Recenze: F1 2010 – šlo by to i lépe

Diskuze čtenářů k článku

Killik  |  04. 10. 2010 01:03

F1 2010 ma svoje mouchy. Napriklad vyjezd z boxu v Monacu je tak trochu ruska ruleta. Muze se stat, ze v pripadnem trafficu na cilove rovince do vas po par milisekundach po vyjezdu z boxu nekdo krasne napere a penalizace za zpusobenou kolizi je na vase triko...
Kazdopadne hra to neni spatna, uz jsem u ni stravil cely vikend a rozhodne nebyl posledni :)

 |   |  Odpovědět
Petr  |  04. 10. 2010 12:44

Časy na kolo skutečně oscilují v řádu sekund, teď, když jsou formule na začátku závodu plně natankované a tudíž o několik desítek kilo těžší. Takže tohle mají asi správně.

To samé s těma směsma, jedna směs, je v prvních kolech pomalejší, pak se zahřeje, zrychlí, a po dalších několika kolech je už sjetá, čili opět pomalejší.

Tohle je tedy asi ve hře dobře, jinak mi tam toho chybí dost. a hlavně demo :)

 |   |  Odpovědět
Kamil Gric  |  05. 10. 2010 08:48

U časů na kolo je problém někde jinde; váš úhel pohledu je sice správný, ale časy se výrazně mění směrem nahoru i dolů bez ohledu na množství paliva. Často má formule na prvním místě před vámi náskok pár vteřin a ihned výrazně zpomalí, hned v dalším kole ale zrychlí apod. Žádnými vnějšími vlivy jako předjíždění auta o kolo to ale není.

 |   |  Odpovědět
Petr  |  05. 10. 2010 19:42

Tak to se omlouvám, tim líp, že jsem si tu hru nekoupil :)

ale je to strašná škoda, ve F1 je takový potenciál, nevím proč tam nedají mód závodů se starými vozy (90., 80. atd..) a spousta dalších věcí by šla vymyslet (ale asi by to stálo pro ně zbytečný prachy, když si tohle stejně spousta lidí koupí..)

 |   |  Odpovědět
Ziki  |  05. 10. 2010 12:31

Hezká recenze, skvěle naspaná a nadmíru pravdivá. Hru mám, pařím jako o život a i přes výše zmiňované chyby je to návykovka.
Jinak mi přijde, že hra je odstupňovaná podle délky závodu - čím delší závod, tím méně chyb ve hře. Já hraji 100% délky závodů a nemám problém ani s pit stopy, ani s nesmyslnými časi soupeřů, ani s předjížděním jezdců o kolo, ...
Tak trochu bych řekl, že Codemasters se věnovali hlavně 100% délce závodů, která mi přijde opravdu skvělá, zatímco kratší jsou prostě divný. Jenže právě ty kratší hraje většina ...

 |   |  Odpovědět
Schumas  |  05. 10. 2010 20:53

Dovolím si taky přidat můj názor ohledně F1 2010. Předem upozorňuji, že jsem zarytý fanoušek rFactoru, live for speed a podobných simulací a možná se to na mém hodnocení projeví, ačkoliv nechci brát fyziku hry úplně v potaz.

Když jsem zapnul hru poprvé nebyl jsem ani překvapen ani zklamán, menu ve stylu dirtů a gridu se dalo očekávat. Postavil jsem se na start, první víkend vás baví, ale očekával jsem, že vás bude inženýr mnohem více vést, že vám oznámí, že je třeba zajet pět kol na tvrdé směsi, aby jsme zjistili opotřebení a podobné. Takhle většina lidí začne přeskakovat tréninky od třetího závodu.

Zpracování kvalifikace se mi líbí. S Lotusem na nejtěžší úrovni to byl těžký boj probojovat se dopředu, ale někdy se to přeci povedlo. Ale opět inženýr vám řekne pouze to, že ztrácíte ve třetím sektoru a to je vše.

Pak ale přišel závod a začalo pro mne velké zklamání. Zaprvé jsem očekával, že autoři zahrnou, když už ne nájezd na start, tak aspoň zaváděcí kolo. Ale dobře, je to vesměs maličkost. Co mi ale už hodně vadilo bylo, že auto nemá spojku. Na startu stačilo držet plynový pedál a autíčko odstartovalo jako po másle. První dvě kola dokážu bojovat se všemi jezdci, ale poté zrychlí o pořádný kus a na nějakou dobu jsem bez šancí, což se přirozeně dalo u Lotusu čekat, ale že pak jako lusknutím prstu budu, jak sám autor recenze píše, najednou budu nejrychlejší v celém poli jsem nečekal.

Přijíždím k první zastávce v boxu a jsem trošku roztržitý tak udělám chybu a dostanu smyk, zastavím přímo na boxové uličce, nic žádný Safety car nebo něco, auta která jedou do boxů mnou jednoduše projedou a já ztrácím mnoho pozic. Vjedu do boxu uličky a stávám se pasažérem. Vůbec nečekám, že musím začít brzdit ještě než formule zatočí, a tak srážím mechanika. Zastávka v boxu je jinak bez problému, až na to, že když za mnou je 5 aut, můžu si být 100% že všechny můj lollipop man pustí. Celkově boxy jsou pro mne největším zklamáním hry.

Nemyslím si, že hra je špatná, ale tvrdé fanoušky simulací nechá chladné a když hru porovnám s nejbližším konkurentem podobného druhu, a to je F1 Challenge 99-02 z roku 2003, tak si myslím, že lepší je bohužel asi jen grafika. Je třeba ještě vyřešit mnoho drobností. Snad příště!

 |   |  Odpovědět
Schumas  |  05. 10. 2010 20:59

Ještě jsem se zapomněl vyjádřit k celkovému požitku závodníka. Připadá mi, že hra i na nejtěžší obtížnost, je strašně nevyrovnaná. Hlavně při smyku jde hodně poznat, že se jedná o arkádovou hru, protože při smyku auto absolutně nejde zvládnout a můžete si pomoct leda sešlápnutím brzdového pedálu. Přitom kontra při lehce klouzajícím zadku jsou v F1 docela časté.

Poté mi přijde nesmysl ukazovat pokaždé bílo žlutou vlajku, když jezdec překročí byť jen kousek trati. A jsme u další věci, a tou je již zmíněný Safety Car. Celou dobu jsem si myslel, že i vývojáři potrvdili, že Safety car bude ve finální hře.

A toto situace, kdy dostáváte otázky od redaktorů po závodě nenapraví.

*omlouvám se za tu rozkouskovanou recenzi*

 |   |  Odpovědět
Clarkie  |  07. 10. 2010 11:05

Na BonusWebu má hra 87%, na Metacritic 84. Tak nevím, proč si Doupě zase dokazuje nějakou intelektuální nadřazenost podhodnocováním titulů...

 |   |  Odpovědět
07. 10. 2010 12:11

Nemyslím, že vlastní názor je nějaká "intelektuální nadřazenost". Děláte, jako by 7/10 dalo na světe jen Doupě.

 |   |  Odpovědět
avatar
08. 10. 2010 00:49

Jako patriot čtu zásadně první recenze na Doupěti a musím říct, že podle výše zmíněných nedostatků bych sám udělil ještě o bodík nižší hodnocení. F1 je synonymem pro hardcore a to ve všem. Točí se tam velké peníze, jezdí se v nejrychlejších formulích na světě, jsou tam nejhezčí hostesky a vůbec si nedokáži vysvětlit, proč ta hra dopadla tak mizerně. Pro skutečné fandy F1 je to podle mě mizerná hra právě díky těm spoustě detailů, které tam nejsou. Není mi jasné, proč Codies neudělali dva herní módy - arkádu a hardcore. Vždyť snad pracovali s těmi týmy, mají data a klidně je mohly do hry použít také pro nastavování. To už má snad větší možnosti nastavení i F1 2009 na PSP. Že chybí safety-car? To je vrchol. Bouračky a safety-car je jedna z věcí, které dělají F1 stále zajímavými. Ignorovat tyto fundamentální prvky závodění se mi vůbec nelíbí a hra díky tomu ztrácí kvanta potencionálních zájemců z řad hardcore fanoušků, kteří právem výše zmíněné chyby nemůžou přenést přes srdce. Tohle se zkrátka nepovedlo a tak trochu mi to připomíná zklamání z Mafie 2 kdy člověk ví, že to mohlo a hlavně mělo být o dost lepší.

 |   |  Odpovědět
Vena  |  16. 10. 2010 22:08

Ja naopak jsem ve veci Safety car spise na strane Codemasters. Me osobne by se (napriklad pri zavode na 15 kol) nechtelo po kazde havarce treba cele kolo stravit nudnou jizdou za Safety carem....

 |   |  Odpovědět
Gromash  |  10. 10. 2010 20:27

Na kazdy zavodni hre se da najit neco dobryho i spatnyho, ale za mesic si koupim Gran Turismo 5 a vsem ostatnim zavodnim titulum se budu jen smat...))
At uz je listopad...

 |   |  Odpovědět
Scoty  |  16. 10. 2010 16:46

Mám tu hru a jako zarytý fanoušek F1 jsem zaplakal nesmyslné rozdávání žlutých vlajek a penalizací je jedna z mála chyb. Už tady ty chyby padly a já je jen se skloněnou hlavou musim potvrdit Doufejme že v další sérii Codemasters poučí a já budu moct zajásat. Jinak grafika a zázemí je super, dokonce i řízení na volantu mě odzbrojilo, až na ty smyky, který nijak nemůžete ovlivnit. Úžasná je deformace pneumatik, dokud neodjedete 3 kola s píchlou gumou a čekáte že se rozlítá na milion kousků a ona se jenom vlní a zdá se mi že do zatáček i špatně roluje. a máme tady i model požkození, když sem formuli zdemoloval a zadní křídlo vesele trčelo dál na zadku mího monopostu. Codemasters do příštího roku má co upravovat. Držim palce

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor