Recenze: Cyberblood – přežije nejsilnější

Cyberblood vás zavede do postapokalyptického světa zmítaného zlem, násilím a ohavnými stvořeními. Přeživší bojují dnem i nocí o svůj již tak značně chudobný život, každý se stará jen o sebe. Přidejte se k nim.

Žánr: Akce
Platforma: J2ME
Testovací hardware: Nokia 6680

Asi nikdo z nás by nechtěl žít ve světě, jenž jsem nastínil v úvodu. A není se čemu divit; probouzet se do ranního oparu zavánějícího smrtí, denně sledovat, jak umírají lidé, nemít co jíst a v nocí se bát zamhouřit oči... Mnohé ale podobný život fascinuje, a přestože by si jej nechtěli prožít na vlastní kůži, ve světě knih, filmů či her je apokalyptická tématika vyhledávaná. A co se teprve stane, když zavítá i do našich mobilních telefonů?

Najdi lék, umřít můžeš pak

Tentokrát nebudete nosit babičce na druhý konec lesa buchtu, ani nebudete zachraňovat celý svět. Cílem je najít lék, jenž spasí město Nekropolis od zrádné nemoci. Z toho si asi také odvodíte, že nejste Červená Karkulka, ale spíše nějaký tvrdší klučina schopný poslat desítky protivníku na onen svět. A je tomu tak – jmenujete se Zek, což je jméno šité na míru pro někoho, kdo se nepovažuje či dokonce není člověkem v pravém slova smyslu. Ano, zhostíte se role napůl obyčejného hlapíka, jemuž dál Bůh do vínku i trochu robotického zařízení.

Cyberblood není zrovna nejotevřenější hra. Pokud tedy žijete v představě jakéhosi mobilového Fallouta, zřejmě vás zklamu. Na druhou stranu, ani mobilní telefony nejsou nafukovací, takže to lze pochopit. Ze začátku se ocitáte v onom nechvalně známém městě, kde se nachází mnoho více či méně důležitých postav. Počínaje obyčejnými prostořekými lidmi, přes vyhledávané obchodníky a konče postavami zadávajícími vám úkoly. Přitom u řešení mnohých z nich se leckdy pořádně zapotíte, neboť se na vás budou doslova z každého rohu valit nepřátelé, a to po celou dobu.

Jako v každé pořádné hře ani tady nemohou chybět peníze. K financím se přitom dá dostat mnohými způsoby. Rád bych však podotknul, že zde neplatí mince či papírové bankovky, nýbrž specifické modré krystaly. Funkci platidla ale plně zastávají, nemusíte mít proto obavy. Dostat se k nim dá mnoha způsoby, ovšem nejvíce se s nimi setkáte při zabíjení nepřátel. Taktéž na ně lze narazit při prohledávání různých míst nebo si je zkrátka vydělat jinak – vše záleží pouze na vás. A co za ně lze koupit? Inu vše, co byste mohli očekávat – zbraně, zdraví, lepší vybavení apod. Každopádně se nevyplatí příliš šetřit, v bojích byste mohli nepěkně narazit. A řeknu vám, že potkat tlupu mutantů, vycvičených vojáků nebo robotů bych s malým kvérkem schopným vystřelit tři rány za minutu určitě nechtěl.

RPG, nebo ryzí akce?

Mnozí z vás mohli nabýt dojmu, že Cyberblood je ryzí RPG. Není tomu ale tak – z devadesáti procent se jedná o akci, zbylou desítku bych poté mohl s přivřenýma očima zařadit do kolonky RPG. Po celou dobu bytí v onom zhyzděném světě se budete setkávat převážně s velkým odporem oponentů, takže nic jiného, než boj o holý život, vám nebude zbývat. Škoda jen poměrně krátké hrací doby – stačily mi celé tři hodiny a dostal jsem se až ke konci, v němž na mě čekal pořádný bos. Nebyl to však vlk číhající v lese na svojí červeno-červenou oběť, ale zrůda jak se sluší a patří.

• Hratelnost
  • Atmosféra
  • Konečně nějaká (post)apokalyptická hra
  • Krátkost

U Cyberblood mne také zamrzelo trochu škaredé grafické zpracování. Musím konstatovat, že jsem viděl mnoho lepších her, jež mne dokázaly svým kabátkem uchvátit. Prostředí totiž vypadá nedokonale, repetetivně... jednotvárně. Moc se toho za dobu brouzdání nehostinným světem nemění a okolí na pár detailů určitě neupoutá vaši pozornost. Nicméně dobrou hru neděla grafika. Kdyby tomu tak bylo, Cyberblood by skončil v apokalyptickém odpadišti, v němž by zmizel na věčné časy. Pokud však dáváte místo zevnějšku přednost hratelnosti a čiré zábavnosti na několik hodin, určitě nepřehlédněte tento akční titul. Neprohloupíte.

Grafika: 4/10
Originalita: 0/10
Atmosféra: 7/10