Dvojčata Yuri a Chelinka nejsou spřízněna pouze rodinným poutem. Jsou svázána osudem. Pomozte jim v jeho naplnění.
Ring of Fates však není pouze o příběhu a nestvůrách, hlavním trumfem hry se má stát zábavnost a povedený leveldesign. A právě zde bohužel nemohu být až nekriticky nadšený a říkat, jak je vše geniální. Hned prvním problémem je použitý soubojový systém. Přes nadšené hraní si nemohu odpustit poznámku, že jde v podstatě jen o to rychle klikat, abych nepřítele praštil mečem a v případě nebezpečí zase rychle mačkat čudlík, za účelem kotoulu za soupeřova záda.
V praxi se sice mírně odlišují půtky s bossy, ale stále si nemohu pomoci od dojmu, že celý soubojový systém se oproti ostatním Final Fantasy notně zjednodušil. Je mně jasné, že se musí udělat ústupky pro jednodušší hraní na NDS, ale když už se na něj portují i starší díly série, očekával bych něco trochu jiného.
Potvory se v jeskyních respawnují a při hledání cesty dál jde pouze o otravnou překážku
Na druhou stranu ale nemohu tvrdit, že by mě souboje nebavily a občas nezpůsobily i nějakou tu vrásku. Nehezkým tak mohu označit snad jen fakt, že se potvory v jeskyních respawnují a při hledání cesty dál se stávají pouze otravnou překážkou.
Méně opruzujícími klacky pod nohama se stávají logické a kombinační hádanky, jež hra předkládá. Většinou se sice jedná pouze o primitivní zapalování svíček, či sestřelování terčíků za pomocí luku, ale i tak se z Final Fantasy dá vyčíst snaha o ozvláštnění a zpestření hry.
TIP: Po každém dungeonu navštivte město a promluvte si i s řadovými občany. Jejich příběhy se postupem času rozvíjejí také.
Jak moc vám sedne, musíte posoudit sami, já sám za sebe zvedám palec nahoru, zvláště pokud se tyto méně tradiční hádanky zkombinují s prvky skákačky. Všechny dílky pak zapadají na své místo a představují poměrně solidní výzvu.
Prsten osudu
Zajímavým oživením jsou pak takzvaní Mogové, malá stvoření, jež můžete nalézt na důležitých místech, a také si od nich můžete vyžádat razítko do kalendáře. To slouží zejména k odemčení závodní minihry ve stylu Mario Kart či Wacky Wheels. Mimo toho se však roztomilá stvoření linou příběhem jako tenká červená nit a může se dokonce stát, že si po chvíli uvědomíte, kdo vás to vede na cestě. Pokud myslíte na malá, jako prasátko vypadající stvoření, máte dle mého pravdu.
Vzhledem k platformě je poněkud nešťastné rozhodnutí dát hráči možnost ukládat hru jen u speciálních krystalů. Jde sice o dobrý motivační prvek a savepointy nejsou nijak daleko od sebe, ale přeci jen od handheldu čekám spíše možnost deseti až dvacetiminutového odreagování.
Odemčení závodní minihry ve stylu Mario Kart či Wacky Wheels
Pozitivum tohoto přístupu se ovšem na druhou stranu skrývá právě v příběhové síle a kompaktnosti hry. Tak jako tak je ale NDS obdařeno slušnou kapacitou baterie a možností úsporného režimu, takže se Ring of Fates dají hrát i přerušovaně.
S Final Fantasy Crystal Chronicles: Ring of Fates zavítal na NDS titul, jenž je radost hrát. Jeho pár nešvarů (včetně šíleně dlouhého názvu) bez výraznějšího problému převálcuje pěkná řada plusů a celkově je hru radost hrát. Neváhejte proto ani minutu a běžte do obchodu pro paměťovou kartičku s touto hrou.
TIP: Bossy zasahujte do míst, kde mají červený krystal – zraníte je mnohem více.
Za své peníze dostanete něco okolo 11 hodin srdceryvného příběhu Yuriho a Chelinky. Věřte mi, že tento zážitek se vám zapíše hluboko do paměti a ponesete si ho s sebou téměř celý život.
- Emoce
- Rozdílné charaktery
- Herní mechanika
- Mogové
- Nedá se kdykoliv uložit
- Občas zmatené úrovně
- V zásadě stále to samé
- Respawn nepřátel