PC | Recenze | RPG

Recenze: Dragon Age: Journeys – dračí šupinka

Udělat flashovku jako podpurnou hru k velkému titulu? Zajímavé a originální. Ovšem zda je to dobré, to už je na delší povídaní.

Páteční odpoledne se u mě zase pro jednou stalo chvílí nudy a jelikož nebylo zrovna ideální počasí pro hraní golfu, kliknul jsem na odkaz, který sliboval aspoň chvilkovou zábavu. Co na tom, že se jednalo o propagační flashovku, o jejíž úrovni jsem pochyboval. Nápis Dragon Age zkrátka zafungoval a vtáhl mě do celkem zajímavého světa, kde bok po boku bojují lidé, trpaslíci i elfové. To ovšem neznamená, že by k sobě neměli spoustu různých výhrad či se dokonce milovali a množili.

dajourney_01.jpg dajourney_02.jpg

Právě naopak – i členové rasy se mezi sebou někdy nenávidí a házejí klacky pod nohy těm méně šťastným. Dobře je to vidět hned na začátku Journeys a i když komplikované vztahy spíše naznačuje, slibuje toho spoustu aspoň do budoucna.

Hra ve snaze zahrnout většinu důležitých prvků svého velkého bratříčka zapomněla na jejich dotažení

Problém však spočívá v tom, že Journeys je pouze jednoduchou flashovkou, za kterou nestojí lidé z Bioware, a která ve snaze zahrnout většinu důležitých prvků svého velkého bratříčka zapomněla na jejich dotažení a hlavně větší dopad na výslednou hratelnost.

dajourney_03.jpg dajourney_04.jpg

Ale ať nezačínám v půli cesty, kde autoři z EA 2D končí, vezmu všechno pěkně od začátku. Ve hře vás uvítá jednoduchá tvorba postavy, kde si zvolíte svůj vzhled, rasu, původ, jméno a základní povolání. Hned poté jste vrženi do tajuplné jeskyně, která je údajně cestou k trpasličímu městu zvanému Orzammar. Po úvodním pokecu s partičkou trpaslíku jste vysláni do svého prvního boje s partičkou skřetů, kde se naučíte základní ovládání a vzpomenete si na Heroes of Might and Magic.

Ve třech se to lépe táhne

Bitvy totiž překvapivě neprobíhají ve stylu Diabla, jak by se dalo dle úvodních obrazovek čekat, ale pěkně tahově a odemykají tak spoustu prostoru pro taktiku. V úvodních bitvách sice nic lepšího než sekání mečem nevymyslíte, protože se jako samojediný hrdina nebudete moci roztrojit, ale ve chvíli, kdy se řady vaší družiny rozšíří až na dva členy, je už prostor důkladně otevřen. Problém spočívá v tom, že hra tento širý lán až skoro vůbec nevyužívá a vy si tak vystačíte s občasným seknutím do nepřítele či použitím léčivého kouzla.

dajourney_05.jpg dajourney_06.jpg

Přitom je u posledních několika soubojů jasně vidět, že autoři vědí, jaký je herní potenciál – jak jinak si totiž vysvětlit, že je najednou třeba taktizovat, využívat speciálních schopností jednotlivých postav a místo zběsilého naběhnutí na nepřítele spíše využít klasických nalákaní do pasti a podobných kratochvil?

Vystačíte si s občasným seknutím do nepřítele či použitím léčivého kouzla

Jednoduchost totiž baví první půlhodinu, kdy přicházíte na kloub herním mechanismům, ale troufám si říct, že potom už je spíše na obtíž a příliš nízká obtížnost tak hráčům odpírá euforii z pocitu vítězství.

dajourney_art1.jpg

Navzdory tahovému systému je ale na hře patrné, že se jedná o RPG ve stylu Diabla – jednou z nejdůležitějších věcí totiž není příběh, ani odbyté dialogy a úkoly; ale souboje samotné a vypiplávání charakterů v partě.

TIP: V průběhu hraní můžete vyplnit tři dotazníky, jejichž výsledky prý budou zohledněny při projektování druhé kapitoly hry. Takže vzhůru do toho, vaše slovo (údajně) pro autory mnoho znamená!

To by samo o sobě nebylo špatné, ale jak již jsem řekl – i když v průběhu hry získáváte talentové body a přidělujete je do patřičných odvětví, přímo v soubojích je využívat budete minimálně, a tak se radost z nabušených drsňáků poněkud vytratí. Zvlášť, když budete masakrovat stále stejné druhy nepřátel.

