Recenze: Freestyle Blocks – stylový tetris

Chcete být „in“? Ukažte městským klubům, jak umíte hrát „freestajlový“ tetris. Skládejte kostičky a jiné ohavné tvary, získávejte skóre a probojovávejte se mezi nejlepší z nejlepších. Obyčejný tetris v neobyčejném podání s neobyčejně roztomilým vzhledem.

Žánr: Tetris
Platforma: J2ME
Testovací hardware: Nokia 6680
Hru poskytl:
WapStranky.cz

Tetris je možná poslední hrou, která by někoho dokázala zaujmout. Jenže jeho zašlá sláva není ztracena v hlubinách historie natolik, aby se nemohla dostat zpátky na výslunní. V případě Freestyle Blocks se sice nedá mluvit o revoluci, nicméně bylo by zároveň hříchem nepovšimnout si pár svěžích nápadů a hezkého zpracování, vnášejícího čerstvý závan do svého žánru. Od roku 1985 se setkáváme se stále novými variacemi a právě recenzovaný titul mezi nimi kapánek září.

Příběh se dá narvat opravdu všude

Tvůrci by udělali cokoliv, jen aby zaujali znuděné oko hráče. V případě Freestyle Blocks je jednou z nevšedních věcí příběhové zasazení, jehož role je zřejmá v samotných „kampaních“. Cílem je probojovat se až k městské smetánce, přes různé kluby za pomoci skóre. Získané body jsou vším a bez jejich dostatečného množství nemůžete dosáhnout oblíbenosti mezi ostatními uznávanými „freestajlovými“ lidmi. Vhodné je proto co nejlépe kombinovat padající směsice kostiček, zaplňovat nevyplněné mezery a využívat mnohé bonusy zpestřující hraní. Nečekejte samozřejmě žádnou strhující podívanou a propracované dialogy, i zde se jedná spíše o kosmetickou úpravu. Ovšem příjemnou.

Z oblohy dnes nepadá nic kloudného

Síla Freestyle Blocks každopádně tkví v mnohých vychytávkách, bez nichž by nebyla tato hra ani poloviční. Stejně jako v příběhovém módu i v běžném hraní se setkáte se speciálními čtverečky, které se doslova roztečou do okolí, jakmile se dotknou plochy. Pokud tedy zrovna máte v okolí malé škvíry a nevíte, čím je zaplnit, podobná „vodní“ bomba si hravě poradí s podobným problémem. K dispozici jsou i jiné speciální kostičky, jde také při hraní kopírovat určený tvar znázorněný lehkým odstínem barvy v pozadí a podobně.

Samí skejťáci, samí machři... vítejte v tetrisu!

Taje, jež v sobě tento nenápaditý titul skrývá, jsou velké a troufám si říci, že jsem ještě všechno neobjevil. Herní princip ale jinak zůstal v základech zachován – stále musíte plnit jednotlivé řady, aby mohly zmizet a všechny ostatní kusy se posunuly směrem dolů. Pokud tedy docílíte zaplnění obrazovky a nestihnete hromádku zmenšit, je konec. Je možné si mimo jiné navolit obtížnost v položce options vztahující se na dva jednotlivé stupně.

Z oblohy se snesla zář, jez zničila jednu kostičku. Hurá!

Grafika k sežrání

Povím vám, že stejně jako je hra zábavná, je i hezká. Už při pohledu na obrázky nejde upřít, že autoři se činili a vyhráli si s barvičkami do posledního detailu. V příběhové části je vidět po pravé straně, konkrétně ve spodní části, tancující skejťák, pozadí všech levelů jsou různorodá a kostičky se liší jak tvarem, tak i barvou. Rovněž je i hudba vydařená, přestože jsem ji po čase vypnul, abych se lépe soustředil.

Světlé stránky
  • Nápad a nápaditost
  • Grafické zpracování
  • Zábavnost
  • Hratelnost
Temné stránky
  • Absence více herních módů
  • Jednotvárnost známá u všech Tetrisů

Tak mě akorát napadá... co vůbec vytknout? Inu, je to tetris a stejně jako jeho předchozí bratříčkové i Freestyle Blocks s sebou nese riziko možné stereotypnosti. Jestli pak vás bude stále pořád bavit skládat různé geometrické tvary? Pro krátké chvíle odpočinku jako dělané, pro dlouhá hraní ale nikoliv. Škoda je rovněž absence více herních režimů, protože k dispozici je pouze jeden. Nicméně dokážete-li se přes to přenést, čeká vás chutná porce zábavy.

Originalita: 5/10
Atmosféra: 7/10

Přestože asi mnozí z vás tetrisu nefandí, Freestyle Blocks není špatnou hříčkou. Nepostrádá hezké zpracování ani nápad.