Recenze: Final Fantasy Fables: Chocobo's Dungeon - kuře na cestách

Maskot Final Fantasy série získává svůj vlastní příběh a ukazuje, že není jen hloupé kuře. Nabízí zábavu pro mladé i starší.

Máme tajemná bludiště plná monster, pokladů a pastí. Úkol je jednoduchý, dostat se z bodu A do bodu B, tedy ke schodišti, a na konci jeskyně porazit bose nebo získat klíčový předmět. Princip je snadný a herní mechanika stejně tak. Ve hře v podstatě neplyne žádný čas, vše se odehrává v kolech. Pohybujete se po čtvercích a s každým vaším pohybem se pohybují i vaši nepřátelé.

Princip je snadný a herní mechanika stejně tak

Ze začátku může přijít trochu podivné, ale po čase je možné v tom najít zálibu a navíc je to velmi strategicky výhodné. Souboje probíhají v obdobném duchu. Rána vy, rána on, cokoli co uděláte, se bere jako činnost a to i strategický útok na prázdné pole který, vám umožní udělit první ránu jen, co se nepřítel přiblíží.

Po čas, který se pohybujete, bojujete nebo jen tak přešlapujete na místě, se také celkem rychle regeneruje mana a životy, takže se vám málo kdy stane, že byste potkali monstrum nepřipravení. Ovšem uplatňuje se tu jedno klasické RPG pravidlo. Ať máte many kolik chcete, vždy jí máte málo. Ukazatel zdraví zůstal klasický, ovšem mana byla převedena do formy modrých krystalů, které jsou poněkud nepraktické, i když se dobře počítají. Hra začíná se 3 krystaly a před každým bossem si Chocobo pochutná na magickém jablku, které mu přidá krystal navíc.

V čem je systém nevýhodný? V prvé řadě máte nedostatek many. Krystaly se totiž spotřebovávají na kouzlo či schopnost celé, ve většině případů přijdete i o více než jeden a při kouzlech na vyšší úrovní vám nezbude po čarování mana už vůbec žádná. U čarodějů je regenerace ještě celkem rychlá, ovšem u bojovníků se člověk musí nejednou rozmyslet, zda-li je použití skillu dobrý nápad, nemluvě o jejím až kritickém nedostatku při souboji s bossy. Nějak se to musí překousnout a pokračovat dál. Pokud zrovna nehoří, dá se problém s manou přežít. Magie a skilly jsou ovšem základem pro vaše přežití v jeskyni plné zlých nestvůr.

Hráče znalých Final Fantasy zde pravděpodobně moc nepřekvapí. Opět zde máme staré známé elementy a jejich protiklady. Z kouzel nám pouze chybí „Voda“ jinak je zde „Oheň, Blesk i Mráz“ a jejich stupňování „Ohňaga, Bleskaga a Mrazaga“ (samozřejmě mluvíme o kouzlech Firaga, Thundaga a Blizzaga“

Není Chocobo jako Chocobo

Již jsme se zmínili o skillech a magii, ovšem jak všichni dobře víme, ve Final Fantasy bojovník bojuje, čaroděj kouzlí a zloděj krade. I zde můžete být kariéristi, i když pravděpodobně si ozkoušíte všechna možná povolání. Přesně tak, pro Chocoba jediná možnost, jak neskončit v KFC, je najít si pořádnou práci. Začínáte se třemi povoláními (oh to magické číslo). Klasický bijec, temný mág a dobrý mág (v podstatě kněz)

Časem, jak procházíte další jeskyně, získáte navíc nějaká další stejně jako manové krystaly. Ale není to tak, že si vyberete jedno povolání a hrajete. Při každém vstupu do prvního patra bludiště hned první věc, kterou uvidíte, je moc pěkný sloup, a není pěkný jen tak z nějakého důvodu. Asi už jste pochopili, vybrat si své povolání můžete při každém vstupu do jeskyně právě u tohoto sloupu, přičemž ještě těsně před bossem na sloup narazíte znova. Není to ovšem pouze o schopnostech, každé povolání má svůj vlastní obleček a Chocobové v roztomilých oblečcích jsou moc pěkní. Autoři se záměrně nechali inspirovat původní FF sérií, takže většinu prvků šatů budete moc dobře znát.

Je to žluté a točí se to, co je to?

Samozřejmě Chocobo na kolotoči. Pohádkové hry mají většinou jednu věc společnou. Všechny jsou velmi roztomilé. A tady se to povedlo na jedničku. Interiéry a exteriéry města vypadají jak z moc pěkné obrázkové knížky. U bludišť to je to trošku problémovější, protože jsou náhodně generovaná. Ovšem například vodní jeskyně plná mušliček a řas vypadá opravdu okouzlujícně. Postavy kromě Chocoba samotného poněkud pokulhávají na kvalitě a stejně tak i nestvůry. Stejně jako u většiny věcí od Square Enix se designem hry přímo strefili do atmosféry, v jaké chtějí, aby hra probíhala.

A žili šťastně až do smrti

Final Fantasy Fables: Chocobo Dungeon je další důkaz, že Square Enix ví, co dělá a dělá to dobře. Některým lidem může přijít hloupé pobíhat sem a tam věcí, co vypadá jako přerostlá večeře, ovšem lidem alespoň trochu znalým FF série to může přijít jako neskutečná zábava. A když už nic, tak je Chocobo alespoň roztomilý jako vždy.

Pro Chocoba jediná možnost, jak neskončit jako v KFC, je najít si pořádnou práci

Poutavý příběh, pro odreagování minihříčky jako pěstování květin nebo karetní hříčky. Najdete i jiná zajímavá rozptýlení, jako plavání na jezírku a podobné blbůstky. Vlastníci Wii se mají na co těšit. Může poněkud iritovat velmi malý počet savepointů ve hře, což znamená, že člověk občas musí projít půlku bludiště znovu. Ovšem nemusíte se bát, vždycky je tu Jeskyní Hrdina X, aby vám pomohl. Kupo!

Dostupné pro: Wii
Žánr: RPG | Tahové RPG
Výrobce: Square Enix | Webové stránky hry