Recenze: film King Kong – opičí úlet

Diskuze čtenářů k článku

Franta  |  19. 12. 2005 09:42

Uf, film ktery je neuveritelne hloupy, neuveritelne nudny a neuveritelne neuveritelny. Ten je natoceny "na zaklade skutecnych udalosti" stejnou mirou jako Doom a to se da jen tezko prodat.

|   |  Odpovědět
Kamil Gric, Kamil Gric  |  19. 12. 2005 10:31

Hodnocení filmu nebo hry je vždycky hodně subjektivní a jsem si jistý, že Obchodník se smrtí není ten druh filmu, který se zalíbí každému - přesto vašemu názoru nedávají za pravdu ani kritici, ani diváci (stačí se podívat na hodnocení CSFD). Jistě to není dokonalý snímek - druhá polovina je slabší než první, ale svým tématickým pojetím se rozhodl jít proti proudu (což se projevilo na nulových tržbách v USA), Nicolas Cage zde podle mého podává dost možná svůj nejlepší herecký výkon, a film navíc obsahuje množství dialogů, které vám uvíznou v paměti. A jestli je postaven příběh Yuri Orlova na reálných základech či nikoliv? Podle mého to není podstatné - Obchodník se smrtí upozorňuje na problematiku prodeje zbraní a dělá to inteligentně, bez zbytečného antiamerického postoje. V tom je ten film jedinečný.

|   |  Odpovědět
Alan Jarrar  |  19. 12. 2005 10:44

Neřekl bych, že Obchodník se smrtí je hloupý a neuvěřitelný. U Obchodníka se smrtí je dle mého názoru nezvratné, že se na danou problematiku dívá inteligentně, bez hloupých hollywoodských výstřelků a politicky zavádějících názorů. Je jen na vás, jaký si uěláte obrázek o celém příběhu a o Yuri Orlovovi. Film má za úkol odhalit problematiku prodeje zbraní a nabídnout ji divákům v surové podobě. A to se mu povedlo na výbornou. Jistě, film vám nemusel padnout do noty, ale jak již řekl Kamil - názor jsme si rozhodně nevycucali z prstu a nedoporučili nic, co by nebylo kvalitní (dokazují to postoje filmových kritiků a diváků - viz CSFD).

|   |  Odpovědět
Franta  |  19. 12. 2005 11:00

Ja bych rekl ze rozdil nasich nazoru je v podstate v nasledujicim. Vy pisete "se na danou problematiku dívá inteligentně, bez hloupých hollywoodských výstřelků" a mne tento film totalne vytocil pravym opakem, hlouposti a holywoodskou predvidavosti, prehanenim a hranim na city.
- Vsichni Rusove (Ukrajina? Zemepis?) jsou chudi, opili, a za par dolaru udelaji vsechno. V Rusku (Ukrajina!!!) je porad zima a snih. Typicky holywoodsky hloupy stereotyp.
- Rodinne scenky jsou tak dojemne. Zfetovany mladsi bratr, synek s plastovou pistolkou, manzelka ktera "nic nevi", rodice kteri nic netusi, chudaci uprchlici ve stanovem tabore, uf!
- Historie sama uveritelna asi tak jako Doom, ale Doom si nehraje na seriozni film.

Vydrzet v sale do konce byl opravdu problem. Nestiham se divit kolik lidi si mysli ze tenhle film stoji za shlednuti.

|   |  Odpovědět
Alan Jarrar  |  19. 12. 2005 11:14

V pořádku...je to váš názor. Za sebe však mohu s klidným svědomím říct, že jsem NIC z toho co výše popisujete ve filmu nenašel. Ani v nejmenším (a to nejsem žádný kýčař ).

