Recenze: Dragon Age: Golems of Amgarrak – hajcman blues

Tvůrci od Biowaru slibovali, že půjde o nejnáročnější DLC k Origins. Měli pravdu?

U minulého DLC jásali fanoušci Leliany (nebo taky bili hlavou do zdi), teď došlo na milovníky trpaslíků. Golemové Amgarraku nás zavedou do nových zákoutí Hlubokých cest, přičemž se DLC odehrává v blíže neurčené době po příběhu původní hry. Váš Strážce se proslavil natolik, že se na něj ze všech stran obracejí s prosbami o pomoc. Jedna taková přišla i z Orzammaru, kde se jim při průzkumu ztratila beze stopy celá výprava. To zavání zplozenci či jiným neřádstvem, a tak je nutno celou věc řádně prošetřit.

 

Když však výprava dorazí na místo, ukáže se, že jde o něco mnohem hrozivějšího. V hlubinách trpasličího thaigu Strážci i jeho společníkům začne být dost nepohodlně, protože na ně téměř neustále útočí nepřátelé, a navíc se někde u výhní probudilo cosi, co nemělo být nikdy stvořeno. 

Blik cvak

Šedí strážci však mají pro strach uděláno a vaše postava se na místo vydá pouze s průvodcem, trpaslíkem, jehož bratr zmizel spolu s ostatními v hlubinách.  Ukáže se, že v Amgarraku se experimentovalo s lyriem a to rozdělilo místo na několik úrovní, které, aby byly lépe rozeznatelné, mají různý barevný nádech.

Dostat se do některých částí mapy je možno jen v určitém barevném spektru

A dostat se do některých částí mapy je možno jen v určitém barevném spektru, takže je nutné ohlídat si strategicky rozmístěné přepínače barev. Jinými slovy si musíte ohlídat, abyste našli ten správný, jinak vás čeká dlouhé a únavné běhání z jednoho místa na druhé, dokud nenajdete správnou kombinaci, abyste se dostali na místo závěrečného střetu.

daogolemsofamgarrak_01.jpg daogolemsofamgarrak_02.jpg

V každé barevné „úrovni“ na vás budou čekat nepřátelé různé síly a odpornosti. Do několika místností ani jít nemusíte, pokud se chcete dostat co nejdříve na konec DLC, ale je lepší, pokud si úrovně projdete všechny. V každé z nich se totiž skrývá nějaké to vylepšení pro golema, jehož při putování rovněž zprovozníte. Jak on tak vylepšení totiž přijdou vhod – umí totiž kousky, jako jsou léčivá kouzla nebo vzkříšení padlých spolubojovníků. Golem tak v podstatě nahrazuje v omezené podobě mága, protože zbytek vaší družiny tvoří lotr a válečník. Hodně s obtížností zamíchá i vaše postava.

Do výbavičky

Pokud začínáte s novou postavou, dostanete pod ruku Šedého strážce se schopnostmi rovnajícími se dvacátému levelu. Šedý strážce dostane pár lektvarů do začátku (které mu poměrně rychle dojdou) a je šoupnut přímo do akce, kde je možnost doplnit si zásoby je zřídka. Pokud si však do hry naimportujete svou postavu z Pramenů či Procitnutí, může jít i o charakter na pětatřicátém levelu. S tím, že DLC podporuje veškerou  výzbroj a výstroj, takže boj s nepřáteli je pak o něčem úplně jiném.

daogolemsofamgarrak_03.jpg daogolemsofamgarrak_04.jpg

K úrovním obecně se také pojí jeden výborný svazeček četby. Memoirs of the First wardens. Narozdíl od příručky „Soustředění“ v Procitnutí nezresetuje úroveň na výši se kterou jste začínali, ale pouze nabídne přeskládání vlastností. Což je dobře.  Dá se použít na všechny společníky, až na runového golema.

Až přelezeš nizke ďury ze zbijakem na hřbetě

Trpaslíci. Zbožňovaní i nenávidění... Názory na ně se různí. Znám pár lidí, které od dohrání Pramenů odradila právě zdlouhavá část hry na území trpaslíků. Takovým hráčům bych Golemy z Amgarraku nedoporučovala – zaberou totiž pouze kolem hodiny, maximálně dvou, hraní nudí a táhnou se. Golemové totiž aspoň pro mě postrádají hlavní prvek, který celé Dragon Age odlišoval od ostatních, tedy zábavné rozhovory mezi postavami.

Tip: Projděte všechny úrovně a sbírejte útržky vědomostí o golemech, abyste si toho svého mohly vylepšit. Při závěrečném souboji se vám bude hodit. 

Celé DLC se tak smrsklo na cvakání vypínači, vybíjení přízraků a úporné bušení do golemů, které je nutné zdlouhavě ubíjet. A třešničkou na slizkém, lyriem prolezlém dortu, je závěrečný boss. Je silnější, než Arcidémon v Pramenech nebo „Matka“ v Procitnutí. Je problém ho porazit i na normální obtížnost.

Třešničkou na slizkém, lyriem prolezlém dortu, je závěrečný boss

A když si setřete pot z čela a opravíte tlačítka, která vám vypadla z klávesnice jak jste do ní zběsile bušili, tak vám chuť z vítězství zkazí závěrečná animace. Pokud bych měla DLC hodnotit podle těch už vyšlých, tak Golemové patří mezi těžký podprůměr. Klady se mi na nich hledaly jen těžko.

daogolemsofamgarrak_05.jpg daogolemsofamgarrak_06.jpg

Golems of Amgarrak bych tak mohla doporučit pouze zapáleným fanouškům Dragon Age, kteří chtějí mít pohromadě všechny DLC, popřípadě by rádi dosáhli všech achievementů ve hře. Jinak si raději schovejte Bioware body... a pokud máte nebo si pořídíte Mass Effect 2, seznamte se za ně raději s Kasumi.

 

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: RPG
Výrobce: Bioware | Webové stránky hry
Začátek prodeje: srpen 2010
  • Golem
  • Návrat do Hlubokých cest
  • Reset vlastností
  • Chybí příběh
  • Nevyvážená obtížnost
  • Absence humoru
Související články
  1. Recenze: DAO: Kronika zplozenců – Výkvět zla
  2. Recenze: Dragon Age: Prameny: Procitnutí – záruka probdělých nocí
  3. Recenze: Dragon Age: Prameny – stará škola, nový háv
  4. Recenze: Dragon Age: Journeys – dračí šupinka

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Herní projekt AQP City: když chcete GTA bez GTA

Herní projekt AQP City: když chcete GT…

Grand Theft Auto porodilo nespočet klonů, více i méně úspěšných. AQP ale vypadá jako zcela nový level.

7.  1.  2018 |
8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
Hry roku 2018: pecky, na které se vyplatí zaostřit

Hry roku 2018: pecky, na které se vypl…

Musíte uznat, že minulý rok byl po herní stránce opravdu nabitý. Rok 2018 by ale snad mohl ten loňský ještě předčit. Některé z očekávaných pecek jsme pro vás vybrali, abyste se s námi měli na co těšit.

včera |
Nové hry i na slabém počítači: Vyzkoušejte zdarma Geforce Now pro PC

Nové hry i na slabém počítači: Vyzkouš…

Společnost Nvidia představuje konečně i na PC službu GeForce Now, která vám dovolí hrát i ty nejnovější hry na slabších počítačích.

8.  1.  2018 | | 3 N/A
Playstation 4 v roce 2018: nejočekávanější hry platformy

Playstation 4 v roce 2018: nejočekávan…

Sice jste si u nás nedávno mohli přečíst o očekávaných hrách, tím ale ani zdaleka nekončíme. Letošní rok toho totiž přinese mnohem více než by se mohlo zdát. Začneme s tím, co se v tomto roce dostane na konzoli Playstation 4.

6.  1.  2018 |
DAKAR 18 budou pouštní závody v otevřeném světě pro PC, PS4 a Xbox One

DAKAR 18 budou pouštní závody v otevře…

Pokud jste fandové světového závodu Dakar a rallye vám také není cizí, rozhodně zaostřete na připravovaný projekt.

12.  1.  2018 | | 4 N/A
6 tipů na originální sci-fi pařby, u kterých se nebudete nudit

6 tipů na originální sci-fi pařby, u k…

Sci-fi žánr se opět vrací do formy, a to takovým tempem, že zombie nákazu zahnal do kouta. Jaké vesmírné pecky nás potěšily během posledních pár let?

10.  1.  2018 |