Recenze: EyeToy Play 2: Zapojte tělo

Revoluční hra EyeToy si získala mnoho fanoušků svým zbrusu novým pohledem na hraní playstationových her. Ovladač není potřeba, stačí vlastní tělo! USB kamera v ceně hry se o zbytek postará. My se dnes podíváme na druhý díl úspěšného inovativního titulu. Nabízí dostatečnou obměnu oproti jedničce? Jaká další využití pro PS2 kameru autoři vymysleli? Dočtete se v naší recenzi.
Recenze: EyeToy Play 2: Zapojte tělo

Paměťová karta: ano
Analogové ovládání: ano
Vibrace: ne
Podpora Eye Toy USB kamery
Výrobce: Sony
Distributor: Sony (

Malá, ale šikovná kamerka? Myslím, že rozhodně ano. V celé hře se totiž nachází nekonečně mnoho různých nových vychytávek a vylepšení. Ale abych začala od začátku. Pokud jste o EyeToy ještě nikdy neslyšeli, pak vězte, že je to zcela unikátní vysoce interaktivní hra, ve které jste středem dění právě vy. Spolu s EyeToy Play 2 dostanete totiž i USB kameru, kterou pouze zapojíte do PS2, jednoduše nastavíte a můžete začít poskakovat před obrazovkou (a uvnitř ní).

Roztomilý průvodce hrou * Hra pro všechny generace * AirGuitar v akci

Pokud již jste šťastnými majiteli kamery, lze druhý díl pochopitelně zakoupit i bez ní. Při hře samotné tedy stojíte před televizní obrazovkou a kamera snímá směr i sílu vašich pohybů a v některých hrách dokonce i zvuky. Stáváte se díky tomu ovladačem. V menu se pohybujete máváním rukou a ve hrách uplatníte i ostatní části vlastního těla.

Hry, hry a… hry

Hlavních her najdete v EyeToy 2 celkem dvanáct. Všechny jsou rozdílné a originální. Jsou to: AirGuitar, BubblePop, D.I.Y, Drummin’, GoalAttack, Homerun, Knockout, Kung2, MonkeyBars, MrChef, SecretAgent a TableTenis. Tímto výběrem to ale nekončí. Každá z nich má totiž několik (až devět) dalších variací na sebe samu. O některých z nich bych se ráda zmínila podrobněji.

I takhle se dá trénovat Ping-pong * Pohyb, pohyb! * Ideální na vybíjení vzteku:-)

Například GoalAttack obsahuje několik variací her, spojených s fotbalem. V jedné se například vaše zmenšená verze objeví v bráně při pokutových kopech a vy musíte nepříteli pohyby svého těla zabránit ve skórování. V další zase absolvujete fitness trénink. Trenér píská na píšťalku a zadává vám pokyny. Pokud přikáže: „skákej!“ musíte prudce pohybovat rukama či celým tělem nahoru a dolů. Váš zmenšený protějšek pak skutečně skáče. Pokud ale přikáže“ „běhej!“, není jiná volba, než napodobovat pohyby rukou při běhání.

Zajímavou sekcí her je také SecretAgent. Tam musíte ve stylu Metal Geara ničit nebo krást různé předměty, aniž by vás zahlédly stráže. Ti, které v minulém díle bavilo Kung-fu, nemusí zoufat. Máme tu jeho vylepšenou verzi. Pokud máte destruktivní náladu, vybijte si ji na ledových prknech. V dalších variacích můžete chytat utíkající ninje nebo se vyhýbat nebezpečným oštěpům.

ET 2 vás nejednou překvapí * Až s přáteli dostane hra ten správný náboj * Chcete být jak Harry Potter?

V AirGuitar si můžete vyzkoušet, jaké je to být kytaristou a v Mr.Chef třeba obracet palačinky či solit hranolky. Nechybí ani bourání zdi. Pokračovat bych mohla ještě hodně dlouho, ale myslím, že každý si rád na své oblíbené variace přijde sám.

Zábava nekončí

Proč jsem předchozí hry nazvala hlavními? To je jednoduché. Kromě těchto her existuje totiž v ET:P2 i takzvaný „Play room“, který je rozdělen do několika sekcí podle různých experimentů, které zde provádíte. V jedné ze sekcí najdete minihry, které se ovládají pomocí zvuků, ve druhé zase potřebujete ke hraní nějaký jasně barevný předmět. Ten si kamera načte a můžete s ním pak třeba kouzlit. To probíhá následovně. Vezmete předmět do ruky a snažíte se jím na obrazovce „nakreslit“ nějaký ze zadaných tvarů. Pokud s vám to podaří, vaše magie bude úspěšná a na obrazovce uvidíte efekt kouzla, které jste právě úspěšně provedli.

Pozor ať vás nevidí! * I tohle lze najít u Kung2 her:-) * Ikony všech her pěkně pohromadě

Další velmi zajímavá sekce je „Cameo games“. Nejprve si můžete vytvořit 3D avatara přímo vaší vlastní hlavy, kterou natočíte kamerou, vyberete dva nejpovedenější záběry zepředu a z profilu a dotvoříte samotného avatara. S ním si pak můžete třeba pinkat nebo různě házet. A nebo také do něj mlátit. Podle síly a směru, kterým svou hlavu uhodíte, se umí pěkně ksichtit. Opravdu k popukání:-). Další je sekce, která zase nejprve vezme snímek pozadí bez vás a vaše tělo se pak díky tomu může pohybovat kamuflované jako Predátor. Ponorku plující mezi útesy zase navádíte výškou svého hlasu…

Party time!

Singleplayer ale pochopitelně není hlavní silou této hry. I když jsou hry velmi variabilní a samotná „Play room“ nabízí velkou porci zábavy i pro jednotlivce, nic nepřekoná multiplayer. Až ve čtyřech se můžete předhánět a soupeřit ve všech hrách. Není nad to, když ufonek s vaším obličejem, který reprezentuje vaši postavu, dostane korunku a ufonek vašeho přítele oslí uši, signalizující prohru.

Grafika sice doznala v ET:P2 několika vylepšení, ale stále je velmi jednoduchá a nijak neohromí. Je ale pravdou, že v takovéto hře není grafika to nejdůležitější. Zvuky jsou také prosté a hudba charakteristická ke každé hře… prostě pohodová.

EyeToy: Play 2 jako hlídací pes

Velmi zábavným novým prvkem této hry je takzvaný „Spy room“. Ten umožňuje udržovat kameru ve stavu bdělosti a používat ji například jako hlídače pokoje. Můžete dokonce nahrát nějakou uvítací zprávu, která se spustí, když někdo přijde dovnitř. Lze také nastavit, aby kamera nahrávala či fotila místnost za vaší nepřítomnosti. Není nic lepšího, než přichytit vašeho zvědavého sourozence, jak se vám hrabe ve věcech.

• Mnoho různorodých her
  • Různá využití kamery
  • Multiplayer pro všechny
  • Singleplayer za čas omrzí
  • Zvuky

Celkově je ET:P2 ideálním pokračováním. Obsahuje vylepšené staré hry, ale i spoustu nových zajímavostí. Pro fanoušky prvního dílu není co řešit a vy ostatní, co jste ještě nezakusili tuhnutí svalů po dlouhém máchání před kamerkou, doporučuji alespoň vyzkoušet. Ve které jiné hře si můžete házet se svou vlastní hlavou?

Zvuk a Hudba: 6/10
Singleplayer: 8/10
Multiplayer: 10/10