Takže ještě jendnou pro všechny: Jděte na Obchodníka se smrtí do kina. Ten film za to opravdu stojí!!

|   |  Odpovědět
Warlock  |  20. 12. 2005 17:12

Film jsem videl a nemuzu jinak nez ho jednoznacne doporucit. Proc? Pouze bych opakoval co uz napsal Kamil Gric 19.12.2005 10:31. Stejne jako Gattaca - unikatni podivana...

|   |  Odpovědět
Roman  |  29. 03. 2007 16:26

Popravdě od takovéhoto hodnocení jsem čekal trochu více, 9 bodů bych mu rozhodně nedal, film mne dostatečně nemotivoval abych se na něj déle než 30 minut díval. Toť můj názor.

|   |  Odpovědět
RadekM  |  19. 12. 2005 11:10

Nevim, jaky styl filmu presne autorovi recenze sedi, nicmene hodnoceni 5/10 je trochu kontrastujici s reakcemi, ktere se objevuji na filmovych serverech ... osobne jsem se po precteni a shlednuti zaverecneho hodnoceni podival na server www.csfd.cz a 250 hodnoticich dalo filmu vyslednou znamku 74% ... to je o 50% lepsi vysledek, nez jak to ohodnotil recenzent, ... osobne mi tato recenze prijde jako nesmyslna a zavadejici, protoze sance, ze se Vam film bude libit stejne malo jako recenzentovi je mala, takze neni duvod si kazit moznost shlednout kvalitni film jejim prectenim. Hezky den :D

|   |  Odpovědět
Alan Jarrar  |  19. 12. 2005 11:20

10/10 je spicka, 1/10 je propadak, 5/10 je prumer Ano, King Kong je pro mě silným průměrem. Na recenzi bez výhrad trvám. Preji hezky den

|   |  Odpovědět
RadekM  |  19. 12. 2005 11:54

Uznavam Vas osobni nazor, nicmene toto je psane jakoby z pohledu kritika, ne recenzenta ... Prijde mi, ze recenze by mohla spis poukazovat na to, jak by se film mel libit divakovi a tim mu pomoci se rozhodnout, jestli se na to sam podiva ... tohle neodpovida odezve divaku, takze myslim je to kritika :D ... (no ... jde o to jestli je kritika ruzna od recenze nebo ne ... ja beru ze by mela byt)

|   |  Odpovědět
Banana  |  19. 12. 2005 13:27

film je zkratka prumernej, finito 5/10 az moc

|   |  Odpovědět
Corwin  |  19. 12. 2005 16:55

Já bych řekl, že hodnocení 5/10 jako průměru je velmi nešťastné. Každá druhá nadprůměrná hra dostane na Doupěti 9/10. Osobně film splnil má očekávání, i když připouštím, že nejsem nejnáročnější divák. A nevím, jestli je 5/10 vůbec průměr. Je to 50%... Nevím, jestli to je vhodná známka.....

|   |  Odpovědět
Alan Jarrar  |  19. 12. 2005 13:52

No, ono se to m tak, ze recenze je ve sve podstate druhem kritiky. Na rozdil od kritiky je vsak aktualni (kritika se publikuje s casovym odstupem), neni tak rozsahla a nezabyva se danou problematikou tak do hloubky. Jinak je recenze a kritika v podstate totez. Vedou se nekonecne diskuze o tom, jestli je recenze spis subjektivni, nebo objektivni zanr. Ve skutecnosti se pohybuje nekde na rozhrani a tu a tam sklouzne spis k objektivite ci subjektivite. V zasade ale "recenzent" vyjadruje svuj osobni postoj k tomu, cim se v recenzi zabyva, pricemz vlastni nazor opira o fakta. V pripade King Konga to znamenalo, ze jsem uvedl pribeh, dej a pak jsem vyjadril vlastni nazor na film. Recenze v podstate nikdy neni objektivni, nebot jeji podstatna cast je vzdy subjektivni. IMHO záleží na vkusu a rozpoložení

|   |  Odpovědět
RadekM  |  19. 12. 2005 11:12

S hodnocenim Lord of War a Nevesty souhlasim ... to jsou slusna dila

|   |  Odpovědět
Ravenhorn  |  20. 12. 2005 00:14

No ja jsem spočital průměr známek a vyšlo mi 6,6/10. Takže autor článku asi neumí počitat. Taková ostuda. Jinak já dávám 9,5/10. Super film

|   |  Odpovědět
Kamil Gric, Kamil Gric  |  20. 12. 2005 09:14

Už to tu zaznělo tisickrát, takže ještě jednou - výsledné hodnocení NENÍ průměrem známek, které se udělí jednotlivým stránkám/aspektů hry nebo filmu. Myslím, že důvody jsou jasné.

