Recenze: FreeHra: Packabot – průmyslová budoucnost

Jak asi bude vypadat svět za třicet čtyřicet nebo padesát let? Nikdo to neví přesně, představy jsou různé, rozchází se v základních bodech a vzájemně si nejsou příliš podobné. Přesto ale všechny mají s Packabot jedno společné – čeká nás budoucnost nejistá, pro život všech nerůžová.
Typ hry: Arkáda
Minimální konfigurace: procesor 500 Hz, 64 MB RAM, 8MB grafická karta
Doporučená konfigurace: procesor 1 GHz, 128 MB RAM, 16MB grafická karta
Testovací konfigurace: Athlon XP 1600+, 1.5 GHz, 768 MB RAM, 128MB grafická karta
Výrobce: Kapser
Vydavatel: Freeware
Homepage: Není

Člověk si žije, prochází se po dvorku, raduje se nad krásami přírody, když tu náhle šlápne na nešikovně položené hrábě v trávě, které se následně nesmazatelně zapíši do jeho hlavy. Člověk také může zakládat společnosti, budovat impérium, vydělávat milióny, jenže nesmí potkat nápadně nenápadného jedince, tuneláře, zloděje, kazisvěta. Ten krade a ničí vše, co bylo postaveno, přičemž se dívá pouze na sebe. A právě v Packabot se sním setkáte, nebude však sám – budou to celé zástupy.

Příběh hraje v Packabot důležitou roli * Už letí... už se plazí...aaaa! * Kdo vyskočí výš, hm?

2056 – 841 + 329 + 512 = 2056!

Píše se rok 2056, svět ovládla mechanizace, průmysl a výroba skoro jako za komunistů. Továrny jedou na plné obrátky, z komínů se kouří a peníze se jenom hrnou. Největší společnost ze všech na světě ale zastihly problémy a nepřející lidé se vydali proti ní, aby zhatili všechny její růžové vyhlídky na ještě růžovější budoucnost. A přestože se jim nakonec podařilo dosáhnout kýženého cíle, plamínek naděje ještě neuhasl. Kdo ho ale udržel? Kdo jej drží? No přece vy, jako robot, jenž se vydává vstříc dobrodružství, až k samotné strach nahánějící továrně. Náhoda? Nikoliv. Stejně jako v nadpise uveřejněný výpočet, který rozhodně náhodně nevychází!

Tohle mi asi nevyjde * Ten mráček mi připomíná...hmm... mrak * Já na to mám, já si vyskočím...

Možná není náhodou ani to, že Packabot je v jádru plošinová dvojrozměrná hra. Skáčete si jako zajíček po trávě (hupky dupky sem... hupky dupky tam... báác tě), cestujete křížem krážem a potkáváte stále nové nepřátele, kteří nemyslí a jen tupě jdou za svým cílem. Způsobů, jak se s nimi vypořádat, přitom není mnoho a prakticky vám většinou nezbude nic jiného, než všechny přeskočit, čímž můžete pokračovat dále. Zbraně jako takové byly totiž z valné části odstraněny, díky čemuž hra nabírá na novém rozměru.

Tu a tam se ovšem dostanete například k balvanu, jenž můžete ovládat a s jehož pomocí jde likvidovat protivníky jdoucí proti vám. Jindy zase jde skákat na hlavičky některých nepřátel, nebo jiné lákat k propastem, a tak se jich lehce zbavit. Záleží hlavně na situaci a daných možnostech. Obtížnost hry ale nebude vždy lehce zvladatelná, ne vždy půjde vše tak, jak má. Dosti totiž záleží na tom, kde se zrovna nacházíte. Čeká vás celkem 45 levelů, několik meziher a tři odlišná prostředí – zatravněné, lehce znečištěné a zcela průmyslové. Přitom již první etapa není nikterak snadná, k dispozici máte „pouze“ sto životů a před sebou setsakramensky dlouhou cestu. Ano, Packabot není záležitost na několik minut, ale hodin. Ovšem musíte si dávat dobrý pozor na zmíněné životy. Stačí jedna chyba, pád do hluboké propasti nebo kontakt s nepřítelem a rázem jste o číslo chudší, v horším případě i úplně skončíte. Sice se to nezdá, ale věřte, že dostat se až na konec není lehké.

Takže z očí do očí? * Tohle nemám rááád! * Nalevo vodopád, napravo nic... co k tomu dodat

Vypadá to zábavně? Nebo to je zábavné?

2D plošinovky už mají svoji zlatou éru za sebou a většina lidí se jim vyhýbá. Jenže Packabot nespadá mezi herní odpad, opravdu se snaží zaujmout a jde to dobře vidět na dynamičnosti – nenudil jsem se ani vteřinu. Pořád jsem objevoval něco nového, setkával se s překvapeními, zkrátka jsem byl tažen dál a dál. A kdyby nebyla tato hra tak obtížná jak mi připadla, kdo ví, kde bych se teďka opravdu nacházel.

Nicméně velký podíl na celkovém úspěchu má i vizuální podoby hry, jež bych označil za povedenou. Grafika je hezká, ladně nakreslená a má svoje osobité kouzlo. Hůře to akorát místy vypadá v pohybu - Jmenovitě na mne nezapůsobil vodopád v první etapě, či některá zvětšená stvoření s hranatýma očima. Jedná se ale o drobné chyby na kráse, takže nejde o nic hrozného.

Koukám, že životy nějak ubývají * Bonusový level... létáte jak splašená sova * Uhýbat jim je téměř nemožné

Hůře dopadl hudební doprovod, který si páni autoři mohli odpustit. Kde přišli k těmto „skladbám“ doopravdy nevím, vlastně to ani nechci vědět. Každopádně některé dosti jednotvárné songy mě přinutily vymontovat zvukovou kartu a vyhodit ji z okna (nevěřili byste, jak mi lezly po hodině na nervy). Naštěstí o poznání lépe dopadly zvuky, jichž v součtu sice moc není, ovšem narozdíl od hudby jemně dokreslují atmosféru prostředí (zamiloval jsem si velice jemný zvuk při skákáním... ani nevím, proč).

• Délka hry
  • Hratelnost
  • Zvuky
  • Příběh
  • Obtížnost
  • Kostrbaté animace
  • Hudba

Vítejte v budoucnosti

Inu, co dodat? Packabot v součtu nabízí hutnou dávku zábavy, která na své poměry vydrží dlouho, vše je k tomu zabaleno do vkusného obalu a olepeno cedulkou „0,- Kč včetně DPH“. Pravda, horší je onen hudební doprovod a místy přehnaná obtížnost, nicméně přesto mi nezbývá, než vám právě recenzovaný titul doporučit. Je přece zadarmo, tak proč ho alespoň nevyzkoušet?

*** DOWNLOAD ***

Hudba: 5/10

Packabot je další z řad povedených 2D plošinovek. Opět jsem se mohl přesvědčit, že tento žánr ještě neupadl do nejhlubšího dna prázdnoty.