Recenze: Doom 3 – trochu zla

Diskuze čtenářů k článku

fhsk  |  11. 08. 2004 00:11

S šeskými recenzemi se dnes roztrhl pytel...koukám, že jedna vyšla i na novém serveru GameSpy - http://www.gamespy.cz/clanek.php?id=1184...... taky stojí za to  

 |   |  Odpovědět
agile  |  11. 08. 2004 08:35

no hlavne ze tam je ta recenze exkluzivní a devítistránková , skoda ze vic webu nema exkluzivitu

 |   |  Odpovědět
jd  |  11. 08. 2004 00:42

Martine, remeslne dobre napsany clanek, ale nevim, jaky to ma byt slohovy utvar, jestli

a) recenze s tvymi subjektivnimi nazory na jednotlive vlastnosti hry a jejich zhodnoceni
nebo
b) obecna uvaha o podzanrech akcnich her, vytah/rekapitulace nejfrekventovaneji vyslovenych nejrozumejsich nazoru a vysledku dvoudenni debaty z jednoho mnohasetprispevkoveho diskusniho fora, opozice vuci vyrcenemu subjektivnimu nazoru jinde (kde se ho autor nebal rict) a trochu lacina snaha zalibit se davu.

bral bych spis priste to za a :) at vime, jak se co na hre libilo/nelibilo primo tobe.

 |   |  Odpovědět
Smylflek z Nohavic  |  11. 08. 2004 01:02

My ctenari bychom zase uvitali, kdyby ses radeji venoval Tiscali Games, ok?

Jinak, dobry clanek, Martine

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  11. 08. 2004 09:28

...děkuju

A je to jen moje zvědavost, ale má vaše přezdívka něco společného s Pokémony  ??

 |   |  Odpovědět
Smylflek z Nohavic  |  11. 08. 2004 10:24

Ne, nema ) Jára Cimrman - Blaník. Kdy jedna z postav se představí něco jako ,,Konrád z Valdštejna" a ten druhý na to, že je ,,Smylflek z Nohavic"

 |   |  Odpovědět
Lukas  |  11. 08. 2004 12:52

Já bych si tipnul že se představil jako "Smyl Flek z Nohavic", tedy ne "Smylflek". Kdysi jsem tu hru četl, navíc Smyl (nebo spíš Smil) je skutečně jméno, stejně jako Flek může být příjmení. Smylflek moc vtipné není...

 |   |  Odpovědět
Smylflek z Nohavic  |  11. 08. 2004 15:10

Je to Rytíř Smil Flek z Nohavic, jasně

 |   |  Odpovědět
Nóblhóch  |  11. 08. 2004 15:31

Ne, je to Smyl Flek z Nohavic )))

 |   |  Odpovědět
Smyl Flek z Nohavic  |  11. 08. 2004 21:23

Precti si scenar, chlape Obe moznosti jsou viz Cimrmanuv zpravodaj na netu

 |   |  Odpovědět
daril  |  11. 08. 2004 21:51

a neni to nahodou nohavica?  :)))

 |   |  Odpovědět
Nóblhóch  |  12. 08. 2004 10:44

No, já si právě četl scénář (taková malá fialovorůžová knížečka z nakladatelství paseka z roku 1992 - a tam je všude uveden Rytíř Smyl Flek z Nohavic ( i na začátku v osobách) - na netu to je možná jinak , ale asi to není nejdůležitější věc na Doomovi )

 |   |  Odpovědět
Jiří Černý (George)  |  11. 08. 2004 02:22

JD, remeslne dobre napsana analyza, ale nevim jestli zrovna Martin je clovek, ktery by se "bal" neco rict. Protoze podle me rozhodne ne.
AD moznost B), neshledavam nic spatneho na opozici vuci nazoru vyrcenem jinde, pokud s timto nesouhlasim, tak jako ted s tim tvym.
Bral bych tedy priste v diskusi mozna mene pokusu o subjektivni rozbor motivaci autora a spekulaci proc napsal zrovna to co napsal.

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  11. 08. 2004 09:29

...díky, Jirko

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  11. 08. 2004 09:26

Ahoj Honzo, díky za reakci, i když mi přijde trochu uštěpačná...

Psát recenzi na Doom 3 je trošku jako prokletí (já to říkal, že ta hra je ZLÁ  )... najít vhodnou formu není vůbec jednoduché a když navíc zvážíš, že všude kolem je tuna (dobrých) konkurenčních recenzí, člověk pak má snahu napsat to "nějak jinak". Přistoupil jsem k tomu tedy nakonec dost nekontrolovaně a neplánovitě: psal jsem co mě napadlo - pocity z hry, zkušenosti a výsledky dlouhých rozhovorů s přáteli i ve fórech na internetu a další. A pokud jde o vytažení myšlenek z toho fóra o Bohu v Doomu, připadalo mi to prostě jako fajn ozvláštnění textu... rozhodně bys ale už po těch letech mohl vědět, že jsem vždycky psal podle svého, do značné míry bez ohledu na kritiku (některé moje nadšené recenze čtenáři nepřekousli dodnes - ani mí zaměstnavatelé  ), takže jsem určitě dalek té "laciné snahy zalíbit se davu", ze které mě obviňuješ

A myslím že jak z recenze, tak z prvních dojmů LZE poznat, jak se Doom 3 líbí mě

 |   |  Odpovědět
r3dman  |  11. 08. 2004 11:24

ty jsi ale magor

 |   |  Odpovědět
Hyems  |  11. 08. 2004 01:49

Mam par poznamek na hodnoceni autora, vynechme "Doom" silenstvi nekterych jedincu a recenze ostatnich serveru a casopisu.
Opravdu si myslite, ze Doom 3 stoji za celkove hodnoceni 9/10???
Rozebereme si to, dobre je tu !revolucni!(podle nekterych) grafika. Prace svetla atd. Muj nazor osobne, ze to je spis evoluce, ale budiz to je subjektivni.
Skvela atmosfera, naprosty souhlas (nekdy sem byl vyklapenej vic nez u AvP2 a to uz je co rict!!!).
Novy super-hyper moderni engine nad kterym vsichni jenom krouti hlavou a dokonce nekteri !chvali! iD jak skvele je to optimalizovana hra. No to je dost pritazene za vlasy, protoze velka vetsina tech (r)evolucich efektu je stejne vypnutych a musite si je zapnout z konzole a to uz maji problemy i high-end karty jako R420 a NV40. Takze je celkem smutne, ze nekdo dela hru na HW, ktery jeste neni k dispozici(mluvim o takovem HW, kde mate zaple vsechny filtry a rozliseni aspon 1280*800 a plne detaily a efekty, kde FPS nejde pod 30 framu/sec) a to mluvim o poslednich grafickych cipech. Takze o optimalizaci hry na takove urovni, aby byl vyuzit plny jeji potencial proste neni. A na low detaily(jak ste na Doupeti psali) stoji hra nekolik roku do zadu.
Pribeh je vice mene prevzat z 1. a 2. Dooma, porad jdete jenom za nosem, zadna mosnost vyberu cesty atd.
Doom 3 neprinesl zadne inovacni moznosti do zanru FPS, mozna konzole, ale po case vas to uz omrzi. Navic Doom 3 je naprosto a pouze nascriptovan (a vseho moc skodi).
Hratelnost, ale v jakem smyslu??? Aby ste si vychutnali "opravdovou" hratelnost, musite mit PC na takove urovni, aby ste meli odpovidajici HW, takze to take souvisi i s optimalizaci. A ne kazdy je ochoten vrazit do PC 40k, aby si to mohl skutecne vychutnat, ikdyz nekteri lide hromadne podlehaji multinedialni masazi (a to opravdu povedene), "kupte si nove nabusene grafiky nebo jeste lepe kupte si cele nove PC".
Na zaver, kdyz se to vezme kolem a kolem. Je opravdu hodnoceni 90%(9/10) na miste??? FPS oplivajici nadhernou grafikou a atmosferou, ale bohuzel "absolutne" nicim jinym. Zadne nove inovace do zanru nic. Podle meho nazoru je takto vysoke hodnoceni ponekud prehnane na hru, na to ze to je jenom dalsi tuctova FPS s grafikou na dnesni pomery nevidenou.

PS: Pro prudice a fanatiky, Doom 3 sem hral na high detaily a FPS mi nikdy nespadlo pod 25 framu. Toto je pouze muj osobni nazor a nikomu ho nevnucuji.

 |   |  Odpovědět
Rejpal  |  11. 08. 2004 07:47

Taky mi ty hodnocení přijdou přehnaný.

Koncept hry: Průměr = 5/10 (vůbec nic novýho - střílečka která tu byla a ještě bude nespočetněkrát. poprvé  to byla revoluce. Po tísíc první to už revoluce není - a grafika může být jakákoliv)

Znovuhratelnost: 0/10 (kvůli skriptům a příšerné linearitě) - fandové si můžou pár bodíků přidat.

Atmosféra: Od desíti k pěti. tzn průměr 7.5/10 (na začátku atmosféra super potom už se dá všechno předvídat - vím že tady prostě něco vyskočí)

Grafika: 10/10 (problém že toto číslo se bude každým rokem snižovat a za několik let může klesnout i podprůměrnou hodnotu - budou vycházet hezčí a hezčí hry a engine dooma3 půjde taky do starho železa)

Takže byh tomu z nadčasového hlediska dal tak 7/10 (průměrná hra s dobrou atmosférou)

 |   |  Odpovědět
J  |  11. 08. 2004 08:57

Naprostej souhlas. Prijde mi, ze spousta recenzentu je ovlivnena obrovskou reklamou okolo vydani. IMO kdyby vysel pred rokem, mozna by to na 9/10 bylo, ale po FarCry ? Kterej ma navic mene zravy (na vykon) engine ?

 |   |  Odpovědět
Johnny  |  11. 08. 2004 11:27

Myslim, ze ne tak reklamou, jako citovym vztahem. Pro me Domm1/2 zustanou temi nej hrami asi navzdy, protoze byly prvni.

 |   |  Odpovědět
zcg  |  11. 08. 2004 14:25

mno me prisel FC na vykon zravejsi nez doom3 - pri stejnym rozliseni 1024x768 muzu dat v doomovi medium detaily v FC jsem mel vsechno na minimum

 |   |  Odpovědět
Aleš  |  11. 08. 2004 09:44

Víš nejde o to že graficky to za pár let bude out. Ale ta hratelnost 10/10 tam furt zůstane. A i dnes si třeba ve škole zahraju Dooma 2. Proč? Protože je to bohapustý střílení jako Doom 3. To je to proč to vydrží. Srovnávat Doom 3 s Far Cryjem to je jak srovnávat Noc a Den (doslova ) Far Cry není nic jiného než jen jakási fiktivní blbinka pro malé děti které jsou štastné že jim monitor hraje všemi barvami a že si můžou lehnout za kopec a sniperkou postřílet 90% nepřátel a pak si před kamarády honit triko tím že to už dohráli dřív. Jenže Doom 3 není o dohrání. Doom 3 je vychutnání. A osobně já si ho budu vychutnávat každý den. Třeba mulťák a do toho jednu misi denně  (až to bude dohrané samozdřejmě). Když si pak dáte obtížnost na Nightmare nebo i Veterán, tak pak uvidíte to taktizování které zde každému Far Cryistovy chybí. Na těchto obtížnostech budete šetřit i zvuk motorovky aby se neopotřebovala, budete se pomaličku plížit ... Se nedivte že to je lehké když si polovina dnešních hráčů dá obtížnost EASY jenom proto aby to mohli proběhnout a před kámoši v hospodě se blýsknout že dohrál Dooma 3 a sbalit na to holku  Fakt Doom to je o vyhutnání a nejlépe to vyhutnáte na těžší obtížnost!!! Věřte mi a pak až to zkusíte, tak pak až suďte.

 |   |  Odpovědět
keff  |  11. 08. 2004 20:14

Ahoj, jsem rad ze se tu obevuji prevazne inteligentni prispevky... Rad bych mel taky jednu poznamku - grafici DOOMa totiz vyborne vychytali grafiku pro technologii, protoze metoda normal-mappingu vypada opravdove a hezky jen ve spatne osvetlenych interierech. Kdyby byl doom venku a ve dne, ani byste si tohoto 'efektoveho tahouna dooma' nevsimli... :))

A s tim vychutnanim - verim ti ze si uzivas, ale jen takova otazecka - hral jsi System Shocka dvojku? Ten nestrasil nase oci hrou stinu, ale nase mozky predstavama - jak muselo byt te obeti od ktere poslouchas predsmrtny zaznam, co se deje o par pater vys zatimco ja tady plnim uvodni questy... Jake by to asi bylo kdyby se enginu D3 zmocnili byvali Looking Glass a k desu vizualnimu pridali svuj des intelektualni, to se ani neodvazuji si predstavovat... Uff

 |   |  Odpovědět
Aleš  |  12. 08. 2004 09:33

Myslím že si myslel že kdyby Looking Glass udělali příběh né? a né engine to by určitě nemělo na pana Carmacka  Jinak souhlasím, System Shock 2 jsem samozdřejmě hrál  Ono i tady se dozvídáš z audio nahrávek (které jistému debílkovy z Tiscali  příjdou nudné a jen čeká na kód) co si ten člověk myslel před smrtí. Nebo třeba mnohdy jsem si všiml rozepsaných Emergency (nevím jak se to píše prostě naléhavých abych to nezmrvil) zpráv kde psal jak kolem lidi umírají a pekelná brána začíná chrlit dé... a dál to nedopsal a nestihl odeslat. To je taky dobrý né?  No ale o to jde. Ten Engine je pro tmavé hororové hry, když chceš světýlko a odstřelovačkou zabít 90% nepřátel tak si zahraj Far Cry nebo "kempuj" v Half - Life  Jinak včera jsem hrál mulťák Dooma sice zatím po síti s kámoši (protože originálka stále nedošla) a musím říct že i když iD Soft původně říkalo že to je spíš Singl a Mulťák tam je spíš jenom tak do moderní doby, tak ten mulťák stojí fakt za to. Typický Quake či Unreal s pěknýma (pro mě milovanýma) zbraněma. Postupem času budou i nové a nové mapy a tak takže o zábavu bude postaráno. Opět mám na pár let po Doom 1,2 co hrát po simulátorech

 |   |  Odpovědět
ilis  |  24. 08. 2004 14:34

Da seto rict i presne naopak

 |   |  Odpovědět
Shadwell  |  13. 08. 2004 14:36

nemas pravdu, clovece.

kocept hry... doom 3 je 3D akce, tzn. zanr, kde je jakekoliv novatorstvi marne, takze tady si vedle. Navic koncept je hry je vystaven spise na forme nez obsahu a o to tu jaksi JDE

znovuhratelnost.... to je takovy velky mytus, co koluje herni spolecnosti. Lide dovolavajici se znovuhraltenosti jsou jelimani, ja kdyz si sehanim hru, hledim na zazitek, ktery mi hra da, a ne nato, ze ji budu hrat stokrat a objevovat vsemozne serepeticky. Za prvy je tay spousta dalsich her, co si misto znovudohrani her zahraju a za druhy tim clovek zbytecne ztraci cas.

amtosfera... ano, atmosfera s purubehem hry skutecne klesa, ALE stale je to atmosfera, krerou se nemuze pochlubit temer ZADNA PC hra. Chapes? Kdyby D3 dostal TVYCH 7,5, ostatni hry by pak dostavaly kolem 3... prumer - to je ta ingredience, kterou si, vazeny, zanedbal

takze asi tak

 |   |  Odpovědět
Rejpal  |  29. 08. 2004 22:32

Dovolím si nesouhlasit:

1) Pokud je na 3D akcích jakýkoliv novátorství marný, tak potěš pánbůh. Pak nevidím důvod proč nějakou novou shánět, když bude v principu úplně stejná. (je to jako si koupit nějkou deskovou hru a po roce si jít koupit úplně tutéž jen proto že jsou u ní hezčí hrací figurky). U 3D akcí se dají vymejšlet originální věci. Přeba aspoń příběh mohl ten jejich "profesionální scénárista" udělat profesionálněj. Říkáš že u téhle hry je důležitější forma než obsah. Asi máš u téhle hry pravdu. Ale potom to nidky nemůže být revoluční hra nebo nedej bože kultovní hra. Protože ve hcvíly kdy vyjde jakkoliv ubohá hra s lepší formou, tak D3 ztratí smysl. (Zatímco D1 hraje hromada lidí doteď a ještě dlouho hrát bude, tak D3 se zapomene s prvním lepším enginem.)

2) Znovuhratelnost. POkud máš všechny hry kradený, tak je logický že na ně máš jiný měřítka. ALe pokud za hru vysolím 1500kč, tak přece jen chci aby mi nějakou dobu vydržela a aby mě bavila třeba i když ji budu hrát znovu. Pokud si mám vybrat dát 1500 za hru kterou za 20 hodin dohraju, strčím ji do šuplíku a už na ni nebudu mít důvod šáhnout a nebo hru která se hraje třeba 200 hodin a když ji spustím znovu, tak můžu hrát úplně jinak, za jinou postavu jiný úkoly a zase mě to zabaví na spoustu hodin (třeba Morrowind), tak bez váhání beru tu s lepší znovuhratelností. A můžeš to klidně považovat za mýtus.

Jsou hry u kterých atmosféra neklesá ale navíc v prběhu hry se zlepšuje. Atmosféra není tvožena jen tím jak často se leknu. Existují hry, kde je super atmosféra dělaná příběhem nebo jinou ingrediencí.

A nakonec nechápu, proč se všichni rozčilují nad hodnocením 7,5 z deseti? Chodil jsi na základní školu do matematiky a učily vs tam průměr? 5/10 znamená průměrnou hru. 7,5 je značně nadprůměrné hodnocení. Proto nechápu proč proti němu všichni pořád brojí.

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  11. 08. 2004 09:56

...kdosi mi jednou řekl, že jistá hra je vynikající, i když se nehraje úplně nejlépe a vlastně není moc hezky zpracovaná. Zeptal jsem se: "Tak jak to může být vynikající hra?" a dostal jsem odpověď: "No má to prostě tak úúúžasný příběh, že Tě to protáhne na konec jedním dechem a je to fakt super zážitek, člověk tomu ty chyby úplně odpustí..." (mimochodem řeč byla o jisté české hře z italského prostředí   )

V případě Doomu 3 sice není tím tahounem příběh, ale rozhodně jím je atmosféra (i Vy sám ji vyzvedáváte nad AvP2 - a to je vážně co říct!). A zážitek ze hry tak podle mě stojí za těch celkových 9/10... ale jinak pěkný názor a jistě v mnoha ohledech trefný

 |   |  Odpovědět
ZooM  |  11. 08. 2004 13:33

Ten engine je v pohode, Id vzdy delaji engine ktery je krok pred konkurenci. Vzdy ho pak nekolik let pouzivaji v dalsich hrach. To ze ma engine D3 rezervy a jede na 80% je pro Id sqvela vec protoze za rok v nejaky dalsi hre defaultne zapnou dalsi featrure a zase budou vsichni zasnout ;) a naklady na vyvoj 0,-

myslim si ze za 12mes si D3 klidne zahrajes v 1280*960 4xAA na karte za 10k to nebude problem.

jinak pohyb nestvur a marinaku je naprosto sqvelej a cela fyzika hry je vyborna akorat ty vychvalovany stiny jsou sem tam podivny hlavne u zabradli :(

hratelnolst a atmosfera je 10/10 a ty zvuky? no vecer musim hrat naprosto potichu protoze jinak dostavam srdecni zastavy

 |   |  Odpovědět
xgandalf  |  11. 08. 2004 16:46

Já bych řekl, že v rámci FPS je těch 9/10 optimální... Inovace do žánru? A kdy byla nějaká radikální inovace od dob Terminator:FS (resp. Half Life), která by stála doopravdy za to? Říkám rovnou, že fakt, že se mi na stěně objevují stopy výstřelů a podobné ptákovinky nepovažuju za inovaci...

 |   |  Odpovědět
Leary  |  11. 08. 2004 21:08

Takze je celkem smutne, ze nekdo dela hru na HW, ktery jeste neni k dispozici. - Myslim, ze ti asi neni jasne kolik her v budoucnu na tomto engine-u bude postaveno. A naprosta vetsina techto her nebude ani od ID softu. Jsem rad, ze nekdo je schopen udelat takovy engine, ktery bude pouzitelny i treba za dva roky a nebude to treba takova pomala sracka jako u Hitmena 3. Tudiz jsem rad, ze je vnem zabudovana sposta revolucnich efektu, i kdyz je dnesni hardware neni schopen vyuzit. Pracuji jako programator ve vetsi softwareove firme, tudiz si dovedu predstavit kolik na to museli vynalozit usili, tak proc to neprodat dal?

 |   |  Odpovědět
Paulo  |  11. 08. 2004 07:22

Tak jsem si ho nainstaloval, zahrál a odinstaloval........ to vše během 2 hodin

Grafika je sice hezká, ale oproti I a II se hratelnost nedá srovnat.  Jaxi se vytratila. Není to vůůůůbec návykovka. Doufám že Half life nebude v tomto duchu.

Nejvíc mě štvalo, že jsem si nemohl předefinovat úkrok stranou na šipky. a to rozhodlo že půjde

Můj verdikt: nic moc.(Tečka)

 |   |  Odpovědět
dr.mbrowszki  |  11. 08. 2004 11:42

to se divim ze jsi to umel nainstalovat a odinstalovat , kdyz si neumis nastavit ani klavesy.

:))

 |   |  Odpovědět
czbird  |  11. 08. 2004 13:49

da se nekde nastavit AutoRun nebo aspon AutoRun toggle?

 |   |  Odpovědět
Jacek  |  27. 08. 2004 23:06

ono to z menu hry fakt nejde, musi se to nastavit natvrdo v configu

 |   |  Odpovědět
Pavel  |  11. 08. 2004 07:26

snaží se nám snad tvůrci hry naznačit, že neexistuje Bůh?
Hledat jakykoli hlubsi smysl v teto hre bez myslenky povazuji minimalne za odvazne... Snazi se nam tvurci Teletubbies naznacit, ze Lala je Zid, protoze je zluta?

Pokud vám někdo řekne, že hrál Doom 3 v noci, potmě, nahlas a sám, aniž by se bál, je to sprostý lhář.
Zda se, ze mate patent na chytrost, jestlize si muzete dovolit podobnym vyrokem odsoudit vsechny ostatni.

je ve hře několik puzzlů (především prostorových „jak-se-tam-dostat“)
Tak puzzle si skutecne pradstavuju jinak. Ty v Doomu 3 je schopny vyresit i chovanec ustavu za par vterin.

A jinak ke hre. Opravdu nechapu, jak muze dostat 9/10. Ona ale i hudba ma 5/10, coz vzhledem k faktu, ze tam temer zadna neni, je docela podivne. Tzn. zadna hudba je prumerna?
Pokud jde o prostredi, nevzpominam si, kdy jsem naposledy videl vetsi stereotypnost a nudu. Vzdyt je to porad uplne stejny, proboha. Jedinou vyjimkou je snad peklo.
Celou hru vas provazi jeden koncept: nasledkem nejake udalosti (otevreni dveri, sebrani predmetu, stisknuti tlacitka...) je vyskoceni x priser, se kterymi vetsinou v naproste tme bojujete. Uzasne.
Ukoly uz stupidnejsi byt nemohly. Obvykle spocivaji v nutnosti najit dvere do dalsiho levelu, autori se to neobtezovali obohatit nicim, dalsim. Ted si vzpominam na obzvlaste trapny moment, kdy jsem se nekolik kol hnal za jednotkou, aby ji nakonec (samozrejme) celou pobili. Nekdy je nutne najit nejaky klic ke dverim, ktery je opet schovan uplne nelogicky v nejvzdalenejsi mistnosti. Naprosta linearita - vsude vedou prave jedny dvere.
Takze si to shrneme: hudba zadna, zvuky ok, prostredi stereotypni a nudne, vetsinou se bojuje potme s nejakym poctem nepratel.
Grafika je dobra, kdyz je zrovna neco videt. Vzhledem k tomu, ze to neni tak casto, mohla by byt aspon rychla. Jeste mate pocit, ze 9/10 je akorat? Doom 3 je spis technologicke demo nez hra. V devadesatych letech to mozna stacilo, myslel jsem, ze dneska jsme uz jinde.

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  11. 08. 2004 10:04

..jak jsem psal výše, mě to zamyšlení fanoušků nad existencí Boha přišlo jako zajímavé osvěžení textu

..chtěl jsem napsat dostatečně "úderně", že STRACH z Dooma 3 mít OPRAVDU bude každý - viděl jsem i velmi cynické kolegy a kamarády, jak vykládají, že je Doom 3 v noci opravdu vyděsil - a to je třeba ta hra ani tolik nebavila

Hudba ve hře je!! Je v duchu původního Dooma pro PlayStation nebo Silent Hillu - tlumené rytmické zvuky, naříkání miminek a další efekty, protknuté občas nějakým bubnem apod. Jak autor hudby vysvětloval v jednom rozhovoru, dostal za úkol stvořit hudbu spíš jako rytmickou a do určité míry podprahovou kulisu... a podle mě není špatná, nicméně jí tam moc není a Quake měl třeba lepší, takže 5/10 sedí...

 |   |  Odpovědět
Pavel  |  11. 08. 2004 10:46

No dobra, ja si tedy hudbu predstavuju jinak, ale pokud do ni pocitate rytmicke zvuky a narikani miminek, potom tam je. :)

Ja netvrdim, ze mne Doom 3 obcas nevydesil, ale to trvalo 5 minut. Dokonce priznavam, ze se mi atmosfera ze zacatku hry (kdyz jsem prijel na zakladnu a vsechno bylo jeste v poradku) libila.

Jenze jak dlouho to muze vydrzet? Kdyz po padesate vyskoci zpoza dveri demon, nebo se po sebrani predmetu objevi 6 pavouku, tak me to uz proste nedesi, ale nudi. Navic po 20 minutach se uz velice presne dalo odhadnout, kdy se nepratele objevi.

 |   |  Odpovědět
czbird  |  11. 08. 2004 13:51

nelze nez naprosto souhlasit

 |   |  Odpovědět
Rej  |  11. 08. 2004 15:27

jo uz asi ve tretim levelu jsem podvedome zacal myslet na Half-Life a to jednicku (a tesit se na dvojku)... DOOM3 je proste jen predelana 2ka do hezkyho kabatu a nic vic ... Atmosfera je super, bojim se ... ale porad je to to samy level za levelem... kdyby mel doom jen 4 levely, tak reknu, ze je super, ale kratkej, takhle mi nezbyva rict jen ze je super (z pohledu grafiky a atmosfery) ... ale nudnej .. a nevyvazenej ... aby se zvysila obtiznost, tak se nehrnou tisice nepratel (to v uzkych chodbach ani nejde ...) ale misto toho se teleportuji (treba za hrace) ... a nebo se nahodne oteviraji steny okolo a za hracem a z nich vylejzaj vsemozny zmetci ... proste magorina.  Jo tesim se na H-L 2

 |   |  Odpovědět
TD Wolverine  |  11. 08. 2004 07:49

CO třeba mě fascinuje na PaKi ? Inu je to šílená, brutální řezačka s tucty různých potvor a originálním konceptem-dá se dohrát několikrát za sebou,sbíráte karty,máte demon mód,dokonce na každou obtížnost jsou tam i jiné úrovně. To je málo ? Na D3 jsem samozřejmě zvědavý,jenže jak tak čtu je to pro dost lidí zklamání-no na druhou stranu třeba takové FC mě do té doby než se objevil v patchi 1.2 quick save těžce deprimovalo a nadával jsem na něj kudy chodil ! Nu uvidíme....

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  11. 08. 2004 10:09

...já jsem si Painkillera dohrál na 100 hodinách a byl jsem nekonečně zklamaný. STRAŠLIVĚ mi vadil násilný koncept hry, kdy vás zastavili v místnosti a nesměli jste jít dál, dokud jste nepobili většinou generované a teleportované potvory, které většinou chodily tak v 50 a na tělo, takže se člověk mačkal mezi nimi a zuřivě sekal jako dřevorubec (byly světlé chvíle, třeba přístavní město před koncem hry mě bavilo)...

Krása původních Doomů spočívala v tom, že sicě dělaly to samé (poslaly na vás 50 potvor), ale MOHLI jste je oběhnout nebo projet nimi jako nůž máslem, když už vás nebavilo se dlouhé minutyřezat s každou potvorou po cestě... Painkiller v tomhle ohledu hrozně diktuje a připadal jsem si při hře poněkud "znásilněný"

 |   |  Odpovědět
T  |  11. 08. 2004 14:07

A jsme u toho !!! Nevim, jestli se uz probirala rychlost hry, ale tohle je dalsi vec, ktera me na D3 stve. Ta hra je totiz ukrutne pomala - vubec to neodcejpa. V puvodnim Doomovi jsem lital po levelech a melo to spad, rychlost. Ja vim, ze u hororove akce se predpoklada, ze se budu pohybovat pomalu a s obavami, co na mne kde vyskoci. Ale tady to podle mne prehnali, obcas mi to pripadalo jako Thief . Nikde v nastaveni jsem nenasel dostupnou volbu always run (pokud sem se spatne dival, necham se rad poucit) a drzet neustale prst na SHIFTu je neskutecny opruz. Ve vysledku se plouzim po chodbach jako lemra a to se me osobne teda vubec nelibi, protoze jsem ocekaval rychlou akci. S tim souvisi i pocet nepratel, na ktere narazite pohromade - tady je to opravdu jenom par monster, ktere lze zblizka vyridit brokovnici na jeden az dva zasahy. V puvodnim Doomu jsem vbehnul do mistnosti, kde na me cekalo treba 10, 15 nebo vic protivniku a zacaly ty spravny jatka.
To se mi naopak libilo na Painkillerovi, kde prumerny pocet nepratel na level byl treba tak 80 az 120. Painkiller mi vic nez kterakoli jina hra pripomel stare dobre Quaky. To zamykani cesty zpet se mi obcas taky nelibilo, ale pokud se krome strileni i hybete, tak se malokdy stane, ze se "zaseknete v davu".
Ale ta rychlost a pocet nepratel je v Doomovi 3 asi zamer, a asi jsem to ocekaval od spatne hry, mozna ze Quake IV bude pro mne to prave.

 |   |  Odpovědět
capo  |  11. 08. 2004 15:35

tak to si zahraj serious sama a mas take jatka ze az, stovky az tisicky priser na level, v zaverecnom levele tusim sa generuju donekonecna tak len mlatit a mlatit kym nedojdu naboje, ale tie sa tiez generuju :))

 |   |  Odpovědět
mates  |  11. 08. 2004 08:53

jj D3 sem dohral nekdy v patek, musim se pripojit k ostatnim

- znovuhratelnost hry - temer nula, mozna az tak nekdy za rok driv ne, alespon u me....
- skripty - hruza des, i kdyz chapu ze asi jinak to udelat zatim nejde, tak kdyz uz to dojde tak daleko, ze uz radsi ani nesbiram "vystavene" predmety protoze je mi jasny ze pak vybehne hned x nepratel nebo ze me uz nudi kdyz po tricaty je tesne za dverma neco pripraveny ke skoku tak mi to pride spatny
- prostredi - nevim jak vy, ale je se uz po prvni tretine zacal trochu nudit, porad stejny prostredi dokola a dokola, zlaty chvilkovy exteriery v D2, jako by je tam nemohli dat....
- baterka - sorry ale trvam na tom ze prepinat 20x za minutu na baterku a zpatky je hruza des a akorat me to stvalo a ne pridavalo na atmosfere, co bych (a spousta ostatnich) dal za to mit ji treba na rameni... (co udela to namapovani se mrknu....)
- berserk - nasel sem asi 2 takze me nejak unika jeho smysl, v painkillerovi me alespon bylo jasny kdy jej dostanu...
- jinak ale grafika je supr, design levelu vetsinou taky, zvuky na jednicku

 |   |  Odpovědět
Aleš  |  11. 08. 2004 09:07

Konečně smyslu plná recenze (narozdíl od pošahaného Tiscali, kde autor je očividně zarytý Half-Lifista a jehož představa pekelné hry je že démon se za váma bude plížit s vysílačkou ... a těch výtek je víc ale to jedno). Tady autor ukázal že akčním hrám nebo spíše Doom hrám naprosto rozumí a nečekal od Dooma nic co by bylo nemožné. Carmack slíbil pokračování ve stylu známého Dooma a svůj slib plně dodržel. Už jsem skoro před koncem hry (ale hru mám samozdřejmě předobjednanou - ono tři týdny čekat a vidět ty krásné obrázky ... ) a tak můžu říct že Doom 3 je pro mě absolutně vysněná hra. Hra nabízí to co jsem si ve svých snech při svíčkách a velkým pentagramu "snil". S panem autorem plně souhlasím, jenom té grafice bych dal tak 9,5 a zvuky bych rozděl na doprovodnou hudbu 0, a in-game hudbu (zvuky ozvěn, zombíků) 10, ale autor asi udělal průměr = 5. Jinak peklo je naprosto perfektně udělené. Ani v těch nejďábelštějších snech sem nemyslel že peklo bude taková zvuková a grafická orgie. Ten kdo hrál tak dá za pravdu. Kvílející ztracené duše, večný nářek a pláč, do toho přeskakující se cesta, krásné starožitné útvary ...  Co se týče atmosféry tak v pekle 666/10 a v základně 10/10. Hratelnost je ošemetná věc. Milovník "Dumů" (jako já) má zase na pár let co hrát protože dostanu chuť si zastřílet = load nějaké pěkné úrovně a pal pal pal. Milovníci taktických her již jistě svojí pirátskou kopii smazaly ze svých prohnilých disků  Hraji to na GeForce 5900, 1GB Ram, a dokonce jsem to hrál i na Ultra High v 1024x768 (30,1 FPS v Time Demu) ale nakonec pro max. plynulost to hraju na HIGH (37,2 FPS). Závěr je asi takový: Doom 3 je tu

P.S. Jinak chválím autora za první objektivní zhodnocení hry a hlavně celé Doupě.cz že to nedali nějakému debílkovy taktických her jako na Tiscali Mr. MM

 |   |  Odpovědět
arny  |  11. 08. 2004 09:27

Alešku, klid, běž se utřít, moc jses poslintal. Já chápu, že si ve svých 15 letech myslíš, že D00M3 je nejlepší hra na světě,ale věř mi, není. Mimochodem, není ti divné, že tolik lidí je z DOOM 3 zklamáno? Jistě, je to přehypovaná hra, ale stejně, kolik negativních reakcí se v diskusích dočkalo po svém vydání například FarCry? Ve srovnání s D3 minimum a to jistě o něčem svědčí. Jo, a neurážej lidi z Tiscali - mají na svůj názor stejné právo jako ty, možná ti to dojde, až dospěješ.

 |   |  Odpovědět
Aleš  |  11. 08. 2004 09:59

Aha takže když se mě ta hra líbí tak jsem najednou 15 letej chlapeček  To je zajímavé. Víš mě nezajímají negativní ohlasy. I kdyby Doom 3 dostal cedulku propadák roku tak pro mě a Dumisty to bude hra roku víš?  Já neurážím lidi z Tiscali, já urážím toho kokota co psal tu recenzi. Ono je fakt divné očekávat od Impa že se za váma bude plížit ... nebo že hra nemá příběh ale PDAčka nečte, neposlouchá protože je to nuda. Tak buď neumí anglicky a příběh pro něho asi nemá hodnotu ale v recenzi samozdřejmě body dolů nebo nevím no ... Já jsem klidnej jinak. Pouze jsem řekl co si o tom Mousovy myslím ...

 |   |  Odpovědět
dr.mbrowszki  |  11. 08. 2004 11:58

hre far cry se dostalo opravdu spousta negativnich reakci (pokud si dobre pamatuju), protoze porad je tady spousta zamindrakovanejch debilku co si musi nekde na neco zanadavat (a hlavne aby byli v opozici). far cry i doom jsou obe dve naprosto spickovy hry.

problem je v tom ze lidi kterym se tahle hra libi, ji hraji, tem kterym se nelibi (treba i lidem co ji nikdy ani nehrali) tady zvatlaj, aby sme proste vedeli ze JIM se ta hra nelibi. tak ja vam teda dekuji ze jste mi to rekli. no ale hlavne ze je sranda na forech :)))

 

 |   |  Odpovědět
Hyems  |  11. 08. 2004 12:09

JJ presne tak na Tiscali byli "aspon" trochu kriticti. Kazdy ma jiny vkus a kezedoha bavi neco jineho, ale jenom proto ze tobe se ta recenze nelibila, neznamena, ze nema svoji "hodnotu".
Navic, nic proti Alesovi, ale kdyz mam piratskou verzi hry, tak proc utracet jeste za originalni??? Nic bych nerekl, kdyby to byl HL2, protoze bez praveho cd-key si pripadne CS: source Engine nezahrajete (mrchy budou to prodavat zvlast :(((). Ale u Doom 3, kde bych rekl, ze jenom multiplayer je krapet odflaknuty (a Sam Carmeck rekl, ze o multiplayer jim vubec neslo), kupovat si to, kdyz uz to mam doma.....
Pokud jde o nejakou "prestiz", ze mate orignalniho Doom 3, no tak skvely, ale podle me, je 1500 KC celkem dost penez a vyhodit je jenom kvuli "prestizi", ze hry kterou vlastnim, mi pirpada pri nejmensim blaznostvi.
Dohrajete to jest driv, nez vam ten originalni Doom 3 prijde a potom bude jenom nekde lezet a cekat, kdy si na nej zase vzpomenete.

 |   |  Odpovědět
Nóblhóch  |  11. 08. 2004 13:48

Jde o to, že koupit si hru je legální, stáhnout jí je nelegální a hlavně nemorální, stáhnout si jí a potom koupit (z důvodů nedočkavosti) je také nelegální, ale není to nemorální. Proto si jí objednávají někteří, kteří už hru stáhli. Nejsou na tom s hodnotama tak špatně jako ty (pokud jsem správně odhadl skupinu, do které patříš, pokud ne, omlouvám se).

 |   |  Odpovědět
Hyems  |  11. 08. 2004 15:45

Svata pravda, ja sem si sveho Dooma stahnul. A uprime, ja si nejdriv stahnu hru a pokud me chytla a ma poradny multiplyer tak si ji potom koupim, vlastne ja kupuji hry pouze, abych si je mohl zahrat po inetu, protoze vetsina dnesnich her je na tohle osetrena.
Asi zrejme budu notorickej stahovac, ale ja stahuju hlavne filmy a potom na ne stejne jdu do kina :)

 |   |  Odpovědět
Aleš  |  11. 08. 2004 15:51

Co se týče te mé originálky tak mě to příjde naprosto normální si koupit něco co se mě líbí. Jo že to v počítačích jde tak lehce oproti tomu kdybych přišel do obchodu a odešel bez placení, tak na tom nezáleží. Tak nebo tak obojí je krádež. No budu to hrát po netu takže tam určitě originálku využiju. Ten multi-player samozdřejmě není jako Quake nebo Unreal ale své kouzlo určitě má. Navíc tu hru chci pak dohrát znovu na větší obtížnost až mě dojde originální ... Navíc já mám na počítači jenom legální software a jak by mě asi bylo kdybych měl Windows, programy, apod. legálně a Doom 3 kterej mě sakra že moc baví měl nelegálně? Nebylo by to "zvláští" k té hře?

Jinak ty nároky nejsou tak krvavé. Mám AMD 2400+, 1GB RAM, FX5900 a hraju to na Ultra Detaily v 1024x768  Kolem 30 FPS ale zatím se to neseklo za ten skoro týden co to už hraju

Ale jsem zvědavej na další nové hry od ID. Že by Quake 4? Už abych šetřil na hru

 |   |  Odpovědět
DJ  |  11. 08. 2004 22:25

komu by se chtelo shanet cracky na patche ktere pak vyjdou ,kdyz mas origos nemas problem jak s dalsima modama tak s patchama o multiplayeru nemluve

 |   |  Odpovědět
Fiza  |  12. 08. 2004 12:37

Clovek si muze originalku koupit jen kvuli tomu, aby vyjadril autorum uznani....'Vase prace fakt stoji za tech 1500,-, i kdyz mam hru piratsky uz tejden'

 |   |  Odpovědět
SP|Dzodzo  |  11. 08. 2004 09:40

ja by som si toho doomaka tiez rad zahral, ale v CR vyjde az 18. srpna, takze na svoju krabicu si este pockam =|
ad hry, z ktorych si Doom 3 nieco berie - zabudlo sa na System Shock alebo som si to iba nevsimol?

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  11. 08. 2004 10:50

...aaaa Sytem Shock, ano

 |   |  Odpovědět
czbird  |  11. 08. 2004 14:19

no vezmeme-li to poporade, kdo si z tehle linie co od koho bere, tak potom SS2 -> Deus Ex -> Doom3

 |   |  Odpovědět
Zvire  |  11. 08. 2004 10:39

Hmm... zajímavá recenze.

Ale asi takhle. Doom 3 je po opravdu dlouhé době hra, kde jsem se párkrát leknul a občas jsem zůstal trčet v chodbě a čekal, kde na mě co vyběhne. (Naposledy jsem se lekl u novinky DOOM 2, kdy v úplně vybitém levelu na mě najednou vyskočilo prase z pozarohu. Tak to jsem seděl najednou na druhé straně místnosti. Ale jinak většinu těchhle her hraju sluchátka (domácí nustnost), tma (proč svítit?) a už dlouho mě nic nevyděsilo nebo překvapilo.)

Každopádně to za chvíli začne být opravdu nuda. No třeba se to změní. Už teď to začíná být zajímavější, na peklo se těším. :0)))

 |   |  Odpovědět
Yablos  |  11. 08. 2004 11:40

Jestli se chces FAKT bat(v noci), vem si notebook, sluchatka, kudlu, usb-baterku, rybarskou zidli+stolek, prosteradlo nebo plachtu, 4xTycku od stanu a jdi se projit nekam ke hranicim CR do lesa. Tam to vsecko rozbal a pust si AVP1 se soundrackem. Pak pozoruj co vydrzi dele, jestli tve nervy nebo baterie u notase ci baterka na stolku. Pokud ti odejde drive jedno nebo druhe, tak vez ze te ceka bez baterie jeste cesta zpet a u hranic se v noci nekdy dejou zajimave veci!
Prijemnou zabavu, ozkouseno

PS: To prosteradlo a tycky jsou proti komarum

 |   |  Odpovědět
Dr.Zork  |  11. 08. 2004 13:47

DooM3 zasadne na hrbitove v mistech kde se proslycha ze tam tajemna sekta obetuje "neposlusne ovecky" bohum jako osvetleni se jiste osvedci scice rozlozene ve tvaru pentagramu.

logicky se zacina pred pulnoci a jako ozvuceni je vhodne pouzit 7+1repro kde kazde repro je vzdalene min 2 nahrobky od hrace.

pravdu hardcore hraci si vlozi bose nohy do bedny pijavic...
(pouziti repelentu proti komarum je - cheat!)

 |   |  Odpovědět
Zvire  |  11. 08. 2004 15:25

Já už pár let bydlím v cig..... eee... rómském getu....

 

JInak AVP nemá moc dobrej soundtrack. Moc se mi nelíbil. :0)

 |   |  Odpovědět
Johnny  |  11. 08. 2004 11:22

Pokud chce autor hudbu, at jde na diskoteku.  Naopak nekdy je daleko daleko lepsi ticho, u hororu obzvlast. Navic hudba uklidnuje, a o to rozhodne autorum neslo.

 |   |  Odpovědět
Zvire  |  11. 08. 2004 15:27

V úvodní obrazovce zní docela nářez. Netušíte kde to vyhlodnout? :0)))

 |   |  Odpovědět
Yomash(r)  |  11. 08. 2004 11:43

proc se jeste vubec nemluvi o HL2?

 |   |  Odpovědět
dr.mbrowszki  |  11. 08. 2004 12:03

neboj, bude :))

(a zase tady bude spousta debilku vykrikovat jaky je to zklamani a jak tam neni TO a ONO a bla bla :))))

 |   |  Odpovědět
Pavel  |  11. 08. 2004 13:04

Mam stejny pravo rict, co se mi na hre nelibi, jako ty, proc se ti libi. To bys ale nesmel byt 14 letej debilek a musel se naucit chovat. Zkus misto urazek uvest par argumentu, ja jsem taky jasne napsal, co se mi zdalo blby.

A ted si mazej uklidit v pokoji, smrade!

 |   |  Odpovědět
dr.mbrowszki  |  11. 08. 2004 13:40

jedinej kdo se neumi chovat jses evidentne ty. je mi 24 a neboj s deckama neflejmuju, takze mas smulu. ale rozesmal si me, diky

 |   |  Odpovědět
Nóblhóch  |  11. 08. 2004 14:12

To bys ve svých 24ti letech nemusel lidi s opačným názorem nazývat debílkama pak tě možná někteří zařadí k těm, co se také neumí chovat, no nic proti Pavlovi, jdu si uklidit v pokoji .

 |   |  Odpovědět
dr.mbrowszki  |  11. 08. 2004 16:12

narazel jsem na lidi kteri flejmuji vsude u kazde trochu vic hypovane hry, nebylo to smerovano pavlovi, to ze se toho chytnul me rika neco o potrefene huse... :)) a ja du taky na ten pokoj, po tech letech je to dobrej napad :)))

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  11. 08. 2004 14:05

Half-Life 2 neexistuje. A nebude. Je to největší konspirace v dějinách počítačových her (spolupráce FBI a CIA a BFG). Všechny trailery byly plně skriptované filmečky, žádná opravdová gameplay. Ale dostali nás, co

 |   |  Odpovědět
Nóblhóch  |  11. 08. 2004 14:14

Konspirace teda nic moc, jenom se opičej po Dukeovi ) Žabaři.

 |   |  Odpovědět
Shadwell  |  13. 08. 2004 14:47

Tak to je vazne divny, protoze ja uz tu "konspiraci" hral a nebyla rozhodne spatna

 |   |  Odpovědět
kubo  |  11. 08. 2004 15:10

A aké sú požiadavky na hardware? Čo je podľa vás slabší počítač?

kubo

 |   |  Odpovědět
Doomer  |  11. 08. 2004 15:22

Cokoli pod 3Ghz procak, 2 Gb ram a X6800 grafika je slabota.

 |   |  Odpovědět
kubo  |  11. 08. 2004 21:01

Takže s 1700, 512 RAM a ATI 9600 SE 128 to nemá ani zmysel inštalovať ak chcem atmošku. Prípadne len v very, very low detail.

Ozaj ako je to dodávané? Na DVD či CD (a koľko kusov)?

 |   |  Odpovědět
wang  |  30. 09. 2004 13:44

barton 2800+, 512MB 333Mhz RAM, 5900XT a detaily střední...a docela pěkné je to   

 |   |  Odpovědět
Mechanus  |  11. 08. 2004 15:32

Nemohu si pomoct, ale musím reagovat na diskuzi. Doma mám Athlona XP1700+ (taknutý na 2100+), MSI GeForce4 Ti4200 128MB (taktovaná). Hraju na Medium Details a 1024*768. TAk to by bylo k faktům. Nyní trochu názoru - atmosféra je velice dobrá, ale...   ...lze již později očekávat co kde vybafne - to příšerné skriptování snižuje později ve hře atmosféru až na 8,5/10 :) - ale hlavně výrazně snižuje znovuhratelnost na nulu. Doom3 je velice zábavný, ale znovu si ho asi nezahraju. FarCry jsem se vrátil u Dooma 3 to neudělám. Přesto je to hra skutečně zábavná.

Ale mám k ní dvě výtky a to vážné - AD1) Grafika - monstra vypadají úchvatně, postavy hůř, ale pořád paráda. To že jedu na nižší fpsky mi až tak moc nevadí, ale že v rozlišení 1024*768 vydím hnusné textury a kvalita grafiky je místy naprosto katastrofální (Na medium details).A mluvit o skvělém světlu z baterky se opravdu nedá. Když to srovnám, tak v rozl.1024*768, mi FarCry běžel mnohem plynulej a lecos jsem měl na High a když vezmu, že engine UT2004 vypadá na mém poči mnohem lépe a běhá naprosto plynule (naprosto plynule = víc než 35fps), tak bych se u Dooma 3 s grafikou nevytahoval - čekal jsem že pan Carmack udělá víc z hlediska optimalizace, z tohoto pohledu kam se hrabe na Quake 3 engine který byl mnohem kvalitněji udělaný. To že někdo to hraje na High protože má ATi Radeon X800 nebo GeForce FX6800 apod. je minimálně zvláštní. Dooma (1) jsem hrál už kdysi v betaverzi na 386/16MHz takže tu hru znám velmi dobře.

                                                          AD2) Baterka - to opravdu lze stěží ospravedlnit atmosférou - to je ptákovina která maximálně otravuje i na pravém tl. myši. Vždyť např. v AvP2 ji má mariňák na rameni a že by tím utrpěla atmosféra je nesmysl.

Zhodnocení - výborná atmosférická střílečka na kterou jsem čekal - rád si ji zahraju a i "tupá" střílečka může být VYSOCE zábavné. Grafika je však přinejlepším diskutabilní (neexistuje doposud karta, která by to zvládla se vším všudy na max.). Navíc hru kazí velice špatné kriptování a nulová návratnost. Skutečný návrat legendy se nekoná. Něco přece jenom chybělo. Možná a ne náhodou jsem si vzpomněl na Quaka 1. Doom 3 byl prostě přehypován. Uvidíme jak to s ním dopadne a co přijde dál. Snad Half-life 2 a ten to také nebude mít snadné.

 |   |  Odpovědět
Hyems  |  11. 08. 2004 15:48

Ahhh moje rec

 |   |  Odpovědět
capo  |  11. 08. 2004 15:59

ak mas vypnuty bump mapping tak sa nediv ze to vyzera grcne, bump a specular tam robia hooodne vela, ovela viac ako zmena z low na ultra

a to ze ti to nejde na gf4200 ta hadam si si nemyslel ze to pojde normlane na 2 roky starej grafike :))

 |   |  Odpovědět
Tweaker  |  11. 08. 2004 17:04

Vypada to furt stejne jak na medium tak na ultra. Proste je to na 3CD s LowRes texturama. Treba vydaji bonus CD s HighRes Texturama.....64x64 a sem tam 512x512 textury povazuju za ubohost.... btw, kolik mel doom1/2 ? :]

 |   |  Odpovědět
Mechanus  |  11. 08. 2004 17:19

To by na GF4 Ti4200 se 128 sakra mělo. Ovšem, že ne na plné detaily, to ani náhodou. Ale viděl jsem hrát UT2004 na GeForce 4 MX440 a vypadalo to skoro líp. A to je co říct. A Ti4200 je výkonější než např. FX5200 - ozkoušeno na P4 na 2.8GHz s 512MB RAM (obě karty). A navíc Quake 3 běhal na 2 roky starých kartách a ještě to dobře vypadalo. A běhal plynule. Nechci antialias ani absolutně dokonalá světla. Grafika (na rozdíl od dnešních tvz. pařanů, he) pro mne rozhodně není to rozhodující. Zrovna hraju na PSX Finala 7 a královsky se bavím. Pořád dám s chutí StarCraft na multiplayer a doma Master of Orion 2. Ne grafika není vždy to hlavní. Ale Carmack je a byl skvělý prográmátor (koneckonců Quake 3 engine umí využít dva procesory) a vše co zatím vydal bylo skvěle vyladěné. Ale Doom 3 je leccos ale určitě ne vyladěný. A ty textury jsou místy fakt ohavné - občas vydím při svítílně rozpadlé barevné tečky, apod. To jsem neviděl v lecčems mnohem starším. Nechci ji ale jenom hanět, v lecčems je ta grafika skvělá, ale v lecčems ne. Rozhodně to nehodlám považovat za revoluci. K tomu to má hodně daleko.¨

Engine bych považoval za odladěný až by šla hrát ta hra na P4 3GHz, 1GB RAM a ATi Radeon 9800PRO (prostě ten nejsilnější 9800, myslím že snad pro) s 256MB RAM na High details, zapnuto téměř vše, 1280*1024, AAx4 s průměrnými fps nad 30, s minimem ne pod 25. Uffff.

A navíc poznámka k linearitě - občas by se mělo dát někam dojít více způsoby. Přímost ano, ve střílení, ale ne že musím jít striktně jedinou cestou. Ale co, že...

Jak jsem řekl. Legendou se tahle hra asi nestane. Není dost dobrá na legendu. A jméno mi nestačí.

 |   |  Odpovědět
reptile  |  11. 08. 2004 15:55

Noo som v druhom leveli a je to fascinujuce, jednoducho super bomba spicka, holt id software je id software. Engine je super no ved vnom maju robit i quake4 takze to uz budu nato masiny o rok dva. A ktomu HF2, preco by nevysiel ked som mal z netu alpha verziu a isla? No a samozrejme hra svetiel je v d3 uchvatna, ono to kurevsky prida na atmosfere! Jedina skoda ze to hram na low a este to neni moc plynule, ale kupim si masinu a vychutnam si to naplno o mesiac. No inu technolgia sa blizi kupredu ked som zhliadol video s unreal3 enginom sanka mi spadla, presne ako ked som videl quake3 a potom doom3. Ale id software opat spravi lepsi engine ako u3 a zas budu hore ako vzdy.

 |   |  Odpovědět
TomasSK  |  11. 08. 2004 17:58

Skusal niekto z vas spustit dooma s parametrom +editor ? Zatial som to nikde na svete nevidel spomenute :D

 |   |  Odpovědět
A. J. Rimmer  |  11. 08. 2004 17:58

Doom3 byla ta nejhorší ubulená limonáda jakou jsem kdy měl tu smůlu přetrpět. Dokonce to urazilo i moji zadnici, jež se oprudila, neboť chudinka moje malá musela dřepět u tak hnusného pubertálního škváru. Ani to se mnou nehlo

 |   |  Odpovědět
Nóblhóch  |  11. 08. 2004 18:40

Nahoď veget Rimráku, vzpomeň si, jak jsi dopad v Lepší než život a buď rád, že to teď odnesla jenom tvoje zadnice

 |   |  Odpovědět
A. J. Rimmer  |  11. 08. 2004 18:52

Dobrá, už jsem se uklidnil, nicméně stále trvám na tom, že ten kdo dělal Dooma3 měl bezpochyby mozek velikosti zaječích varlat

 |   |  Odpovědět
Thomson  |  11. 08. 2004 17:58

Nema ho nahodou nekdo? Chci si ho zahrat nez si koupim specialni edici.

 |   |  Odpovědět
Hyems  |  11. 08. 2004 18:41

OMG www.serials.ws nebo www.serials.st

 |   |  Odpovědět
OLi  |  11. 08. 2004 18:43

Zdravím. Mam Dooma III a nechce mi to poradne jet. Teda poradne mi to asi neppojede ale podle toho co jsem cetl nize, by to snad tech 25 snimku mohlo dat. Mam XP 2500+ @ 2900, 512ram a GF 5600 a kouse se to jako prase pri low detailech. Poradte please. Diky moc 

 |   |  Odpovědět
OLi  |  11. 08. 2004 18:51

Zdravim, mam XP 2500+ @ 2900+; 512MB ram a GF 5600 a doom III se mi trha strasne moc pri low detailech. Je to tak spatna sestava nebo tam neco nehraje. Podle me by to tak spatne nemelo behat zas tak na prd to komp neni ne? Uvitam veskere reakce diky.

 |   |  Odpovědět
Pašík Holden  |  11. 08. 2004 19:40

Myslim, ze to bude tim pretaktovanym procesorem. Nerozumí si

 |   |  Odpovědět
DJ  |  11. 08. 2004 21:47

mam horsi sestavu viz - http://djstudio.a4.cz/doom3.htm

a celkem to jede , skus new drivery  Detonator 61.77

 

 |   |  Odpovědět
Smyl Flek z Nohavic  |  11. 08. 2004 23:31

Pouzivas RegCleaner? Doporucuju, urychli to komp. ZKUS OMEGA DRIVERY pro nVidii.

 |   |  Odpovědět
Smyl Flek z Nohavic  |  11. 08. 2004 23:32

Pouzivas RegCleaner? Doporucuju, urychli to komp. ZKUS OMEGA DRIVERY pro nVidii.

 |   |  Odpovědět
directy  |  08. 09. 2004 08:09

Vypni si v advanced options shadows, pak uz ti to pojede slusne i na middle quality, ja mam stejnou sestavu a pokud sem si nevypnul to stinovani, tak to skubalo jaxfina.

 |   |  Odpovědět
honza  |  11. 08. 2004 20:02

zaslepení.............half-life 2 nakope prdel..

 |   |  Odpovědět
Yvone McGruderová  |  11. 08. 2004 20:11

Presne tak!!!

 |   |  Odpovědět
kRitiK  |  12. 08. 2004 12:15

mno, ...neda mi to a musim si taky rypnout. hral jsem doom3 asi pul hodiny a stacilo mi to. grafika nijak ohromujici (hral jsem na medium a high na xp2600, 512mb ram a fx5900xt), svetelneefekty a pohyb monster a monstra samotna jsou sice super, ale tim to konci. hudba skoro zadna. porad tma, baterka-zbran-baterka, nesmyslne naroky na HW, kdyz je stejne vsechno porad ve tme. mnohem vice se bavim uz skoro pul roku denne u UT2004, na kterem stale obivuju grafiku, hudbu, atmosferu a stale nove zazitky ve stejnych hrach. D3 je satanaisticka prasarna u ktere se programatori "zapomeli....". MNOHEM zabavnejsi bude HL2 a PARIAH, nabidne neskutecnou interakci s okolim, ruznorode a rozlehle prostredi a bude stejne napinavy. D3 jeste dnes odinstaluju

 |   |  Odpovědět
Aleš  |  12. 08. 2004 18:02

Mě se hrozně líbí jak HF2 bude mít to a to a tam to bude lepší než to co má Doom apod. Zapomínáš na to že HF2 ještě není ale Doom 3 tu je. Half-Life je jen pro chudáčky co si hrají na velké vojáky ale Doom 3 to je pro ty kteří u počítače nechcou myslet. Mimochodem dnes jsem hrál mulťák z Dooma 3 a jako musím říct že to je minimálně stejně zábavné jako Quake 3 či Unreal 2004 ale s tím že tam jsou moje oblíbené starší zbraně a né nějaké pitomoučké lighting kanóny ...

Doom 3 je prostě řežba. Když se ti líbí HF tak nehrej Dooma

 |   |  Odpovědět
Faramir  |  12. 08. 2004 21:18

Mno, nainstaloval jsem Doom 3, spustil, zahral jsem si ho asi tak hodinu, vypnul a odinstaloval. Kdyby tam bylo vic svetla, mozna by me to i bavilo, ale vzhledem k tomu, ze absolutne neni nic videt, baterka je na prd, navic se nemuze pouzivat porad, ale pouze beze zbrane, tak moje hodnoceni je 1 - 2/10...

 |   |  Odpovědět
sys45  |  13. 08. 2004 03:11

 Musím se pochlubit, tak jsem Dooma3 dneska dohrál (13.8.2004) kolem jedny hodiny ráno, hrál jsem to skoro vjednom kusezačal jsem v 11.8 v noci  . Závěrečný boss pěknej tvrd´ák ale když víte jak na něj tak veme rychlej konec. A atmosféra no super chvýlema jsem měl strach někam jít, hlavně když to hraje te v noci. A taky jsem se zastich, když jsem uslyšel zvuky  a  střílel do prázdná vječinou to byly dveře co se za mnou zavřely :)  Já bych dal atmosféře 12/10. A s tou hudbou bych to neřešil tak špatně, veskutečnosti vám taky hudba nehraje do uší ,já si myslim že to byl záměr autorů aby se zvukové efekty více projevily na hráče. Ale jinak super hra. A ještě bych potřeboval jak se změnila hra když se dalo v komunikačním centrum odeslat správu na Zem já jsem dal neodeslat vyvíjí se hra pak jinak nebo jsou tam změny díky za odpověd´. A nebo já si to vyzkouším.  

 |   |  Odpovědět
sys45  |  13. 08. 2004 03:22

Jo a ještě tady čtu jak furt fňukáte že je málo světla a že baterku musíte furt přendavat o tom to je  tím  je to víc napínavý a teší, když by autoři chtěli baterku na zbrani, rameni a nebo mezi nohama tak jí tam daj, řeší te tu furt blbosti .  

 |   |  Odpovědět
tofi  |  15. 08. 2004 22:04

Tak jsem na konci, ale nevim jak na tu potvoru, strilel jsem do ni vsim co jsem mel a porad zije , muzes mi poradit jak na to.
Jinak vsimli jste ste si v te predposledni mistnosti kostky iD kdyz ji zmacknete tak se otevrou sktyte dvere kde je email od iD do PDAcka.
Predem dik za radu, T.

 |   |  Odpovědět
Anonym  |  13. 08. 2004 09:17

Nic moc ten doom3 oproti klasike Doom2 smazal som ho hned po 5 level.. na to ako ho ospevovali slabe efekty horsi engine ziadne svetlo stale treba chodic s baterkou ,.. ozaj ked uz o baterke to je ina sleha zombi padne po dvoch ranach z nerozbytnej baterky ktora stale svieti na atom energiu ci co ne ako v HL... a ze vra to pojde iba s P4 3.0Mhz geforcefx6xxx ultra 3gb ram haha aj na mojom sinte proste cisto komercna hra ktora xela prerazit diky nezabudnutelnemu doomu ale inak celkom v pohoo

 |   |  Odpovědět
Reptile  |  13. 08. 2004 15:46

Hram to dalej a dalej iba po nociach a nadabil som na jednu pasaz s hudbou a to tam kde sa vyfasuje rotak. Taka bubnova melodia super hororovo tanecna som si aj zatancil ale iba chvilu potom som musel strielat. Zatial nemam ziadne vyhrady k hre je proste super, tesim sa na pasaz peklo a koncovky...jednu som uz dal. a ta hra svetiel je genialna hadam lepsia ani nemoze byt.

 |   |  Odpovědět
Shima  |  15. 08. 2004 03:20

Staci po projeti prvnich par levelu si pozvat nejakoho kamose co to vubec nehral, strasne to chce hrat a jeste lepe je velky straspytel a pak se kochat jeho reakcemi na scripty ktere vy uz dobre znate a ocekavate. Pripojite tmu v pokoji, zvuky naplno a obcasne vybafnuti na kamose zezadu ci vykriky typu "Bacha vlevo!!! Za tebou!!", ktere pak dotycny musi minutku vydychavat a fakt dobre se bavite.

Odzkouseno

 |   |  Odpovědět
Sartori  |  18. 08. 2004 16:17

Nevi nekdo, proc mi zamrza DOOM3? Mam 2500+, 512 RAM, W98, Radeon 9800. Hra vytuhava tak kazdych 10 minut... vazne nevim, co s tim je. Nema nekdo stejny problem?? Ovladace mam nove. Dvakrat mi hra vytuhla pri stisku tlacitka na elevatoru a dvakrat pri vetsim poctu nepratel... pak uz sem radsi ani nehral. Help

 |   |  Odpovědět
saruman  |  23. 08. 2004 14:04

Problem bude vo Windows98, chcelo by to Win XP.

 |   |  Odpovědět
directy  |  08. 09. 2004 08:29

Ja mam win XP a dela mi to to same. Hlavne u toho tlacitka ve vytahu. Uz sem si zvyk.

 |   |  Odpovědět
Kamamura  |  18. 08. 2004 16:40

"Filozofické aspekty tohoto moderního digitálně – spiritualistického díla dnes rozebereme společně se všemi ostatními v recenzi, na kterou jistě všichni netrpělivě čekáte"

co přesně znamená termín "moderní digitálně - spiritualistické"?

Vzkaz autorovi - nestačí jenom klást slova za sebe v zajímavých kombinacích, důležité jsou myšlenky, které naše slova vyjadřují. Pocit vlastní vyjímečnosti a narcistické nadšení vlastní osobou není polehčující okolností, protože jimi oplývá kdekdo.

 |   |  Odpovědět
Shadwell  |  18. 08. 2004 23:15

takhle proste pisou lidi ve veku kolem 30 let, tedy recenzenti hernich periodik... to je holt realita herni - publicisticka - pseudo - novinarina (, s kterou se musis smirit, holt az nebudou psat kluci kolem 17 let, ale lidi treba 50leti, bude to vypdat jinak

 |   |  Odpovědět
Shadwell  |  18. 08. 2004 23:18

kua, chtel sem rict 20 let.... ja lolec

 |   |  Odpovědět
Samurai  |  23. 08. 2004 12:47

Na úvod chci říct, že recenze je napsána velmi slušně a působí vyváženě. Včera jsem Dooma 3 dohrál a nedostává se mi slov - protože TAK dobrou hru si musí každý zahrát a hlavně VYCHUTNAT sám. Samozřejmě že plánuju si to zahrát znova! Všechno je věcí úhlu pohledu, a mě prostě vyhovuje hrát atmosférickou, graficky geniální FPSkovou řežbu, která má sílu.

 

Jediná výtka ode mě, by šla na vrub obtížnosti bossů. Hrál jsem to na obtížnost "marine" a bossové byli až nevzykle snadno udolatelní (samozřejmě že až po nalezení patříčného fíglu).

Nicméně, Doom 3 je geniální dílko, u kterého si nejednou člověk řekne s úžasem a uznale: "ty vole, to je hustý!"

:)

 |   |  Odpovědět
...  |  24. 08. 2004 12:43

tak tuhle větu říc po dohrání Doom3 to snad není možný! A v čom jako? Grafika hnus postavy lidí hnus potvory někdy hezký ale kde zůstal ten slavnej propagovanej strach? Jako chtít na tenhle shit třígigovej procesor gigo ramky a nadupanou grafárnu to si dělá ID soft srandu. Podotýkám že nejsem fanda konzolí a soňácké už vůbec. Serou mě. Ale po dlouhým kibicování jsem se šel mrknout na ingamový trailery z chystanýho MGS3: Snake Eater. A fakt je pravda že krokouši, který SNake střílí jsou stejně detailní jako potvory Doom3 a hejbou se parádně realisticky. Kůže svaly všechno co má D3 mrchy. A je tam voda volný prostory stromy tráva etc. Začínám bejt přesvědčenej vo tom že D3 by běhal bůhví na jak slabý sestavě  když už má běhat na boxu X ... jenom jsou tu sprostácký dohody mezi ID a výrobcema karet a procesorů že to holt napíšou TAK SRAČKOVITĚ aby si lidi museli koupit. Kurvafix

 |   |  Odpovědět
Manfréd Kokot  |  09. 09. 2004 00:04

Je to s tebou špatný

 |   |  Odpovědět
Lab  |  13. 09. 2004 23:15

Recenze mi sedi, dal bych taky 9/10. Ten bod dolu za skriptivani. Grafika super, ale az s novou grafarnou. Podle me kdo rika, ze nemel strach, tak to nehral a jen tady provokuje. A stromy a voda na marsu ani v pekle nejsou, mongole. 

 |   |  Odpovědět
...  |  04. 10. 2004 15:24

Troubo

kdyby tam byly tak by ten trojdomek padnul a heknul naposled. Na nejvyšší detaily NV 60 grafárny na 3gigu s gigem ramky je to vodpornej hnus. Vidět vedle toho potom na Xboxu Riddicka ktery je kvalitnejsí než celej trojdomek je přímo úleva. Carmack je lempl hovado a idiot. Idální čas mazat do důchodu kretének.

 |   |  Odpovědět
Lab  |  04. 10. 2004 19:47

hele mimino, vubec tomu nerozumis. NV 60 neexistuje, tak nelzi. umis jen zavidet, pomlouvat a nadavat.

 |   |  Odpovědět
...  |  05. 10. 2004 15:27

Neposer se troubo NV 40 6800 LE magůrku....ses nigdy neuklep vole?

Trojdomek je totalni sracka at se tu keca jak chce. Humus a lemplárna. Pro dalšího blba: Ty teda sežereš v hospodě kteroukoliv sračku a mlčíš protože lepší uvařit neumíš? Fakt logYka

 |   |  Odpovědět
xgandalf  |  06. 10. 2004 11:16

A jéje, další intelektuál. Tak tohle je pro tebe a pár tobě podobných. Doporučuju si z toho vzít ponaučení:

http://games.tiscali.cz/temp3/primitivove.pdf

 

 

 |   |  Odpovědět
Lab  |  06. 10. 2004 13:21

ty jsi skutecne chudak.

 |   |  Odpovědět
Joker  |  04. 10. 2004 23:25

Prosím, pochlub se nám svým grafickým enginem a vůbec - Tvoje programy (od slova programování, víš?) musí být po stránce algoritmů neuvěřitelně geniální!

Jistě nás i skolí a uvedou v úžas. Jen se divím, že jsi ze svých intelektuálních výšin a nebetyčně vysokého postu inteligenčnosti zabrousil mezi nás, prostý póvl, jistě Tě to musí stát spoustu námahy, snížit se až na naši ubohou úroveň. Navíc my ani nemůžeme pochopit Tvou genialitu a proto si myslím, že Tvoje sestávání zde na tomto fóru, které Ti působí jistě nemalé intelektuální bolesti, je nadále nemyslitelné. Uleví se Tobě i nám...

 |   |  Odpovědět
Lab  |  05. 10. 2004 03:27

Nech si keci, doom se mi libi. jen me stve, ze kdyz otevru dvere, neco na me vyskoci z leva po dvou krocich a po F9 je to uplne stejny.. primo na obalu dooma je napsano vrazedna AI. melo by tam byt sebevrazedna AI. tot vse, nazdar.

 |   |  Odpovědět
Lab  |  05. 10. 2004 13:04

sorry, tys to asi myslel na toho druhyho..

 |   |  Odpovědět
Joker  |  11. 10. 2004 23:40

Jasně že na toho druhýho, mě osobně se DooMMM taky líbí, ale UI a skripty je tady asi opravdu největší zádrhel...

 |   |  Odpovědět
Lab  |  20. 10. 2004 20:04

od doby, co jsem dohral dooma nejak neni do ceho pichnout!?  cim dal vic si uvedomuju, jak dobra hra to byla. nainstaloval jsem si UT2004 (..asi zadna novinka, nevim, dostal se mi do ruky az ted..) a pripada mi v singelplayeru hrozne srandovni  mutliplayer uz samozreme ne, hratelnost je vyborna.. uz se tesim na NFSU2, to bude doufam vysvobozeni

 |   |  Odpovědět
tom.k  |  28. 10. 2004 23:15

hral sem to na demu a je to fakt super az na ty monstra ze lezou odevsad aniz byste si toho vsimli.snad si za par mesicu hru koupim.bohuzel mi grafiku moje pc nezvlada musel sem to snizit na nejnizsi(2.6 ghz,512 mb)

 |   |  Odpovědět
SILENT HILL  |  16. 04. 2005 22:56

já prošel všechny díly této hororové hry a pomalu jsem utíkal za mámou, nevěďel jsem co na mě kdy přijde za potvoru ale v doom 3 ? tam mám k tomu ještě světelné divadle blueee a toho seš mám bát \? jenom tma nestačí !!!!!!!!!

 |   |  Odpovědět
NetAndy  |  20. 01. 2008 12:08

Hustý, peklo jak ze Spawna:D Tedy aspoň mi tak připadalo.
Výborná hra.

 |   |  Odpovědět
ladislavnetusil@seznam.cz  |  21. 05. 2008 21:47

Zdravím potřebuji kod na ruční nastavení pumpy na draze nemužu se hnout dal děkuji

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor