NAtočit film podle hry je těžké - velice těžké u hry, která je vlastně prakticky bez zcénáře Takže buď bude film jen fraška bez děje (stejně jako hra) nebo děj mít bude, ale nebude skýtat žádné napojení na hru a ze hry bude mít pouze nějakou hlavní zápletku, postavy a místo - zbytek bude vytvořený filmovými scenáristy, takže herní fanoušci se v tom nenajdou, i když to bude dobrý film...
--
Filmy podle stříleček IdSoftwaru typu Doom, Quake... se točí dost těžko, děj to totiž prakticky nemá a musíme si uznat, že dějově je to úplně o ničem, zcénář místy chybí snad úplně nebo navazuje strašně kostrbatě... v podstatě se objevíte úplně nepravděpodobně někde sami, ani není pořádně vysvětleno proč, jak... všechno hýbající se, po Vás jde a je Vaším nepřítelem a terčem, na konci levelu je BOSS a pak další level a tak pořád dál a po posledním levelu jste zachránili planetu, galaxii... a KONEC
Jako hra v první osobě je to skvělé odreagování, ale jako film bych např. ani takového Quaka vidět nemusel DD
--
To máte stejné jako například se stolním nebo klasickým tenisem, šachy atd. - většina lidí si to s Vámi ráda zahraje, když se jich zeptáte, ale dívat se na film o těchto tématech bude bavit nanejvýš 2% té většiny DD
--
Naproti tomu hra, která má vynikající scenář a jen to stačí z počítače zahrát živými herci a trochu rozvinout je skvělá pařba českého původu - MAFIA!!! Film podle Mafie by opravdu neměl chybku )
--
Jinak mým příspěvkem nekritizuju zmíněné hry, Doom, Quake atd. jsou skvělé herní tituly, ale byly navržené jako hry, ne jako filmy a proto jejich filmová podoba je nic moc... stejně tak film "Prince Of Persia" by nejspíš byl pěkná pruda na způsob filmu "Cube" a "Hyper Cube" DDD