|   |  Odpovědět
Alan Jarrar  |  20. 12. 2005 09:27

Autor počítat umí! Z matiky jsem vždycky prolezl se čtyřkou, což se počítá Vysvětlím vám názorně, proč celkové hodbocení NENÍ průměrem všech zbylých známek. Představte si následující situaci na konci recenze hry X:

Grafika: 10/10
Zvuky: 10/10
Hratelnost: 1/10
Zábavnost: 1/10

Má podle vás taková hra dostat hodnocení 5/10? Jen proto, že je výborně technicky zpracovaná? Nejde snad spíš o hratelnost, zábavu? Už kvůli podobným situacím nelze nic průměrovat!!!

|   |  Odpovědět
raff  |  20. 12. 2005 10:39

Skvělý film, při celkové délce 3 hodiny jsem se neustále bavil. Děj má neskutečný spád, kamera je akční a zároveň citlivá, Jackson se drží předlohy, efekty úchvatné, zvuk dokonalý!!! Herecké osazení výborné. Film končí velice citlivě bez jakéhokoliv zbytečného patosu. Před režisérem smekám. Podle mě jeden z nejlepších filmů za poslední roky...

Jackson potvrzuje pověst výborného režiséra s tendencí se zlepšovat...

Pokud máte možnost, určitě na King Konga běžte, budete se bavit!

|   |  Odpovědět
Flasi  |  20. 12. 2005 11:25

Fakt nevim, jak moc se panove Gric a Jarrar venuji filmove kritice (ani nevim proc herni server recenzuje film), ale rekl bych, ze hodne malo. Jejich recenze na me tak pusobi a nejspis proto se hlavne zameruji na nedostatky. Pripada mi, ze hlavne ta prvni recenze nedrzi moc pohromade - je to slepenec utrzku. Autor neco napise a hned to hodnoti, pak popise dalsi kousek a hned nam oznami co tam nefunguje. Obe recenze na me pusobi nikoliv dojmem, ze se autorum film nelibil, ale ze chteji ukazat, ze dokazi udelat dobrou (=kritickou) recenzi. Ze si nesednou na zadek pred drahym velkofilmem reziserske superhvezdy a ze nejsou zadni uctivaci hollywoodskeho dryjaku. Ja tedy davam zapravdu vetsine ostatnich recenzentu, ze film je v prvni rade dobry a funguje a az v druhe rade jsou tam nejake mouchy.
Jestli chce doupe zacit hodnotit  style m prumer = 5/10, tak at to dela. I kdyz to bude velmi matouci, protoze temer vsechny ostatni hodnoceni jsou posunuty a prumeru se dava tak 7,5/10. Jenom to meli nejak explicitne oznamit, protoze doted se chovali jako vsichni ostatni.

|   |  Odpovědět
Petr Kolar  |  20. 12. 2005 16:21

Mozna jste si vsiml, mozna take ne, ze nedavno vysla hra King Kong, ktera je oficialni hrou podle filmu. Je tak pomerne logicke, ze se budeme zabyvat na hernim serveru i onim filmem, podle nehoz je hra vytvorena. Je pravdou, ze recenze nebude asi stejna, jako z pohledu kritika ciste filmoveho, protoze autori se snazi zamerit na jine publikum. Doupe je magazinem vsech hracu, takze recenze vystihuje pusobeni filmu na hrace, nikoliv pak na klasickeho filmoveho divaka.
Jinak pokud se tyce prumeru, velmi casto se stava, ze hodnoceni na Doupeti jsou nizsi, nez treba v ostatnich papirovych casopisech a to prave proto, ze jako prumernou znamku vidime 5/10. Na druhou stranu je pak treba rici, ze treba pred Vanocemi se muze zdat hodnoceni posunute, nebot vybirame pouze to nejlepsi a nejzajimavejsi. Z toho pak plyne, ze kratkodoby prumer je vyssi. Stejne tak ne vzdy recenzujeme propadakove tituly, coz muze na prvni pohled prumer opet zvysovat. Pokud se nam ale dostane do rukou prumerna hra, je vysoce pravdepodobne, ze dostane hodnoceni blizke 5/10.

|   |  Odpovědět
Flasi  |  20. 12. 2005 21:44

Ze vysla i hra jsem si vsiml. Nevsiml, ze by bylo zvykem psat na hernich serverech recenze na soubezne filmy, nebo na filmovych serverech recenzovatk filmu patrici hry, ale kdyz chcete... Ze by recenze vystihovala pusobeni filmu na hrace jsem si tedy opravdu nevsiml. Vsiml jsem si hlavne toho, ze obe recenze jsou velmi slabe a vyvazuji to (kamufluji?) (radoby)profesionalnim hodnocenim nedostatku. Pokud to mely byt recenze pro hrace, tak se tam melo objevit treba zevrubne hodnoceni CGI efektu. Mel tam byt specialne zminen dinosauri utek v soutesce, ktery byl o tridu horsi nez zbytek filmu a jako by tam ani nepatril. Ja jsem se tam hlavne dozvedel jak tam nefunguje budovani vztahu a zoofilni tematika.

Co se tyka hodnoceni, tak doupe urcite nepatri mezi ty, ktere davaji 9/10 kazdemu druhemu titulu, ale 5/10 jako prumer nemate a ani se tomu neblizite.
Je to klasicka vec stretu matematiky a lidskeho chapani prumeru. Prumerny zak by mel byt trojkar, ale stredni hodnota znamek na vysvedceni zaku je na vetsine skol tak 2-2,5. Pokud by ucitel zakum latku velmi dobre vysvetlil a dobre je motivoval, takze by to naprosta vetsina dobre pochopila a ovladala - mel by presto na jejich hodnoceni naroubovat normalni rozdeleni a vetsine dat 3 a hur? Nebo kdyby se vsichni na pisemku vykaslali a ti nejlepsi odpovedeli pouze na 20% otazek, tak by mel stejne dat nadpolovicni vetsine 3 a lepe? Asi ne - hodnoceni znamkou je mnohem vice absolutni hodnoceni, nez ukazatel toho jak si zak stoji vuci ostatnim ve tride. Doupe to tak pochopitelne nedela, tak nechapu proc to obhajujete u znamek pro Kingkonga. Notabene kdyz King Kong je rozhodne vice nez mirne nadprumerny film, pokud se podivate co bylo za posledniho pul roku v kinech.

Pokud chcete obhajovat prumer=5/10, tak se vas zeptam proc u vas prumerna RTS LOTR Battle od MiddleEarth dostala 8,5/10 a ne tech 5? Na grafiku kasleme jako vy kaslete na vizualni stranku King Konga. Takze jde o hru/film jako takovou. A co se tyka RTS, tak existuje mnoho (podstatne) lepsich stejne jako mnoho horsich. Je to proste prumer. Je to sice skvela hra, kterou stoji zato mit, ale bez grafiky a "nadsene LOTR vlny" to neni nijak lepsi nez ostatni vyborne hry v krame.

|   |  Odpovědět
Petr Kolář  |  21. 12. 2005 12:05

Rohodně se nebavím o ostatních serverech, co je na nich zvykem. Na Doupěti je zvykem komentovat film podle hry, stejně tak se stalo i u Dooma, Tomb Ridera a podobných. Dokonce i filmový Harry Potter dostal na Doupěti komentář, protože na motivy filmu (ne knihy) byla vytvořena hra. Jak který autor daný žánr pojme, záleží zase jen na jeho uvážení.

Asi není třeba rozebírat, že hodnocení her je značně subjektivní záležitost. Už samotný žánr recenzí stojí na pomezí subjektivního a objektivního stylu, záleží pak na každém, jak danou věc pochopí. Osobně tvrdím, že pokud se na Doupě dostane objektivně průměrná hra a autorvi se bude tak jevit, dá jí 5/10.Pokud však hra autora zaujme, může pochopitelně dostat hodnocení vyšší. Ono samotné číslo vůbec o ničem nevypovídá, je pouze takovým dodatkem k textu. Na jeho základě až můžete z onoho čísla vyvodit nějaké důsledky.

Toto je snad i vysvětlení, proč dostala hra LotR: BfME hodnocení takové, jako dostala. Zjevně autora zaujala a narozdíl od Vás ji považuje za velmi dobrou hru. Nemohu za něj samozřejmě mluvit, takže pokud máte podobné otázky, můžete klidně autora kontaktovat, nejlépe mailem. Předpokládám, že Vám odpoví a své hodnocení si obhájí.

|   |  Odpovědět
LordBexr  |  20. 12. 2005 20:16

Cetl jsem sice pouze tu dolni recenzi s nizsim hodnocenim a musim jen souhlasne pokyvat hlavou. King kong je proste totalni prumer. Beckovy scenar s nic moc zpracovanim, ale zase vynikajicimi hereckymi vykony a kvalitni hudbou. Osobne si myslim, ze Jackson neni zase takovy buh za jakeho ho vsichni maji, protoze na to, jak velkym rozpoctem pro film disponoval, to pekne zvoral. Me se ten film nelibil, cekal jsem totiz mnohem vic.

|   |  Odpovědět
LordBexr  |  20. 12. 2005 20:23

Jo a jeste k tomu, ze to byla pekna hovadina. Treba to, jak Konga pokousali ti dinosauri a netekla mu ani kapicka krve, to jak tam v zaveru filmu ta holcina beha skoro naha v mrazu a ani nedrkotne zubama, to jak chytej konga do pasti to bylo ubohy - dva chlapci ho drzeji s pomoci sutru u zeme a potom v divadle kong prerve retezy, na coz je treba vynalozit mnohem vetsi silu, nebo jsem nejak nepochopil, jak ho dopravili, az do mesta - do divadla, to asi Jackson zapomel natocit nebo to nejak nedomyslel ze. Potom spousta mentalnich scen, kdy se hrdinum, jako zazrakem podari uniknout, treba, jak ta holcina pada do ty rokle s kongem a dinosaurama, to me prislo pekne hloupy a nebo to jak ji ten chlapek vysvobodil od konga tim, ze se chyt nejakyho netopyra a slitli na nem dolu. Podobnych scen by se naslo urcite spousta, akorat si ted na vsechny nevzpomenu, kazdopadne, krome hereckych vykonu neni o co stat a kdo ma alespon trochu pod cepici, bude mu film pripadat totalne trapny a hodny tak pro deti ve skolce.

|   |  Odpovědět
Flasi  |  20. 12. 2005 21:10

Nebo mu to pripada jako genialne znovuozivena klasika. King Kong zahajil v roce 1933 zanr pohadky pro dospele. A v pohadkach je zvykem odpoustet veci, ktere jsou uplne hlouposti. Zapomnel jste jeste, ze tak velka opice by nemohla byt a dinosauri uz davno vyhynuli.

|   |  Odpovědět
LordBexr  |  21. 12. 2005 18:50

To mate sice recht, ze jde o pohadku, ale tim to u me neomlouva chyby, kterych se film dopustil. Podle me by mel i tak dodrzovat urcite meze a to co mu zrejme mnozi prominuli, jsem ja neodpustil. Me to bilo do oci, nemuzu si pomoci. Asi je to vec nazoru, jinak dekuji za reakci

|   |  Odpovědět
_ef_, _ef_  |  03. 01. 2006 16:18

Tenhle typ chyb byl mozna umyslny.. Jackson chtel ozivit klasiku.. nemenil situovani, a osobne bych si tipnul, ze chtel castecne ponechat prave tu naivitu prvni verze..

|   |  Odpovědět
Flamer  |  03. 07. 2007 10:32

podle mě je trapný vopičit se výrokama z červenýho trpaslíka

|   |  Odpovědět
kingmong  |  25. 10. 2007 13:06

No, v té recenzi se recenzent neskutečně opičil po seriálu Červený trpaslík. V podání Listra nebo Rimmera nebo těch dalších to bylo podstatně lepší Jinak film se mi líbil, jen není moc zapamatovatelný.

|   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor