Recenze: FreeHra: The Little Eggy That Could – Velikonoce jsou zpět

Velikonoce jsou sice již dávno za námi a pomalu k nám přichází zima, ovšem divoké vajíčko z The Little Eggy That Could si z toho nic nedělá. Rozhodlo se vydat na vandr a prozkoumat celý svět. Samo to ale nezvládne – pomozte mu ochránit jeho křehký život.
Typ hry: Arkáda
Minimální konfigurace: Pentium II 800MHz, 64MB RAM, 16MB grafická karta
Doporučená konfigurace: Pentium IV 1.2GHz, 256MB RAM, 32MB grafická karta
Testovací konfigurace: Athlon XP 1600+, 1.5GHz, 768MB RAM, 128 MB grafická karta
Výrobce: xCept
Vydavatel: Freeware
Homepage: Neznámá

Freeware svět je doslova přeplněn arkádovými tituly. Jeden je horší než druhý, drtivou většinu z nich mnozí ani nezkusí a ve svém slova smyslu se není čemu divit. Kvalita podobných polotovarů je pochybná, mnohé se nedají hrát a slovo jako „nuda“ se k nim hodí nejlépe. The Little Eggy That Could (dále jen TLETC) možná vypadá podobně; věřte ale, že se jedná jenom o první dojem. Pod nepříliš lákavou slupkou se skrývá chutná porce zábavy, kterou byste neměli minout.

Už si pro tebe jdu! * Bojim bojim, že netrefim a spadnu dolu * Tak nakonec přeci jen trefil

Jak šlo vajíčko na vandr

Právoplatným a certifikovaným hrdinou se v TLECT nestane kdovíjaký super hrdina, ani obtloustlý Mario či Ježek Soník. V následujících minutách/hodinách se setkáte s vajíčkem. Nesmažený, neuvařeným a ani jinak tepelně připravením vajíčkem. Břímě, které na svých bedrech nese, ale není jen tak, proto jste byli povolání na pomoc. Musíte proputovat veliký svět a posbírat veškeré ztracené zlaté bratříčky, jež se nacházejí na konci každé úrovně. Dostat se k nim ale není lehké, cesta je lemována mnohými nástrahami a nelze si ji nijak zkrátit.

TLECT je obyčejná arkádová skákačka, jejíž náplň nevybočuje ze standardu: po celou dobu jde vždy o úspěšné dokončení dané úrovně. Cestou lze sbírat mnoho jiných věcí, jež nemají prakticky žádný jiný význam, než že zvyšují skóre. Tu a tam, vynaložíte-li trochu snahy a budete mít zároveň malinko štěstí, se setkáte s pár životy navíc a na samotném konci levelu s vytouženým zlatým vajíčkem. A těch je třeba posbírat spousty, protože autoři připravili celkem pět různorodých světů, každý rozdělený do několika částí. Dokázat se proskákat až na samotný konec a posbírat všechny zlatavce je ale téměř nadlidský úkol a bude proto třeba hodně trpělivosti.

Podobné pasti člověku zvednou žloutek v těle * Pět světů? Dejte pokoj, stačí ten, ve kterém žiji! * Mám strach z výšek

Rozhodně není na místě lehkovážné jednání. I v TLECT stačí jedna chyba a můžete začít od úplného začátku, neboť vajíčko se při pádu z velké výšky rozbije. Zároveň nedoporučuji dvojitý „jump“ – díky němu totiž dosáhnete takové výšky, že zpětný dopad na stejnou plochu taktéž znamená smrt. Ovšem pravdou zůstává, že jeho použití se dříve či později nevyhnete – ano, nenachází se ve hře ze srandy. Dvojskoky se uplatní při přeskakování mezi velice vzdálenými plošinami, při zdolávání velkých výšek a v dalších podobných případech. Buďte proto obezřetní.

Ach ta kamera a grafika...

Některé levely jsou navrženy sofistikovaně, setkáte se v nich s mnoha nástrahami s rozžhavenou plotýnkou v čele. Musím si však postěžovat na místy nepřehlednou obrazovku, v níž bylo ve spoustě případech pátrání po další cestě jako hledání oblíbeného cédéčka na redakčním stole. Kamera sice byla obdařena obratností, ovšem ne v mezích, které bych očekával či potřeboval.

Tady vidíte konec příběhu „O jednom dobrodružném vajíčku“ * Tři, dva, jedna... nula nebude? * Aaa to bude bolet...

Natáčet úhel pohledu je možné, a to pomocí myši, nicméně rozmezí pohybu se vztahuje jen na horní a dolní pohled – boční snímání bylo zcela vynecháno. Jinak řečeno – můžete vidět vajíčko pouze svrchu či zezadu. Možná si říkáte, že to musí stačit, ale věřte, že opak je pravdou. Občas kvůli marnému pátrání po další cestě přijdete o život... zbytečně.

V podobném duchu „kvality“ se nese i grafika, která očividně nikomu nevyrazí dech. Na poměry freeware her sice nikterak neurazí, ovšem vycvičené oči „běžných“ hráčů budou muset přivřít víčka nad mnohdy jednoduše zpracovaným prostředím. A pravda, okolí působí jednotvárným dojmem, vše je složeno z kvádrů a jiných primitivních tvarů, přičemž textury tomu všemu příliš nepřidají. Celkový dojem nezachraňuje ani hudební doprovod v čele se zvuky, byť v obou případech nelze hovořit vyloženě o něčem špatném. Jen je škoda, že do pozadí hraje neustále jedna a ta samá skladba, která má tu drzost se ještě opakovat. Ach jo...

• Hratelnost
  • Příjemná obtížnost
  • Relativně horší grafika
  • Hudba

Nicméně TLECT je i přes svých pár chyb velice příjemný a volné chvíle skvěle vyplní. Jistěže by si grafika zasloužila více detailů a hudba trochu života, ovšem přesto je můj konečný dojem z hraní více než dobrý. TLECT mne bavil a věřím, že ještě hodně dlouho bavit bude. Mezi skákačkami se zkrátka jedná o jeden z nejvydařenějších počinů. Proto stahujte, třeba nebudete litovat.

***DOWNLOAD***

Hudba: 4/10

Nevadí, že Velikonoce jsou již dávno za námi. The Little Eggy That Could skvěle zabaví i na podzim. Pár vad se sice na jeho kráse najde, nicméně buďte ujištěni, že se nejedná o nic vážného.