Recenze: Buzz! Junior Jungle Party – trampoty v džungli

Pod jménem Buzz znají jistě všichni několik zábavních kvízů se stejnojmenným moderátorem v hlavní roli. Dnes nás ale čeká Buzz! Junior, zaměřený na mladší publikum. Dostala se nám do rukou finální verze, tak se pojďte spolu se mnou podívat, jak se opičí hrátky pro děti i dospělé povedly. Vše se dozvíte v naší recenzi.

Lenka VlkovaPlatforma: PS 2
Multiplayer: až 4 hráči
Ovládání: Vyžaduje speciální Buzz ovladače
Výrobce: Relentless Software
Vydavatel SCEE
Distributor v ČR: Sony Czech (

Vítejte v džungli!

Ještě než vyjde nejnovější sportovní kvíz moderátora Buzze, přichází další využití speciálních ovladačů. Pro zabavení neposedných ratolestí, pro celé rodiny a přátele přichází Buzz! Junior. Hned po spuštění hry Buzz! Junior Jungle Party ještě před samotným herním menu dostanete možnost upravit několik zajímavých nastavení. Nejprve si musíte vybrat jazyk. Češtinu zde budete hledat marně, vypadá to, že se jí nedočkáme. Pokud ale umíte portugalsky, italsky, holandsky, německy, španělsky nebo snad francouzštinu, máte možnost se procvičit. Nechybí samozřejmě angličtina. Po nastavení jazyka vás čeká volba buzze – s plnými (vybarvenými) tlačítky, či tlačítky s pouze barevným obvodem. Posledním z počátečních nastavení je autosave. Pokud nemáte momentálně místo na paměťové kartě (jako já neustále :)), lze jej vypnout. Teď se již s Buzzem v ruce, protože bez něj hru vůbec nespustíte, můžete jen pohodlně usadit do křesla a zábava může začít. Ovladač od PS 2 můžete klidně nechat stranou, potřebovat jej nebudete ani okamžik.

Není nad rozcvičku po ránu * A po rozcvičce snídaně * A k večeři opékaný buřt :)

Už během animovaného intra, kde jsou vám představeny čtyři barevné opičky při honbě za banánem, uvidíte náznaky některých miniher. Opice čeká spousty děsu a utrpení, ale to bych předbíhala. :) Než se dostanu k minihrám, ráda bych představila strukturu hry. Na výběr máte ze Singleplayer, Multiplayer a tréningové Practice hry. V poslední možnosti si můžete kteroukoliv hru vyzkoušet jen tak, bez stresu z bodování. Trénovat můžete sami (ale pouze Singleplayer hry), nebo s kamarádem. Osobně si myslím, že je tahle možnost celkem zbytečná, protože hry jsou převážně velmi jednoduché a trénování není potřeba. Navíc zde chybí tak potřebná motivace porazit nepřítele, či překonat sám sebe v bodovém zisku.

Také jste jako malí hráli „Cukrkávalimonáda“? * Opice mají nejspíš zvýšený práh bolesti * Chudák veverka

Jako u ostatních her ze série Buzz, i tentokráte najdeme mód pro jednoho hráče, ale jako u ostatních her zaměřených multiplayerově, máte dost omezené možnosti. Samotní můžete v Buzz! Juniorovi hrát pouze deset ze čtyřiceti miniher, což je dáno tím, že zbytek se bez více hráčů prostě hrát nedá. Od multiplayerové podoby minihry se liší pouze tím, že místo více opicí, jste tam sami. Jinak žádné rozdíly nehledejte. Důvodů, proč hrát singleprayer moc není a zábavné to také moc není. Jedinou motivací může být to, že pokud dosáhnete v tomto módu vysokého počtu bodů, odblokují se vám různé skryté bonusy, jako například nové kostýmy pro vaši opičku.

Party začíná!

Teď se již konečně dostáváme k jádru Buzz! Juniora, které samozřejmě tvoří hra multiplayerová. Zde se vám již otevírá možností více. Na výběr máte ze čtyř délek her, přičemž ta nejkratší se skládá pouze z pěti miniher a nejdelší ze všech čtyřiceti. Vytvořit ale také můžete svoji vlastní hru. Stačí jen vybrat vaše oblíbené minihry a uložit si složení na paměťovou kartu. Při vytváření hry si musíte vybrat jednu z předem nabízených délek, vlastní můžete mít pouze pořadí a výběr miniher. Jakmile máte vy a vaši maximálně tři další přátelé jasno ve výběru hry, přistoupíme k úpravám opice. Kromě jedné ze čtyř barev jí totiž můžete vybrat ještě brýle, tričko a botky. Pak už zbývá jen všechno potvrdit a připravit prsty.

Odvahy mají na rozdávání * Kampak až doletí? * Opice při fotbale

Nahrávací časy jsou u miniher krátké a dozvíte se při nich, co že vás v následujícím koutu džungle čeká. Vysvětlení probíhá mluvenou formou a během něj můžete sledovat ukázku. I ti, co neovládají angličtinu (a další dříve jmenované jazyky), nebudou mít podle mě problémy minihry pochopit. Všechny jsou jednoduché a intuitivní. Některé jsou dokonce pouze variacemi na jiné. Také jejich zábavnost se občas liší, některé, jako například Hippo splash, kde si zapamatováváte barevné posloupnosti, brzy omrzí. Zapamatovat si totiž třikrát tři barvy po sobě zvládne snad každý a pokaždé, když Hippo splash hrajete, tak si tímto musíte projít, abyste se dostali i k delším, zajímavějším posloupnostem, při kterých se rozhoduje o vítězi.

Ten dělá to a ten zas tohle…

… a opice všechno. Občas jsem se až divila, co všechno autoři nevymysleli. Mezi minihrami najdete tanec, fotbal, baseball, závody v běhu, ničení totemů, ale třeba i kovbojský zápas. Opice hrají poker, létají do vesmíru (skoro :)), nebo strkají hlavy do tlam lvů. Jsou velmi hravé a škodolibé. Mnoho miniher spočívá pouze ve škození ostatním – ať už spoluhráčům, nebo dalším ubohým obyvatelům džungle. Házíte kokosy po želvách, mlátíte veverku kladívkem do hlavy, kradete pštrosům vejce…

Utíkeeeej! * Vypadají neškodně, že? * Gorilák je pěkný mafián

Vše ale spočívá v mačkání barevných tlačítek ve správném pořadí a co nejrychleji, nebo mačkání velkého červeného bzučáku. O vítězství můžou rozhodnou vaše reflexy, rychlost prstů, ale i vaše pozornost. Po každé minihře následuje rekapitulace celkového hodnocení. Za vítězství dostáváte čtyři body (vlastně banány), za třetí místo tři, a tak dále. Kdo nasbírá za daný počet miniher nejvíce bodů, stává se králem džungle.

• Pěkná grafika

• Atmosféra džungle

• Zábavné minihry
  • Příliš jednoduché
  • Rychle omrzí
  • Některé nudné minihry

Graficky musím Jungle Party pochválit. Vše vypadá pěkně a ladí dohromady. Odevšad na vás dýchá atmosféra džungle. Stejné je to s hudbou, která příjemně podkresluje vaše řádění. Dabérka anglické verze také odvedla velmi slušnou práci, i když po pár hodinách hry mi některé její hlášky začínaly pomalu, ale jistě lézt na nervy. Celkově vzato je Buzz! Junior Jungle party hrou, která sice zabaví, ale jen na chvíli. Pokud hledáte tedy chvilkovou zábavu na víkendové večery, můžete ho zkusit, ale nic víc nečekejte. Jednoduché minihry za chvíli omrzí. Škoda, že nelze nastavit vyšší obtížnost.

Multiplayer: 6/10
Singleplayer: 1/10

Pokud hledáte chvilkovou zábavu na dlouhé chvíle, nebo máte malé děti, co ještě neobjevili svět „dospěláckých her“, je Jungle Party pro vás. Vy ostatní si raději počkejte na něco jiného.