Dračí plamen

Stejně tak je poměrně nešťastně vyřešeno i sbírání věcí, které jsou náhodně rozprostřeny po patrech jeskyní, nebo je ve svých zkažených pařátech drží nepřátelé. Hlavní problém spočívá v přílišném odměňování hráče, a tak není problém po souboji přezbrojovat z palcátu +1 na palcát +2, abyste ho po další bitce vyměnili za Mocný palcát +0, který je ale vyroben z lepšího materiálu. Místo radosti z každé nově nalezené zbraně či zbroje tak často zaskřípete zuby, že už zase musíte lézt do inventáře.

dajourney_art2.jpg

Ta pravá zábava tak vypluje na povrch pouze při těch několika málo dialozích, kde poznáváte ne zrovna ideální charakter jedné z hrdinek a až při závěrečných bitkách.

TIP: Před hraním se přihlaste ke svému účtu – hra si jen tak zapamatuje předměty, které jste si odemkli a umožní vám i ukládat na tři pozice.

Tato část hry však zabere pouhou půlhodinku a abyste se k ní dostali, musíte se prosekat úvodní hodinou až hodinou a půl. Zpočátku tak bude jediným důvodem pro postup dále snaha odemknout si tři předměty do Dragon Age: Origins anebo obrovská nuda.

dajourney_07.jpg dajourney_08.jpg

Hra tak, přestože je zadarmo, ukradne váš drahý čas a po víc jak půlhodince hraní v kuse začne být až příliš stereotypní a únavná. Nezbývá tak než doufat, že autoři dají na názory hráčů, které vyplňují do tří anket, jež se vám v průběhu hry zpřístupní. Poslední z nich totiž naznačuje, že Journeys by se postupem času mohlo aspoň částečně zpoplatnit, využít toho, že je online hrou a nabídnout kontakt s ostatními hráči, či se ve finále dokonce přetransformovat ve verzi Dragon Age pro NDS. Zatím si však troufám říct, že se musí poměrně silně změnit, aby byla komerčně úspěšná.

Dostupné pro: PC
Žánr: RPG | tahové RPG
Výrobce: EA 2D | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 23.10.2009
  • Zdarma
  • Potenciál soubojového systému
  • První pohled na zajímavý svět
  • Možnost odemknout unikátní předměty do DA: Origins
  • Stereotyp
  • Málo dialogů
  • Systém lootování
  • Nízká obtížnost
Diskuze (2) Další článek: Nový týden: ohlušující rachot

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,



Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

** Lidstvo se připravuje na kolonizaci Měsíce ** Jednou ze základních surovin, bez nichž se na naší přirozené družici neobejdeme, je nepochybně kyslík ** Kde ho vzít?

Stanislav Mihulka
KolonizaceMěsícO2
Jak je možné, že plachetnice pluje třikrát rychleji než vítr, který ji pohání

Jak je možné, že plachetnice pluje třikrát rychleji než vítr, který ji pohání

** Některé závodní trimarány překonají rychlost větru, který je pohání ** Jak je něco takového vůbec možné? Neporušují zákony fyziky? ** Ale vůbec ne. Stačí si připomenout sčítání vektorů

Jakub Čížek
JachtaFyzikaTechnologie
Zadejte tajný kód a můžete hrát. V telefonech s Androidem je ukrytá fotbalová hra Mini Cup

Zadejte tajný kód a můžete hrát. V telefonech s Androidem je ukrytá fotbalová hra Mini Cup

** Google si občas ve vyhledávači připraví skryté animace či hry ** Tentokrát se týká fotbalového mistrovství světa ** Stačí do vyhledávače v mobilu zadat dvojici slov...

Martin Chroust
VyhledávačSmartphonyMobilní hry
Muž se ztratil na Aljašce a byl nalezen živý a zdravý. Satelitní služba Applu zachránila prvního člověka

Muž se ztratil na Aljašce a byl nalezen živý a zdravý. Satelitní služba Applu zachránila prvního člověka

** Na světě je první případ záchrany satelitními službami Applu ** Na Aljašce se ztratil muž na sněžném skútru ** Díky satelitní komunikaci byl nalezen živý a zdravý

Martin Chroust
SatelitiPhone

Aktuality

11:59 | Monster Hunter Rise dorazí na konzole XO, XSX, PS4 a PS5 už 20. ledna. Rozšíření Sunbreak pak vyjde v průběhu jara. Na aktuálních konzolích má hra běžet až ve 120 FPS. 
3. prosince | Dnes ve 22:00 našeho času proběhne představení závěrečné událostí aktuální sezóny ve Fortnite. Epic na něj láká krátkým teaserem. 
2. prosince | Během The Game Awards pravděpodobně uvidíme novou ukázku z připravované bojovky Tekken 8. Vydání se zatím odhaduje na příští rok pro PlayStation 5. 
2. prosince | Na předávání The Game Awards nás čeká oznámení novinky od vydavatelství 505 Games. QR kód z jejich teaseru odkazuje na stránku Na předávání The Game Awards nás čeká oznámení novinky od vydavatelství 505 Games. QR kód z jejich teaseru odkazuje na stránku

Prosincový Computer

Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest mobilů do 4 000 Kč

Velký test herních notebooků

Jak zkrotit sociální sítě

Vše o senzorech v hodinkách