Recenze: Final Fantasy CC: Ring of Fates – dojemný příběh

Dvojčata Yuri a Chelinka nejsou spřízněna pouze rodinným poutem. Jsou svázána osudem. Pomozte jim v jeho naplnění.
Seznam kapitol
  1. Dětské krůčky
  2. Dobrodružství klepe na dveře

Když jsem asi před třemi týdny obdržel od našeho nejvyššího obálku plnou her na NDS, jedna z nich na mě vyskočila jako malý čertík. Hned jak jsem si přečetl nápis na malé krabičce, měl jsem jasno, na který titul ze zásilky se těším nejvíce. Přesto jsem hrdinně odolával a jako první se vrhnul na zbylé hry. Věděl jsem totiž, že nemám dost času na nepřerušované hraní, a zdálo by se mně až nezdvořilé Yuriho a Chelinku neustále opouštět. Čas jsem si proto našel až tuto sobotu odpoledne.

 

finalfantasycrystalchroniclesringoffates_01.jpgfinalfantasycrystalchroniclesringoffates_02.jpg

V neděli jsem ležel v posteli a zíral na závěrečné titulky. Neměl jsem tendenci NDS odložit, stejně jako se mně pořád nechtělo vstávat. Přemýšlel jsem o příběhu, o tom, že mě hra pohltila, jako už se to dlouho žádné nepovedlo, a také o tom, že nádherný zážitek po jedenácti hodinách dospěl ke svému konci.

„Zmlátíme ty špatné a dostaneme dlabanec.“

Přitom se zezačátku zdálo, jako by zážitek ze hry neměl být až tak výjimečný. Dvě děti, které vládnou společně mocí ovládat krystaly, jejichž výchova se může lehce zvrhnout do veskrze obyčejného vyprávění o putování na místo X, kde se musí zničit Y.

Díkybohu se příběh neomezuje na Tolkienovskou klasiku a nabízí něco mnohem většího. Hlavní jeho sílu nelze hledat v naplánování a celkové epičnosti – na tu jsou tu jiné tituly a obrovský příběh se dávno okoukal. Ring of Fates místo toho staví na prostých emocích.

TIP: Bossy likvidujte hlavně za pomocí Magiciatu Blizzard – ten je s největší pravděpodobností na chvíli zmrazí a dá vám tak čas je pořádně dosekat.

Mohu říct, že sázka do nejistoty vyšla dokonale. Na pozadí uvěřitelného příběhu si tak můžete všimnout skutečného prožívání osudů jednotlivých postav, rozdílnosti jejich chování a psychiky celkově.

Krev, pot a slzy

Final Fantasy si však nikdy nehrálo na extra vážnou sérii, což je jen dobře. Hru tak oživuje i spousta situací a charakterů, jež lze brát na lehkou váhu. Za zmínku stojí třeba divoký Gnash, který má narozdíl od jiných postav odlišný přístup k životu. Jeho motto „Zmlátíme ty špatné a dostaneme dlabanec.“ se mně do hlavy zakousne na opravdu dlouhou dobu. Nemůžu se totiž zbavit pocitu, že Gnashovo pragmatické řešení, jež vyvolá úsměv na tváři, v sobě má více moudrosti, než všechna pseudomoralistická filozofická učení na světě.

finalfantasycrystalchroniclesringoffates_03.jpgfinalfantasycrystalchroniclesringoffates_04.jpg

Jemu podobná je i Meeth, která svou dobrosrdečností a rozkošné dětinskosti vyzdvihuje Ring of Fates na mety nejvyšší. Kromě těchto postav se však dočkáte i vážnějších osobností, jako jsou třeba rodiče Yuriho a Chelinky, kteří představují jakési mentory a usměrňují příběh tím správným směrem.

TIP: Za každou cenu mějte před každou výpravou do jeskyně s sebou plnou zásobu léčících a oživovacích kouzel. Vážně se hodí.

Celkově se postavám nedá nic vytknout; mají své silné i stinné stránky a pro všechny jejich činy dodali tvůrci i přesvědčivé motivy. Z hlediska příběhu a jeho pozadí se musím před Square Enix jen hluboce poklonit, nic lepšího vymyslet nemohli.

To samé platí i pro prezentaci na NDS. I když jsem čekal nádherné animované sekvence, jež se staly pro Final Fantasy povinností, pořád zůstávám překvapen, jak moc se dá z CGI vymačkat. Ve Square Enix ovšem neváhají a krom předem udělaných cutscén prezentují i něco navíc.

Příběh se nezvrhává do obyčejného vyprávění o putování

První věcí, která mě překvapila, byla chvíle, kdy na mě Yuri a Chelinka skrz finalfantasycrystalchroniclesringoffates_art3.jpgreproduktory NDS promluvili. Kapacita paměťových karet sice nedovolila kompletní dabing celé hry, ale všechny důležité rozhovory se hlasovým projevem herců pyšnit mohou.

Tahy štětcem

Pozadu pak nezůstává ani grafická stránka, která se projevuje především u návrhu jednotlivých postav a bossů. I ty největší nestvůry působí až roztomile a perfektně zapadají do snového světa hry. Jediným mínusem se bohužel stávají řadové potvory, s nimiž se na vaší cestě potkáte – jejich problémem je to, že se jednotlivé návrhy neustále opakují a liší se třeba jen v barvě. Sice nejde o bůhvíjakou chybu, ale i tato drobná piha na dokonalé tváři dokáže pořádně zamrzet.

Série Final Fantasy

V polovině osmdesátých let se Square-Enix příliš nedařilo. Měli sice na triku hezkou řádku RPG a několik závodních her, ale přesto se společnost potácela na pokraji krachu. Zlom přišel v roce 1987, kdy začal designér Hironobu Sakaguchi pracovat na hře Final Fantasy. Název „Poslední sen“ obhajoval slovy, že jde o poslední hru, kterou ve Square udělá, než odejde do důchodu. Final Fantasy překonalo všechna očekávání a stalo se záchranou Enixu před krachem a také hlavním tahounem celého studia.

finalfantasycrystalchroniclesringoffates_art4.jpg

Vzhledem k až nečekanému úspěchu se série úspěšně rozšiřovala, a přes několik obměn prostředí a touze po spokojeném dostávání renty s ní zůstal i Hironobu Sakaguchi. Ten nakonec odešel až po pátém dílem, jeho dítko však žije dodnes a rozdává radost hráčům bez rozdílu rasy a pohlaví. Za zmínku stojí rovněž to, že všechny díly série si odnesly vysoké hodnocení od hráčů i od herních kritiků. Kdo umí, umí a je před ním nutnou pouze smeknout klobouk.

 

Dostupné pro: 3DS
Žánr: RPG | akční RPG
Výrobce: Square Enix | Webové stránky hry
  • Emoce
  • Rozdílné charaktery
  • Herní mechanika
  • Mogové
  • Nedá se kdykoliv uložit
  • Občas zmatené úrovně
  • V zásadě stále to samé
  • Respawn nepřátel
Související články
  1. Video: Final Fantasy XIII se blíží
  2. Video: Final Fantasy XIII dvakrát jinak
  3. Galerie: Crisis Core: Final Fantasy VII
  4. Recenze: Final Fantasy III – Chybějící kousek FF skládačky konečně u nás

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Mashinky jsou v předběžném přístupu, pojďte si hrát s vláčky

Mashinky jsou v předběžném přístupu, p…

Nové tratě ve strategické hře Mashinky volají po pořádném řediteli, který postaví železniční impérium. V předběžném přístupu už ode dneška!

6.  10.  2017 | | 25 N/A
Praha stověžatá aneb projížďka hlavním městem ve Forza Motorsport 7 (galerie)

Praha stověžatá aneb projížďka hlavním…

Forza Motorsport 7 je na světě a stejně tak jako v předchozích dílech, i nyní máme možnost zajezdit si skrze historické centrum Prahy. Pokochejte se s námi.

13.  10.  2017 | | 13 N/A
Žánr Battle Royale bere trh útokem, podívejte se na nejlepší hry

Žánr Battle Royale bere trh útokem, po…

Battle Royale sice není žádný nově objevený žánr, ale až nyní ukazuje svůj pravý potenciál. Nejenže prodejní čísla obrovsky narůstají, ale počet hráčů přesahuje i takové stálice, jako je Counter-Strike Global Offensive nebo Dota 2.

11.  10.  2017 | | 4 N/A
Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytávce Ansel skoro jako přímý přenos

Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytáv…

Pro Evolution Soccer 2018 rozhodně má své problémy, ale díky funkci típání screenshotu Ansel od společnosti Nvidia z toho můžete udělat pořádnou podívanou.

8.  10.  2017 | | 3 N/A
Světové recenze Middle-earth: Shadow of War mluví o hitu

Světové recenze Middle-earth: Shadow o…

Pokračování výletu do Mordoru je tu a můžeme-li věřit zahraničním kritikům, jde o důstojného nástupce.

10.  10.  2017 | | 2 N/A
Star Wars Battlefront II vypadá ve 4K úchvatně, podívejte se

Star Wars Battlefront II vypadá ve 4K …

Nový Battlefront je takřka za rohem a internet se začíná plnit novými pohlednicemi z betatestu. Již brzy vám přineseme naše dojmy, prozatím si užijte parádní 4K obrázky.

6.  10.  2017 | | 3 N/A
FIFA 18: zpět a ve formě (recenze)

FIFA 18: zpět a ve formě (recenze)

Po nejnovějším ročníku fotbálku PES se vrací i EA se svou značkou. Je FIFA nejlepším fotbalem na trhu?

9.  10.  2017 | | 1 N/A
Middle-earth: Shadow of War - naplňte svůj osud (recenze)

Middle-earth: Shadow of War - naplňte …

Talion se vrací, aby dobyl Středozem a navždy zbavil svět zla. Povede se mu to tentokrát?

17.  10.  2017 | | 3 N/A