drobných klání se rychle okouká. Důvodů je hned několik – poměrně malý počet různých aktivit, kdy podesáté během chvíle jezdit stejný závod není zábava, ale hlavně zbytečně dlouhé nahrávací časy.

Závody totiž probíhají střídavě, každý hráč má svůj pokus, ale hra se mezi nimi prostě musí přesunout zpět do nabídky. Namísto plynulého navázání prostým burnoutparadise_art2.jpgpotvrzením, že nový závodník je připraven, tak vznikají zbytečné prostoje. Brzy se však snad dočkáme velkého počtu různých dalších modifikací, ostatně ve hře je zabudován přímo i obchod s nimi. Za mrzký peníz tak roste zábavnost hry, což není rozhodně špatné.

Paradoxně největší slabinou hry v mých očích nakonec zůstala hudba, přestože je z počátku zdánlivě největším kladem. Výběr písniček se docela rychle oposlouchá, ale není třeba hned věšet hlavu, do hry můžete nahrát vlastní songy, nebo využít kouzelné klávesy přehazující jednotlivé hudební kusy přímo za jízdy. A to se vyplatí. Kde jinde se řítíte závratnou rychlostí hnáni rytmy Guns’n’Roses, abyste o zatáčku dál poslouchali vážnou hudbu?

Burnout Paradise: Ultimate Box nemusí pochopitelně sednout každému, ale díky širokému záběru a lehké dostupnosti mi nezbývá, než titul doporučit. Ostatně demoverze se na lunch centru už nějakou chvíli válí, zkuste to sami a uvidíte. Sraz v celou u hvězdárny a projedeme se na baseballové hřiště.