Recenze: Colin McRae Rally 4 – pokus o návrat krále

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 11

Diskuze k článku

Karel Bosák  |  05. 11. 2003 12:58

Na Bonuswebu mají už také recenzi a tam dali Colinovi o něco méně než tady. Nu, je asi pravda, že čyřka spíše opravuje chyby ze trojky než že by to byla úplně nová hra, což? Hrál sem demo a zas tak dobrý mi to nepřipadalo, počkám si radši na WRC III, snad bude dobrý.

 |   |  Odpovědět
rama  |  22. 10. 2003 12:33

Můžete někdo srovnat jízdu vCMR4 a WRC2 na neasfaltových površích? Užívám si hraní WRC2 ale převážně asfaltů max. finsko a austrálie.Zbytek se mě zdá hodně uskákaný a i když je to asi blíže realitě hratelnost např v CMR2 na PC byla na šotolinách lepší(relativně).Chci jen vědět jestli  je CMR4 v jízdě na šotolině zásadně odlišný.Z obrázků a videí se mě zdá že markantně.Díky za odpověď

 |   |  Odpovědět
Jan Spáčil  |  23. 10. 2003 11:47

WRCII je skutečně jako skutečnost odně uskákané... výsledek detailního modelingu trati. U CMR4 je ta uskákanost o něco slabší, ale daleko od pohodovosti CMR2 na daných površích. CMR4 má v tomhle na nejdrsnějších površích mnohem blíž k WRCčku (Řecko), ale skutečně drsný šotolinovo-štěrkový povrch je tu jen v zmiňovaném Řecku. Ostatní šotolinové povrchy (Austrálie, Finsko, USA a částečně GB) jsou od těch asfaltových čitelně odlišné, ale celkem snadno zvládnutelné.

 |   |  Odpovědět
Lukáš Antoš  |  20. 10. 2003 09:36

Dovolím si s Vámi polemizovat.

Za prvé, ve Vaší recenzi je několik nepřesností. Především je důležité říci, že Nicky Grist jako spolujezdec ve hře stále je, ale jako co-driver B. Pokud si tuto volbu ve hře nastavíte, tak uslyšíte Nickyho s čistou angličtinou!!! Mimochodem, jeho pacenotes jsou naprosto bezchybné a lze se na něj naprosto spolehnout. Proboham Derek Ringer není francouz! Myslím že je to sko, stejně jako Colin. Opravdu se mu nedá rozumět, ale je to díky jeho skotskému přízvuku, ne francouzskému

Jsem s Vámi za jedno, že po uvedení WRCII se tato hra stala králem... Po několika hodinách hraní CMR4 jsem se cvičně vrátil k WRCII a tuto hru jsem musel okamžitě vypnout, protože se s Colinem4 bohužel nedá srovnat. CMR4 je můj krále, ale netrpělivě čekám na WRC3 a doufám, že zase převezme žezlo, už jeno kvůli Fabii WRC . A co je tedy na Colinovi 4 tak skvělého?

Grafika - naprosto fantastická uroveň detailu. Jste schopni rozeznat i ten nejmenši detail, který potřebujete k rozhodnutí jakou stopu zvolit. Vytahané bláto na silnici je reálné, auto Vám na něm ujede i o metr! Ta tráva, rákosí atd, efekt slunce, deště. prachu zvedajícího se v Řecku při silnějším větru, to je naprosto úchvatné! Nutno podotknout že na mém PS2 se hra občas dosti silně cuká i při pohledu z kokpitu, což je podle mě nejvážnějším nedostatkem. S grafikou jsou spojené i další dvě negativa - tachometr vádí rychlost pouze v mílích a při superspeciálkách není k dispozici pohled z kokpitu (( CO TO JE???

Zvuky - tak tohle je oproti CMR3 a WRCII úplně jiná dimenze! Hlavně zvuky aut jsou naprosto famózní! Subaru zní jako Subaru, Peugeot jak peugeot... Motor střílí, při dobržďování a podřazování slyšíte klasické odfoukávání turba, NAPROSTÁ bomba!!! Tohle jsem ještě u rally simulátorů nezažil

Fyzikální model - jak už jsem řekl, po hraní Colina4 se už k WRCII budu horko težko vracet!!! Cítíte váhu auta, skvěle reaguje na změnu povrhu!!! Na vytahaném štěrku auto ulítne, při najetí na hrubý a rozbitý asfakt auto zneklidní a poskakuje, má daleko horší trakci... Set-up je extrémně důležitý!!! Ad testování, super nápad! Dělá to skvělou atmošku a navíc to není žádná legrace!!! Jediné minus které vidím je, že WRCII má stále daleko lépe namodelován průjezd vracáků přes ruční brzdu.

Můj závěr? Pro mě je CMR4 téměř ideální hra. Po grafické stránce už od života vůbec nic nepotřebuji, stejně tak jako po stránce zvuků. Fyzikální model je perfektní na 90% a jediný výrazný nedostatek je STÁLE malý počet soutěží a pouze 6RZet na soutěž je výsměch.

Moje hodnocení: 9.5/10  

 |   |  Odpovědět
Jan Spáčil  |  21. 10. 2003 12:56

Díky za konstruktivní reakci. Nickyho jsem si jako codrivera B skutečně nevšiml, pokud tam je, jedině dobře. Co se Dereka týče tak si opravdu nejsem jist... přeci jen to jméno, stáj a přízvuk (hlavně jeho R:)). Na oficiální stránce wrc žel jeho národnost uvedena není... možná se připojí někdo, kdo to ví zcela určitě??

Jízdní model je bezesporu v CMR4 o něco lepší, nicméně tak dramaticky bych to neviděl. WRCII je pro mě i po skušenosti s CMR4 stále velmi, velmi solidním kouskem v tomto ohledu. A zpracování povrchů, jejich rozdílů a vliv na jízdu bych se nebál říct je pro mě nadále lepší u WRCII... přeci jenom tady je modeling povrchu dělaný po centimetrech (WRCII) znát. 

 Zvukově nadále rovněž preferuji WRCII... od masivnějšího štěkání motoru až po reagující diváky kolem trati. V CMR4 vládne na trati absolutní ticho. Důležitější komentář ale má samozřejmě lepší stále CMR3, a tedy i CMR4. Grafika CMR4 je detailní, ale nemůžu si pomoct, ty monumentální scenerie s masivním rozhledem, které k WRC šampionátu patří, se mi stále líbí víc než ten úzký koridor v CMR4. O cukání v CMR4 a nesrovnatelně kvalitnějších replayích ve WRCII nemluvě.

Na fyzikálním modelu se bez debaty shodneme, ale s výhradou provedení povrchů tratí. CMR4 se skutečně dá máloco vyčítat, ale problém je v tom, že za 4 dny v něm nemám prakticky dál co dělat. Pominu-li multiplayer. Šampionát prostě je krátký, životnostně navíc limitovaný jedinou hratelnou obtížností... a tady WRCII skutečně nabízí mnohem víc muziky... za poloviční cenu, což není při cenách při rozhodování zdaleka zanedbatelná věc.

 |   |  Odpovědět
cocik  |  22. 10. 2003 13:04

hele, honzo, sorry ze rejpam, ale tech obtiznosti je tam mnohem vic - jenom je musis odemknout dokoncenim sampionatu (a nerikej mi, ze jsi byl za 4 dny schopnej odemknout vic nez jednu - tu nejhorsi - beckovou masinu, plus tak jedno, dve bonusovy auta)

 |   |  Odpovědět
solidsnake  |  23. 10. 2003 11:29

Zdarec. Klidně rejpej, pro čtenáře je to přínosný (a pro mě taky). Obtížnosti jsem prubl dohromady 3... normal (těžká nuda), advance (výborně vyvážené časy u 4WDček, 2WDčka jsou na ni taky nudně jednoduchý... a Bčka.... no to je z jinýho soudku)  a extreme (fuuj:)). Jestli tam je další to se přiznám opravdu nevím. Pochopitelně jsem toho zas tolik neodemknul, protože jezdit šampionát na normal je trochu dost nuda, a na advance mi opět přijde vyvážený a zábavný pouze u čtyřkolek. A když ho máš už jednou za dva dny vyhranej... nevím, prostě jezdit to dál furt dokola mě nebaví. A patlat se s ostatníma jen kvůli odemykání dalších aut mi přijde na rallye poněkud nevhodná motivace. Tohle není Gran Turismo.

 |   |  Odpovědět
Lukáš Antoš  |  22. 10. 2003 13:41

Vím jistě, že Derek není francouz ... Jezdil s Colinem už za Subaru, když se Colin stal mistrem světa... Je to skot anebo velšan.

Ad grafika. Ano ve WRC2 jsou krásné scenérie s dalekým výhledem, ale ubírá to na jízdním dojmu a čitelnosti trati. Osobně preferuji soustředit se na trať, ono při velkém nasazení to ani nijak jinak nejde...

Pamatuji se že Evolution Studios tvrdili, že trať namodelovali na centimetry. Osobně mi Colin připadá velmi podobný, ale nikde se to nepíše. Fakt je ten, že trať cítím velmi detailně a i forcefeedback na ní velmi dobře a citlivě reaguje. S fyzikou jsem opravdu velmi spokojen. Co mi ale hodně chybí je možnost (CMR3-4 i WRC2) nastavit si differenciály, což má velký vliv na přetáčivost na výjezdech. Tahle blbost byla v CMR2 a je to jedno ze základních nastavení pro daný typ tratě, nechápu že to tam chybí... A ty průjezdy na ručku mě v CMR4 štvou. Miluju ale jak je to auto cítit, dá se před zatáčkou hezky rozkývat a to auto perfektně reaguje. Například na šotolině si to auto můžete krásně hodit ve smyku do zatáčky rozkýváním auta a přišlápnutím brzd .

Zvuky? Myslím si, že pilot přes ten randál ve skutečnosti vůbec nic z okolí neslyší... Pokud se týká zvuku motoru, tak ten je v CMR4 poprvé realistický, to odfukování turba (zvlášť u Subárka) naprosto žeru!!!

Jasně že WRC2 je za polovic, vždyť ja taky rok stará a já ji bohužel koupil za plnou cenu. Musím ale říct, že jsem ji ani nedohrál kolik tam je obtížností a tratí... Na tu dobu super hra, doufám že WRCIII přiloží pod kotel. Mimochodem na www.evos.net je porcička ofišl screenšotů a nevypadá to vůbec špatně

 

 |   |  Odpovědět
Jan Spáčil  |  23. 10. 2003 11:41

Já to jistě nevím... ten jeho přízvuk se mi pořád nezdá... a to jméno Derek:)).

Mě právě přijde trať díky výhledu u WRCčka mnohem čitelnější... v CMR4 poměrně často trať zcela splývá s prostředím a velmi špatně se odaduje vzdálenost zatáčky (mnohdy ji i navzdory pokynům Dereka:) vidím až na poslední chvíli)... tohle se mi u WRCčka stávalo minimálně. A navíc ty monumentální scenerie jsou monumentální i ve skutečnosti... WRC prostě vypadá jako WRC, CMR4 trochu tím minimalistickým rozsahem připomíná ne WRC šampionát, ale Barum Rallye:)).

CMR4 má modeling povrchu trati taky celkem na úrovni, ale přeci jenom ty nerovnosti mi stále přijdou evidnentně markantněji čitelné vizuálně i v ovládání u WRCčka (takový Kypr třeba je dost lahůdkový). S fyzikou a s ručkou se shodneme. To jak je auto konečně adekvátně cítit se mi líbí taky, proto to srovnání s GT3, které je ale pořád ještě v tomhle směru o kousek dál.

Zvuky při jízdě opravdu nejsou příliš zapotřebí (snad až na ty diváky... zvedá to atmosféru), nicméně ty hrobově tiché replaye vypadají dost divně.

Právě proto, že WRCII je rok starý a za polovic, tak se Codeis měli snažit toho v CMR4 nabídnout kapánek víc... ne jen vzít starý engine, staré textury a pouze vymodelovat s nimi nové tratě v identických prostředí. Minimálně jednu zemi navrch přidat mohli a měli. S WRCIII jsem měl už chvíli tu čest a nejen, že nevypadá vůbec špatně, ale ono se i skvěle hraje... (žel jsem ho zkoušel zatím jen na joypadu:())

 |   |  Odpovědět
Lukáš Antoš  |  23. 10. 2003 12:54

Jak měl s WRCIII tu čest, to jako fakt? Ostrou verzi nebo demo? O týhle hře je všude naprostý ticho po pěšine, jen v playcentru mi řekli, že by měla přijít kolem 11.11., což asi nevydržím!!! Máte jí doma? Dal bych za to cokoliv, skoro

Právě že ve WRC2 se mi horzně špatně odhaduje vzdálenost do zatáček, asi to každý vidíme jinak... WRC2 byla fakt super, 14 podniků MS, , každý 10erzet, paráda, klidně 14km dlouhé... Opravdu nechápu, prož rozsah tratí v CMR3/CMR4 je poloviční oproti CMR2!!! To je prostě neodpustitelné a souhlasím. V tomto a s tím spojené hratelnosti WRC3 colina stoprocentně překoná, o tom nepochybuju!

Replaye jsou tragedie, ale já je ani tak neřeším... Ještě že je tu ta válka mezi codies a evos... Mimochodem, četl jste někde na webu rozhovor s vedocím development teamu Richard Burns Rally a viděl jsem i pár screenů a jestli jen polovina toho je pravda, tak se můžeme tešit na mega hard-core simulaci... Uvidíme v březnu 2004

 |   |  Odpovědět
Jan Spáčil  |  23. 10. 2003 13:57

Podle všeho bych řekl, že ta preview verze byla v podstatě kompletní (z technického hlediska). Doma ji bohužel nemám:((. Až toho 11.11. asi... ale možná se zapojí kolega čočík, který bych řekl, že když ne doma, tak určitě blíž než já tu preview verzi má a možná sdělí nějaké podrobnější dojmy???:)).

Když už tam ty replaye jsou, měli by aspoň nějak vypadat. RB Rallye už jsem taky zaregistroval, ale po pravdě mě představa ultra hardcore simulace rally nijak zvlášť nerajcuje. A tým, který za tím stojí taky zatím nemá v žánru bůh ví jakou reputaci, což ale nic znamenat nemusí. Rozhodně tam ale je pár na papíře zajímavých nápadů (měnící se počasí apod.). Uvidíme. 

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor