Recenze: Flatout - originál až do konce

Diskuze čtenářů k článku

r3dman  |  10. 02. 2005 08:20

Je to super hra, ale tenhle kousek vysel temer pred pul rokëm! Jaky je smysl tehle recenze???

 |   |  Odpovědět
Narvan  |  10. 02. 2005 08:40

Což o to, to by nevadilo, ale nefunguje snad doupě tak, že za nápisem RECENZE je dojtečka, název hry, pak pomlčka a nějaký SLOGAN, VĚTIČKA???  nějak se vám to nerýmuje

 |   |  Odpovědět
DnF  |  10. 02. 2005 10:12

To snad autor hral uplne jinou hru nez ja! Flatout je obrovsky shit pro kazdeho kdo si chce opravdu zajezdit, nekde na urovni NFS. Fyzika je sice realnejsi, ale jenom co se tyka auta hrace. V pripade ze se jedna o protivniky, takzvanou "AI", je razem vsechno jinak! Tam kde se hrac bezmocne zanori mezi hromadu pneumatik tam bot projede az pneumatiky litaji pres celou trat. Kdyz jede bot o pul auta pred vami - co je lepsi nez mu z boku drcnout do zadku auta aby se otocil. Nic? No nedivte se, je to sracka se jmenem Flatout. Muzete mit kola otocena nadoraz a na plny plyn zkouset bota otocit, on si ale pojede klidne rovne jako by se nechumelilo. Ale beda kdyz se to stane vam. Otoci vas kolem dokola a vypadnete z trate jen to fikne.
Tuning je trapnej, ale MA vliv na chovani auta. Jenom to, ze se tuni postupne to mozna trochu smazava ... Ale s nejlepsimi tlumici a koly je to dost poznat.
AI botu je uplne trapna. Jediny jejich cil je narazit do hrace, hnat se dopredu. Je to mozna realne v tomhle typu zavodu, ale to by musela platit stejna fyzika pro vsechny. Je to jen dalsi ukazkovy priklad jak nahradit diletantstvi v programovani AI vyhodami pro boty. Obtiznost je zachovana, ale jak to vypada?
Dalsim "efektem" ve hre je zpomaleni prvniho. Hra se snazi aby si clovek zazavodil (nebo se na...zlobil a smazal ji) takze kdo jede prvni, ten je zpomaleny a ostatni ho lehce dohaneji. Nastesti to funguje i obracene - i kdyz vas vyhodi z trasy a tocite se bezmocne v hodinach protoze kazdy dalsi kdo jede kolem vas neopomene do vas narazit, po par metrech peloton dozenete, propracujete se na druhou pricku, nez pri predjizdeni prvniho skoncite opet ve skarpe protoze vas sejme. Dojizdeni ostatnich je pritom stale obtiznejsi. Posledniho predjedete prakticky okamzite po srovnani na trat, jakoby na vas cekal. Prvniho pak jen velmi tezce.
Jak dojet jako prvni? Snazit se ujet hned na zacatku alespon o par metru, a pak jen krouzit na prvnim miste. To ale predpoklada projet trasu s minimem chyb. Maximalne jednou mensi chybou za kolo. A hledat a v maximalni mire pouzivat zkratky.
Nezlobte se, ale mam pocit, ze autor recenze si projel prvni ctyri nebo pet trati, na obtiznost "trapak" a pak sesmolil tenhle shit.

 |   |  Odpovědět
Martin Babarik  |  10. 02. 2005 10:37

Druha moznost je, ze jste cetl jinou recenzi, nez tu, kterou jsem napsal. V jednom z prvnich odstavcu byste se totiz docetl, ze hra bere sebe samu s nadsazkou a nesnazi se konkurovat hram od EA. Nikde netvrdim, ze je to hra pro profi zavodniky. Je to proste fajn hra, ktera je trosku jina nez ty ostatni.

Ve Vasem prispevku jste v podstate nerekl nic, co by bylo v rozporu s recenzi, takze jste sesmolil zhruba stejny shit.

Prijemny den

 |   |  Odpovědět
DnF  |  10. 02. 2005 11:46

Pardon, mily recenzente, ale zda se mi, ze ty nejhorsi neduhy hry (ktere jsem popsal ja) jste presel ponekud zahadnym mlcenim ... Recenze kde se nemluvi o AI protivniku? Jsme snad v dobach arkanoidu?
Nevim jak se presne rika tomu efektu kdy posledni dojizdi za kazde situace prvniho (poprve pouzity tusim v NFS2), ale nevsimnout si tehle veci, to musela byt hezky horka jehla!
A co takhle multiplayer? Nebo moznost modu k Flatoutu?
Recenze je proste odflaknuta, to se neda nijak zakryt. Kazdy kdo Flatout ma a hraje to pozna.

 |   |  Odpovědět
Martin Babarik  |  10. 02. 2005 12:46

Podle Vas "nejhorsi neduhy hry" jsou pro jineho beznou soucasti zavodnich her. Aspekty hry, o kterych pisete, nemaji ackovy ci beckovy charakter (receno v terminologii zabugovanosti hry).

To, ze o necem nepisu, neznamena, ze jsem si toho nevsimnul, vsimnul jsem si i kvanta dalsich veci. Jenze recenze ma jisty omezeny rozsah, tudiz nemohu psat uplne o vsem a je zcela otazkou me volby, ktere vlastnosti hry povazuji za nutne zvverejnit a popsat v recenzi.

Kdybyste neco vedel o vyvoji her, vedel byste take, ze ruzne fakeovani a cheatovani ve prospech souperu je beznejsi, nez se zda a asi byste se nad tim nepozastavoval.

Vadim Vam, ze nemluvim o AI protivniku. Dobra, uznavam, ze o nem jsem se zminit mel, je to preci jen dulezitejsi, nez kvalita lokalizace, ktere naopak venuji asi zbytecnou podkapitolu. Za to se tedy omlouvam

 |   |  Odpovědět
DnF  |  10. 02. 2005 13:29

Uz je z toho pekny stromecek, ze ano?
O vyvoji her lecos vim, prave proto je to "fakeovani" jak jste to hezky popsal jeden z ukazatelu ktere peclive sleduji - cim min hra tohle dela, tim ji mam radeji. Dela se to vic nebo min bezne, ale u flatoutu me to opravdu nemile prekvapilo.
Recenze ma sice jakysi prostor, pokud mluvime o papirovem casopise. Ale pro net neni zadny prostor dostatecne maly. Nebo velky?
Je mi jasne, ze psani recenzi neni jednoducha zalezitost, kdyz nemate cas hru treba 14 dni hrat, ale spravna recenze by mela zminit krome veci ktere ve vasi recenzi jsou minimalne to AI, (beru ze jste to uznal) a multiplayer - vec ktera je na flatoutu lepsi nez cokoliv jineho. Protoze spousta tech neduhu o kterych jsem psal odpada, fyzika je pro vsechny stejna... (hrali jsme na LAN party v 6-ti).
No, nechme toho, pockam az za sebou budete mit 20 recenzi ...

 |   |  Odpovědět
Martin Babarik  |  10. 02. 2005 14:03

Proti stromeckum nic nemam, muzeme z toho udelat akci "Nove stromy pro Tatry"

Bohuzel (bohudik) i webova recenze je omezena rozsahem, to neni nic, co bych si vymyslel ja, abych se mel na co vymlouvat.

Co se tyce toho fakeovani, je ho vsude vic, nez by se zdalo, problem neni az tak v tom, jestli ve hre je nebo neni, problem je v tom, jak je zpracovane, tzn. jestli si jej nekdo vsimne.

20 recenzi? To asi nevydrzim:)

 |   |  Odpovědět
MH  |  10. 02. 2005 13:45

To čo tu popísal tento tzv.závodník mi pripomína akoby on jazdil medzi tými gumami na svojom aute.Ja som tú hru ešte nehral ale tento borec nech nezrovnáva virtuálny svet s normálnym.Vyznieva to smiešne,akoby sa tlačil medzi recenzistov,ale o hre si musí spraviť dojem každý sám.Nepotrebujem aby sa tu niekto vylieval svojimi názormi.Alebo má 5 rokov? Marian.

 |   |  Odpovědět
Janns  |  10. 02. 2005 20:16

"Okruhy nejsou moc nápadité" - a které jsou ty nápadité?

"při nákupu všeho, co bylo v dané situaci možné, auto nevykazovalo zřetelně lepší jízdní vlastnosti" - nechápu

"Spíše mi vadí přílišná grafická jednotvárnost, uvítal bych o něco živější barvy a realističtější nasvícení" - to jsi hrál na černobílém monitoru?


"Další perličkou jsou velice „nápadité“ textové komentáře u některých akcí. Rozhodnete-li se nakoupit nové díly, dozvíte se v informačním okénku o motorech, že pořádný motor je základ. To je vcelku pochopitelné. O pár vteřin později vás překvapí informace, že pohon je základ. Dobře. Tlumiče jsou také základ. Hm. Pneumatiky jsou základ taky. Aha...Naštěstí se nebavíme o adventuře, ale o závodní hře, kde se veškeré texty dají s trochou štěstí ignorovat. Jiný recenzent by se nad tím pravděpodobně ani nepozastavil, ale přiznám se, že na špatné a nekvalitní překlady jsem celkem alergický a pokládám za svou povinnost o tomto prohřešku informovat. Hráčská obec dnes už zahrnuje i lidi, kteří mají povinnou školní docházku nějaký ten čas za sebou a nespokojí se se vším, co je jim předhozeno." - Ty budeš asi nějakej vysokoškolák, co?

 |   |  Odpovědět
Martin Babarik  |  10. 02. 2005 20:38

"Okruhy nejsou moc nápadité" - a které jsou ty nápadité?
// nerikam, ze nektere jsou napadite. Cili otazka postrada smysl.

"při nákupu všeho, co bylo v dané situaci možné, auto nevykazovalo zřetelně lepší jízdní vlastnosti" - nechápu
// s tim bohuzel nic nenadelam, zkuste mozkove nutrienty

"Spíše mi vadí přílišná grafická jednotvárnost, uvítal bych o něco živější barvy a realističtější nasvícení" - to jsi hrál na černobílém monitoru?
// ne. Dalsi poznamka postradajici smysl

Ty budeš asi nějakej vysokoškolák, co?
// A Vy asi absolvent ZDS. Gratuluji. Jen tak dal.

 

 

 |   |  Odpovědět
Helloween  |  14. 02. 2005 15:55

FLATOUT-je podle mého názoru velice povedená HRA.Ano správně je to hra.
Jestli někomu vadí,že není příliš realistická,tak ať sedne do své vlastní plechovky a vyrazí do přírody na reál.A asi největší plus téhle hry je multiplayer.Nepamatuji,kdy naposledy jsme se na naší wifině tak zasmáli jako při hraní téhle hry.

 |   |  Odpovědět
Martin Babarik  |  14. 02. 2005 16:30

Jsem rad, ze konecne nekdo pochopiil rozdil mezi simulatorem a hrou. Uf, uz jsem se bal, ze jsem v tom sam a ze mi neco unika:)

 |   |  Odpovědět
Jezor  |  14. 02. 2005 16:31

Az po precteni tehle recenze,jsem obevil tuto naprosto uchvatnou hru.Parim NFS:U1 i 2 a myslim,ze srovnavat se s touto hrou nedaji.FatOut je o necem uplne jinem a chytil me naprosto stejne.Nazory DnF absolutne nechapu.Asi by si mel zkusit napsat nejakou recenzi sam a zajimalo by me,jaky by dostal kartac. A Janns je kapitola sama o sobe.Pokud nechape v recezi takovehle veci,nevim jak muze obsluhovat komp(VS dodelanou nemam).Jeste jednou diky za recenzi,zas mi pribyl jeden blibeny titul.

 |   |  Odpovědět
Martin Babarik  |  14. 02. 2005 19:15

Dekuji za prvni pozitivni reakci na mou recenzi:) Az se z toho citim divne, takovy nezvyk:))

 |   |  Odpovědět
Jezor  |  15. 02. 2005 15:29

OK

 |   |  Odpovědět
Hanz  |  14. 02. 2005 20:39

No recenze hezká ale do plusů bych přiřadil jedno velké a nezanedbatelné ...a to CENU!!!! 299 s DPH u takto nové hry skutečně nemá obdoby doufam že EA poučí

na Flatoutech se mi nejvíce nelíbyly restary při závodu kdy mě vracel na trať třebas 0,5km zpět :( a někdy trochu nelogicky vyžadoval restar přímo :(

jinak si myslim že hra plně snese srovnání s NFSU2 ... auta jdou rozmlátit, trať jde rozmlátit, a je rozhodně nápaditější než tratě (město) v NFSU2 ... jo tuning je odfláklej... ale jinak kloubouk dolu... NFSU je zatraceně lehká hra a jak je dlouhá začíná bějt nudná....a FF nic moc zato Flatou ..sakryš to je těžký a FF ...WOW normálně mi to trhalo ruce :) vobčas mi hlavou na těch lesních tratích blesklo kam se hrabe Colin 5 :))

Flatout považuji za jednu z nejzajímavějších her vůbec a rozhodně nejpovedenějších...multiplazer je super :) škoda jen že tam není více Destruction derby aren :)

Dát dohromady Nfsu2 a flatout ...to by byla gameska....

PS: nechápu co se autorovi recenze nelíbilo na ledových tratích, mě se na nich zase vyhrávalo nejsnáze :) ale byly to nervy to musim nechat :) jinak FF se choval přesně tak že se měl pocit že jedu na kluzišti :)

 

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hráči fotí zážitky z Anglie: AC Valhalla je opět grafickým skvostem

Hráči fotí zážitky z Anglie: AC Valhalla je opět g…

Jestli něco Ubisoft umí, pak jsou to pestré světy, lákající k focení.

16.  1.  2021 | |11 N/A
Daniel Pánek
Assassin's Creed ValhallaGalerie
10 největších překvapení minulé generace, která nás potěšila

10 největších překvapení minulé generace, která ná…

Končící éra Xbox One a PS4 přinesla mnoho velkých změn. Jaké nás nejvíce překvapily?

18.  1.  2021 | |6 N/A
Vojtěch Matušinský
Téma
Hry zadarmo nebo se slevou: další lednové slevy a Star Wars zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: další lednové slevy a …

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

15.  1.  2021 | |2 N/A
Martin Nahodil
Hry zdarmaSlevové akce