Recenze: Fire Emblem: Shadow Dragon – hrdinský epos

Zachránit své království jako velitel rebelských oddílů a postupně si získávat přátelství vojáků. Přesně to je náplní Fire Emblem.
Recenze: Fire Emblem: Shadow Dragon – hrdinský epos
Seznam kapitol
  1. Za osvobození Akaneii
  2. Pravá, vpřed!

fireemblemshadowdragon_box3.jpg

Princezna Minerva – dračí jezdkyně, která se s princem setkává poprvé v bitvě o úzký průsmyk, z nepochopitelných důvodů však zavelí ke stažení svých vojsk a na prince tak zbude pouze oslabený nepřítel. Tato okolnost může naznačovat, že s její loajalitou k tyranskému Dolunianskému impériu není vše v pořádku.

 

 

 

Dost již ale bylo pouhého popisování toho, jak hra funguje. Místo suchopárné teorie musím nadšeně vykřiknout slova chvály nad praxí – přestože se hra v úvodu tváří jako těžký titul s nutností promýšlet tahy dopředu ještě více, než v šachu, není tomu tak. Většina kapitol se dá odehrát i na první pokus bezeztrát a ještě se u toho výborně pobavit a trošičku se možná i o nějakou tu jednotku bát. Strach však není na škodu, protože si znovu uvědomíte, že těch pár pixelů pro vás už netvoří pouhou jednotku, ale skutečnou, prokreslenou osobnost.

fireemblemshadowdragon_07.jpgfireemblemshadowdragon_08.jpg

Jedinou výraznější výtku, kterou bych k Fire Emblem měl, je jistá stereotypnost herních úkolů. Jen zřídka je koncept hry oživen něčím novým, což je bezesporu škoda. Cílem vašeho snažení je totiž vždy obsazení jistého hradu, který hlídá obzvláště zlý a silný protivník, na nějž platí pokaždé nějaká speciální strategie.

Jen zřídka je koncept hry oživen něčím novým

Smůla je, že speciální strategie se zvrhává do dvou kolonek – umlátit z dálky a umlátit zblízka. No, alespoň že po takovémto minibossovi vždy zbude nějaká pěkná věc.

fireemblemshadowdragon_09.jpgfireemblemshadowdragon_10.jpg

To, co hra ztrácí ve variabilitě herního konceptu bohatě vynahrazuje poutavými prostředími, do nichž jednotlivá dějství zasazuje. Doopravdy se nestíháte nudit, protože v jednu chvíli prolézáte zatuchlé kobky, abyste našli mocný artefakt, a hned vzápětí dobýváte přímořské městečko, které obsadili piráti, načež se v další z kapitol přesunete do úzkého průsmyku hlídaného nepřátelskými vojsky. Není asi třeba podotýkat, že každá kapitola vyžaduje mírně odlišnou taktiku a výběr jednotek.

Linde – mladá kouzelnice, kterou princ při svých cestách nalezne v jednom z měst, které obsadili bandité. Linda se zde ukrývá v přestrojení za chlapce a místo Marthova doporučení, aby se rychle schovala, se rozhodne bojovat, aby nakonec v jeho družině zůstala natrvalo.

fireemblemshadowdragon_box4.jpg

 

 

Meč v žaludku

Co se týče technického zpracování hry – je na velmi vysoké úrovni a pohled na poctivě nakreslené hrdiny v animacích i detailně vyvedené mapy je vskutku zapamatováníhodný. I přes všechny efekty a svéráznou barevnou paletu si hra zachovává přehlednost, což mohu ocenit jen dvěma palci směřujícími nahoru. Stejnou pochvalu si zaslouží i hudba, jež bezchybně plní funkci podkresu a neobsahuje žádné rušivé prvky, které by vás mohly vytrhnout od přemýšlení.

fireemblemshadowdragon_11.jpgfireemblemshadowdragon_12.jpg

Nemohu si pomoct, u Fire Emblem jsem chvílemi vrněl blahem v hráčské extázi a přemítal, jestli jsem vůbec hrál lepší strategii. Vím, že se ve skutečnosti jedná o remake 19 let staré hry, která si odbyla svou premiéru na GameBoyi od Nintenda. Upřímně, je mi to úplně jedno. Není pro mě podstatné, jestli má hra starší hratelnostní prvky, nebo jestli se dnes tahový režim soubojů už příliš nenosí.

K dokonalosti hry schází jen ten pověstný krůček

Pro mě je důležité, jak se Fire Emblem hraje a jak jsem se u něj bavil. A já se bavil výborně, k dokonalosti však přeci jen ten pověstný krůček scházel. Každopádně ale nemohu jinak, než hru všemi dvaceti doporučit.

Dostupné pro: 3DS
Žánr: Strategie | tahová strategie
Výrobce: Intelligent Systems
Začátek prodeje: 2009
  • Taktické prvky
  • Výběr jednotek před misí
  • Možnost dokončit téměř každou bitvu bezeztrát
  • Jedinečné charaktery
  • Příběh
  • RPG prvky
  • Náhoda v soubojích
  • Občas nutno postupovat metodou pokus omyl
  • Vítězství se vždy dosahuje pomocí volby obsadit
Související články
  1. Recenze: Advance Wars: Dark Conflict – armáda do kapsy
  2. E3: Fire Emblem na Wii
  3. Recenze: Battalion Wars – roztomilá válka
  4. Recenze: Advance Wars: Dual Strike – pestrobarevná válka
  5. Advance Wars: DS - stará známá na nové platformě
  6. Takické RPG Fire Emblem míří na český trh
  7. Advance Wars - jásej, stratégu, jásej

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hry zadarmo nebo se slevou: akce na PlayStation Plus a Sundered zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: akce na PlayStation Pl…

Na všech platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Někdy je toho ale tolik, že se v tom člověk jen těžko orientuje. My vám s tím rádi pomůžeme. Podívejte se níže na akce, které by vám tento týden neměly uniknout.

10.  1.  2020 |
Nejkrásnější hry uplynulých let: hráči ve hrách „fotografují“ úchvatné snímky

Nejkrásnější hry uplynulých let: hráči ve hrách „f…

Stále více her začíná nativně využívat foto režimy a my se tak můžeme dívat na umělecká díla hodná našich obrazovek.

21.  1.  2020 | | 6 N/A
V Assassin

V Assassin's Creed Ragnarok procestujete Evropu, p…

Další díl populární série začíná unikat na internet stále více a oficiální odhalení už je víceméně na spadnutí.

11.  1.  2020 | | 5 N/A
CD Projekt Red přiznává brutální režim vývojářů ke konci vývoje Cyberpunku

CD Projekt Red přiznává brutální režim vývojářů ke…

Dokončit Cyberpunk 2077 není pro vývojáře žádný med a to nejhorší zřejmě teprve přijde.

20.  1.  2020 | | 5 N/A
Hráli jsme DOOM Eternal: peklo je na Zemi

Hráli jsme DOOM Eternal: peklo je na Zemi

Nedávno jsme dostali možnost vyzkoušet si ve Varšavě nový Doom Eternal. A stálo to za to! Takhle brutální a rychlou řežbu jsme tu ještě neměli.

21.  1.  2020 | | 10 N/A