Recenze filmu Matrix Reloaded – anime ožívá podruhé

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 26

Diskuze k článku

Scheni  |  03. 06. 2003 11:11

Zdarek.

Taxem byl vcera na filmu podruhe. Musim rict, ze poprve se mi film libil, a to dokonce tak, ze jsem se rozhodl na nej jit podruhe (coz jsem udelal porve v zivote, ale neme cisilek :). Musim rici, ze podruhe to byla vaze nuda. Pasaze ktere mi predtim prisly celkem v pohode, me ted opravdu velmi nudily. Dopadlo to tak, ze sem sedel, koukal na to a hledal jestli si nevsimnu nejakych chyb. Oproti jednicce to fakt je slabe, tu sem videl asi 10x, naposledy v nedeli, a stale me bavi. Bohuzel jsem ji ani jednou nevidel v kine. Proto - kdo jste film nevideli, zajdete si na nej, ale podruhe uz to nedelejte. Jsem zvedav co prinese trojka, urcite na ni pujdu.
Jo, mimochodem, takova vec, ktera by mohla potvrzovat tvrzeni tvurcu ze je film jako trilogie koncipovan od zacatku. Kdyz v jednicce poprve zatknou Nea agenti, je zaber na obrazovky, v nichz je videt jak Neo sedi v kanclu. Jsou to tytez obrazovky jake ma ve svem "kanclu" architekt. Ale treba je dali tomu architektovi proto, aby to tak vypadalo. :)

Zdarek, Scheni

|   |  Odpovědět
Mindless  |  27. 05. 2003 13:24

Nechci byt prilis negativni, ale asi se neudrzim. Pan recenzent me svou recenzi vyslovene pobavil (nic spatneho tim na mysli nemam - proste jsem se musel smat tomu jak odlisne nazory na stejnou vec muzou dva lidi mit). Nevim kde se berou vsechny ty nazory na silenou hloubku tohoto filmu ale i prestoze "filozofie matrixu" ma hodne co do sebe, tady jsem nic zvlast hlubokeho neobjevil. Pripomina mi to anekdotu o filozofovi kterej si vyzadal sklenici vody, a kdyz mu ji prinesli zeptal se : "Tohle je sklenice vody? A jestli tohle je skutecne sklenice vody, proc je to sklenice vody?". O par dnu pozdeji pak umrel zizni. Biblicke rozmery bych s takovou objevil nejspis i v "Noci ozivlych mrtvol". V prvnim dile slouzily akcni sceny spis k posunuti deje, kdyzto v M2 mi pripadalo ze se jich tvurci snazi do filmu narvat za kazdou cenu co nejvice. A co to krecovite zarazeni milostnych scen do pribehu uz beztak plneho patosu? Fujky, fujky...Cele to je jen trapna nastavovana kase a basta....

|   |  Odpovědět
Chumbaba  |  24. 05. 2003 21:24

Pozor, v tomhle příspěvku budou SPOILERY a KRITIKA.

Dneska jsem byl na Matrixu a v diskusi tady nacházím útržky svých vlastních dojmů. Tak popořadě - co mě zarazilo na celém filmu asi nejvíc, bylo, jak jsem se nudil. Teď, když sedím v klidu doma, si říkám, že ten film se vlastně celkem dal, ale první polovina byla v kině skutečně na prospání. Vážně jsem uvažoval, že půjdu v půlce domů, což se mi běžně nestává. Nudilo mě strašně moc věcí. Nudily mě dlouhé scény bez děje, nudily mě dlouhé akční scény, ve kterých se nic nestalo a ani stát nemohlo (boj se spoustou Smithů), nudily mě tisíckrát viděné scény o válečnících a jejich ženách, nudily mě dlouhé rozhovory o ničem na filosofická (?) témata, nudily mě scény, kdy se z Matrixu staly hvězdné války a senát hledá kapitány na nebezpečnou misi (čekal jsem, že se přihlásí Solo a Žvejkal), nudilo mě město Sion, nudily mě jeho postavy, nudil mě Morfeův projev a nudila mě taneční párty. Jestli ta scéna někomu přišla erotická, prosím - mně přišla nudná. I tady se projevilo to, že film se snažil být maximálně korektní a neukázat nic erotického ani nic násilného. I když se v Matrixu bojuje sekerami a meči, neukápne kapka krve (vlastně ukápne přesně jedna) - asi aby na to v USA mohly chodit i první třídy.  Pochvalu si ale v této souvislosti zasloží Reeves a Moss, kteří museli celou erotickou scénu zahrát jenom obličeji (první třídy se dívají) a kupodivu to bylo celkem hezké. Vadilo mi taky to, že film neudržel seriózní ladění jedničky. Kromě Star Wars úletů se Matrix místy zvrhával v parodii na sebe sama, například scéna s Merovingianem a jeho francouzštinou byla spíš jako z Monty Pythonů. Hodně jsem se taky smál upírům, kteří jakoby z oka vypadli duu Damiens - a když Trinity uhání na motorce a Láďa Křížek po ní pálí ze samopalu, zkuste se nesmát . Jinak scéna na dálnici je velkolepá, ale stejně si nejsem jistý, jestli se mi líbila - připadla mi trochu moc poplatná soudobému hitu Grand Theft Auto (jistě záměrně) a navíc mi hodně připomínala hromadné autonehody na silnicích (jedna byla zrovna dneska ve zprávách). S tím souvisí poslední zásadní výtka z mé strany a tou jsou jatka, které "hrdinové" rozpoutají v Matrixu. Vybuchují mrakodrapy, atomová elektrárna (!!!) a v závěrečném letu a la Superman (rovněž xmíchu) Neo demoluje domy, auta, prostě všechno. Já vím, že je to jenom Matrix, ale přece krucinál KDO UMŘE V MATRIXU, UMŘE I V REÁLU!!! Matrix II to jsou jatka stovek a tisíců lidí, kteří v reálu umírají. A Morfeus přeci v jedničce říkal, že "právě ty lidi chceme zachránit". Jakoby autoři sami pro účely efektní podívané hodili za hlavu, jak Matrix funguje.

To jsem se zase rozčílil . Na druhou stranu je ale pravda, že se mi líbí, jak autoři rozvíjejí příběh, pořád jsou nápadití a jsem zvědavý, jak to v trojce dopadne. Kdyby bylo v Reloaded víc příběhu a míň soubojů, klišé, Sionu a filosofování, byl by podle mě mnohem lepší. Autoři na to mají.

PS: Nevylučuji, že mi ve filmu uniklo něco zásadního. Protože se mi jednička hodně líbí, rád se nechám přesvědčit, že i dvojka je super.

|   |  Odpovědět
CUBE2  |  22. 05. 2003 09:17

Tak mám za sebou popůlnoční premiéru. Po dlouhé době se mi stalo, že jsem chtěl z kina odejít uprostřed filmu. Po dlouhé době se mi také stalo, že jsem málem uprostřed filmu usnul. Z klimbání mě probudilo hulákání lidí v "chrámu" ke kterým držel proslov Morpheus. Opravdu silná scéna, čekal jsem kdy někdo vytáhne americkou vlajku. Následná "technoparty" mě taky dostala, nějak se nemůžu stotožnit s popiskem pod obrázkem v recenzi, že je to "scéna nabitá sexem až po okraj". Pan Zavřel má asi sexuálně chudý život, když mu dívky omotané v igelitu, lepící se na černochy v rytmu "tuc tuc" sračky přijdou sexy. Bojové scény (podle recenzenta nejsilnější stránka filmu) mi oživily v paměti scény z filmů Jackie Chana, honička po dálnici měla zase blízko ke Kobře 11, zkrátka všechno co jsem včera viděl už tu jednou bylo, jen ne v takové míře. Když přičtu slabý soundtrack vychází mi jediné - zklamání. Škoda, opravdu jsem se těšil. Zatím nebudu mluvit o zklamání roku (čeká nás ještě Terminátor 3) každopádně jak někdo napsal výš - MATRIX už je JENOM film. Kult zmizel.

|   |  Odpovědět
Osaka  |  22. 05. 2003 09:52

Pravda, neví, jaký je sexuální život p. Zavřela, ale mě scéna z technoparty rovněž dostala...byla nespoutaná a živočišná, ve spojení s tou hudbou, hmmmmm. btw. ty máš něco proti černochům?Půlnoční měla skvělou atmosféru, na film jsem se strašně těšila a zklamaná jsem rozhodně nebyla(což se nedá říct o Matrixparty) - možná je to tím, že jsem se šla do kina pobavit, kouknout, co vymysleli nového a ne hledat chyby a kritizovat něco, o čem sama nemám ani páru. Na druhou stranu ... Kobra 11, J. Chan ... to je většinou Nova, co? Tak to už se nedivím ,že se ti Matrix Reloaded nelíbil

|   |  Odpovědět
CUBE2  |  22. 05. 2003 10:17

Taky jsem šel do kina podívat se co vymysleli novýho, bohužel jsem nic neviděl. Jestli ty jo je možný že jsem byl na nějakým jiným Matrixu :o) Těšil jsem se na tenhle film, takže mě těžko můžeš nařknout z toho že jsem šel do kina hledat chyby. Tebe Matrix 2 nezklamal, mě jo, stává se že lidi maj rozdílný názory, zvykni si na to, ušetříš si tím mnohá životní zklamání :o) Btw - Máš pravdu Kobra 11 a Jackie Chan, to je Nova, nikde jinde to nedávaj. Já se na ni dívám, ty asi ne, její program znáš jen z vyprávění kamarádů, že? :o) Btw2 - proti černochům nic nemám, jenom mě sexuálně nedostávaj :o)

|   |  Odpovědět
Osaka  |  22. 05. 2003 12:46

myslím, že právě proto, že lidé mají rozdílné názory, jsem napsala svůj příspěvek ale tebe jsem, koukám, popíchla

|   |  Odpovědět
CUBE2  |  22. 05. 2003 13:35

No, nepopíchlo mě to, žes vyslovila odlišnej názor, ale to, žes mě za můj zaškatulkovala a v podstatě odsoudila jako blba kterej čumí na Nóvu :o) Já nenapsal, že je film blbej a ten komu se líbí taky. Jen že mě zklamal.

|   |  Odpovědět
Osaka  |  26. 05. 2003 16:54

já tě rozhodně neodsuzuju ani za tvůj názor na Matrix ani za sledování Novy.nečekám, že se to bude všem líbit, jen mi připadne, že spousta lidí očekávala splnění svých představ, ale, bohužel, film dělali Wachowští Co se týká Novy, taky na ni koukám, ale, pravda, málo kdy. Možná tak na MASH. A Kobra 11 taky není špatná; lepší, než kdybys koukal na telenovelya i to by byla tvoje volba. Ale i tak myslím, že je zbyzečné se hádat. Já te rozhodně nechtěla urazit nebo shodit a jestli se tak stalo, tak jen proto, že holt ženský a chlapi spoustu věcí chápou odlišně a to, co mě by nechalo klidnou, tebe se dotkne. Takže, pokud se tak stalo, tak soráč, jen jsem reagovala na tvůj příspěvek..."trošku" uštěpačně, pravda

|   |  Odpovědět
heprijapadam  |  18. 05. 2003 22:12

stejny pripad jako u LOTR. dvojka je jenom nastavovana kase pro treti dil. clovek se vlastne nic noveho nedozvi a vetsinu filmu naplnuji akcni/milostne/dramaticke sceny. ale co by clovek cekal jineho ze? ;)

|   |  Odpovědět
jiri  |  19. 05. 2003 14:36

LOTR je film podle knihy (podle mého názoru velmi NEpodařený film podle velmi podařené knihy - triky nejsou všechno). MATRIX je jiný. Jsem zvědav jaký bude. Reakce jsou - jako vždy - velmi rozporuplné.

|   |  Odpovědět
pipin  |  20. 05. 2003 11:00

Je zajímavé jak josu všichni zmlsaní. O knize LOTR si všichni mysleli že je nezfilmovatelná a taky dlouho byla. Pak přišel Jackson a šíleně všechny namlsal prvním dílem a ve srovnání s ním je dvojka asi opravdu slabší - ale vím že kdyby jednička nenexistovala a tohle byl první film z LOTR, ŠÍLENĚ by se mi líbil. Prostě - dvojka je horší než jednička, ale sama o sobě je vzhledem k obtížnosti zfilmování velmi dobrá.

Na Matrix 2 se těším, asi už to nebude tak dobrý jako jednička ale asi to bude dostačující

Recenze je dobrá!!!!!

|   |  Odpovědět
Marek Pavlov  |  18. 05. 2003 07:58

No nevim, ja zas takove nadseni jako Martin nesdilim. Film jsem videl hned prvni den co sel v USA do kin, tak nejak narychlo. Predtim  jsem nevidel ani jedinou upotavku ani jediny obrazek a ani jedinou radku textu. "Jednicku" (a to prosim po vsech strankach) jsem shlednul priblizne 200 krat. :o)

Dvojka me silne zklamala. Nestal jsem o to, aby na stojednicce freeway-i (jesteze po ni vubec nejezdim) litalo trista aut do vzduchu,  o "technoparty" v Zionu ani o ten sex s Trinity. Dvojka je pro Amiky - a co jsem slysel po skonceni, tak ani tem se moc nelibila. Spoustu veci dokonce tvurci fakt dost drsne prehnali. Matrix je uz jenom film.  :((((

|   |  Odpovědět
Sevy  |  17. 05. 2003 17:14

ahoj Matrix reloaded rulez
postamble();

|   |  Odpovědět
Fanda  |  16. 05. 2003 20:45

POZOR!!! NÁSLEDUJÍCÍ PŘŚPĚVEK JE PLNÝ "SPOILERŮ", VYZRAZUJE DŮLEŽITÉ SCÉNY VČETNĚ ZÁVĚRU FILMU!!! ČTĚTE JEN NA VLASTNÍ NEBEZPEČÍ!!! (POZN. ADMINISTRÁTORA)

Mozem povedat ze som film videl vcera vecer a este stale to doznieva. Je to uplne ine ako jednicka. Povedal by som ze tam je tolko novych veci ze som az tolko necakal. Mne to pripadalo ako super akcny film a ako velka priprava na trojku. Prvu zapletku uz asi kazdy vie z trailerov - stroje boli schopne lokalizovat polohu mesta Zion a skusaju sa prekopat sa ku nemu aj ked nemaju vstupne kody. Mne sa na tom filme pacili tie filozoficke provokacie co si Vachovski dovolili. Ta scena ked musi Neo pobozkat tu zenu pred ocami Trinity aby im vydala keymakera - to bola provokacia. taktiez ako Oracle vysvetlovala ze co su to prophecies - ze su to len na mieru napisane programy v Matrixe ktore su podsunute uzivatelovi a on ich na 99% prijme a takto sa stane co ona predpovedala. Ze su tam aj programy ktore narusuju cinnost Matrixu a jeho koncepcnost a jednotu - vsetky tie spravy o UFO alebo o tom ze vlada vie omnoho viac ako hovori a ze je moznost ze sa informacia matrixe moze prezradit. Vrchol ale povazujem scenu ked sa Neo stretol s hlavnym architektom Matrixu. Ten mu povedal ze toto co zijeme je momentalne uz siesta verzia matrixu. Zaspominal na to ako pisal prvu verziu. Vytvoril krasny a spravodlivy svet ale cely projekt bol jeden velky disaster. Ludska chamtivost a tuzba po moci zmenila matrix na najvacsie utrpenie ake kedy mohlo byt a vysledkom bol opak. Mimochodom vsimnite si kto je na obrazovke za Neom ked o tom architekt hovori - mne sa tam mihol Hitler a este jeden sucasny politik. Hovoril ze na to aby spustil dalsiu verziu matrixu musel zhodit starsiu verziu tak aby tam zostalo niekolko ludi aby mal potrebnu energiu. Takze pouzil virus ktory postupne zhodil starsiu verziu. Musim este povedat ze vo filme su take akcne sceny ktore vam doslova vyrazia dych - tie sceny na dialnici - take nieco som este nevidel. Myslim ze sa ujme aj slovne spojenie - rave dance party ala Matrix - taka party, to malo svih..... na konci filmu zostalo prilis vela veci otvorenych - Neo je kome po tom ako odpadne ako sa postavi sentinelom a vystrie na nich ruku tak ako to robi na zachytavanie guliek, vsetci vedia ze do 24 hodin sa ku nim prehrabu stroje a ze Zionu hrozi skaza. Trinity je uz fit ale co dalej.....aj tak som asi povedal prilis vela. Uzite si to....stoji to za to!!!......:)

|   |  Odpovědět
Chumbaba  |  16. 05. 2003 19:44

Recenze se mi líbí, začal jsem se na nový Matrix doopravdy těšit. A líbí se mi mimo jiné právě to, že tam není nic prozrazeného.

