Recenze: Giana Sisters – ve slušivém kabátku

Přiznejme si to, instalatér v montérkách prostě už není tak rajcovní. Dvě malé holky aspoň mají styl, jsou roztomilé a je s nimi spousta legrace.

Kdybyste moc chtěli, vzpomeňte si na rok 1987, kdy se Giana Sisters objevily prvně. Už v té době byl Mario herním hitem a idolem a slečny byly jedním z nástrojů, jak zkusit hegemonii instalatéra aspoň trochu omezit. Před rokem se ségry opět objevily, tentokrát na DS, abychom se s nimi teď mohli setkat i na placce od Applu. A proč ne, už na první pohled to vypadá slibně.

Zápletka a spletitý příběh samozřejmě nesmí chybět: v tomto případě Gianě kamsi zmizí truhla plná modrých krystalů, slečna po nich ještě stačí skočit a propadne se kamsi, kde najde spoustu plošinek, protivníků, nebezpečí a samozřejmě krystalů. To je tak zhruba vše a samozřejmě to u téhle hry naprosto stačí.

Jakmile zbaštíte červené kolečko, převtělíte se ve svoji punkovou verzi

Podstatná je náplň hraní jako taková, která jako by z oka vypadla zmiňovanému Mariovi. Skáčete mezi plošinkami, vybíráte mezi alternativními cestami, snažíte se posbírat všechny krystaly. Mimo to se potýkáte s řadou protivníků, ať už jim skočíte za krk, nebo je sesmažíte dobře mířeným fireballem (i když občas vám nezbude, než se jim vyhnout). Ten však nemáte automaticky, stejně jako užitečnou schopnost rozbít určité plošiny: teprve až zbaštíte červené kolečko, převtělíte se ve svoji punkovou verzi (fakt se to tak jmenuje) a ohnivá show může začít.

Ovládání je řešeno poměrně intuitivně vhodně rozmístěnými ovládacími prvky na obrazovce. Pro levý palec jsou to dvě pohybové šipky, pravý zase obslouží skok a ohnivou kouli. Tlačítka jsou docela velká, nicméně díky své průhlednosti nezaclání ve výhledu. V zápalu boje se ovšem občas může stát, že netrefíte displej na správném místě a skončíte se ztrátou života ve vodě/propasti/chřtánu potvory/kdovíkde ještě.

Další možností je „touch“ metoda ovládání, kdy máte k dispozici jen dvě šipky na bocích obrazovky, přičemž skok zajistí vždy ta, kterou nedržíte. Na tento způsob jsem si ale příliš nezvyknul a byl jsem spokojený s předchozí, klasickou verzí.

V Giana Sister najdete na osmdesát úrovní, které vás zabaví na solidní dobu. Samy o sobě nejsou příliš dlouhé (ačkoliv některé místy nabízí květináč s kytkou coby save point), takže vám vždy příjemně zaplní pár minut při čekání na autobus apod. Vyzdvihnout je potřeba jejich povedené zpracování – autorům se podařilo výborně odlišit jednotlivá prostředí, takže se vám hra jen tak neokouká.

V Giana Sister najdete na osmdesát úrovní, které vás zabaví na solidní dobu

Celkově se tahle verze povedla. Můžete se těšit na roztomilou a příjemně barevnou grafiku, kterou vám podbarví stylová hudba připomínající zlatou éru žánru. Zážitek kazí jen místy problematické zaměřování skoků – záleží na tom, jak dlouho tlačítko přidržíte, navíc občas prostě skáčete naslepo. Jinak ale před sebou máte jednu z nejlepších plošinovek, jakou do svého iPhonu dostanete.

Dostupné pro: iPhone
Žánr: Arkády | Plošinovka
Výrobce: Bad Monkee | Webové stránky hry