Recenze: F.E.A.R. – budete se bát

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 23

Diskuze k článku

maxpower  |  23. 01. 2006 00:40

1. Far Cry
2. Half Life 2
3. Quake4 & FEAR

Tak to vidim ja

 |   |  Odpovědět
Dorlas  |  03. 11. 2005 15:43

No, asi jako jeden z mala sem hru hral na temer nejlepsi detaily, rozliseni, pri zachovani vybornych FPS (30 a vyse). Hra me ale prilis nebavila, a to z jedineho duvodu : 20s se strili a pak se 5 minut bloudi po prazdnych kancelarich a skladech, pak zase neco zastrelite a zase dlouho bloudite. Porad dokola az do zblbnuti. Ty zvukove efekty me rozhodne nedesily, ale pekne sraly. Jakesi divne vriskani, skripani a kdovi co jeste. Navic, na to, jak hra vypada by mela mit naroky na PC daleko nizsi, minimalne polovicni. Grafika nic moc, mozna modely postav sou dobry, ale to prostredi stoji za hovno. Pribeh me teda taky nejak svetovej nepripada, ani jednou sem se nelekl, ani jednou me nic neprekvapilo. Celkove pro me 6/10 (jen diky docela dobrym soubojum).

 |   |  Odpovědět
Trooper  |  30. 10. 2005 22:10

Dnes jsem to dohrál a tak nějak rozporuplné pocity - nechci vytvářet flame o HW nárocích tak jenom podotknu, že nemám žádné ořezávátko (A64 3000+@4200+,GF6800,1GB RAM) a většina nastavení na medium (nebo min.) aby se to dalo - takže grafické orgie se nekonaly. Běhání po mrakodrapu je až moc jednotvárné a už mi pak lezlo krkem. O nepřátelích díky jejich komunikaci vím daleko dopředu... a co se týká hororu, moc mi to nepřišlo - vyloženě strachu a úleků jsem si na rozdíl od Doomu 3 moc neužil.
Quake 4 i Doom 3 se mi líbily víc jak po stránce grafiky, tak i hratelnosti. Třeba Far Cry jsem dohrál už asi 4x. Tohle dílko
možná opráším za pár let až budu mít nadupanější stroj - a to jen ze zvědavosti, abych se podíval jak měla ta nej grafika ve skutečnosti vypadat (všechno na high + soft shadows) . A na zavěr samozřejmost : vše zde uvedené je jen můj názor, který nikomu nenutím.

 |   |  Odpovědět
eW-CCCP / dXz-Seth  |  03. 11. 2005 09:32

NAPROSTO SOUHLASIM...a to mam podobnou masinu !!!!! Fear SUX - teda az na matrix efekt...ten je supr

 |   |  Odpovědět
Iwat  |  30. 10. 2005 18:16

Shrnuto nej FPS roku, ktera ma jedinou konkurenci - rok starou FarCry.
+ hratelnost
+ atmosfera a pribeh
+ grafika (jednicka na trhu, me se to ani necuklo pri 1024 vse na FULL)
- mohlo by to byt drsnejsi a delsi (na 2.nejtezsi za 2dny)
Jednoznacne doporucuju a hlavne u nas je cena pod 1000,-

 |   |  Odpovědět
Glutton  |  25. 10. 2005 16:02

Půjde u nás sehnat verze bez češtiny? S touhle hrou jsem docela na vážkách. Ale pokud bych musel hledět na šeský titulky, tak bych měl aspoň jasno, že do toho nejít.

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel, Martin Zavřel  |  25. 10. 2005 16:22

Obávám se, že jediná oficiálně distribuovaná verze Fear v ČR je ta česká... na rozdíl třeba od Quake 4, kterého k nám CD Projekt dovezl v originální anglické sběratelské edici

 |   |  Odpovědět
Glutton  |  25. 10. 2005 18:25

Jejich chyba. Koupím něco jinýho.
V poslední době vychází dobrejch her stejně tolik, že to oželím.
Ale i tak je to škoda.

 |   |  Odpovědět
Chumbaba  |  25. 10. 2005 19:18

Gluttone, jseš můj člověk. Já bych si hru česky-only nekoupil (kromě původních českých her, pochopitelně).

 |   |  Odpovědět
xxx.79  |  31. 10. 2005 17:09

Jsou tam jen cz titulky a ty se daj vypnout ale tim padem nebudes vedet wo co go

 |   |  Odpovědět
GoodspeedM  |  30. 04. 2010 03:22

Nevíte někdo jak ty titulky zvětšit? Ale rady typu zmenši si rozlišení si prosím odpusťte. Děkuji.

 |   |  Odpovědět
Grahf  |  25. 10. 2005 11:56

No, s večšinou vecí súhlasím, ale mám pár výtiek:
1. mohol si viac popísať AI, pretože je to docela revolučný počin. Každý jeden boj bol pre mňa výzva. Vždy som mohol umrieť, rovnako ako prežiť bez škrabanca. V tejto hre je dobre vidieť vlastný skill.
2. Príbeh by som tiež vyzdvihol nad večšinu fps s odkazom na firmu Monolith, ktorá má na svojom konte best fps sériu NOLF
3. level design mi rozhodne nepripomínal Halo. Čo si pametám, tak žiadne chodby a miestnosti sa neopakovali, naopak, stavba úrovní mala svoju logiku. Vadilo ti jednotvárné prostredie v MGS? Pochybujem, pretože to malo svoju podstatu, hra sa schválne odohrávala len na malom ohraničenom mieste. A podobne je to u FEAR. A to sa týka i stereotypu. Možno by bol nastal, keby bola hra dlhšia. Ale inak som nič aké nepociťoval. Naopak, vynikajúce súboje, hlad po rozlúštení príbehu, ma stále priťahovalo k tej hre a len ťažko som sa odtrhával  Niekde je podľa menej viac, nie je potreba meniť lokácie po každej misii a prejsť celý svet ako james bond. MGS je toho dobrým príkladom a FEAR nezaostáva. Pre mňa je to zatial fps roka a nevidím titul, ktorý by ho ohrozil. Q4, SS2, ani CoD2 to u mňa rozhodne nebudú.
Moje hodnotenie je 92% (5% dolu za menej lokácií a druhov nepriatelov (je ich cca 5) a 3% za nepríliš pochopitelný príbeh pri prvom hraní)

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel, Martin Zavřel  |  25. 10. 2005 16:20

Ahoj, děkuji za reakci
 
AI je opravdu hodně dobrá, nicméně neřekl bych že je zas až o tolik lepší než ve Far Cry, kde kromě již zmíněného obkličování a taktizování vojáci také používali vozidla atd.
 
Příběh je na poměry FPS skutečně nadprůměrný, někde mezi survival horory jako jsou Silent Hill nebo Resident Evil, řekl bych
 
Možná je orinetace v prostoru něco podobného jako třeba schopnost cítit emoce. Já jsem neměl problémy s blouděním v mnoha hrách (naposledy třeba Quake 4 měl takový design levelů, že jsem nebloudil ani vteřinu, přitom prostředí tam je členitější)... ale v téhle hře jsem bloudil často a dlouho. Tak mi prostě přišlo správné do recenze to napsat, protože mě to skutečně rozčilovalo. Na druhou stranu chápu, že mohou být lidé, kteří navigaci skrz hru zvládli bez velkých komplikací...
 
...opravdu by sis měl projít ten Quake 4 až do konce a pak teprve soudit, která hra je FPS roku 

 |   |  Odpovědět
Grahf  |  25. 10. 2005 19:07

Mno, k tej orientácii - fakt neviem, kde si mohol blúdiť, hra je dočista lineárna a tie šachty po čase začneš odhalovať bez problémov. Nepametám, že by som sa niekde zasekol
A k tomu kvakovi štyrke. Z tvojej reakcie som pochopil, že ho hodnotíš vyššie ako fear  No to snáď nie  Q4 je obyčajná tuctová strielačka, bez štipky invencie a noviniek. To už Serious Sam 2 mi príde lepší. Nevravím, že Q4 je špatný, dá sa pobaviť, ale u FEAR vidím podstatne viac kladov! A hodne sa divím, že ten názor vyšiel od teba, čo viem, tak "lpíš" viac na príbehu a atmosfére (popr. hororové prvky ) a to všetko FEAR ma kopu. Q4 nic  A zapravdu mi dáva večšina hráčskej obce, Q4 je v priemere hodnotené o dosť nižšie, ako FEAR. Už len prvá svetová recenzia od PC Gamer (70%) svedčí, že niečo nie je v poriadku

 |   |  Odpovědět
huh  |  25. 10. 2005 21:19

no me se teda q4 libi vic nez fear. a myslim ze nejsem sam, viz diskuze na tiscali.

 |   |  Odpovědět
huh  |  25. 10. 2005 21:22

jo a navic q4 se bude ted par let hrat v multaku, turnaje, lany, quakecony, CPL world tour, ESWC. na fear za pul roku vsichni zapomenou. pokud se uz u her nehodnoti multiplayer tak to svedci "ze nieco nieje v poradku". doporucuju ti www.esreality.com, kde uz se dva tejdny nemluvi o nicem jinym nez o quake4 a to bez jedinyho sluvka o single playeru.

 |   |  Odpovědět
Grahf  |  25. 10. 2005 22:05

multiplayer ma vôbec nezajíma, bavím sa tu o singli. Sám si vlastne dosvedčil, že quake4 v singli stojí za houby a bude sa to hrať ako multi len preto, lebo je to quake. Ja naopak videl názory aj také, aj také. Nemyslím si, že multiplayer by rozhodoval o tom, či hra ostane dlhšie na výslní, to je hodne mylný názor. Je kopa skvelých fps, ktoré sa hrali len single a myslím, že na ne spomína viac ľudí, ako na nejaké multiplayer hry ako quake, UT, alebo CS. Pre mňa a mnohých ďalších sú na prvých priečkach hry ako NOLF, alebo Deus Ex, ktoré majú MP len do počtu. A neviem, jaké diskusie si čítal, pretože ja čítal pravý opak, FEAR je všeobecne považované za zdarilé dielo, naopak, Q4 je braná kontroverne.

 |   |  Odpovědět
huh  |  26. 10. 2005 21:31

hehe no je videt ze jsi mimo. takze jakakoliv debata s tebou je o nicem. jsou lidi ktery treba vubec nezajima SP. na multiplayer hry se nevzpomina, ty se leta hraji, na SP muzes je vzpominat. a na multiplayeru opravdu zalezi jestlio hra zustane na vysluni, protoze jak by mohlo zustat na vysluni neco co hrajes +- 10hodin. btw NOLF je sracka

 |   |  Odpovědět
Grahf  |  26. 10. 2005 22:24

s tebou je strata času diskutovať, pretože si mimo celej debaty. Vyčítať hre, ktorá je o SP, že nemá na Q4, pretože ten má lepší MP...to je jak miešať jabka s hruškami. Aj Oblivion budeš haniť, lebo si ho nebudeš môcť zahrať po nete? Omg, trošku myslenia pri plodení viet by ti nezaškodilo  A označiť NOLF za sračku môže fakt len konzumný hráč (nechcem povedať rovno blbec), ako si ty, ktorému stačí si bezhlavo zastrielať. Tak si to uži.

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel, Martin Zavřel  |  26. 10. 2005 00:18

Já si vážím toho, že svůj nesouhlas se mnou prezentuješ touhle formou... ale bohužel ti nemohu odpovědět nic jiného, než že se odmítám v hodnocení her řídit tím "co říká většina / co říká Gamerankings" a hodlám se hezky po staru řídit svým zážitkem ze hry
 
Quake 4 jsem dohrál den před FEAR a tvrdím, že Quake má vynikající sci-fi příběh (byť plný klišé, ale dokonale podaný skrz báječné dialogy, velkolepé Matrix-like scény a výkony slavných Hollywoodských herců... jo a málem bych zapomněl na nejúžasnější design prostředí, jaký jsem kdy viděl  ), který svým podáním FEAR překonává.
 
Nemůžeme mít všichni stejný vkus, no

 |   |  Odpovědět
Grahf  |  26. 10. 2005 09:45

Najúžasnejší design prostredia?  Myslíš tým tie prísne lineárne poskladané temné chodby za sebou like doom3?  
Ale rešpektujem tvoj vkus (aj keď v duchu som sklamaný ).

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel, Martin Zavřel  |  27. 10. 2005 09:27

Nemyslím ty temné chodby (těch tam zas tak moc není), ale spíš ty biomechanické továrny, linku na zpracování masa nebo exteriéry a válečné příkopy na povrchu (střechy budov také mají něco do sebe)

 |   |  Odpovědět
Grahf  |  27. 10. 2005 10:35

No ale to je len kulisa, s designom to moc spoločné nemá.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor