Recenze: Gears of War 2 – větší, lepší, brutálnější

vytisknout velikost písma
Nejzásadnější podzimní titul pro Xbox 360 dorazil. Nabídne stejnou herní extázi jako jeho skvělý předchůdce? Jak říkají v US: "Hell yeah!"
Seznam kapitol
  1. Peklo v druhém dějství
  2. Radost z masakru

head.jpgCo očekáváte od pokračování podařeného titulu? Razantní změny, nebo pečlivé a trpělivé kultivování všeho dobrého, jako u svědomitě opečovávané bonsaje? Pokud jste odpověděli a), můžete si rovnou dát čelem vzad. Beztak jste se o Gears of War 2 vůbec nezajímali a sem jste zabloudili jen kvůli tomu, že jste místo www.dobreradyprovysivani.cz vyťukali www.doupe.cz.

Už samotný  Cliffster (CliffyB nemá rád, když se mu říká CliffyB) o GoW2 prohlásil, že budou bigger, better, more badass (volný překlad najdete v názvu, místo brutálnější by se spíš hodilo kulervoucí, ale jsme slušný web, že). A Cliffenstein nemohl mít větší pravdu.

Beznadějná válka – dějství druhé

Kulisy nastavil první díl, dvojka krvavé divadlo na planetě Sera rozvádí dál. Odpálení bomby v tunelech a jemné naplátkování generála Raama nabídlo jen krátkou pauzu od zkázy jménem Sarančata (ano, Gears of War 2 nabízejí kvalitní české titulky).

 

Kde v jedničce jako by se zdálo, že celá válka představuje kočkování Delta jednotky s hromadou oblud s ošklivými kožními problémy, přináší GoW 2 celé armády

Další dvě města zmizela pod povrchem zemským a podobný osud asi i čeká poslední bezpečné útočiště – Jacinto. Lidská armádní mašinérie se tak rozjíždí v preventivním útoku a na hrotu útoku je, jak jinak, jednotka Delta.

gearsofwar2_10.jpggearsofwar2_11.jpg

Dějová linka naprosto bez problémů splňuje ono zmiňované lepší z nadpisu. Události jsou od počátku intenzivnější, už samotné intro v enginu hry podtrhuje myšlenku monumentálnějšího konfliktu. Kde v jedničce jako by se zdálo, že celá válka představuje kočkování Delta jednotky s hromadou oblud s ošklivými kožními problémy, přináší GoW 2 celé armády. Zástupy vojáků Gears mašírují v mnohořadých zástupech, vrtulníky křižují oblohu jak hejna ocelových ptáků, zemi drtí několikametrová kola pojízdných kovových plošin.

A proti tomu ještě početnější masy Sarančat, od základních Gruntů přes masivní Brumaky po létající Reavery a dál. Co jednička představila jako náročné souboje s bossy, tady představuje trochu náročnější potyčky. A bossové? Ti bez problémů zapadají do škatulky „gigantická monstra, ze kterých vám padne čelist na zem“.

MarcusKantusScreenshot.jpgMarcusRockwormScreenshot.jpg

Větší (s tímhle slovem se seznamte, potkáte ho v recenzi ještě několikrát) pozornosti se dostalo i samotným postavám. Jemné kontury charakterů z předešlého dílu byly rozkresleny a vybarveny do hlubších a uvěřitelnějších person.


TIP: Pokud jste hráli GoW, ani nepřemýšlejte o tom, že byste dali nižší než třetí obtížnost. Po dohrání se odmekne i čtvrtá, Insane.


Marcus Fénix se dozví zase pár dílků z milosti jeho otce, silnou linku představuje i zoufalé pátrání Doma po jeho ztracené manželce. Kromě starých známých postav narazíte i na nové, které nepředstavují jen pouhé loutky, ale mají svoje pevné místo v ději. Přesto tvůrci ani na moment nezapomínají, že jste uprostřed války, která si nemilosrdně vybírá svoje oběti.

HollowComparison.jpg

Vychutnáte si několik silných dějových zvratů, jenže ten nejdrsnější mě sice nezasáhl tak, jak si scénáristé zřejmě představovali, ale to asi bude tím, že jsem necitlivý bastard. Závěr příběhu navíc není tak neuspokojivý jako finále předešlé hry, dokáže zodpovědět na spoustu otázek, ale kupu dalších nechává tázavě viset ve vzduchu a vás válet po zemi v nekontrolovatelných křečích chtíče po uzavření celé trilogie.

Duck and cover

Gears of War 2 opět staví na pevných základech herních principů, kterými tvůrci redefinovali žánr. Komplexní, a na vyšších obtížnostech nezbytný, systém krytí je zpět prakticky beze změn.

Jste uprostřed války, která si nemilosrdně vybírá svoje oběti

Takřka za každou překážku se dá schovat – za hromadu cihel, zídku, skalní masiv, hromady beden, zárubně domů, pytle s pískem…prostě za cokoliv. Stačí zmáčknout tlačítko A a Marcus se automaticky skrčí/opře zády. Pokud to překážka umožňuje, dá se podél ní různě přesouvat, vykukovat, pálit naslepo, nebo se přesunout dál.

gearsofwar2_14.jpggearsofwar2_15.jpg

O něco se zlehčilo přeskakování překážek, ale to může být pouze subjektivní dojem z několikanásobného dohrání prvního dílu. Opět - vše vypadá naprosto věrně, realisticky a naprosto intuitivně se ovládá.

Největší změnu, kterou jsem u krytí zaznamenal, je, že se nyní více krytů pod náporem střelby rozpadá na kusy. A pravda - v pozdějších fázích pravda narazíte i možnost používat přenosné štíty, které dobrovolně poskytnou mrtví zástupci jednoho ze silnějších druhů Sarančat.

Dostupné pro: X360
Žánr: Akce
Výrobce: Epic Games | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 7. listopadu 2008
  • Atmosféra
  • Větší úrovně, víc nepřátel
  • Zajímavější příběh
  • Delší herní doba
  • Skvělá grafika
  • Perfektní level design
  • Občas výpadky AI
  • Doskakování textur
  • Občas slabší místo v kampani
Související články
  1. Galerie: Gears of War 2
  2. Gears of War 2 – soukolí se roztáčí podruhé
  3. Recenze: Gears of War – rozřežte biomechanické zrůdy na cucky

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 nejzajímavějších grafických proměn světa Minecraftu

10 nejzajímavějších grafických proměn …

Minecraft může vypadat trochu jinak, než ho znáte. Hra se totiž dočkala několika modů a rozšíření. Podívejme se na 10 nejzajímavějších balíčků s texturami a kosmetickými úpravami.

25.  3.  2017 | | 10 N/A
Nejede internet? Nudit se nemusíte, Chrome má v sobě skrytou hru

Nejede internet? Nudit se nemusíte, Ch…

včera | | 15 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
Hry jsou uměním: když grafika zraje (galerie)

Hry jsou uměním: když grafika zraje (g…

Občas vyjde populární hra a časem se člověk nemůže uvěřit, co vše je z ní možné graficky vytáhnout. Pojďme si podat zub času.

14.  3.  2017 | | 5 N/A
10 důvodů, proč se ponořit do hry Total War

10 důvodů, proč se ponořit do hry Tota…

Strategie nepatří dnes k nejpopulárnějším žánrům, nicméně nikde jinde neokusíte tak sladký pocit moci se všemi výhodami a nevýhodami. V Total War se dostanete do role vůdce zodpovědného za celý národ a závisí jen na vás, zda vaše země bude prosperovat.

15.  3.  2017 | | 8 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A
10 tipů, jak být ostříleným borcem v Mass Effect: Andromeda

10 tipů, jak být ostříleným borcem v M…

Nový Mass Effect je plný nástrah a novinek. Pomůžeme vám se s nimi vypořádat.

22.  3.  2017 | | 6 N/A