Recenze: Fatal Fist – skvělá rubačka od bratov

Až z dalekého Slovenska se na displeje našich telefonů přiřítila parádní akční hra Fatal Fist. Už její název prozrazuje, o co hrdinovi obsazenému do hlavní role půjde. O pěsti. Bude jimi být všude kolem sebe a bude jimi rozdávat neskutečně bolestivé rány.

Martin DemigerŽánr: akční
Platforma: Java MIDP 1.0
Testovací hardware: N 6610i
Výrobce: Inlogic (

Fatal Fist si rozhodně nehraje na žádnou převratnou novinku, která by měla svět obrátit naruby a přivodit k šílenství tisíce hráčů. Dítko slovenských vývojářů z Inlogic Software ve všech směrech kopíruje slavné předlohy z dob automatů. Vše, co ve hře najdete, už někde bylo k vidění. Ale vadí to? Bude si vůbec někdo stěžovat, když na mobilech podobných titulů mnoho není? Odpověď je, myslím, více než jasná... Snad každý je schopen vývojářům nedostatek vlastních nápadů odpustit – hlavně, že se jejich počin bude dát hrát!

O to v případě Fatal Fist rozhodně nemusíte mít strach. Hratelnost je krystalicky čistá, jak to je jen možné. V zásadě jde pouze o to, aby vaše postava přežila nápor ze všech rohů se valících nepřátel, a přesto se budete u hraní náramně bavit. Způsobů, jak nepřátele sprovodit ze světa, jsou totiž desítky. Vaše postava disponuje neuvěřitelným rejstříkem pohybů, z nějž je radost vybírat. Nechybí tradiční komba; ale i jednodušší pohyby včetně kopu, úderu pěstí či – pravda trochu zbabělého – úskoku vzad.

Bez čekání, svižně

Hra odsýpá velmi svižně. Nepřátelé se na nic neptají, „pouze“ vás chtějí zabít. Také vaše cíle nejsou nijak drastického charakteru – stačí nápor útočících záhoráků přežít a zároveň se pokusit připravit o život jejich šéfa. Oni nepřátelé jsou totiž součástí místního gangu, který připravil hlavního hrdinu o otce. Fatal Fist tak logicky skončí až v momentě, kdy se vám podaří vykonat pomsta. Sladká pomsta dlážděná hektolitry prolité krve.

Je zajímavé, že se po čas hraní ani jednou nedostaví náznak stereotypu. Ačkoliv jsou úkoly striktně lineární, s hrdinou potáhnete přímo na bránu a nepůjde vám o nic jiného než o co nejvíce padlých hlav, ani jednou si nepostesknete. Systém vedení bojů je totiž natolik dobře zvládnutý, že se vám od něj jednoduše nebudete chtít odlepit. Na vině je již jednou zmiňovaná svižnost, díky níž není na žádné přemýšlení o nudě čas. To tvoří v kombinaci s parádním grafickým zpracováním, které se drží klasických 2D předloh, a tak sází spíše na velký rozhled a malé postavičky, skvělou kombinaci. Vše se přitom pohybuje maximálně svižně, ať už je na obrazovce jakkoliv závratný počet postav. Toho vývojáři dosáhli díky na míru šitému systém DecomPOSE, který nezatěžuje procesor a navíc umožňuje postavám provádět skutečně impozantní pohyby. Na panďulácích jsou opravdu vidět jednotlivé klouby a každý jejich výskok tvoří podívanou, se kterou se nikdo jiný nemůže měřit.

Označit Fatal Fist za čistě lineární hru, by ovšem bylo nepřesné. V každé lokaci můžete využít interaktivního prostředí, které počítá s likvidací čehokoliv, případně využitím některých předmětu jako zbraní. Můžete rozmlátit telefonní budku, automat na coca colu, vytrhnout ze stěny lavičku nebo se třeba od laviček odrazit k lepšímu výskoku, a zničit tak nepřítele ještě efektněji než jindy. Každý level je proto novým dobrodružstvím a nikdy nebude probíhat stejně jako ten předchozí.

To nejlepší nakonec

Zlatým hřebem hratelnosti je neuvěřitelně dlouhá hrací doba. U tak lineární hry je to sice podivné, ale zábava je zaručena na několik hodin; záleží na zručnosti hráče. Fatal Fist se dělí do jedenáct misí, přičemž v každé druhé se změní prostředí. To je vůbec kapitola sama pro sebe – každá lokace je zdrojem nových pohybů, a tudíž se stará o zcela nové zážitky z hraní. Poslední level potom je potom pomyslnou třešinkou na dortu. Utkáte se v něm s vůdcem celého podsvětím a člověkem, který vám nechal zabít otce... Jeho síla bude navíc ve srovnání s řadovými vojáky mnohanásobně větší, stejně jako způsob boje odlišný, takže bude jeho smrt chutnat dvojnásobně.

Grafiku jsem již pochválil, takže už zbývá pouze utrousit slovo o zvucích. Ty jsou taktéž na parádní úrovni, potěší hlavně možnost ponechat vypnutou hudbu, která stejně jen ruší, a nechat aktivní pouze zvuky prostředí a heky postav.

• Hratelnost
  • Závěrečný boss
  • DloPříjemně dlouhá hrací doba
  • někde blbe ovládání
  • nulová znovuhratelnost

Co dodat závěrem? Máte rádi lineární bojovky? Pak by vám určitě Fatal Fist neměl uniknout. Jde totiž o to nejlepší, co je momentálně k sehnání. Prakticky se na jeho pleti nenajde jediná vráska, nepočítáme-li klasické problémy s ovládáním, jímž trpí všechny mobilní hry. Telefonů je na trhu momentálně tolik, že není v silách vývojářů vytvořit pro všechny stejně kvalitní verzi. Dalším nedostatkem je nulová replayabilita. Spolu s titulky končí i hraní, napodruhé už se žádná zábava nekoná. Ani to však nic nezmění na vysoce nadprůměrném celkovém dojmu.

Zvuk: 8/10
Hudba: 6/10
Originalita: 6/10