Recenze: Code of Honor 2: Conspiracy Island – Frantíci útočí

Přáli jste si někdy vědět, jak probíhá jeden obyčejný den u elitní francouzské cizinecké legie? Jestli ano, nesmíte si nechat ujít recenzi.

Začínal jsem si všímat výrazného zlepšení audiovizuálního zpracování. Grafická stránka hry byla již koukatelná a některé pasáže se mi dokonce líbily. Bohužel, optimalizace enginu snad neproběhla skoro vůbec, o čemž svědčí samotné menu nastavení. Na výběr sice máte ze spousty rozlišení, ovšem u drtivé většiny z nich se nachází hvězdička symbolizující neoptimalizované herní nastavení. Během hraní jsem tedy musel místy protrpět výrazné snížení fps, naštěstí se tomu tak stávalo zřídka.

Hra se blýskne několika místy, kdy musíte najít hasičský přístroj, abyste mohli uhasit požár bránící cestu vpřed

coh2_obal.jpgZasekávání o neviditelné textury a jen tři druhy skinů vašich nepřátel jednoduše přeskočím k zajímavějším featurkám jako třeba naskriptovaný bullet-time uprostřed hry, kdy vás protivníci nakrmí slušnou porcí olova, a vy spadnete ze schodů na znak. Po vzoru F.E.A.R vidíte své ruce a nohy, jak se pracně snaží vašemu nebohému tělu pomoci se zvednout. To samé platí o lezení po žebříku. I když můžete namítnout, že se jedná o známou a okoukanou věc, ve spoustě dnešních AAA titulů tuto „fíčr“ nenajdete. A to se počítá.

Urobíme prezenčku

Tak už jsme skoro na konci chlapi! Sundali jsme dva vrtulníky, vystříleli kdejakýho zmetka s utěrkou na hlavě nebo cigárem v hubě, zajistili nějaký dokumenty a taky zabavily ty bedny s radiákem. Ještě ale máme chytit nějakýho Mendózu a odeslat ho na pravdu boží! Boulete, když jsi všechno tak pěkně přežil a dokonce jsi mi zachránil krk, máš tu čest jít po něm první. My půjdeme za tebou a kryjem ti záda, jasný? Bude se ti to moc líbit, měl by bejt támhle v tom moderním baráku. Takže lock and load, práce volá!

Do zmiňované budovy trefíte jako hráč naprosto bez problémů, a to díky lineárnosti hry a také přibalenému radaru, který vám jasně ukazuje směr cesty k danému cíli. Musím říct, že mi poslední část dnes recenzovaného titulu silně připomínala Soldier of Fortune 2: Double Helix. Akce svižně odsýpala, autoři si pohráli i s drobnými detaily jako vyšperkované toalety, plakáty s vlastními podobiznami nebo automaty s vlastní City Colou a level design se kromě celkem povedeného grafického zpracování blýskl několika místy. Jedním z nich byla třeba situace, kdy jsem musel najít hasičský přístroj, abych mohl uhasit požár bránící cestu vpřed. Za pár minutek už jsem byl však úspěšně v cíli a po naprosto evidentní narážce na chystající se třetí díl této „populární“ série jsem mlčky pohlédl na nástěnné hodiny.

Ano, jedná se o budgetový titul, ale dvě a půl hodiny čistého herního času je přeci jen málo. Na druhou stranu jsem se divil, že jsem ho dohrál až do samotného konce, čemuž ze začátku nenasvědčovalo vůbec nic. A co z toho všeho plyne? I když hra samotná trpí naprosto dementním příběhem, podprůměrným audiovizuálním zpracováním, místy pochybným level designem, krátkou herní dobou a jistými technickými nedodělky, přesto se mi jako zábava na jedno rychlé použití vůbec neprotivila a s chutí jsem ji nakonec dohrál. Pokud tedy chcete na chvíli vypnout, nechat vše plavat a vyzkoušet si obyčejnou, lehce podprůměrnou střílečku z pohledu první osoby, kde jen střílíte a jen zřídkakdy zmáčknete nějaký čudlík nebo páčku pro otevření dveří, Code of Honor 2: Conspiracy Island je pro vás tou pravou volbou.

Žánr: Akce | akční FPS
Výrobce: City Interactive | Webové stránky hry
  • nenáročná akce