Recenze: Final Fantasy XII – zbrusu nová

Diskuze čtenářů k článku

LaughingMan  |  01. 03. 2007 09:05

Mno konečně to někdo řek nahlas, že ten příběh nestojí za nic. Ta největší zrada neni v tom, že je FF XII jiná, tak jako každý díl série, ta hlavní zrada je napsaná v poslednim odstavci "A hrou je Final Fantasy XII především" a ne emotivním zážitekem, tak jako všechny předchozí díly. Proč proboha hrát offlinovou onlinovku...nechápu

|   |  Odpovědět
ocelotr  |  06. 03. 2007 09:17

Ptotože je to SAKRA ZÁBAVA. Pro mne bylo FFXII vítanou změnou, po všech těch jRPG, kde byla hratelnostní složka silně repetivní, nebo rovnou odfláklá, viz. XENOSAGA.

|   |  Odpovědět
LaughingMan  |  06. 03. 2007 20:19

Ale já spíš narážel na ten zvláštní termín, kterej se v recenzích často vyskytuje, proč hrát hru, která má stejné principy hratelnosti jako onlinovka, otevřený svět, spousty questů, zábavné levelování postav a honba za nejlepší zbrojí (Summony), jenom tam chybí ti živí lidé, se kterými by to byla teprv ta plnohodnotná onlinovka? Ale zážitek, kterej mám z Xenosagy mi žádná onlinovka nedá, proto pro mě má smysl tuhle hru hrát. Ať se ti to líbí nebo ne, já hraju hry proto, že žádný film nebo kniha mě nedokázal, tak vtáhnout do děje jako se to povedlo titulům jako MGS, Final Fantasy VII, Xenosaga... A takové hry narozdíl od hratelných a zábavných her, kterých je spousty, nevychází zrovna mnoho, proto mám možná větší právo být naštvaný, že ten příběh je na FF XII to nejslabší, než ty, že se někteří lidé nedokážou přenýst přes ten příběh a prostě si vychutnávat tu hratelnost.

|   |  Odpovědět
Eda  |  01. 03. 2007 09:49

Muzu se zeptat cim tipate screensoty z PS2 her?

|   |  Odpovědět
Karel Kališ  |  01. 03. 2007 19:16

Típání obrázků z PS2 (a konzolí obecně)je docela problém, takže většinou využíváme obrázky z oficiálních stránek her.

|   |  Odpovědět
Jesus  |  26. 03. 2007 16:34

Nesmysl, není to naprosto žádný problém, stačí PS místo do televize připojit do PC kde je instalovaná TV karta a je hotovo.

|   |  Odpovědět
Narrno  |  01. 03. 2007 10:04

Musím se přiznat, že už mě pomalu začíná unavovat atmosféra, kterou internetová komunita kolem FFXII vytvořila (dlužno dodat, že bez valného přispění redaktorů oficiálních webů, aspoň to). Možná by na mě i zapůsobily ty uváhy o tom, že toto je nejhorší díl série a že příběh za nic nestojí a tudíž že ta hra je mizeriózní... kdyby se toto neopakovalo před KAŹDÝM dílem. FFVII? Divné postavičky, moc dlouhá (ano, i takové argumenty kdysi byly používány). FFVII? Hloupý, poamerikazovaný (!) příběh, nesympatické postavy. FFIX? Směšný pohádkový svět, špatný příběh (z toho se stává hotová mantra) přílš podobný tomu ze VII (kde na tohle přišli, bůh ví). A FFX? Příliš lineární, jednoduché, moc vede za ručičku... a již tradičně - nemá tak dobrý příběh jako FFVII. Je poměrně paradoxní, že FFXII, která se vydala cestou nelinearity, je právě za to stejně pranýřovaná. A vůbec - lidi, kdo máte opravdu rád FF, kupte si i tento díl. Věřím, že nebudete litovat. A ještě poznámku na závěr - FFXII nabízí hráči emoce, jen jiného druhu než jsme byli zvyklí dříve. Pointa je v tom, že je musíte chtít vidět.

|   |  Odpovědět
LaughingMan  |  01. 03. 2007 10:25

Ale no tak, na tom přece neni nic divného, když se někomu něco na určitym dílu nelíbí tak je to přece u všech sérií. Přece nemůžeš čekat, že člověk bude mít rád každý díl v sérii stejně, to by se musela jmenovat NHL xyz . Problém je jediný, celá sérii byla hlavně o příběhu a že se to dala hrát, to byl jenom takovej bonus navíc a bylo to to poslední co mě na ní zajímalo. Byla by FF VII skvělá hra i bez příběhu? Podle mě určitě ano, ale stala by se i legendární?

|   |  Odpovědět
Narrno  |  01. 03. 2007 11:02

Bez pochyby ne, v tom nejsme ve sporu Ale má FFXII ten příběh opravdu TAK špatný?

|   |  Odpovědět
LaughingMan  |  01. 03. 2007 12:39

Mně třeba vůbec nesed příběh desítky, ale znám spousty lidí, kteří ho povaužují za nejlepší v sérii, zatim jsem ale neslyšel o nikom, kdo by příběh 12 považoval za nějak vyjmečný, takže z toho usuzuji, že je TAK špatný.

|   |  Odpovědět
Balerion  |  05. 03. 2007 11:58

no tak v tom pripade odporucam precitat si recenziu na ign.com http://ps2.ign.com/articles/741/741991p1.html autor o samotnom pribehu pise hodne (bez prezradenia pribehu samozrejme) a len pozitiva

|   |  Odpovědět
6205  |  01. 03. 2007 13:31

Je to dobra hra, ale FF10 je ovela ovela lepsim zazitkom...Pribeh, charaktery, atmosfera, proste vynimocna hra, kdezto toto je len "v pohode"...Jedina vec ktoru ocenujem na FF12 je absencia nahodnych subojov, teraz nepriatela clovek vidi a moze alebo nemusi s nim bojovat...Najviac vsak spominam na FF7

|   |  Odpovědět
ocelotr  |  06. 03. 2007 08:18

Nemá - jen se v něm pro změnu hlavní střapatý hrdina nemiluje hlavní střapatou hrdinku a všichni jsou z toho na větvi. Je víc politický, je jiný, no a ?

|   |  Odpovědět
Mudr  |  01. 03. 2007 12:40

Opravdu slovo gameplay nemá český ekvivalent...?

|   |  Odpovědět
Dark_one  |  01. 03. 2007 15:34

Opravdu ne :D

|   |  Odpovědět
Grahf  |  01. 03. 2007 17:17

ale má - hratelnost

|   |  Odpovědět
Pettka, Pettka  |  01. 03. 2007 18:00

Ono více slov má svůj český ekvivalent, záleží pouze na autorce/autorovi, jak často se rozhodne dané protějšky (ano, i ekvivalent má české slovo, které jej zastoupí) používat. Některé z překladů jsou zažitější než jiné, častěji se třeba používá pojmů RPG a RTS než výrazů českých. Chápu, že gameplay není nejčastěji používaný výraz, osobně bych jej nejspíš nepoužil, ale i tak mi přijde pochopitelný.

|   |  Odpovědět
Chumbaba  |  01. 03. 2007 22:28

Já to pořád říkám: nemělo by se říkat Final Fantasy, ale Poslední představa!

|   |  Odpovědět
jalla  |  01. 03. 2007 23:48

Jedná se o naprosto imbecilní zrůdnost vůči mateřskému jazyku, kdy pro dané cizí slovo máme naprosto přesný český překlad a jeho zřejmá ignorace něco napovídá o inteligenci autora článku a také těch, kteří článek uveřejní.

|   |  Odpovědět
ocelotr  |  06. 03. 2007 08:21

Jdi na hodiny češtiny a nevotravuj na fóru o počítačových hrách, jo prosim ? Tady se bavíme o FF a ne o květomluvě.

|   |  Odpovědět
MireC  |  01. 03. 2007 16:27

no FFXII som dohral , a dej je dobry akurat je to politicky dej a nie dej o postavach ako takych. jedine co chyba FFXII je love story a prepracovanejsi relationship medzi postavami , inak je to super spickova hra, ktora pobavi na vela hodin.

|   |  Odpovědět
Nediro  |  01. 03. 2007 17:57

Uz nekolik dni sem chodim denne, abych se koukl, zda uz neni recenze. ale tohle, to je traparna.. sorry za to .))

prijde mi to, jak kdyz holcicka plaka na piskovisti, ze ji nekdo rozslapl babovicku. buu, tohle me nebavi.. buu, tohle se mi nelibi. takovouhle recenzi sem vazne necekal :) jasny, kazdy ma svuj nazor. ale tady se jen place, ale argumenty zadny... alespon druha recenze za neco stala :)

mala rada.. FF serie je znama tim, ze ma opravdu vysokou uroven a vzdy na ni budou kladeny velke naroky, ale porad je to jen HERNI serie. a pokud nema pribeh hloubku jako napr. FF VII, tak to z ni prece nedela brak. pokud chce recenzentka neco hlubokomyslne, plne emoci, mam jednu radu - zacnete cist knizky. Hry sou od zabavy, pokud je zde pribeh postaven lehce na druhou kolej, tak si porad nemyslim, ze je to takova tragedie. v porovnani s jinymi rpg hrami se ve ff xii porad klade velky duraz na pribeh. a ano, mam na FF taky nejvic rad pribeh, ale je to subjektivni vec, zda se nekomu politicky ladeny pribeh bez romantickych scen libi nebo ne. Proc by se mala serie FF opakovat, kdyz to uz sme tu videli v dile desatem? :) proste FF XII je dalsi dilo, ktere ma podle me objektivni hodnoceni 9/10 minimalne. ja osobne davam 9,6/10 :) pic

|   |  Odpovědět
xgandalf  |  01. 03. 2007 18:33

Nechci mluvit za autorku, třeba se vyjádří sama, ale výsledné hodnocení 8/10 napovídá, že to asi tak hrozný s tím hořekováním nebude.

Malá rada na revanš - vzhledem k tomu, že předchozí díly (některé) hlubokomyslné byly, o emocích radši ani nemluvím, tak je jisté zklamání na místě. Taky je dobrý si uvědomit, že i recenzent je jenom člověk a má svoje měřítka - která mohou být nastavena poněkud jinak, než ty Vaše. Někdo se víc orientuje na přiběh, jiný zase na grafiku, někdo jiný zase na otevřenost a volnost ve hře.

|   |  Odpovědět
:-)  |  01. 03. 2007 23:23

.. jak Karel na konci píše, VÝSLEDNÉ HODNOCENÍ je 9,2 , takže pokud chápu, DOUPĚ dává FF XII 9,2, ne 8, kolik dala autorka první části. Soudím tak už poto, že v tištěném doupěti má FF XII také tuším 9,5 nebo i více. Měli byste si to tam opravit, protože takhle to vypadá, jako když DOUPĚ dává 8/10 a to zdá se není pravda. Co se týká příběhu, do zahrání FF XII jsem na něm stavěl také. A dobře vím proč. Taky dobře vím, proč mi tentokráte emotivní výboje nechybí. Fakt by mě dost zajímalo, jak by na mě hra zapůsobila, kdyby se nám odehrával nějaký milostný trojúhelník nebo pětiúhelník, to by byl pekelný brak a zprofanované žblebty o tom, že FF XII se inspirovala ve Star Wars by jen nabraly na síle... jen na závěr, já chápu, že ženský prvek se protlačuje v rámci jakési pseudoemancipace a podobných nesmyslů. Na herním serveru by ale mělo jasně platit, že první recenzi píše ten lepší autor a ne, že se dáma pouští dopředu. Sami tam dobře víte, že Lenčin text je slabý průměr, zatímco Karlovy věty přesně vystihují. Proboha příště hodnoťte TEXT, nenechávejte tak důležitou recenzi na pseudogentlemanství. Trpí tím jedna z nejlepších her historie. A Lenka promine, když už sama zmiňuje Famitsu s jeho 40/40 a ví, že v tomto klubu je FF XII tuším šestým členem , rozhodně to tedy nebude hra na hodnocení 8/10 .... jen proto, že tam chybělo love story a hlubokomyslné sondáže do historie jednotlivých postav... sorry

|   |  Odpovědět
Flash  |  02. 03. 2007 17:30

Tesim se az nekteri z radoby fandu FF pochopi o cem ty hry vlastne jsou.Jasne ze kvalitni pribeh je klad,ale ve hre jde hlavne o zabavu.Pokud me hra bavi a stravim u ni pet ci vice hodin denne tak je to myslim jasne znameni ze se jedna o dobrou hru a nejaky pribeh mi muze byt u zadku.Hra ktera dokaze zaujmout pouze pribehem je hra na nic.Pokud clovek touzi po kvalitnim pribehu tak od toho jsou knihy a nektere filmy.Kvalitni pribeh ve hrach je jen jakysi bonus,neco navic.Hra musi umet hrace motivovat aby ji hral dal a pokud to tahne pribeh tak je to spatne.To totiz neni hrani ale pasivni cekani co bude dal.FF7 ma skvely pribeh,ale ja a spousta dalsich ho prosla za 35 hodin a pak dalsich sto hodin delala veci ktere s pribehem nemaji co delat.Lide kteri si odehraji svojich 35 pribehovych hodin a jdou hodnotit hru jako je FF12 by meli pochopit ze o hre vedi houby s octem a radsi nic nepsat.Ze je ve hre slaby vyvoj postav?To si snad delate srandu,ne?(slaby vyvoj postav je tak mozna v Baldurs Gate a ne ve ff12).Tesim se na dobu kdy nekdo skutecne zasveceny do taju jmenem ff napise recenzi ktera bude kvalitni.Protoze serie ff je jedna z mala ktera si profesionalni pristup zaslouzi.

|   |  Odpovědět
Alimak  |  02. 03. 2007 18:17

Já ke každému dílu přistupuju bez předsudků, bez požadavků co by měl ten který díl obsahovat. 7 měla pěkný příběh, v 8 se mi líbila atmosféra a 10 měla krásný love story příběh. Že je 12 zase o něco jiná mi nikterak nevadí a respektuju volbu vývojářů. Co mně baví na každém díle, je jedinečný systém levelingu a boje. Ve 12 se mi líbí a důkazem, že hra je pro mě dobrá je fakt že jsem k tomu dnes zasedla už v 6 ráno a celé dopoledne hrála a hrála.

|   |  Odpovědět
LaughingMan  |  02. 03. 2007 19:34

Tak tomu nerozumim v recenzi:
"ale já upřímně doufám, že třináctým dílem bude vše tak, jak má být a pro definici FF bude stále dál platit, že se jedná o silný emotivní příběh, originální propracované charaktery a propracovanou gameplay a že si nebudu připadat, jako bych stále hrála Final Fantasy XI."

V příspěvku:
"Že je 12 zase o něco jiná mi nikterak nevadí a respektuju volbu vývojářů."

Ta dvanáctka snad vymejvá mozky. Takže nakonec to je vlastně dobře, že příběh nezatěžuje vaši mysl a vy se můžete soutředit na hraní.

|   |  Odpovědět
LaughingMan  |  02. 03. 2007 19:41

Aha jsem si pořádně nepřečet autora příspěvku, jsem myslel že reaguje autorka, takže beru zpět

|   |  Odpovědět
Alimak  |  02. 03. 2007 21:03

|   |  Odpovědět
:-)  |  03. 03. 2007 21:07

Nedá mi to ještě jednou. Autorka píše: "ale já upřímně doufám, že třináctým dílem bude vše tak, jak má být a pro definici FF bude stále dál platit, že se jedná o silný emotivní příběh, originální propracované charaktery a propracovanou gameplay a že si nebudu připadat, jako bych stále hrála Final Fantasy XI."

Milá Lenko, jak tu již napsal výstižně FLASH, Final Fantasy je HRA... ale o tom se nechci bavit. Píšeš tu o tom, že "doufáš, že ve FF XIII bude vše jak má být, tedy mimo jiné silný EMOTIVNÍ příběh"

Definuj mi prosím silné EMOCE... já mám totiž pocit, že to je asi hlavní nedorozumění... ono totiž definovat EMOCE nejde, u každého je startem pro silné emoce něco jiného... kdysi Ray Bradbury rozebíral tvorbu autora Tarzana, E. R. Burroughse... a zaujala mě tam jedna věta.. kdy řekl, že autor byl rasista, špatný spisovatel atd, ovšem VĚDĚL JAK TO UDĚLAT, ABY Z JEHO DÍLA SRŠELA ROMANTIKA... a jak to udělal, se nedá vysvětlit. Protože "až někdo definuje romantiku, můžeme si obléknout černé obleky a jít romantice na pohřeb"....(c) R. Bradbury...

Spousta lidí při četbě Tarzana nebo Johna Cartera z Marsu nic necítí... mají romantiku jinde, třeba v Máchově Máji.. co já vím... u TEBE prostě FF XII emoce nevyvolala, u dost dalších lidí také ne, ale z PRODEJŮ a z REAKCÍ herních webů a časopisů celého světa (znovu zmíním ono Famitsu) vyplývá, že více ANO...

Takže můžeš pouze chtít, aby z FF XIII sršelo to, co TY považuješ za silný emotivní příběh... protože smiř se s tím, že když nebude, OPĚT TO NEBUDE ZNAMENAT, že další FF nenaplnil definici, kterou jsi napsala... ona totiž DEFINICE FF

...................NEEXISTUJE.............. (zaplať Pánbůh a všichni svatí.....

|   |  Odpovědět
Josef Šustek  |  06. 03. 2007 11:01

musis uvedomit, ze se jedna o svobodny nezavisly nazor jednoho cloveka. jen proto, ze ostatni chvali neznamena, ze si ona nemuze stezovat. to ze nedokazes prekousnout, ze nekdo nevidi FFXII jako dokonalou modlu je jina vec. Final Fantasy byl uz nekolik let o megapribehu, ktery motivoval, clovek se szil s postavami, zvrat stridal zvrat - to vse vedle skvele hratelnosti. FFXII uz toto vsechno nekloubi a to nekteri fanousci proste nestravi; hra prisla o to, proc byla serie tak milovana. o to jde nejspis i Lence Vlkové. to neznamena, ze nejde o vybornou hru, jen uz nespada to drivejsich kriterii FF. ale taky si na druhou stranu musime uvedomit, ze serie FF vzdy prochazela urcitou evoluci a ze nejaka razantni zmena v nasledujicich dilech proste prijit musela.

|   |  Odpovědět
Chumbaba  |  04. 03. 2007 09:54

Připadne mi, že se málo zdůrazňuje skutečnost, že FF12 dělali jiní autoři než předchozí díly. Například už tam není Hironobu ani Nobuo, kteří třeba pro mě jsou v jádru předchozích FF. Takže prostě noví lidé vytvořili něco pod starou značkou, ale není divu, že je to hodně jiné než dřív. Osobně mě hodně zajímá, kterou cestou se vydá Lost Odyssey, jestli to bude ta "stará dobrá" Final Fantasy, s introvertním hrdinou, tajnými příbuzenskými vztahy a velkým dramatem, nebo jestli se také vydá moderní cestou freeform (český překlad: od ničeho k ničemu). Já nevím, možná se JRPG s úžasnými příběhy už vyčerpaly.

Jinak patřím mezi ty, které FF12 zklamala, i když ji plánuji někdy časem dohrát už ze setrvačnosti. Jsa odkojen Andrejem a jeho recenzí na FF7, vidím sérii Final Fantasy především jako sérii úžasných dramatických her jejíž příběhy jsou nedostižné napříč žánry a platformami. Kdo doporučuje čtení knížek, nechápe, v čem spočívá rozdíl mezi knihou, divadlem, filmem a hrou (operou atd.). Hry jsou zatím nejaktivnějším zapojením diváka do dramatu a vztah diváka k příběhu který "sám hraje" je zase jiný, než při sledování filmu nebo čtení knihy. Pro mě jsou FF především zajímavé postavy a příběh, zajímavé situace, nečekané dějové zvraty, hluboké myšlenky, humor atd. Ve FF12 se mi dostalo série nezajímavých postav a nudných questů. Chápu, že těžiště hry je jinde - a je to právo autorů. Z mého hlediska tak hře značka Final Fantasy spíše škodí, protože ve mně vzbuzuje naprosto mylná očekávání.

A pokud jde o romantismus, není na něm nic nedefinovatelného. Romantismus je umělecký a myšlenkový směr reagující na osvícenský racionální přístup ke světu. Vyznačuje se akcentem na emoce, temnou a nepochopitelnou stránku života, romantičtí hrdinové jsou osamělí a nepochopení, stojí v opozici ke konvenčnímu světu, odmítají jeho ideály a hodnoty a hledají skutečný smysl života v útěku od civilizace, do přírody a tajemných hlubin lidského nitra. To, že lidé toto slovo často nechápou a používají jej v souvislosti s tzv. červenou knihovnou (telenovely) je chyba těch lidí, ne toho slova.

|   |  Odpovědět
Elenril  |  04. 03. 2007 11:48

+1
lépe bych to neřekl

Konečně se někdo odhodlal napsat recenzi na FFXII, kde se taky výrazněji poukazuje na temnější stránku věcí, za to patří autorce velké plus.

A některým jedincům výše bych ještě doporučil, aby přestali říkat věci typu "hry jsou o přece hlavně o hratelnosti a konečně pochopili, že pro někoho to tak není. A neodkazujte mě na knihy a filmy, jsou to jiné formy umění, které nemohou nahradit hry ani jimi být nahrazeny. A žádná kniha ani film se ještě nevyrovanala Xenogears

|   |  Odpovědět
Nediro  |  04. 03. 2007 12:07

podle me autor prispevku nad mluvil o romantice a ne romantismu. trochu rozdil...

jinak, nechapu lidi, co porad cekaj na dalsi xenogears, final fantasy vii a podobny "modly". Ja bych to bral tak, ze je to neco zvysoka nadprumerne a neopakovatelne. jasne, treba jednou bude dalsi dil plny emoci, zajimavych zvratu a podobne, ale rikam znova - pokud hrajete jrpg PRIMARNE kvuli skvelemu a super filosofickemu pribehu, tak se muze stat, ze budete cekat hoooodne dlouho, nez se neco podobneho objevi.

rekl bych jen, ze chtit po FFXII, aby byla necim jinym nez je, je dost zoufale. Autori podle me neudelaly chybu - proste to takhle planovali a myslim, ze spouste lidi odlehcenejsi pristup k pribehu vyhovuje. ja osobne sice miluju pribeh FF X, kde je to pro nekoho jedno velky klise, ale v kontextu hry se mi to moc a moc libilo. a ze je FF XII jina, to uz tak proste je. Az budou chtit vytvorit opet love story a postavy se slozitou minulosti, tak to square-enix znova dokaze :)

a jak nekdo poznamenal - FF XII delali tvurci Vagrant Story, takze se podle me dalo cekat, ze pujde o zcela neco jineho. A treba zminovana FF XIII bude presne takova, jakou ji vsichni chteji :)

|   |  Odpovědět
Balerion  |  05. 03. 2007 10:43

no ja som sa tento vikend konecne dostal k FFXII... skoncilo to tak, ze prave sedim v praci z kruhami pod ocami a rezu ma oci od nedostatku spanku

zacnem hned spominanym pribehom, zatial som z neho moc nevidel, ale ja osobne vitam zmenu z romantiky na politiku za viac nez vitanu
mozno nieje taky silny ako v FFVII, ale mne sedi ako rit na serbel a co je hlavne: HRA SA TO UZASNE!
pre mna bol vzdy pribeh v FF jednou z tych najhlavnejsich veci, pre ktore sa na kazdy dalsi diel tesim, ale ako mi dokazala FFX, pribeh nieje vzdy vsetko (v FFX bol velmi pekny romanticky pribeh, ale hra samotna bola premna pomerne slaba (bola to dobra hra hodna mena Final Fantasy, ale to bolo asi tak vsetko a uz sa k tomu nevratim :\), zato FFXII mi pripomina FFVII v tom, ze ked ju raz pustim, tak ju nemozem vypnut

ak chce autorka romanticky, silny emotivny pribeh nech si ide citat knizky ako uz bolo spomenute, alebo zahrat si vsetky predosle diely... zmena je zivot a zmena v FFXII je ako sviezi naval energie do tejto serie
seria FF sa preda vyznacuje vzdy vynimocnostou kazdeho titulu, originalitou, uplnym prekopanim systemu hry a nie tym, ze by sa snazila robit pokracovanie predosleho dielu... romantickych a emotivnych pribehov v serii FF sme tu mali pozehnane prisiel cas na zmenu a som rad, ze sa autori k tomuto kroku odhodlali... niektory ludia by mali vyjst zo zabehnuteho stereotypu a pozerat sa na kazdy novy diel FF otvorenymi ocami a hodnotit ho samostatne ako HRU, ktorou je a nie ako romanticky film (ja viem, ze sa to hra na tv, ale stale to je hra )

ja som z FFXII mimoriadne nadseny a navykovostou sa u mna radi hned vedla FFVII (aj ked ta bude premna vzdy tym vynimocnym titulom :') ), ten kusok co som zatial odohral u mna daleko daleko prekonava diely VIII, IX a X

vyvoj postav: je to HRA! chcete dokonaly vyvoj postav? citajte knizky a nehrajte hry... jeden prispievatel spomenul Baldur's Gate, ta hra tiez nemala vyvoj postav a aj napriek tomu sa stala RPG modlou ako FFVII alebo Fallout a titulom na ktory nedam dopustit (a to milujem silne a emotivne pribehy a vyvoj postav, som fanusikom japonskeho anime a vzdy zasnem nad ich schopnostou s perom ked pride na pribeh a postavy)... myslim, ze ten uspech hovori sam za seba
podla mna autorka proste hlada v hrach nieco, co by mala hladat niekde uplne inde... mozno je to proste tym zenskym pristupom ked hlada vsade romantiku a emocie (to si ale pomylila povolanie :P )

a teraz sa uz neviem dockat na zaverecnu a vecer straveny pri FFXII

|   |  Odpovědět
Nediro  |  14. 03. 2007 22:44

eh, ted sem si precetl "doupe" recenzi na FFX2, jen tam z nostalgie. a neco me zarazilo - pribeh dostal 7/10. Ted mi nekdo porovnejte pribeh FFX2 a FFXII a reknete mi, v cem si zaslouzi mit o bod min.. :)

je doupe prostor pro recenzety nebo web, ktery recenzi vyjadruje nazor za cele osazenstvo?

je mi jasny, ze kdyz pise clovek recenzi, tak je to za nej, ale kdyz dojde na hodnoceni, nebylo by od veci se na konecnem verdiktu spolecne dohodnout ^_^

tohle je docela ulet...

|   |  Odpovědět
Domino  |  10. 03. 2008 14:15

Příšerná hra!!!

|   |  Odpovědět
Rendiiik  |  18. 05. 2008 17:41

Zrovna vcera jsem si FFXII objednala a tesim se na ni jak blecha...ach,to bude slast ji hrat...to,ze od Famitsu dostala 40/40 vazne neni nahoda,proto jim budu duverovat...grafika je naprosto nadherna,cely svet a proste vsechno me uchvatilo...ano,nekdo rad tohle,jiny zase tohle,...kdybych mela vsechno rozebrat,asi bych psala hodinu cisteho casu...Kazdy dil FF je proste neco jineho...to,ze se na kazdy novy dil kouka jako na ten nejhorsi z cele serie je...pravda...proste srovnavat jakykoli dil FF s jinym NELZE...kazdy je vyjimecny....pochybuji,ze by me XII zklamala,Japonci proste umi :)...a je mi jedno,komu se co nelibi...mne prijde,ze spousta lidi kazi chut ostatnim si hru koupit...ale naopak,s nekterymi lidmi naprosto souhlasim :)...a za to vam dekuji,ze nejsem sama....

|   |  Odpovědět
Galicia  |  21. 05. 2008 16:17

Nevim, nevim FFXII vypadá pěkně, ale zjistil jsem že mě spíš víc baví na to koukat než hrát, vůbec mě to nebere. To u Persony 3 se bavim mnohem víc...

|   |  Odpovědět
Bobes  |  06. 07. 2008 17:12

Já nevim jak vám ale mě ty postavy přišli skoro stejný jak Yuna a Tidus nabo jako Lenn a Shuyin

|   |  Odpovědět
Ondra  |  20. 07. 2008 22:32

No příběh je hrozny. a u FF tvori pribeh atmosferu.
Sceny jsou špatně zapamatovatelné, vím , že , tam furt valčily vzducholoě, ale to je asi všechno.
U FFX si pamatuju na Yunin tanec v Kilice, na svatbu se Seymourem, na první milostné vzplanutí Yuny a Tiduse, na dojemné rozloučení na vzducholodi, a tak bych mohl pokračovat.
U FF 12 si na konkretni scenu nevzpomenu snad ani na jednu jedinou.
Hra neni vylozene spatná, a i kdyz bojový system z 12 nezatracuji, tak davam jasne prednost tahovym bojum.U tech je mimo jine vyhoda ta, ze
ze tam jsou poradne efekty.
Treba espeři jsou ve hre dobry akorat na animačkya vesměs pusobi važně a nesympaticky, oprotiva třeba klasické Shivě.Hra to neni zla davam ak 7,5/10 a ze je to Final Fantasy tak celkem 7/10.S hodcenimi 8/10 a vyšimi nesouhlasim, je to pouze docela slsna hra, ne nic dechvyrazejiciho-muj názor.

|   |  Odpovědět
Ondra  |  20. 07. 2008 22:35

ze tam jsou poradne efekty.