Recenze: Crash Tag Team Racing – dvě hry v jedné

Je zrzavý a ztřeštěný... kdo? Uhádnete to? Přeci Crash! Ten potrhlý nezbeda se k nám totiž po delší době opět vrací. A zajímá vás, v čem je jiný jeho nové dobrodružství? V jakých šlépějích se vydal nyní? Jedná se opět o arkádu, nebo o závodní simulátor?

Martin DemigerPlatforma: PS2 (Xbox, GC)
Žánr: arkádové závody
Multiplayer: Ano
Výrobce: Radical
Výrobce: Vivendi
Vydavatel v ČR: CD Projekt

Je tomu již nějaký ten rok, co Crash spatřil světlo světa. Za tu dobu stihl urazit dlouhou cestu lemovanou mnohými nástrahami. Mimo jiné změnila celé série kompletně žánr. Původní koncept tkvěl v pojetí plošinovek, avšak postupem času měli autoři očividně nutkání něco výraznějšího pozměnit. A namísto nebezpečných propastí a zrádných nepřátel se celá série vrhnula po hlavě do víceméně závodního pojetí. Mluvím nyní o Crash Team Racing, což je mladší bratříček právě recenzovaného počinu.

Nyní se tu na nás směje i jeho druhé pokračování, které ale nenabízí pouze závodění, nýbrž také skákání. Ano, přesně tak. Crash Tag Team Racing se vydává po stopách všech svých předchůdců a dalo by se tedy tvrdit, že je do jisté míry kombinací dvou her – plošinové skákačky a závodní arkády. Jestli ale teď chytáte za hlavu a ptáte se „Bože, jak tohle mohlo dopadnout?“, nemusíte se ničeho obávat. Crash Tag Team Racing totiž dopadl dobře.

Peníze hýbou světem

Jelikož jsme před několika lety měli poprvé tu čest se setkat s Crashem v „hopsacím“ zpracování, bylo by asi hodno začít právě stejnojmennou částí obsaženou i zde.

Nejedná se sice o žádnou revoluci a v porovnání s předešlými díly se toho příliš nezměnilo, nicméně i tak nelze tuto stránku opomenout. Bez ní by celá hra totiž postrádala smysl. Svět, do kterého jste vrženi, již není tak malý, jak jsme byli zvyklí. Pravda, přestože v poměru s jinými tituly moc na rozsáhlosti nepobral, byl jsem i tak potěšen okolním prostředím, ve kterém číhá řada nebezpečí a v němž je prvotním cílem probojovat se do dalších úrovní.

Jenže to není nic lehkého, neboť jedinými věcmi, které vám můžou zajistit postup do dalšího kola, jsou speciální krystaly. A ty lze získat jen třemi způsoby. Buďto je s velkou náhodou najdete při plahočení se světem někde kolem (na to má ale štěstí jen málokdo), nebo je můžete vyhrát v závodech a v nejhorším případě zakoupit. Poslední zmiňovaná možnost je ale překvapivě tou nejtěžší – peníze jsou ve hře ceněny jako životy, a tak vám například při kolizích budou místo nich brány právě mince.

Doposud ale nebyla řeč o rozmanitosti jednotlivých levelů. Musím uznat, že přestože je celé okolí zpracováno jednodušeji, což přivítají asi jen děti, docela se mi pestrá tématika různých levelů líbila. Každý je pojat odlišnou formou a čekají v nich jiná nebezpečí, což alespoň udržuje hráčovu pozornost po celou dobu brouzdání světem. Stejně vypadají i závody, které tvoří druhou část hry.

Kámen úrazu je trochu v navržení jednotlivých závodních levelů, které zrovna příliš rozmanité nejsou, a to nyní nemám namysli grafickou podobu. Cesty jsou zpracovány opravdu jednoduše, nijak se nevětví, a tak se již po projetí několik tratí dostaví stereotyp... škoda.

Konec špatný, všechno špatné?

Crash Tag Team Racing je v celkovém součtu dalším obyčejným titulem. Ani grafická stránka nepobrala příliš krásy a jak jsem již někde nahoře nakousnul a co je také patrné při pohledu na screenshoty, její zpracování je víceméně jednoduché. Hře by rozhodně prospělo trochu více smyslu pro detail, který ocení zejména starší publikum, neboť mi jinak přijde, že právě recenzovaný počin je určen spíše pro mladší publikum. Tomu odpovídá i jinak obstojné zvukové a hudební zpracování, což ale na druhou stranu nelze nijak vytýkat.

Od zhouby repetetetivnosti, která se k většině z nás stejně dříve či později dostaví, zachraňuje Crash Tag Team Racing alespoň docela vydařený multiplayer. Po místní síti lze hrát až v osmi lidech, což je potěšující, zatímco ve splitscreenu ve čtyřech. Osobně jsem u hry po síti vydržel nejdéle, neboť nad to si zazávodit s živým protivníkem opravdu nic nemá a uvidíte sami, že jakmile poznáte kouzlo hry více hráčů, singleplayer odsunete na druhé místo.

• skákačka se závody v jednom
  • multiplayer
  • je to další Crash
  • poměrně zakrátko omrzí
  • horší grafické zpracování

Konečný verdikt se mi ale přesto vynáší jen velice těžko. Na jednu stranu obyčejná hopsačka okořeněná na první pohled skvělými závody. Jejich zábavnost ale vcelku rychle pomine v singleplayerové části, kterou hravě nahrazuje část multiplayerová. Jenže ne každý má možnost si zahrát s někým po síti, což je na druhou stranu docela ošemetné. Taktéž grafické zpracování by zasluhovalo více detailu, nicméně i tak Crash Tag Team Racing obstojným pokračovatelem předchozích bratříčků.

Grafika: 6/10

Dobrá hra, ale mohla být lepší. Vypadá zajímavě, bohužel už po chvilce omrzí.