Recenze: Governator 2 – Superman jinak

Není hrdinou, jen dělá svoji práci, chrání dobro a svět zbavuje všeho zlého. Teroristé, extrémisté a jiní psychopatové se před ním třesou, ba i Smrt si raději jde při vyřčení slova Governator brousit kosu.
Recenze: Governator 2 – Superman jinak

Žánr: Akční
Platforma: J2ME
Testovací hardware: Nokia 6680
Hru poskytl:
WapStranky.cz

Governatora zná zkrátka každý. „Klaďasové“ k němu vzhlíží, „záporňáci“ berou nohy na ramena. Tedy alespoň ti chytřejší, zbytek povětšinou skončí roztrhán ve víru létacích kulek a výbušných raket. Jen škoda, že příběhová stránka druhého dílu – bez náznaku překvapení - přechází do ústraní a nahrazena není ani popracovanější akcí. A škoda je i dalších aspektů, které celkově sráží hratelnost na téměř podprůměrnou úroveň a dělají zbytečnou ostudu svému jménu.

Na poušti ani Smrt nenajdete

Po pár klasických úvodních obrazovkách se ocitnete na vyprahlé pouští zmítané tou nejhorší verbeží. Klasický konec světa je tu coby dup a nezbývá proto nic jiného, než udělit všem vojákům s raketomety, kulomety a dalšími hračkami od Matela přítrž. Nicméně aby nebyla suchost vyprahlých písčitých zrnek znát na variabilitě nepřátel, postaveni občas budete i před podivná, snad až mimozemská monstra s futuristickou technikou a ještě futurističtějším vzhledem. Opomenuti nejsou ani svalnatí chlapíci spořádávající každý den jednu sadu kreatinu a další kriminální havěť.

Já na to mám, já si vyskočím...

V některých případě se Governatora překvapivě zapotí, párkrát umře a potom umře ještě několikrát. Ve hře mi ale chyběla varovná vývěsní cedulka „Neházejte mobilem o zeď“, za což strhávám cenné body z výsledného hodnocení. Ach, ano - o přestřelené obtížnosti bych mohl poskládat nejednu přisprostlou básničku, nicméně vzhledem ke krátkosti titulu je zbytečné vymýšlet sloky. K dispozici je totiž pouze devět úrovní, ač opravdu obtížných, které vás s největší pravděpodobností začnou dříve či později nudit. Vychválit by se tedy dala jedině ona pestrá škála nepřátel a ještě jednou pestrá škála nepřátel.

Že by nové nákupní centrum?

Pochvalná slova totiž bohužel nelze vznést ani na ovládání, které nese nemalou vinu na hardcorovosti některých úrovní. Vzhledem k podivně opožděným reakcím ovládaného volodroida se stanete lovenou zvěří zejména tehdy, pakliže se ocitnete před větší přesilou. Rázem jakoby se vytratila všechna ta prestiž Supermana a namísto ní jste se vcítili do kusu dobytka nahnaného na porážku... Není to sice nejhorší, ale radostí zrovna po pokoji skákat nebudete.

Dneska to balím, jde se domů, hoši

Klasika po věch směrech?

Abych byl přesný, Governatora 2 není špatnou hrou. Zamrzí jen nespočet větších či menších chyb, které vnáší do hry chaos, znesnadňují její hraní a odrazují od dalších postupů. Především proto bude spousta hráčů hned zezačátku znechucena a nucena vyhodit mobil z okna. Za malou náplast na jinak nezhojenou ránu jde alespoň považovat úhledná old-stylová grafika, poměrně vydařené, byť kýčovitější animace a celkově také level design – nenadchne, ani neurazí.

• Grafické zpracování
  • „Nenároční“ hráči uvítají
  • Je to prostě Governator!
  • Obtížnost
  • Zbytečné chyby a opožděné ovládání
  • Nic nového pod sluncem

Pokud tedy patříte mezi majitele prvního dílu, neměli byste si ani právě recenzované pokračování nechat ujít. Nečekáte-li zároveň nic zázračného a chcete se jen krátkodobě pobavit, nemusí být notně považována volba podobného průměru za špatnou. Náročnější hráči by ale měli dát ruce pryč a jít raději o dům dál. Zde je příliš dobrého nečeká.

Originalita: 0/10
Atmosféra: 5/10
Hratelnost: 5/10