Recenze: F-16 Air Fighter – leťte jako o život

Chtěli byste se ujmout stíhacího letounu a likvidovat jednoho nepřítele za druhým? F-16 Air Fighter vám to umožní, ale věřte, že si u toho noviny neotevřete. Jedná se totiž o menší mobilové hardcore sousto.
Žánr: Akce
Platforma: J2ME
Testovací hardware: Nokia 6680

Kdybych měl spočítat, kolik jsem již za dobu své hráčské historie vyzkoušel vesmírných stříleček (a her jím podobných), asi bych se nedopočítal. Desítky? Stovky? Tisíce? Pravda, přeháním, tolik zase ne, ovšem nemění to pranic na faktu, že den ode dne se začínám více a více nudit. Proč? Otázka jest prostá, odpověď ještě jednodušší – nic nového pod sluncem, autoři se netají tím, že jen vytváří jednu kopii za druhou a přitom jim mnohdy nejde o kvalitu, jako spíše o kvantitu. Jak ale dopadl F-16 Air Fighter?

Hardcore směsice

Právě recenzovaný titul je v jádru opravdu jednoduše pojatý. Respektive smysl bytí a cíl hraní je skryt ve střelbě a ničení nepřátel. Neustále na vás ze všech stran nalétávají noví a noví protivníci, díky čemuž obrazovka nikdy nezůstane prázdná – nebudete mít ani čas mrknout, přestanete dýchat, doslova zdřevěníte na židli. F-16 Air Fighter se totiž již od začátku netají velkou obtížností. Mnohdy jsem měl pocit, že autoři přestřelili, že mohli přeci jen trochu polevit. Po pár minutách však nabytý dojem téměř – a dodávám, že naštěstí – zmizel. Stačilo si jen zvyknout, trochu okoukat taktiku nepřátel a pak likvidovat jednoho za druhým.

Ne vždy vám ale může podobný přístup pomoci. Tu a tam... err...prakticky všude kolem se setkáte s protivníky, jež autoři hry předem naskriptovali. Přitom výsledek byl mnohdy překvapující. Na displeji mobilu jsem mohl sledovat parádní podívanou a moje oči se kolikrát nestačily divit – uzavírání podivných formací, zdrcující útok, rychlý průlet... Pravda, zní to nudně, mnohokrát jsme tu něco podobného měli, ale ve hrách stejného ražení nebývají pravidlem skriptované sekvence, alespoň ne mobilových. O to větší jsem měl radost z F-16 Air Fighter.

Osmička je hned po sedmičce - šťastné číslo?

Musím uznat, že osm levelů není špatné číslo, vydržely dlouhé desítky minut a nepustily mne z víru neutuchajících bojů. Jenom mě počáteční nadšení trochu přešlo, jakmile jsem zjistil, že každá z úrovní nabízí prakticky to samé, co předchozí. Jinak řečeno, slovo jako „stereotyp“ by se k F-16 Air Fighter hodilo nejlépe. Na druhou stranu, který titul dnes není - ve svém slova smyslu – stereotypní? Přesto jsem ale nabyl dojmu, že páni autoři mohli více zapracovat a nabídnou něco více. Naskriptované sekvence s nepřáteli nezastanou vše, po čase jejich fígly okoukáte, a tak vás již hra nebude ničím přitahovat.

Snad jen možná grafikou – jednoduchou, dvojrozměrnou, a přesto hezkou, jen místy nevýraznou. Stíhací letoun, jenž ovládáte, se mi na displeji ztrácel, a to zejména ve chvíli, kdy se poblíž nacházela kvanta nepřátel. Nic však není dokonalé, proto vizuální stránku chválím, a podobně bych mohl mluvit i o zvucích.

• Hratelnost
  • Nepřátelé
  • Příjemná grafika
  • Občas až moc obtížné
  • Místy nepřehledná situace na obrazovce
  • Po čase stereotypní

F-16 Air Fighter je zkrátka příjemný titul a příjemné se i hraje. Žádná revoluce se sice nekoná, ovšem v čekárně na zubaře si stejně nevyberete. Pořád lepší, jak drátem do oka. A pokud byste náhodou „trochu“ nestíhali k vůli větší obtížnosti, vybodněte se na to a běžte do hospody.

Originalita: 0/10
Atmosféra: 7/10

F-16 Air Fighter je jednoduše pojatý, hratelný, trochu více obtížný, avšak na pár (snad i desítek) minut zabaví.