Pánové myslet na pozitiva vás moc jaksi nenapadá, ale negativa, o ty se opíráte jak o starý vrata co brzo vyletěj z pantů. Jak by se vám líbilo kdyby vám vaše stará pořád jen vyčítala všechny negativa, a přestala myslet na ty vaše lepší stránky. Myslím, že naprostá většina názorů co tu od vás zazněla je v podstatě pravda, grafika je ale poměrně slušná, měli by jste si uvědomit co znamená rozšířené prostředí, a co znamená ztísněné prostředí. Ku příkladu bych rád jmenoval například hru GTA San Andreas, kde byla grafika na úkor samotné rozlehlosti prostředí v podstatě na žalostné úrovni, oproti tomu její mladší bratr, GTA 4 se vydal ale jiným směrem, rozlehlost samotného města v GTA 4 je mnohem menší než cellá mapa v GTA San Andreas, ale grafika je mnohem lepší, kvalitnější, textury, světla i stíny, všechno je na první moment samozřejmě mnohem lepší. Nico Belic si po Liberty City chodí v mnohem lepší grafice. Přemýšlejte ale proč. Prostředí se zmenšilo, svět se jakoby smrsknul a najednou jako by jsme se vrátily spátky v čase ke starému a skromnému GTA Vice City, ale jen s lepší grafikou. V podstatě ale rázem můžete zjístit, že s dosavadním zmenšením hrního světa nejen že ubyla rozlehlost, ale také i jisté možnosti, volba účesu, tunning vozů, tetovací salony, a to nejmenuji dopravní prostředky, kterých bylo v GTA San Andreas mnohem, mnohem více než v soudobém GTA 4 . . . Takže pánové na závěr bych chtěl jen dodat, že grafika nebude nikdy za každou cenu tím největším luxusem, a už vůbec né, pokud nás bude takto, nebo jakkoli podobně přicházet z jednoho pokračování do druhého pokračování o spousty dobrých nápadů a možností, které bychom mnohdy rádi vyměnily i za onu samotnou grafiku. V případě Far Cry 2 se toho ale zase tak moc nestalo, prostředí se zdá v tomto díle mnohem komplexnější než v předchozím díle, je zde více cest, více dopravních prostředků, (některé ale i ubily z předchozího dílu, čtyřkolka, vznášedlo a pod.) je tu více druhů zbraní, krom toho zbraně rezivějí, jejich opotřebení má i později i vliv na samotnou střelbu a nabíjení. To je jistě velice originální prvek, který jak se zdá nikdo nedoceňuje. Hlavní postava je tentokrát mnohem více propojená s realitou hry, vydíme ruce při otevírání dveří, vydíme spousty různých druhů léčení zranění, nemocí a dokonce i rán. To je podle mě také velice originální nápad. Krom těchto asi nejzákladnějších faktů je zde ještě mnoho dalších pozitiv jako například změna počasí a pod. V celku je zde mnohem více originalit než ve všech předchozích dílech Far Cry, a dokonce i většině současných her. Pokud je grafika podle některých z vás tak strašná jak jsem stihl pochopit, tak se snažte aspoň pochopit i další aspekty hry, někteří z vás tvrdí, že grafika není to nejdůležitější, co ale potom? Hratelnost samotné hry se v podstatě nijak nemění oproti samotnému stylu hry Far Cry, tak jak tomu bylo ještě dříve na tropických ostrovech. Snad naopak, je zde více originalit a prostředků které ulechčují hru, linearita a stereotyp se snad dá pokořit samotným rozhodováním typu "kudy půjdu teď, tudy nebo tudy" mapa je právě pro toto navržena. Nepřátelé vydrží opravdu hodně, to je pravda, pokud neumíte správně namířit, a ještě k tomu vystřelit tak určitě ano. Obratnost nepřátel by se dala vždy posuzovat podle inteligence herní AI, ale to že si v podstatě při každém takovém výpadu do něpřátelského území hrajete na Ramba s rotačním kulometem v rukách který se odhodlal všechno a všude vystřílet jen sám vás ještě nenapadlo, a to by jste chtěli dokonalou grafiku s podobností na úrovni reality? Uvědomte si, o jakou roly se v této hře vlastně tak přete, nejste přece ani Master Chiev z Halo, nebo Solid Snake z Metal Gear, vaše role je mnohem skromnější. Pánové a snad i dámy, proberte se, hratelnost jako taková vznikla už někdy tenkrát dávno když se tomu ještě říkalo "videohry" bez rozdílu o to na jaké platfomě se v podtsatě ještě dříve hrálo. Dnes je kladen veliký důraz nejen na grafiku ale také na originalitu, postavte vedle sebe Alone in the Dark, Fracture, Dead Space, Halo 3, Mass Effect, Assassin's Creed, Gears of War, Mirror's Edge a uvědomte si, že každá hra vám nabýdne scela jiný zážitek a jiné možnosti stejně tak jako třeba zrovna Far Cry 2. . .
S pozdravem
Halogen cz (Xbox 360) Nick.
The.Scream@seznam.cz