Recenze: FreeHra: Vivid Conceptions – neuvěřitelný svět

Kolik může ve vesmíru existovat světů? A mohou být podobné tomu našemu? Vivid Conceptions si ve svém slova smyslu klade stejnou otázku, ale zároveň na ni hned odpovídá – vrhne vás totiž do říše terorizované mravenci, do říše plné tajemna a podivných míst. Nevšední dovolená začíná.
Recenze: FreeHra: Vivid Conceptions – neuvěřitelný svět

Platforma: PC
Typ hry: Plošinovka
Multiplayer: Ne
Minimální konfigurace: Pentium II 500Hz, 64MB RAM, 16MB grafická karta
Doporučená konfigurace: Pentium IV 1.5GHz, 512MB RAM, 32MB grafická karta
Testovací konfigurace: Athlon XP 1600+, 1.5GHz, 768MB RAM, 128 MB grafická karta
Výrobce: Vertigo Games
Vydavatel: Freeware
Homepage:
http://www.vertigogaming.net/

Mravenci nechtějí mír, nechtějí se o svět dělit s malinkatými slizkými stvořeními. Chtějí vše jen pro sebe, chtějí plenit, zabíjet a ničit – nemají s nikým slitování. Avšak přestože začínají pomalu přebírat nadvládu, plamínek naděje ještě pořád neuhasl. Pořád je tu šance na lepší zítřky. A byť vás svět, v němž jste malou zelenou potvůrkou, nepřivitá s otevřenou náručí, můžete nepříteli zasadit zdrcující ránu. Cesta k jeho říši je ale nelehká, lemovaná mnohými nástrahami a slepými uličkami. Přežít v něm není ani zdaleka lehké.

  
Stačí se podívat na menu a ihned víte, v jakém duchu se hra ponese * Haló, jsem dole, u toho ohníčku * Vypněte to červený světlo!

Ferda Mravenec?

Příběh Vivid Conceptions je vpravdě zvláštní. Předchozí řádky sice mohly vyznít jako pohádka o Ferdovi Mravencovi, ale zachytit atmosféru ve hře je nadmíru obtížné. Už jen díky nezaměnitelnému pojetí a světu, který skýtá mnohé nástrahy. Jako malé slizké stvoření budete v následujících hodinách bloudit po velké říši, rozdělené do spousty levelů, a ničit právě ony zpropadené mravence. Jako v každé dvojrozměrné plošinovce se setkáte s překážkami, budete skákat po kvádrech či jiných objektech a brát pokud možno vše, co vzít půjde.

  
Tak jsem zase v...“hvězdičky“ * Vskutku zajímavé zelené ostrůvky * Stavění schodů je mojí oblibou

Nejvíce pomohou lístky, jež se zpravidla nachází v každé z úrovní. Ty nejlepší vám dodají speciální vlastnost – kupříkladu ochranou auru, nebo schopnost přemísťovat objekty na dálku. Ruku v ruce s tím nabírá hra na jiném rozměru, neboť stavět si v levelu „schody“ dle libosti a vybírat si cestu, kudy se vydáte, nebývá časté. Ovšem podobné budovatelské radovánky si užijete až v pozdější části, konkrétně někde ve čtvrté páté úrovni a dále. Do té doby budete povětšinou disponovat pouze onou defenzivní září kolem vás. A k čemu slouží? Inu mravence nezlikvidujete jinak, než jejím aktivováním (ve chvíli, kdy se k vám přiblíží). Nemůžete po nich ani skákat a ani střílet - Vivid Conceptions na to jde ze zcela jiné strany. A propos, prvotním cílem vlastně není zabíjení, spíše se musíte dostat na konec levelu – k vlajce. A to jakkoliv. Jenže k tomu potřebujete dostatek trpělivosti a času.

  
Mravenci. Dole. Pššt! * Teď na něj vyšlu auru a celýho ho zaururuju! * Všude je co? Tma. Tma je kde? Všude.

Pokud bych měl právě spočítat délku hry, asi by se číslo vyšplhalo hodně vysoko –pět, možná deset hodin podle stylu hry by nestačilo k dokončení. Zároveň se však na jazyk dostává otázka, zda-li by byl kdokoliv schopen u něčeho podobného vydržet tak dlouho. Síla této hry je ale především v atmosféře, která dýchá na hráče na každém kroku a je natolik hustá, že byste ji nerozřízli ani mečem. Možná proto se chci po dopsání recenze k Vivid Conceptions ještě vrátit. Možná proto mne neustále baví bloudit nehostinným světem.

Není 2D jako 2D

Dojem, jehož jsem ze hraní nabyl, ovlivnilo dost právě grafické zpracování. Fajn, na screenshotech nic moc, ale opravdu si to pusťte, dívejte se všude kolem a poslouchejte výtečnou hudbu. Jednak se autorům podařilo perfektně zpracovat pozadí jednotlivých levelů, skvěle navrhnuli design úrovní a také zmíněná hudba... řeknu vám, že už dlouho jsem neslyšel lepší. Jednoduše úžasná. Málokterá freewarovka by se mohla pyšnit podobným hudebním doprovodem.

Světlé stránky hry
  • Hratelnost
  • Nápady
  • Grafika
  • Hudba, zvuky
  • Délka…
Temné stránky hry
  • …nebo je to příliš dlouhé?
  • Nevečeřel jsem

Vivid Conceptions je zkrátka od hlavy až k patě vydařený počin, který překvapil jak po stránce hratelnosti, tak vizuální a zvukovou podobou. A pak že jsou dvojrozměrné plošinové hry mrtvé...

*** DOWNLOAD ***

Grafika: 8/10
Hudba: 9/10
Zvuky: 9/10
Hratelnost: 9/10

Myslíte si, že přeháním, když uděluji Vivid Conceptions devět bodů z deseti? Věřte, že ne.

Celkové hodnocení: 9/10

Uvedené hodnocení samozřejmě nelze porovnat s „běžnými“ tituly na pultech obchodů, neboť spadá mezi freeware hry. Berte to proto, prosím, v potaz.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of War, výsledkem jsou nádherné obrázky

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of Wa…

God of War je jednou z nejlépe vypadajících her současnosti a fotorežim je toho jasným důkazem.

16.  5.  2018 | | 2 N/A
Call of Duty: Black Ops 4 je novým dílem série, co boří zažité standardy

Call of Duty: Black Ops 4 je novým díl…

Prvotní představení máme za sebou, teď přišel čas na nášup videí a obrázků z očekávané akce.

18.  5.  2018 | | 8 N/A
Grand Theft Auto 6: co čekat od dalšího hitu Rockstaru?

Grand Theft Auto 6: co čekat od dalšíh…

GTA V je jistě stále celkem cool záležitost, poločas rozpadu se ovšem přiblížil a spolu s ním i myšlenky na nástupce v podobě GTA VI. Jaké bude?

9.  5.  2018 | | 6 N/A
Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Pomalými krůčky se k nám dostává léto a s ním i období sucha. Květnový line-up tomu ale rozhodně neodpovídá.

11.  5.  2018 |
Playstation 4 je na konci svého životního cyklu, říká šéf konzolové divize

Playstation 4 je na konci svého životn…

Konzole PS4 už se pomalu blíží konci cesty a za rohem začíná vykukovat další generace.

22.  5.  2018 | | 17 N/A
LEGENDY: Gangsterské herní šílenství se zrodilo ze zkratky GTA

LEGENDY: Gangsterské herní šílenství s…

Slavná série Grand Theft Auto nastartovala žánr, kterému se dnes zjednodušeně říká gangsterky. Od svého zrodu jako chyba v kódu se dostala až na výsluní herního průmyslu.

9.  5.  2018 |
E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na největším herním veletrhu

E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na…

Letošní E3 bude velké. A bude stát za to.

21.  5.  2018 | | 7 N/A
Marvel v herním průmyslu: nastává zlom po vzoru filmů?

Marvel v herním průmyslu: nastává zlom…

Jednomu ze dvou největších komiksových vydavatelství světa se to v poslední době daří jak na poli komiksů, tak na filmovém plátně. Co se ale týče produkce počítačových her, nikdy na tom nebylo extra dobře. To se ale možná v blízké budoucnosti změní a my si tak užijete s našimi oblíbenými superhrdiny a záporáky také nějaké pořádné herní dobrodružství.

20.  5.  2018 | | 2 N/A