Recenze: Fallout 3 – druhá dávka gama záření

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 45

Diskuze k článku

John  |  23. 06. 2009 00:53

Dobrej shop je na http://www.hrypc.cz , mají tam Fallout 3 za nějakých sedm stovek a mají tam též výborný info o této hře.

 |   |  Odpovědět
nojo  |  14. 12. 2008 13:10

no hrozna sracka lituju ze sem si to koupil

 |   |  Odpovědět
Lukas  |  27. 07. 2012 23:15

No jo, ono na krabici je 18+, to se nesmíš divit, že se Ti Fallout 3 ve dvanácti letech netrefil do vkusu.

 |   |  Odpovědět
niio  |  27. 11. 2008 13:50

pri falloute som sa vyborne bavil. bol som jedine mimo, ked mi moj paladin,ktory ma verne doprevadzal, zmizol uplne bez stopy po tom, co ma zajali. Avsak posledna misia ma uplne sklamala a zmenila pohlad na hru: som to odhadoval, ze som niekde v polovicke hry a zrazu to bol koniec...koniec uplne odflaknuty, nechutny. nebol som ani poriadne vyvinuty, polka mapy ostala uplne nepreskumana. za hru davam 10/10bodov ale ten koniec to zrazil na 7/10

 |   |  Odpovědět
daemin  |  09. 01. 2009 17:49

Je k dispozicii mod, ktory umozni hrat hru aj po dokonceni hlavneho questu.

 |   |  Odpovědět
PEPE  |  19. 11. 2008 00:37

Nechapu jak recenzant mohl rozbehnout hru v rozliseni 1920x1600 na ultra detajly.Vlastnim sestavu Core quad 6600(4jadro), 8gRAM, 2 x 8800GT SLi(1600x1200) .Hru muzu hrat bud to na Ultra detajly bez antilasingu a nebo neco mezi vyssi a ultra ale s antilasingem.Porad nevim jesti je lepsi hrat na plno bez Antialasingu nebo ho vypnout ale zmensit detajly.

 |   |  Odpovědět
xy  |  24. 11. 2008 02:13

Mam notase - 8800M GTX SLI - jedu detaily na max 1920x1200 bez AA. Samozrejme je lepsi mit vyssi detaily i rozliseni, to castecne kompenzuje AA.

 |   |  Odpovědět
xy  |  24. 11. 2008 02:15

jeste dodam, ze hra se stala sviznejsi s novejsimi drivery forceware

 |   |  Odpovědět
PEPE  |  01. 12. 2008 04:23

Jo ,mas pravdu.Hned jak vysli tak jsem si je stahnul.Taky dost pomohl novy patch.

 |   |  Odpovědět
cORe  |  13. 11. 2008 11:38

Takže rád bych se taky podělil o zkušenosti s novým falloutem kterého pravděpodobně pomalu ale jistě dohrávám. Hraju zásadně eng. verze které si vozím ze služebek takže k češtinu se vyjadřovat nebudu...
Osobně nechápu tak vysoké hodnocení, myslím že si nový fallout 90% nezaslouží ani náhodou. Důvody které mě k tomu vedou:

1) stereotyp
- po prvním dnu hraní se mi rozhodně svět líbil, ikdyž o praktičnosti uspořádání Megatonu se mluvit nedalo, bohužel s přibývajícím časem se zdá že svět je velmi velmi prázdný, pořád stejně šedý a lokace nezajímavé.
Někdo tomu může říkat atmosféra ale já toto za atmosféru nepovažuju, atmosféru měl fallout 1, a hlavně dotažená 2 kde sice byl taky zastoupen jasný nádech postapokalyptického zničeného světa ovšem nebyl tak unyle šedý, měl i barvy, zajimvé lokace které byly pestré, zvláštní, mnoho NPC postav se skvělými dialogy a skvělými questy

2) prázdné lokace
- robotická továrna ? kde nic tu nic, vault 87 ? kde nic tu nic... možná trochu blackrock ale i tak žádné pořádně zajímavé itemy, žádné gadgety slabá variabilita prostředí, maximálně změna textury

3) málo lokací
- ve fallout2 existovalo několik opravdu různorodých měst kde v každém bylo mnoho různých veselých questů které se k lokaci obvykle vztahovaly
tady jsou města víceméně dvě plus underworld a pokud počítám lampičkovou jeskyni tak 4. Navíc chození v lokacích je nehorázně zdlouhavé např. ve Washington city je milion slepych uliček zaterasených bordelem ve kterých není zhola nic, prostě prázdno.

4) cestování ? opruz
- doprovození fotra z leveho okraje mapy k pravému je doslova utrpení, sice už chodí rychleji než typické loudy z oblivionu ale vzhledem k tomu že je to 30minutová journey pustinou za zadkem npc postavy

5) vývoj postavy
- horší oblivion, focus na 3 hlavní vlastnosti je vlastně jen volba prvotních 15 bodů, perky ve většině případů nejdou vzít vícekrát, traity neexistují

6) zbraně
- vzhledem k tomu že sem prošel blackrock s chinese assault rifle a rozmašíroval sem držku všem soldierum v advanced power armorech tak v průměru na 3 rány je variablitia zbraní trapná, zastřelit se dá cokoliv vším... supermutanti sou strašně slabí... (obtížnost normal... jak nad tím přemýšlím budu muset zvednout), kde jsou ty různé druhy zbraní, vylepšovatelné, gatlingy, gaussy, famozní bozar atd atd ... prostě je to slabší odvar

celkově ehm abych to shrnul... no tak dal bych tomu tak 75% je to podlě mě horší než oblivion a výrazně horší než oba předchozí fallouty...

 |   |  Odpovědět
Waa  |  13. 11. 2008 16:32

Ja len k tomu odprevadzaniu fotra ... ja som vysiel s nim z toho vaultu, otvoril world map, klikol na rivet city, dal port, vosiel do lode do labaku k doktorke a otecko James dobehol za 2 minuty za mnou :)

 |   |  Odpovědět
cORe  |  14. 11. 2008 12:07

No já sem samozřejmě taky první klikl na fast travel a došel do rivers ale nevlezl sem dovnitř protože sem se dival na mapu a jeho tečka byla pořád tam na tom místě kde sem ho nechal... takže sem se vratil a šel sem ho vyprovodit... no kdybych to věděl tak sem si ušetřil čas ale na druhou stranu sem si prošel mapu zleva doprava a zjistil sem že je prakticky PRÁZDNÁ ! :D

 |   |  Odpovědět
hello  |  14. 11. 2008 19:15

na fotra pockas, timerem 1-2 hodiny a prijde

 |   |  Odpovědět
jaylim  |  22. 11. 2008 18:25

NECHAPEM dufam ze takych ako ste tu je na svete co najmenej aby neboli v bethsede znechuteny mam uz skoro 30 a f1 a f2 som hral este ako pubertak a boli skvele 3 je UCHVATNA mam xbox 360 a je to to naj co sa da kupit na konzolu skvela mapa ked si geroj a hovoris ze je prazdna mapa tak si najdi psa mimozensku lod s najZBRANOU v hre alien blasterom a vela inych .... odviedli kus poctivej roboty hram uz druhy krat a stale objavuje nove bocne questy jedina vytka je ze po skonceni nemozes hrat dalej botka . p.s. keby neboli suboje aj real time a nebol by v.a.t.s. tak by som to ani nehral nemam cas cakat pri jednom suboji aj pol hod. ako pri f1 ci f2

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  24. 11. 2008 16:36

Bohužel je to to nej současnosti... Proti starším dílům to nemá šanci, což je myslím škoda. Mapa je prázdná, jenže je to taky postapokalyptická mapa (mnohem větší nedostatek je to třeba v Oblivionu, kde je mapa taky asi dvojnásobná). Tam se nedá ani nic jiného čekat. Lokace jsou stereotypní, to uznávám, tohle Behtesda neumí stejně jako propracované postavy... Holt se maj co učit. Jinak pohoda...

 |   |  Odpovědět
avatar
12. 11. 2008 21:20

Na youtube se potuluje video, jak musíte do protivníka nasázet 36 headshotů, abyste jej zabili.

 |   |  Odpovědět
dwbmb  |  13. 11. 2008 09:19

a co my s tim? je to RPG, ne counter-strike

 |   |  Odpovědět
dwbmb  |  13. 11. 2008 09:22

btw oproti tomuto jedinemu videu na youtube je na youtube i dalsich 1000 videi s headshotama prvni ranou, tak si to preber ;)

 |   |  Odpovědět
13. 11. 2008 09:34

Ano, dokonce bych si dovolil tvrdit, že ono video odpovídá realitě a nejen té herní. Přeci jen, pokud se vzduchovkou na padesát metrů střílíte přesně do hlavy, stále se jedná o diabolky s téměř nulovou silou. Ve Falloutu hodně záleží na stavu zbraně, i špatně udržovaná puška odstřelovače může pouze polechtat účes.

 |   |  Odpovědět
avatar
13. 11. 2008 09:45

Díky za vysvětleníá. Jsem stále nadšen z Falloutu I a II a nerad bych si kazil náladu.

 |   |  Odpovědět
Rudidlo  |  18. 11. 2008 20:51

IMHO v tom videu to nebylo diabolkou a už vůbec ne na 50 metrů. No jak čtu ostatní komentáře, asi zůstanu u Fallout2

 |   |  Odpovědět
Santa  |  11. 11. 2008 13:12

Soudě podle screenů je ta češtin dosti zmršený. Dá se to hrát i v ANJ (myslím verzi např. u Xzone) nebo si to mám nechat poslat z GB? Přece jen hláška "Nájezdník Hlava Zlomeno" je pro mě velmi rušivá. Nemám takové věci rád (i NWN raději hraji v originále, bo se mi nelíbí, když např čtu Linu zranil...) Takovýhle koniny mi u hraní ruší...

 |   |  Odpovědět
Santa  |  11. 11. 2008 13:14

popřípadě, může někdo poslat link na nějaký slušný zahr. obchod, kde se nechá koupit i jiná, než CZ verze? Děkuji.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  11. 11. 2008 13:20

Co třeba tady:
http://shop.ebay.com/items/__fallout-3-pc
Od té doby, co jsou ty češtin tak zmršení, nakupovat jen zde

 |   |  Odpovědět
JaF  |  12. 11. 2008 09:01

S tim bych souhlasil! Jeste lze usetrit docela dost penez...

 |   |  Odpovědět
diGriz  |  11. 11. 2008 16:15

a co megahry?
http://eshop.megahry.eu/Fallout-3-EN_g1235.html

zatim mam jen dobre zkusenosti, a je to cesky ochod :)

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  11. 11. 2008 16:22

Je to polský obchod. A nemám s nimi moc dobré zkušenosti (objednávky se stornují na konci roku, vzniká z toho spousta problémů), narozdíl od eBay.

 |   |  Odpovědět
nathanien  |  12. 11. 2008 01:52

Doporucuji si ji koupit na Steamu. Par kliknuti a zvesela stahujes. Nehlede na to, ze svym zpusobem ji mas dozivotne (muzes ji stahnout kolikrat chces), teda pokud nekrachne Steam (o cemz ale pochybuju)

 |   |  Odpovědět
Waa  |  12. 11. 2008 22:25

Steam verzia naviac neobsahuje SecuROM

 |   |  Odpovědět
18. 11. 2008 08:48

Az na tu cenu po pripocteni cesky dph, kterou tam steam z kdovijakyho duvodu cpe |:

 |   |  Odpovědět
dwbmb  |  11. 11. 2008 13:32

Ta cestina je fakt humus, ale usetri mi spoustu casu - prestoze vladam anglictinu obstojne, tak mi trva vnimani anglickeho textu o neco dele a pro ucely hry mi tato cestina bohate staci. Naopak me zarazi ceske textury, zatim sem ve hre potkal jenom jednu pocestenou.

 |   |  Odpovědět
Plešoun  |  11. 11. 2008 21:31

Osobně nehraju PC verzi, tak nemám zkušenost. Ale co jsem četl, tak čeština je řešena formou samostatného pluginy - pokud ne nenainsstaluješ, tak by jsi měl mít hru v originále.
(otázkou je jestli na českých fórech narazíš na vzácného majitele originálky, který bude věděť jak to má kupovaná verze

 |   |  Odpovědět
11. 11. 2008 22:24

Máte naprostou pravdu, navíc je vhodné dodat, že data je možno dokonce nastavit i po instalaci, čili spustit angličtinu.

 |   |  Odpovědět
dwbmb  |  12. 11. 2008 10:25

tak teoreticky ano... ale v data files mam czech.esm odskrtnute a stejne to mam cesky...kdyz ho zaskrtnu, ulozim, vyjedu ven a podivam s etam znova, tak je zase odskrtnuta a hra je stejne porad v cestine :D ta cestina se me drzi jako kliste

 |   |  Odpovědět
avatar
14. 11. 2008 02:22

ale pred zaskrtnutim byla angl.

 |   |  Odpovědět
dwbmb  |  15. 11. 2008 21:40

nic sem tam nezaskrtaval a hned po instalaci to bylo CZ a odskrtnuti nepomaha.

 |   |  Odpovědět
18. 11. 2008 08:52

No tak ten czech.esm vem, a dej ho nekam bokem - tak, aby nebyl pod datama hry. Jestli ho maznes nebo hodis nekam jako zalohu, abys to mohl v klidu vratit zpatky vpripade potreby bez instalace. Ale pokud to tam nebude, hre by to vadit nemelo a melo by to splnit ucel.
Akorat nekterejch ceskejch textur se nezbavis.

 |   |  Odpovědět
dwbmb  |  11. 11. 2008 07:30

Mel autor recenze v teto hre nejakou zbran? KAZDA opotrebovana zbran se pri prebijeni zasekava.

 |   |  Odpovědět
11. 11. 2008 08:27

Je tím samozřejmě myšleno zaseknutí zbraně při střelbě, kdy nejde dál střílet. Že při přebíjení je nutno dát zásobník na druhý pokus není až tak velký problém.

 |   |  Odpovědět
dwbmb  |  11. 11. 2008 13:27

samozrejme i ka tove situaci, ze se zbran zasekne a nejde z ni strilet, muze nastat i KAZDE zbrane, dokonce mate ukazatel opotrebeni, kdy k tomu priblizne dojde. Neni zde faktor nahody, ale presne to, co popisujete, ze to nedela, to dela, tedy ze se zbran zasekne behem strelby a jiz neni mozno z ni az do opraveni strilet.

 |   |  Odpovědět
Michael Stern  |  11. 11. 2008 13:54

Jasně, když je zbraň zničená úplně, stane se nepoužitelnou. Jde právě o to, že opotřebení je dáno oním mechanicky přesným, postupně ubývajícím ukazatelem, chybí tomu ten faktor náhody, života, takhle to působí hodně nepřirozeně.

 |   |  Odpovědět
dwbmb  |  11. 11. 2008 14:07

Ale ona se zasekne, neni znicena uplne. Prijdes k prvnimu stolu se sverakem a zase strili. Kdyby se zbran zbran zasekavala nahodne, tak by to mohlo vypadat bud:
a- realne, zasekne se cca jednou z tisice vystrelu, takze se vam taky za celou dobu hrani nemusi zaseknout ani jednou
b- nerealne jakou soucast herniho principu, coz by bylo dostr frustrujici a nejeden pocitac by proletel oknem.

Podle me je implentace zaseknuti zbrane s indikaci doby, za kterou k tomu dojde, kompromisnim krokem, ktery vsak jde na ruku hratelnosti.

 |   |  Odpovědět
dwbmb  |  11. 11. 2008 14:16

Jeste bych dodal dodal, ze ve skutecnem svete nastava zaseknuti zbrane (pokud se nejedna o zbran jiz konstrukcne spatne navrzenou) z 90% diky zavadne munici nebo neodborne manipulaci. Pokud je dobra zbran v technicky natolik spatnem stavu, ze zpusobi selhani ona sama, tak to stale neni nic, co by se dalo spravit v ruce a stejne by jste musel bezet k nejakemu stolu se sverakem. Navic se zhrosujicim-se stavem zbrane lze predpokladat vetsi pravdepodobnost vzniku zavady na zbrani, takze v tomto ohledu neni system opotrebeni a zasekavani zbrani ve falloutu zas tolik odlisny od reality. snad jen to, ze se ve hre zbrane opotrebovavaji az podezrele rychle :)

 |   |  Odpovědět
Michael Stern  |  11. 11. 2008 08:57

Díky za informaci, to je dobré vědět. Popravdě za celou dobu hraní se mi zbraň při přebíjení nikdy nezasekla. Fallout 3 je prostě hra, která by si k absolutnímu popsání a ilustraci zasloužila zahrát několikrát po sobě.

 |   |  Odpovědět
JaF  |  11. 11. 2008 09:57

Tomu se stejne nevyhnes, ja uz to vidim ted.... hraju na dobry karma, pak to jeste jednou musim projit obracene a udelat ze sebe mrchu (pan Burke to urcite oceni)

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor