PC | Recenze | X360 | PS3 | Akce

Recenze: Darksiders: Wrath of War - krvavá zkáza světa

Zkáza světa není konec, je to jenom příležitost. Rozhodně tedy, pokud jste Válka, jeden ze Čtyř jezdců Apokalypsy a jdete si to vyříkat s pekelníky.
Kapitoly článku

Nic nezkazí den tak definitivně, jako když zapříčiníte zkázu světa a následně zjistíte, že si z vás někdo udělal špuprnágle. Válkovi, jednomu z příšerných Čtyř jezdců Apokalypsy se to stalo, a to si pište, že ho to zatraceně vytočilo. Natolik, že po sto letech, kdy už červi sežrali ty červy, kteří zdlábli tlející lidstvo, a rozvaliny kdysi do nebe čnících mrakodrapů obrostla nová zeleň, vyrazil zpátky na Zem nechat jim to „vyžrat“. A tím jim mám na mysli prakticky kohokoliv, kdo se mu zrovna postaví do cesty.

darksiders-wallpaper.jpg

Poslední den je začátek

Darsiders začínají jako klasická lineární third person akční rubanice se zajímavou premisou – přišel Soudný den a na Zemi se v posledním velkém masakru střetly pekelné a nebeské mocnosti.

 

S Válkou dusáte ulicemi ničené metropole, plnými zmateně pobíhajících lidí, pípajících alarmů převrácených aut a vybuchujícího asfaltu, a mečem o rozloze menšího pobaltského státu mlátíte dotírající protivníky.

Přišel Soudný den a na Zemi se v posledním velkém masakru střetly pekelné a nebeské mocnosti

A je jedno, zda mají zrovna pekelná kopyta nebo andělská křídla. Jenže pak se to nějak zvrhne, vy si dáváte nedobrovolný oddech a vracíte se po zmíněných sto letech, kdy se vše změnilo k nepoznání.

Darksiders 15.jpgDarksiders 16.jpg

Zničené domy, popraskané silnice plné rezavějících vraků, hromádek kostí a suti, to je už pomalu zapomenutá vzpomínka na dávno zničené lidstvo. Celé ulice se propadly a zaplavila je voda prospívající bohaté vegetaci, břečťan omotává sloupy pouličního osvětlení, mohutné stromy prorůstají zdmi paneláků a jejich větve zakrývají kdysi pestrobarevné billboardy. Další část města zase kompletně zasypal popel, kterým se provrtávají gigantičtí červi jako vypadlí z knih Franka Herberta, o kus dál se tyčí hrubé dřevěné věže snažící se prokutat k něčemu cennému…

Darksiders 11.jpgDarksiders 12.jpg

To je pouhý náčrt scenérií, kterými budete během Válkova dobrodružství bloudit. Postapokalyptických her jsme tu už pár měli, ale vize nastíněná Darksiders kombinující reálný svět s monumentálními fantasy chrámy a pekelnými stvůrami má svoje speciální kouzlo. Přechod mezi fantaskním a technickým světem vždy dokáže vyrazit dech a neomrzí se, ani když danou lokací proběhnete po několikáté. A že se vracet budete.

Zelda s kapkou krve (tedy kýblem)

Stejně jako se po apokalyptickém úvodu změní prostředí, pootočí se i trochu herní žánr. Porcování pekelných pohůnků sice stále zůstává na pořadu dne, ale už se tak neděje v lineárních úrovních stylu God of War, Devil May Cry nebo nedávné Bayonetty. Darksiders si půjčují explorační styl legendární Zeldy a daří se jim ho zatraceně dobře zasadit do vlastního univerza.

Darksiders 03.jpgDarksiders 04.jpg

Máte tu tak několik tematický odlišných částí světa, jejichž středem je vždy rozsáhlý dungeon prolezlý různorodými překážkami.  Postupně překonáváte překážky, dokud někde v hlubinách nenarazíte na bednu s novým předmětem, který vám pomůže překonat zbylé nástrahy a porazit bosse.

VIDEO: 2508 'Darksiders: Wrath of War - trailer'

Použití nového předmětu se ovšem neomezuje na samotný dungeon, ale (a v tom je to kouzlo) dává vám přístup do předtím nepřístupných částí světa, k novým dungeonům a tím pádem i novým předmětům… Tvůrci takřka dokonale nastudovali svůj vzor a Darksiders jsou tak chytlaví jako samotná Zelda a to je co říct.

Darksiders si půjčují explorační styl legendární Zeldy a daří se jim ho zatraceně dobře zasadit do vlastního univerza

Hádanky a překážky představují přesně tu danou výzvu, kdy hrou přímo neprocházíte jako nůž máslem, ale zároveň frustrovaní nemlátíte hlavou do stolu, protože jste se zase zasekli.

Darksiders 09.jpgDarksiders 10.jpg

Kromě nápaditých dungeonů mají tvůrci v rukávech i pár dalších zpestření jako je třeba střílecí pasáž na hřbetě gryfa připomínající legendární Panzer Dragoon, či vtipnou soutěž o to, kdo pobije víc andělů. Jako pravý Jezdec Apokalypsy vám pochopitelně nebude chybět ani kůň, i když popravdě zrovna bitky v jeho sedle jsou mírně otravné. Designéři si prostě zaslouží upřímnou pochvalu, protože se jim podařilo vytvořit fungující svět a herní náplň, která se netočí jen kolem obvyklého „jdi vpřed a zmasakruj všechny po cestě“.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: RPG | Akční RPG
Výrobce: Vigil Games | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 8. ledna 2010 (X360, PS3), 24. září 2010 (PC)
  • Atraktivní a nápaditý svět
  • Výborný design dungeonů
  • Spousta zpestření
  • Nedokonalý systém bojů
  • Nezajímavý příběh
Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,