Recenze: Cat in The Hat - ukecaná ryba a létající kočka

Hned na začátek mi dovolte otázku: Máte rádi Mikea Myerse? Jestli jste odpověděli ano, určitě budete rádi, že si s ním můžete zalaškovat ve hře. Jen ho možná hned nepoznáte: je totiž převlečený za kočku. I když nevypadá on takhle nakonec líp? To musíte posoudit sami - ve hře, kde kočky nosí klobouk a dokonce umějí létat.

Platforma: PlayStation 2 (ale také PC, Xbox i Gamecube)
Žánr: adventura pro děti i dospělé / plošinovka
Paměťová karta: minimálně 147 kB
Analogové ovládání: jen páčky
Výrobce: Vivendi Universal
Distributor pro ČR: Cenega (

Člověk už dnes ani nepočítá, kolik her vznikne podle filmové předlohy. Ani v případě Cat in The Hat tomu nebylo jinak. Na začátku byl úspěšný film z produkce Stevena Spielberga  s Mikem Myersem v hlavní roli - a na konci hra, kterou nejspíš čeká stejný osud. Je totiž určena širokému spektru hráčů - od dětí, které ocení poměrně snadnou hratelnost, po dospělé, kteří si u ní odpočinou od každodenních starostí.

Jak to vlastně všech bylo?

Původně chtěl pan Kočka jen rozveselit dvě děti, na které maminka nemá zrovna moc času a tak si užívají pouze přísné paní na hlídání. Koho by to bavilo, že? Rozptýlení v podobě Marry Poppins v kočičí kůži jim tedy přijde náramně vhod.  Jen prosím vás neotvírejte tu červenou bednu! ...už jste někdy viděli dítě, které něco nesmí a poslechne? Asi těžko. Jiní nejsou ani Conrad a Sally, navíc když jim v tom zdatně přizvukuje neřád soused pan Quinn v podání Aleca Baldwina.

Nejen grafický styl připomíná Pandemonium * Všimněte si stylových příšerek v pozadí * Deštník je vaší hlavní zbraní i záchranným padákem

Bedna je otevřená, kouzla z jejích útrob fuč a průšvih na světě. Na Kočce, tedy na vás, teď leží náročný úkol - zase je pěkně pochytat a zavřít zpátky tam, kam patří. Tedy do bedny. A to nebude vůbec nic snadného: kouzla jsou zapadnutá v nejrůznějších koutech domu a vy musíte sledovat každý krok slizouna Quinna, který se vás snaží předběhnout a kouzla ukrást pro vlastní ambiciózní plán na dobytí světa.

Padoucha ani gramofonem neuhodíš

Každičký kousek zařízení v domě Conrada a Sally se může stát útočištěm Quinna a tudíž vaším herním světem. Stačí se jen pozorně dívat kam se chystá nacpat svůj zadek a šup, rychle se tam vsoukat za ním. A tak se rázem ocitnete ve světě hodin, kytiček nebo třeba gramofonu. Pokaždé vás čeká specifický svět, ale vzájemně podobné úkoly. Většinou máte během cesty ze startu do cíle úrovně za úkol poskakovat, přeskakovat, poletovat, rozbíjet a hlavně neumřít. Zkrátka a dobře, klasická plošinovka jak vyšitá. Navíc se v každé úrovni povalují rozsypaná kouzla a na ta se rozhodně nevyplatí zapomínat! Vždyť kvůli nim tu vlastně jste!

Tahle potvůrka sem zabloudila ze hry STALKER: Shadows of Chernobyl * S každým zásahem vám ubyde kousek zákusku, představujícího životní energii * Ptáček se tváří *hodně* otráveně

Před každým novým, tudíž zatím neznámým, úkolem nebo trikem na vás z akvária jukne rybka, která vám princip zdárného zvládnutí daného úseku fundovaně vysvětlí. Někdy mě napadlo, jestli to není maskovaná učitelka:-). Chytrá je jako rádio Jerevan a Kočka z ní dostává psotník. Dokonalé spojení tří zvířátek, která se navzájem moc v lásce nemají. Pokud byste snad měli strach, že tuto rybku pipku obejdete bez povšimnutí, zůstaňte ledově klidní. Je natolik vlezlá, že se stoprocentně připomene sama.

Jednoduché kouzlo

Hra je hodně podobná filmové předloze. Je stejně barevná, postavy jako by si z oka vypadly a o zábavu taky není nouze. Každá ze třinácti úrovní se odehrává v jiném prostředí a i když jsou úkoly v podstatě podobné, člověk nemá čas začít se nudit. Jednotlivé části jsou dlouhé tak akorát, takže i když se vám některý z úkolů nepovede hned napoprvé, rozhodně se nedostanete do fáze, kdy už máte hry plné zuby.

• Hratelnost
  • Dětem přístupná obtížnost
  • Zábavnost
  • Roztomilost
  • Mluvící ryba
  • Nová dávka pro fanoušky Pandemonia
  • Navzájem podobné úkoly
  • Starší hráči se mohou časem nudit

Jak jsem se již zmínila, hru vzhledem k její poměrné jednoduchosti i žánru ocení zejména děti. Prohánět zlotřilého souseda, chytat kouzla, létat na deštníku nebo v bublině a poslouchat mluvící rybu to chce kus dětské trpělivosti, hravosti a fantazie. Ale na druhou stranu věřím, že znavený rodič chvilkou nenáročné pohody také nepohrdne. Takže se nám může nakonec stát, že se u Cat in The Hat sejde celá rodina, stejně jako u Spielbergrova stejnojmenného filmu.

Hudba: 5/10
Mluvící ryba: 10/10

Navzdory velké konkurenci v rámci žánru na PlayStation 2 si tak Cat in The Hat své příznivce jistě najde – také právě proto, že si nehraje na komplexní mix žánrů, jako některé největší hity, nýbrž nabízí zcela klasické pohádkově-plošinovkové vyžití, do kterého je možné snadno vklouznout a příjemně se bavit.

Celkové hodnocení: 6/10