Ale jedna věc stejně trošku hlodá... Martine? Ty jsi byl v Cannes?

|   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  16. 05. 2003 20:21

Díky, bylo vážně těžké tu recenzi napsat tak, aby v ní nebyly spoilery a přitom si z ní člověk mohl udělat představu, o co vlastně ve filmu půjde a proč je / není dobrý . Zvlášť teď, uprostřed E3 šílenství, které NIKDY předtím nebylo tak intenzivní (co se na nás letos vyvalilo za materiály a trháky, to je vážně k zešílení... btw trailer na call of duty + halo 2 mne dojaly bez nadsázky k slzám - nádhera, nádhera, nádhera!!!)...

Jinak v recenzi jsem se tolik soustředil na samotný text, že tam chybí údaje o filmu (režiséři, herci a tak dále) i bodové ohodnocení. Tyto údaje tedy najdete v naší reportáži ze středeční Matrix Cinemaparty a slavnostní předpremiéry, vkládat je dodatečně do již uveřejněného článku mi nepřipadá vhodné...

A na závěr, pokud jde o to, kde jsem se promítání filmu zúčastnil: díky nečekané laskavosti jistého sponozora jsem se dostal na VIP neoficiální projekci, nicméně jsem se zavázal neuvést jméno pořadatele, abych jej nedostal do problémů s kolegy nebo distributorem... takže asi tak

|   |  Odpovědět
Verne  |  16. 05. 2003 13:57

Tohle skutecne neni recenze, ale par velmi zmatenych faktu, ktere lze poskladat z dosud uverejneho. Vlastne celkem smutna zalezitost. Pokud autor skutecne film videl, tak ho a) lituju, ze kvuli tomu byt prvni koukal na nejakej prisernej screening b) obdivuju, ze si troufnul z tak spatne kopie delat recenzi.

|   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  16. 05. 2003 20:03

Podobné reakce jsem samozřejmě čekal, koneckonců kromě maskované konkurence se vždycky najde někdo, komu se člověk nazavděčí . Mrzí mne, že se Vám článek nelíbil, ale nic na světě není dokonalé, takže nacházím utěchu v kladných ohlasech a doufám, že jednou třeba napíšu něco, co se zase bude třeba líbit Vám, i když ostatním zase ne...

|   |  Odpovědět
jarda  |  16. 05. 2003 12:42

tak ja pridam svuj nazor.diky za tu recenzi tohle jsem chtel cist :) nevidel jsem ani jeden trailer ani jeden clanek jsem nectl pujdu rovnou na ten film at me bud ohromi nebo ne :)

|   |  Odpovědět
mirror  |  16. 05. 2003 11:59

Recenzia mi pripada byt napisana po pozreti si vsetkych dostupnych trailerov a precitani nejakeho clanku plneho dohadov co asi v novom Matrixe bude, autorom ktoreho vek nepresahuje hranicu 14 rokov. Podla mna autor clanku Matrix:Reloaded nevidel a mlati pantom dve-na-tri.

|   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  16. 05. 2003 12:08

Díky za konstruktivní kritiku , ovšem film jsem celý viděl (rád vám v emailu odpovím na libovolný dotaz ohledně děje, pokud pořebujete "důkaz místo slibů") a článek je záměrně napsaný tak, aby natěšeným fanouškům nevyzradil příliš . Zajímalo by mne, jak jste přišel na těch 14 let - je to mým slohem nebo dětinským nadšením z filmu, které článek prostupuje? Líbil se vám snad více "profesionální" článek u konkurence, kde jste se dozvěděl o tom, která hlavní postava ve filmu umře?

|   |  Odpovědět
Karel Karlovic  |  16. 05. 2003 13:50

Tak a teď jste to skazil. Už vím že tam někoho zabijou. :0)))))))))))))))

|   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  16. 05. 2003 19:56

To nic není, v jedničce se přec taky trochu umíralo, jinak by to a přece nebylo anime . Takže jsem zas tak moc neprozradil, ne? Kdybyste ale četl nejmenovaný tištěný časopis, věděl byste přesně, koho zabijí  !

|   |  Odpovědět
Karel Karlovič  |  19. 05. 2003 07:51

To ¨já neudělám, protože si ten film chci užít. :0))))))))

|   |  Odpovědět
Osaka  |  16. 05. 2003 11:25

Nemám slov...přišla jsem se jen tak na skok kouknout, co se tu děje(v pracovní době) a zase jsem tu skejsla 100 let. To mi nedělejteeeee člověk počítá dny a hodiny do premiéry a vy ho v tom ještě popichujete a víc žhavíteale to je asi účelem...hm, povedlo se

|   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor