Recenze: Donkey Konga – staňte se bubeníkem

Také vás fascinují moderní bubeníci, kteří na koncertech sedí mezi desítkami rozličných bicích nástrojů a s maximálním citem pro rytmus mezi ně rozdělují pečlivě odměřené údery? Nebo jste příznivci uvolněného hudebního stylu „jungle“? V obou případech jistě přijdete na chuť velice originální nové hře od Nintenda, ovládané dvojící elektronických bubnů, mikrofonem a údery vašich dlaní.

Platforma: GameCube
Multiplayer: až 4 hráči zároveň
Podporuje „bubínky“ DK Bongos
Paměťová karta: 3 bloky
Podporuje volbu 50/60Hz
Výrobce:
Nintendo
Vydavatel: Nintendo
Distributor v ČR: Conquest (

Zatímco na Doupěti ještě stále dohořívá vášnivá debata na téma, zda je dotekový displej Nintenda DS dostatečně unikátní, originální a zajímavý na odpuštění nižšího výkonu přístroje (ve srovnání s konkurenčním PlayStation Portable aka PSP), podíváme se v dnešní recenzi na jiný pokus Nintenda bodovat u široké hráčské veřejnosti originálním přístupem. V tomto případě jde o odvetu za SingStar (hraje se s pomocí mikrofonů) a EyeToy (hraje se s pomocí kamery) od Sony, kterou Nintendo pojmenovalo Donkey Konga a ovládá se dvojicí elektronických bubnů.

Nintendo ví, jak využívat své maskoty * Titulní obrazovka s návykovou titulní skladbou * Takhle vypadá většina hry

Jinými slovy, ačkoliv je možné novou hru zakoupit v balení bez bubnů a ovládat ji klasickým ovladačem, tato rytmická akce si přímo říká o zakoupení pěkně pohromadě s bubny, které zapojíte do GameCube místo ovladače, abyste bušením do nich testovali svůj cit pro rytmus a postupovali sbírkou různé náročných miniher. Těžiště zábavy samozřejmě spočívá, stejně jako u jmenovaných konkurenčních titulů, ve hře více hráčů.

Šetřete hlasivky a pohodlně se usaďte

Zatímco jiné rytmické akce vás donutí poskakovat tam a zpátky (v případě, že se ovládají taneční podložkou - nebo jde o tanečně orientovanou EyeToy: Groove) nebo testovat výdrž a schopnosti vašich hlasivek, s Donkey Konga (dále jen DK) se můžete pohodlně usadit do křesla nebo do pohovky, což je naprosto ideální poloha pro umístění spojené dvojice bubnů do klína.

Význam jednotlivých ikonek se brzy naučíte * Statická pozadí trochu zamrzí * Zde si můžete prohlédnout ovládací bubny

Jak si asi domyslíte, je díky tomu hraní DK proveditelné i ve velmi pokročilé fázi večírku s přáteli, kde by třeba hosté v pokročilé fázi společenské únavy nemuseli složitější ovládání hry zvládnout bez vážných následků. Samozřejmě lze také naopak prohlásit, že díky menšímu „koeficientu potenciální trapnosti“ je možné DK naopak umístit na úplný začátek večírku, do fáze, kdy se ještě nikdo necítí na vyřvávání do mikrofonu nebo skotačení po podložce či před kamerou.

Bubny a ovládání

Ovládací bubny na mne udělaly dobrý dojem, pokud jde o jejich provedení, citlivost i odolnost. Lze prohlásit, že jsou poměrně malé, ale jeden od druhého je dostatečně daleko na to, aby vyhovovaly i hráčům se širšími dlaněmi. Můžete do nich mlátit co to dá, aniž by se rozpadly (ale kladivem to nezkoušejte), na druhou stranu snímají i velmi jemná plácnutí. Zabudovaný mikrofon, který reaguje na vaše tleskání, se občas nechá zmást přílišnou hlasitostí televize nebo okolí.

Takhle to asi nevypadá zas tak zábavně... * To už je lepší, ne? Ehm:-) * Režim hry pro více hráčů

Princip hry a ovládání je poměrně jednoduchý a v zásadě lze prohlásit, že vychází z tradičních pravidel všech rytmických her – jen ovládací nástroj je zcela nový. Jakmile si z nabídky skladeb v menu jukeboxu vyberete obtížnost, žánr či konkrétní song, poběží vám během jeho hraní na obrazovce pruh se symboly pro úder do levého nebo pravého bubnu, obou zároveň či tlesknutí. Symboly mají různé podoby a někdy je třeba údery různé protahovat, kombinovat a podobně. Na nejnižší obtížnost jde o občasné pohodové plácnutí, ve vyšších obtížnostech se dočkáte nefalšovaného kulometného šílenství. Na konci skladby hra vyhodnotí vaše skóre ve smyslu kolikrát a jak přesně jste se trefovali.

Seznam skladeb

1. Lady Marmalade
2. Canned Heat
3. Don`t Stop Me Now
4. Alright
5. The Locomotion
6. Dancing In The Street
7. Para Los Rumberos
8. Sing, Sing, Sing (With A Swing)
9. You Can`t Hurry Love
10. All The Small Things
11. Oye Como Va
12. Louie Louie
13. 99 Red Balloons
14. The Impression That I Get
15. Busy Child
16. Tubthumping
17. I Want You Back
18. Cosmic Girl
19. Richard III
20. Wild Thing
21. September
22. Back For Good
23. Hungarian Dance *5 in G Minor
24. Turkish March
25. Super Mario Bros. Theme
26. Donkey Kong Country Theme
27. Legend of Zelda Theme
28. Rainbow Cruise
29. Super Smash Bros. Melee Opening
30. Donkey Konga Theme
31. DK Rap

Palec nahoru pro Nintendisty

Pokud patříte k výše jmenovanému živočišnému druhu, jehož název jsem právě vymyslel, pak je pro vás DK dobrou volbou. Hra je to zábavná, originální a na společenských akcích mimořádně vděčná pro hráče, ale především nehráče. Jestliže ovšem máte doma PlayStation 2 s jejími tituly ovládanými kamerou nebo mikrofony, pak pro vás možná DK nebude natolik žhavou a výjimečnou záležitostí, abyste do ní také investovali… pokud ovšem neplánujete vyhrát SuperStar jako bubeník:-).

• Originální ovládání bubny
  • Vhodné pro zlákání nehráčů
  • Lady Marmelade
  • Slabší výběr písní
  • Účelová grafika
  • Málo originální gameplay

Ačkoliv výběr skladeb není zrovna ideální (některé jsou docela staré a nepříliš známé, jiné nejsou v originální verzi), tak například melodie z her jako Zelda či Super Mario Bros rozhodně potěší a osobně jsem si také velmi užil takovou Lady Marmelade z Moulin Rouge – na tuto extrémně rytmickou skladbu se bubnuje lépe než na kteroukoliv jinou, řekl bych. Celkově pro mne DK znamenala slušnou porci originální zábavy a až se jednou vydám do džungle, budu si umět vychutnat domorodý koncert po boku místní kapely.

Grafika: 6/10
Zvuky: 10/10

Tradiční rytmická akce s netradičním ovládáním za pomoci dvojice bubnů a tleskání. Zábavná a roztomilá záležitost na večírky s přáteli, solidní trenažér pro bubeníky a decentní odveta Nintenda za úspěšné experimenty Sony.