Recenze: Fast & Furious: Adrenaline - jde to i bez Diesela

Očekávaný nový díl Fast & Furious je konečně tady. Tak dupněte pořádně na plyn, abyste byli v cíli první a mohli ovládnout s vaším sporťákem LA.

Fast & Furious je snad nesmrtelnou značkou, ze které vývojáři neustále ždímají nejen nápady, ale i peníze. Zatímco předchozí díly byly na motivy známého adrenalinového filmu s nadupanými auťáky, Fast & Furious: Adrenaline představuje od základu novou hru s vymyšlenými postavami, prostředím a auty. I-Play  navíc vzali celý vývoj do svých rukou, což se promítlo na vcelku slušném zpracování.

fast and furious adrenaline04.PNG

Fast & Furious: Adrenaline už od prvního pohledu připomíná legendární závodní sérii Need for Speed od EA. Až uvidíte boční průlety kamery při skocích, nebo velkolepý příjezd aut na trať, určitě vám dojde, že už jste někdy něco podobného viděli. Nemůžeme to mít autorům za zlé, že trávili noci hraním NFS. Naopak je to jedině dobře, že se takhle inspirovali. Dost možná díky tomu Fast & Furious: Adrenaline vypadá jako pěkně nablýskaný sporťák.

Fast & Furious: Adrenaline představuje od základu novou hru s vymyšlenými postavami, prostředím a auty

Po spojení hry s Facebookem na vás v kampani vyskočí pohledná Jordana Brewster (hrála ve všech filmech Fast & Furious ). Vypadá sice jako zakomplexovaná zdechlina, ale je alespoň neocenitelným zdrojem nových zpráv. Autoři tentokrát docela zapracovali na příběhu a během kampaně padnou i legendární jména jako Brian a Dom (hrál Vin Diesel ), takže díky známým tvářím zažijete krátké chvilky nostalgie.

Velkou změnou je mapa LA rozdělená na teritoria jednotlivých gangů. Postupně se v ní objevují různé závody. Nutno podotknout, že si nemůžete volně vybírat území, které napadnete. Hra vám totiž automaticky vytvoří nabídku, kterou musíte přijmout, jinak byste nepostoupili na další level a museli stále jezdit se starými rachotinami. Gangy navíc nejen, že mají svá vlastní teritoria, ale ještě k tomu vesele napadají vámi dobytá území. Brzy si připadáte jako děti na písku, které se neustále přetahují o lopatičku. Hratelnost tak nabírá nových rozměrů a na některá území se budete muset vracet, abyste je získali zpět.

Mimo teritoriálního přetahování vás samozřejmě čekají adrenalinové závody, které jsou jádrem celé série. Na výběr máte až 35 aut, která jsou ovšem na začátku uzamčená a dostanete se k nim postupně po získání daného počtu bodů. Závody jdou pěkně od ruky a vše má opravdu rychlý spád. Autoři se snažili různé typy závodů bleskurychle obměňovat, díky čemuž nástup stereotypu jen tak nehrozí.

fast and furious adrenaline05.PNG

Ve Fast & Furious: Adrenaline porušujete silniční zákony doslova na každém kroku. Arkádový styl celé série se jen tak nezapře a pořád zůstává u kormidla jakou vedoucí prvek. Aby taky ne, když ve výsledku jedete zběsile rychle a zatáčky pak točíte odražením od svodidel.

Vaše super auto proháníte nejen rychlostními závody, časovkami, ale i obyčejnými jízdami se soupeři v boji o první místo. Obtížnost je perfektně vyvážená a trochu náročnější byly snad jen závody s hlavními záporňáky. Přesto vás hra neustále nutí mít plyn na podlaze a hnát se za vítězstvím dopředu, protože za každý úspěšný závod dostáváte body a otvírají se nové tratě spolu s dalšími auty. Speciální chuťovkou jsou pak honičky s policisty, které často končí pěkným karambolem a samozřejmě neúspěšnou misí. Ani jedno však z toho není kdovíjak inovativní nebo nové. Různé efekty jako nitro, nebo filmové natáčení kamery jsou bohužel jen slabým odvarem toho, co nám už jednou ukázal Gameloft v Asphaltech.

O poznání lépe to vypadá v multiplayeru přes BT, online, nebo Wi-Fi, který je kompletně napojený na sociální síť Facebook (+ celá kampaň). I-Play přichystali docela hutnou návykovku, ve které soutěžíte s kamarády o území a postujete automatické statusy dosáhnutých úspěchů na zeď a vlastně celé hodiny jen závislačíte. Hra obsahuje také systém oblíbených achievementů, a tak nám autoři naservírovali solidní dávku dlouho trvající zábavy. Kampaň dohrajete za pár hodin, ale mp vydrží na dlouho.

I-Play přichystali docela hutnou návykovku, ve které soutěžíte s kamarády o území

I když se Fast & Furious: Adrenaline vyloženě neseká a vše běhá hladce, grafické zpracování je docela zastaralé a viděli jsme už lepší kousky. Efektů je také poskrovnu a matné barvy textur nejsou pro tuningové závody, kde se všechno blýská, zrovna nejlepší. To samé platí o prostředí, které ničím neoslní a vypadá dost uschle. Alespoň ovládání naštěstí dopadlo na jedničku. Nejpříjemnější mně přišlo zatáčet s autem pomocí pohybového akcelerometru. Poslední dvě možnosti (volant a šipky) mně zrovna moc nesedly.

Fast & Furious: Adrenaline je rozporuplný závodní kousek. Na jednu stranu tu máme vše, co si jen můžeme přát, na tu druhou jsme už viděli podobné věci někde jinde a v lepším provedení. Nicméně se nemusíte ničeho bát, naopak Fast & Furious: Adrenaline přináší za velmi příznivou cenu £3.49/$5.99 dostatek adrenalinu a zábavy v kampani a v multiplayeru.

Dostupné pro: iPhone
Žánr: Závodní | arkádové závody
Výrobce: I-Play | Webové stránky hry