Recenze: Ecolis: Save The Forest – útok růžových veverek

Jsou originální hry. Jsou šílené hry. Jsou hry, které jsou jak originální, tak šílené. Pomozte létajícím veverkám zachránit les, ve kterém žijí.

Co je malé, to je milé. Platí to pro spoustu věcí, jmenovitě i pro konzoli NDS, jež vám vklouzne do kapsy ani nevíte jak. Pokud vám však konzole má k něčemu být, musíte si na ni rovněž pořídit i hry. Pro menší děti jsou potom vhodné hry, které jsou roztomilé, přístupné a poučné. Nintendo jich nabízí plné regály a tvůrci Ecolis si evidentně vytyčili cíl, že do naplněných regálů přispějí svojí troškou do mlýna. Zajímavé je, jak úchylná může taková dětská hra být.

Nemám nic proti ekologii, žití v souladu s přírodou a podobným věcem. Dokonce sám zachraňuji svět tím, že třídím odpadky. Ale hru, která by vyloženě propagovala ekologii, jsem ještě neviděl. Tedy, až do chvíle než na mě vycenil své zoubky a drápky Ecolis, jehož podtitul sliboval záchranu lesa. „No co, obrana takového chrámu přírody proti zlým těžařským společnostem nebo přímo černým skládkám by mohla být zábavná,“ řekl jsem si. To jsem ještě netušil, jaký příběh na mě hra vybalí.

Ve skutečnosti se jedná o pohádku, která vypráví, kterak se vaše velmi milé alterego, roztomilá potvůrka, v učení u velkého Mistra, stala všemocným ochráncem lesa. Cesta k tomuto titulu vede skrz porážku zlého impéria mechů.

Nejjednodušší cestou, jak dosáhnout úspěchu, je použití síly

Aby nedošlo k mýlce – nejde o takové to zelené, co v lese normálně roste, ale o roboty, kteří se snaží vaše krásné zelené místečko proměnit v hnusný a znečištěný kus země. Vy, jako lesní bytost, se samozřejmě impériu postavíte a s pomocí tří druhů lesních potvůrek jej i porazíte.

Veverky!

Prvním z nich jsou příšerky nazývané Ecolis – jedná se o růžové veverky, které jako jediné umí z hozeného oříšku vypěstovat strom. Takový růst stromu vypadá vážně zajímavě. Růžové veverky kolem stromečku, jež vůbec nemusí být ořešák, tancují a tím podporují jeho vývoj. Nejsem expert na biologii ani na pohádky, ale zdá se mi to poněkud úchylné. Ecolis jsou ovšem asi nejdůležitější jednotky, kterými budete disponovat. Pěstováním stromečků totiž do vašich řad získáváte další živočichy.

Zasadíte-li stromek na borůvkách, přidá se k vám Ecolis, pokud ve vysoké trávě, získáte Ecomona. Ten se od Ecolis liší tím, že je modrý a umí létat, případně i přenášet věci či ostatní potvůrky. No a konečně pokud zasadíte ořech na vodě, získáte Ecoby, místní variaci na bobra.

Tip číslo jedna: Snažte se zasévat stromy. Zvýšíte tím ukazatel zeleně.

Ten umí stavět mosty a schody na vyvýšená prostranství. Podle popisu vlastností se nejspíše těšíte na různé taktické nuance, jež hra nabízí. V tom případě to zkuste někde jinde – nejjednodušší cestou, jak dosáhnout úspěchu, je použití hrubé síly.

Prakticky stačí sebrat skupinu dvaceti Ecolis, kliknout na vaše alterego, aby ho potvůrky následovaly, a pak se jen dívat na masivní destrukci. Nic jiného totiž dělat nemusíte. Takovýto počet už totiž převálcuje téměř vše, a pokud se vám nechce přicházet na to, jak zabít některého z bossů, můžete rovněž vsadit na kvantitu a počítat s minimálními, resp. žádnými ztrátami.

Pokud selžou všichni sluhové, můžete se do boje zapojit i vy

Příšerka, která zemře, totiž není mrtvá navždy, naopak jde ihned vyvolat z tzv. Mana House, kde hru začínáte. K dispozici tak máte prakticky nekonečnou hordu, jediným omezením je vaše mana, jež se ovšem také neustále doplňuje.

Generál Tik-Tak

Technika „nás mnogo!“ je ještě lépe použitelná v případě létajících veverek. Ty totiž nezajímají žádné designérské překážky a prostě je přeletí. Možná proto se dají rozkazy vydávat jen v bezprostřední blízkosti a hlavně v dohledu hlavního hrdiny. Kdyby tomu tak nebylo, nejspíše by všechny mise skončily do dvou minut. Takto přeci jen musíte občas nějaký ten most či schody postavit, nebo donést skákací plošinku. Bohužel jde ale i tak o věci, jež zrovna trn nudy z paty nevytrhnou.

Trošku lepší myšlenkou již bylo zakomponování RPG prvků do hry. Nejenže můžete jednotlivé živočichy vylepšovat pomocí magických krystalů tak, aby získali speciální schopnosti (rychlejší růst stromů atp.,) rovněž se občas stane, že si s vámi nějaký ten roztomilý pišišvor bude chtít hrát. A co byste pro něj neudělali. Problémem spočívá v jedné jediné věci – nechutnému moralizovaní při tomto hraní. Ve chvíli, kdy jdete na ryby, je nejlepší si jen sednout a pozorovat je, případně si místo běžeckého závodu sázet semínka.

Tip číslo dva: V případě, že nevíte, jak dále postupovat, vyzkoušejte létající jednotky – ty už si samy najdou cestu

Pokud selžou všichni sluhové, můžete se do boje pustit i vy sami. Je nutné podotknout, že jste několikanásobně slabší než oni. Do nepřátel totiž můžete šťouchat jen omezeným výběrem kouzel, na něž spotřebováváte manu, která se poměrně rychle vyplýtvá. Vyplatí se tak postávat spíše v dáli a občas zničit bleskem jen nějakého toho osamělého a smutného robota. Vyplatí se to i z jiného důvodu – jestliže by vás trápilo svědomí v domnění, že jste zničili jeho mechanickou duši, můžete si být jistí, že jste pouze ukončili jeho osamění a on je v křemíkovém nebi s kalkulačkami.

Dostupné pro: 3DS
Žánr: Strategie | realtime strategie
Výrobce: Light Weight Co. | Webové stránky hry